Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStationVR 2 - Yleinen pelikeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mixture

Hieman moss tyylillä tehty peli jossa sä ohjaat tatilla toista hahmoa nimeltä Sola ja sitten omilla käsillä autat sitä heittelemällä erilaisia taikajuomia tai jtn vihollisten päälle sekä ympäristöön.
Yhteensä eri mixtureja aukeaa pelin aikana kuusi erilaista ja mukana on esim liima joka luonnollisestikin liimaa vihut paikoilleen jolloin niitä on helppo niittää Solan viikatteella turpaan, repel jota käytetään eniten hyppyalustoiden aktivoimiseen, mutta myös taistelussa sillä voi heittää pallomaista vihollista jonka jälkeen sen voi lyödä toista vihollista päin jne.
Kaikkia käytetään myös taistelun ulkopuolella.

Ihan easy tasollakin taistelussa pitää olla kokoajan liikkeellä ja usein meno on aika hektistä kun sun pitää yrittää väistellä vihujen iskuja, valita oikea litku aserinkulasta, heitellä sillä vihollisia, hakata niitä turpaan ja vielä siinä samalla kerätä ympäristöstä materiaaleja talteen joka onneksi hoituu ihan vaan osoittamalla niitä pointerilla ja pitämällä liipaisin pohjassa.
Välillä myös vaan keskitytään ratkomaan kevyitä pulmia jotta päästään etenemään.
Myös pomomatsit on enemmän pulmamaisia kuin suoraa toimintaa.

Mossista poiketen tässä kamera seuraa hahmoa ja välillä se myös pomppaa täysin eri kuvakulmaan tilanteesta riippuen.
Kentissä on myös kerättävänä light seedejä sekä kirjoituksia jotka avartaa maailman lorea hieman.
Siemenillä voi sitten hommata pari taisteluliikettä lisää, eri alkemia boosteja ja eri viittoja Solalle.
Mä käytin koko pelin ajan sitä automaattisesti saatavaa alkemia boostia jolla sitä pulloa ravistamalla sen vaikutusalue kasvaa reippaasti joten vaikka liiman avulla saa liimattua useamman vihun kerralla.
Sen eri viittoja tarjoavan tyypin voi jopa missata jos ei tutki paikkoja, mutta ei se mitenkään erityisesti piilossa ole.
Nuokin antaa jonkun eri bonuksen kuten yhden osuman kestävä suoja tai sitten Sola voi tiputtaa vaikka kolme pommia aina kun tekee dash liikkeen.

Jos joku haluaa kerätä kaiken niin peli ei sitten varoita mitenkään, että nyt ollaan menossa vetämään viimeistä pomoa turpaan ja jos läpäisyn jälkeen valitsee continuen niin peli heittää sut vaan takaisin lopputeksteihin.
Mä keräsin sen mitä normi tutkimisella löysin ja aikaa meni 9 tuntia.
Tässähän näkee jo heti ekalla alueella niitä siemeniä mitä ei voi kerätä ennen kuin tulee takaisin uusien mixien kera ja noita en palannut keräämään joten pituutta on ihan tarpeeksi.

Maksoin tästä joskus 12e ja mun mielestä tästä olis voinut maksaa muutaman euron enemmänkin ihan hyvin ja nythän tämä on tarjouksessa hiukan päälle 8e joten kannattaa tsekata muutama video tubesta jos kiinnostaa.
 
HappyFunland

Ihan kiva pelottelu huvipuisto kokemus jossa edetään varsin lineaarisesti hylätyn huvipuiston läpi, käydään muutamassa laitteessa ja mätkitään päälle käyviä animatroniceja ja ovia avataan pelaamalla minigolfia jossa onneksi ei ole mitään väliä sillä kuinka monta lyöntiä menee sillä pallon fysiikat on mitä on.
Aluski kirosin myös ihan perus kävelyä sillä hahmo lähtee kävelemään sivulle jos hiemankin kallistat vasenta ohjainta johonkin eikä tuota saa pois päältä joten käsi täytyy pitää visusti paikoillaan ettei kävele kuin mikäkin humalainen.
Oikeasti paras ratkaisu olisi aina se ettei ohjaimen tai päänkääntely vaikuta liikkumis suuntaan mitenkään, mutta äärimmäisen harvassa pelissä on tuo mahdollisuus.
Alunperin tässä oli myös pelkästään asteittainen kääntyminen eikä tätä voinut pelata kuin seisten, mutta nuo on sentään korjattu päivityksillä.

Visuaalisesti tämä on myös varsin rumaa katsottavaa sillä kuva on sumea joka todennäköisesti johtuu TAA antialisoinnista, mutta siitäkin huolimatta sahalaitaa kyllä löytyy huomattava määrä.
Thief simulator näytti aika samalta kun siitä heitti TAA:n päälle.
Lisäksi melee taistelu on aika tunnotonta, mutta taistelussa riittää se kun vaan rennosti huitoo vihollisia ja sieltä täältä löytää myös kertakäyttö kameroita jotka tuhoaa ne laakista.
Huumorikin iski, mutta mä olenkin henkisesti ikiteini joten nauroin jopa sille kun puiston perustajalle omistetussa museo näyttelyssä oli casting couch.
Tämä on myös varsin lyhyt kokemus sillä mulla meni alle kolme tuntia vaikka ihan rauhassa katselin ympärilleni sillä tässä on myös kerättävänä 80 randy rodent patsasta joten koitin löytää niitä niin monta kuin mahdollista.

Tämähän on nyt tarjouksessa 11.8e joka on mun mielestä ihan ok hinta jos tällaisistä yleensäkin tykkää.
Mä maksoin fyysisestä versiosta 20e joten oli siinä muutama euro liikaa.

Chernobyl again

Pulma seikkailu jossa olisi potentiaalia sillä sun tehtävä on matkustaa ajassa taaksepäin estämään se ydinvoimala onnettomuus, mutta koska kyseessä on aikamatkustus juoni niin ei se tietenkään noin yksinkertaista ole.
Tätä on vaan mekaanisesti aika tuskaista pelata.

-Kädet jäi useamman kerran tavaraan kiinni.
-Kädet myös tarttuu toisiinsa jatkuvasti kiinni kun käyttää ranteessa olevaa kelloa joka toimii inventaariona.
-Mä en vieläkään tiedä miten esim sorkkarautaa kuuluu käyttää sillä jos sillä yrittää avata oven kuten luulisi niin se ponnahtaa irti siitä ovesta joten mä vaan nitkuttelin sitä ees taas ilman mitään feedbackia ja sitten se ovi vaan aukes.
-Toinen ovi sitten taas ei auennut mitenkään vaikka lukko oli avattu, kunnes se päättikin aueta.
-Generaattorin tankkaamisessa mun piti jo katsoa tubesta mitä helvettiä mä missaan. No se jerrykannu piti laittaa ihan luonnottomaan asentoon jotta sen korkki aukesi ja bensa tuli pihalle ja tuo oli aika millintarkka asento.
-Tämä on myös niitä pelejä missä hahmo toistaa mitä sun pitää tehdä varmaan parin minuutin välein ellet heti ratkaise pulmaa ja tuo ei ainakaan auta ajattelemaan. Joo mä tiedän että sen ylärivin värit vaihtuu kun irrotan alarivistä johdon. Nyt se turpa kiinni jo.
- Pripyatissa se jatkuvasti hoki kuinka pitäs käydä tarkemmin katsomassa sitä puskuriauto areenaa ja siellä kuinka yhtä autoa voi ehkä liikuttaa.
Tämä siis vielä senkin jälkeen kun mä olin siirtänyt sitä ja löytänyt jonkun laatikon jota en saanut auki eikä sitä koskaan tarvittu mihinkään, ei edes jonkun random trophyn saamiseen.

Kaiken kruunaa ala-arvoinen ääninäyttely sillä omana hahmona toimiva nainen puhuu sellaisella tasaisen pehmeällä äänellä joka sopis lähinnä iltasadun lukemiseen lapselle. Aivan sama vaikka se kiroais pomonsa alimpaan helvettiin, on kuolemassa säteilyyn tai edessä tikittää helvetin iso pommi. Mä oon kuullut melkein enemmän tunnetta tekoälyn juontamassa tube videossa.
Plussana mainittakoon hyvän näköiset sisätilat ja helppo platinum pysti.

Jos kaikki toimisi kuten pitää niin tän pelaisi läpi varmaan 2.5 tunnissa.
Normi hinta 25e. Juu ei. ei todellakaan. Mä maksoin 16e kun ajattelin tämän olevan sen arvoinen, mutta tuossakin oli vielä puolet liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
The wizards - dark times: brotherhood

Tykkäsin ekasta pelistä joten oletin tämänkin olevan aika samaa tasoa.
Kyseessä on siis peli jossa leikitään velhoa ja lineaarisen seikkailun aikana tapetaan iso määrä vihollisia eri loitsuilla jotka tietenkin tehdään käsien eri liikkeillä.
Pelaaminen on kivaa kun kaikki toimii, mutta kun mikään ei tunnu toimivan niin on toinen ääni kellossa.

Pahin esimerkki on jouskari joka saadaan käteen laittamalla kädet sivuille, painamalla liipaisimet pohjaan ja tuomalla kädet yhteen kämmenet vastakkain.
Aluksi tuo toimi varmaan 95% varmuudella ja oli mun eniten käytetty ase, mutta kun myöhemmin saatiin salama loitsu niin tuo päätti olla toimimatta taistelun aikana ja vain taistelun aikana.
Mä siis saatoin yrittää tehdä tuon vaikka kymmenen kertaa peräkkäin eikä se onnistunut kertaakaan. Välillä se kyllä aktivoi sen salama loitsun jonka ei pitäisi olla mitenkään mahdollista sillä tuo tehdään laittamalla kädet eteen kämmen alaspäin, painamalla liipaisin pohjaan ja nopeasti liikauttamalla niitä eteenpäin.
Jos on star warsinsa katsonut niin tuossa vaiheessa tekee vielä mieli huutaa "unlimited poweeeeeer" :D

Välittömästi kun taistelu on ohi niin se jouskari taas alkaa toimimaan.
Siis miten tuo on edes mahdollista. Vika ei voi olla pelaajassa kun tuota ennen käytin sitä jouskaria kymmeniä kertoja.
Jotain kertoo sekin, että jos yritin tehdä tuon salaman kuten peli opettaa niin mulle ilmestyi tulipallo vasempaan käteen kun kämmenet oli alaspäin ja painoin liipaisimen pohjaan.
No miten se tulipallo pitäisi tehdä? Pitämällä kämmen alaspäin, painamalla liipaisin pohjaan ja sitten kääntää käsi kämmen ylöspäin joten taas kerran peli tulkitsee asiat täysin väärin ja tuo koski vain vasenta kättä. Oikealla homma toimi kuten kuuluu.
Onneksi loppupuolella sai kaksi pelin parasta loitsua jotka toimi kuten pitää sillä tuon salama loitsun saamisen jälkeen mä jouduin vaan viskomaan sitä perus tulipalloa kun sen lisäksi lähinnä kilpi toimi kuten kuuluu.

Peli kesti neljä tuntia ja sinä aikana se myös jämähti neljästi ja aina sellaisessa kohdassa jossa vedetään vivusta, selän takaa menee ovi kiinni ja pelin pitäisi ladata seuraava alue kunnes edessä oleva ovi aukeaa, mutta se vaan jumahti ja sivulle katsomalla näki vaan vääristyneen maiseman.
Olisi kiva tietää mitä se 10gt päivitys teki jonka latasin.
Mulla ei ollut mitään tuollaisia ongelmia edes loitsujen kanssa edellistä peliä pelatessa ja sitä pelattiin move kapuloilla.

Tämähän on saanut myös paskaa niskaansa steamin foorumeilla siitä kun pc version graffat tiputettiin quest version tasolle kun se julkaistiin ja psvr2 versiokin ainakin alunperin oli aika samaa tasoa.
Mä en tiedä onko mikään muuttunut, mutta mun mielestä tämä oli visuaalisesti ihan kiva.
Kuva oli hieman pehmeä ja sahalaitaa näkyi parilla alueella selvästi, mutta oli tämä selvästi parempi mitä HappyFunland.

Kaikesta huolimatta tekisi mieli testata new game+ kun olisi ne parhaat loitsut heti käytössä, mutta koska se on ihan oma vaikeustasonsa niin oletan sen olevan normalia vaikeampi ja mä pelasin tän story tasolla ja jo sillä sai usein koittaa vaan teleportata karkuun kun kimpussa on kerralla kymmenen goblinia, pari aiemmin pomona ollutta vihua joista toinen voi jäädyttää sut paikoilleen ja toinen parantaa muita ja sitten voi vielä useampi jouskari vihu olla pommittamassa sua nuolilla.
Steam foorumeilta selvisi myös se, että vihollisten määrää ollaan nostettu kun alunperin tätä sanottiin liian helpoksi.

Tässä on myös erillinen kolmen pelaajan coop moodi joka on vissiin jonkin tyylinen roguelite eli siinä pelataan randomilla kaks kenttää + pomo ja vaikka henki lähtee niin kerätyn expan saa talteen joten hahmot kehittyy ja saa uusia taikoja.
Tuota moodia en kokeillut kun ostin tämän pelkän yksinpelin takia.

Oniriam

Tämä tuli aloitettua heti edellisen jälkeen ja mä olinkin säästellyt tätä just tällaseen tilanteeseen sillä tässä vaan kävellään, katsellaan maisemia ja tehdään päätöksiä joista saa joko positiivista tai negatiivista karmaa.
Tarjolla on kyselyitä tyyliin "miten hallitset stressiä" ja sitten ihan valintoja jotka on täysin mustavalkoisia tyyliin "annatko ruokaa yksisarviselle vai myrkytät sen".
Otin oman aikana ja koitin tehdä kaiken ja mulla meni ehkä 1.5 tuntia ja jo tässä vaiheessa mä olin tyytyväinen vaikka maksoin tästä 20e koska tiesin mitä olen ostamassa ja tämä oli just täydellinen peli oikeaan aikaan.

Sitten aloin selaamaan trophy listaa ja huomasin kuinka siellä mainittiin alueita joita en ollut edes nähnyt joten aloitin bad karma peluun ja heti eka varsinainen alue oli täysin eri mitä hyvän karman puolella. Yhteensä pahalla puolella on kolme uutta aluetta joten olisin missannut melkein puolet sisällöstä ilman trophyja kun ei tästä ollut tubessakaan mitään kunnon arvosteluja vaan pelkkiä gameplay videoita missä koko peli pelataan läpi joten en mä niitä katsonut kun tiesin jo valmiiksi millainen tämä on.

Tämä on just sellainen peli mikä ei varmaan kiinnosta ketään, mutta mulle tämä oli oikea peli just oikealla hetkellä.
Toisaalta mä olen fiksu ja koitan aina pelata pelit noin eli vaikka muutaman paljon toimintaa sisältävän pelin jälkeen on hyvä pelata vaikka joku visual novel jolloin se on raikas tuulahdus verrattuna siihen jos sen vaikka pelais jonkun kaupunkirakennus pelin jälkeen.
 
Into the radius

Survival shooter / adventure tai jtn jossa tutkitaan paikkoja, suoritetaan yksinkertaisia tehtäviä, myydään kerätty kama ja päivitetään varusteita paremmaksi.
Maisemat on sekoitus maailmanlopun jälkeistä ja "tuntematonta" maisemaa eli löytyy ränsistynyttä kylää, vanhaa tehdasta ja muuta vastaavaa, mutta sitten on myös ilmassa leijuvaa taloa, ratakiskoa, junaa ja vaikka mitä.
Oman mausteensa tuo "anomalyt" joita kannattaa vältellä ja osa on helposti nähtävissä kuten myrkkykaasu ja reflector joka on valkoinen alue joka laajenee sykäyksittäin.
Sitten on yks joka näkyy vaan välillä ja kunnon sähköiskun antava jonka tunnistaa siitä kun ympärillä kuuluu rätisevä ääni.
Nuo saa näkyviin heittelemällä hylsyjä joita onneksi on loputon määrä kunhan sitä pussia ei hukkaa.

Tietenkin tässä on myös vihollisia.
Löytyy perus melee vihu joka hitaasti tulee kohti, slider joka teleporttailee ja tekee aika paljonkin vahinkoa jos se pääsee huitaisemaan.
Sitten on mimic viholliset joka on joko poliiseja tai swat tyyppejä ja niillä on aseena pistooli, haulikko, rynkky tai sniper.
Kaikista löytyy myös panssaroitu versio jotka oman kokemuksen mukaan myös tekee enemmän vahinkoa.
Sitten on vielä hämähäkki tyylinen vihu joka muistuttaa sen uudemman preyn mimiceja joten mä kutsuin tuota heti samalla nimellä vaikka se väärin onkin.

Seikkaillessa pitää syödä sillä nälkä vähentää staminaa joka onneksi kuluu vain juostessa.
Aseet ladataan realistisesti ja aina kun hommaat uuden aseen niin ota välittömästi varmistin pois päältä ettei sen kanssa tartte säätää jos joku käy yllättäen kimppuun.
Lippaat ladataan luoti kerrallaan, mutta onneksi sitä ei tartte manuaalisesti tehdä vaan jos sulla on ammuslaatikko niin laitat vaan lippaan siihen kiinni ja se täyttyy itsestään luoti kerrallaan.
Aseet myös kuluu joten ne täytyy myös puhdistaa joko itse käyttäen öljyä, harjaa ja sitten vielä rassata piippu puhtaaksi tai sitten voit maksaa ja heittää ne vaan automaatin putsattavaksi.

Jos kaikki kuulostaa liian vaativalta niin tämä tarjoaa säädettävän vaikeustason jolla voi vähentää aseen kulumista, nälkää, vihollisten tuottamaa vahinkoa, sitä kuika helposti ne huomaa sut, kuinka paljon saat rahaa tehtävistä ja myydystä kamasta ja voit ottaa vihut jopa kokonaan pois jos haluat.

Mä en kylläkään tiedä kuinka paljon nuo säädöt oikeasti vaikuttaa sillä pelasin easylla jolla vihollisten tuottamaa vahinkoa on tiputettu ja niiden huomiointikyky on vedetty minimiin.
Jopa näillä asetuksilla panssaroitu perus melee vihu veti multa 60% kestävyydestä pois kolmella huitaisulla, rynkky ja sniper viholliset vähintään yhtä paljon parilla osumalla vaikka mulla oli kypärä ja luotiliivi.
Vihut kuulee sut kun kävelet vaikka taloa tutkiessa vaikka ne ei ole edes suoraan seinän toisella puolella ja kerran vihu tuli jostain mun kimppuun koska kuuli sen kun heitin pari hylsyä maahan.
Jos tuo on "highly reduced enemy awareness" niin millainen se normaalisti on?
Easylla sai myös tehtävistä hieman enemmän rahaa ja silti mulla oli useamman kerran se, että rahat meni ammuksiin vaikka en edes törsännyt mielestäni.
Pistooliksi ostin glockin kun rahat riitti ja sen jälkeen vaan kunnostin AK:n ja mosin nagantin kun ne löysin ja raahasin mukanani tukikohtaan.
Aina tähtäsin huolella ja käytin rynkkyäkin single shot moodissa joten en tuhlannut ammuksia.
Pari kertaa kotia kohti palatessa mulla oli myös kaikki parannus kamat käytetty ja kolme palloa kestävyyttä jäljellä joten kaikki tuli kierrettyä niin kaukaa kuin mahdollista.
Joten ei tämä kyllä easy tasollakaan mikään varsinaisesti helppo ole ja ellei tässä olis täysin vapaa tallennus niin kyllä tämä olisi turhauttanut sillä jos joku ampuu sua niin ruutu menee vaan punaiseksi, mutta et saa mitään infoa mistä suunnasta se osuma tulee joten yleensä täytyy vaan äkkiä koittaa juosta johonkin suojaan.

Tunnelma on siis kohdillaan ja paikkojen tutkimen saa kaipaamaan entistä enemmän vr falloutia pleikkarillekin.
Mutta ettei nyt sentään pelkästään kehuta niin holstereiden käyttäminen on aivan perseestä.
Niitä ei voi säätää mitenkään ja ne liikkuu kun käännät päätä joten mikään ei koskaan ole siellä missä pitäisi joten turha edes kuvitella lataavas asetta ilman, että katsot missä ne lippaat on.
Lisäksi tavaroiden "hotboxit" on aivan julmetun isoja.
Mulla oli se artifaktien löytämiseen tarkoitettu mittari vasemmassa rintataskussa ja jos sun käsi on sen lähellä niin se korostetaan harmaalla joten vois luulla, että kun käden siirtää kauemmas ja tuo korostus katoaa niin silloin se ei myöskään tule käteen. Eiks jeh?
Nope. Mulla voi olla käsi vyötäröllä ja edelleen tuo ilmestyy käteen vaikka haluaisin ottaa kartan joka on siellä vyötärön kohdilla.
Sitten jos sulla ei ole vasemmassa rintataskussa mitään niin se kartta tulee käteen myös sen taskun kohdalla.
Monta kertaa mä sain myös oikean olan takana olevan rynkyn kouraan kun yritin ottaa vasemman olan takaa repun.

Kun lukee steamin foorumeita niin alunperin näitä ongelmia ei ollut, mutta kaikki muuttui vuonna 2022 jonka jälkeen nuo holsterit seuraa päänliikettä ja hotboxit on mitä on eikä niitä sen jälkeen koskaan korjattu.
Yhtä typerä systeemi oli muuten myös behemothissa jossa holsterit seuraa sun kättä.
Mä olen oikeakätinen joten mulla oli siinä miekka vyötärön oikealla puolella ja heittoveitset vasemmalla joten kun koitan ottaa veitsen oikealla kädellä niin se holsteri menee kokoajan kauemmas.
Niiden pitää pysyä paikoillaan. Ei sun taskutkaan liiku tosielämässä kun liikutat kättä tai päätä. Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa tajuta.

No anyway.
Mulla meni 22 tuntia kun pelasin tarinan läpi ja todella paljon tuli edettyä hitaasti kyykyssä ettei vihut kuule.
Sitten meni vielä pari tuntia kun hommasin parit random trophyt ja lopuksi vielä juoksin pelin uudestaan läpi iron man moodissa jotta sain platinan.
Tuon siis voi tehdä myös custom asetuksilla joten otin vihut pois ja mulla meni 3.5 tuntia läpäisyyn.

Max Mustard

Jos kaipaa uutta astro bot vr peliä niin tämä on just sulle sillä tämä on tehty täysin samalla tyylillä.
Joka kentässä on kolme mudpup oliota pelastettavaksi ja niitä pitää kerätä 70 jotta pääsee matsaamaan viimeistä pomoa vastaan.
Sitten on myös minipelejä joissa vaan ammutaan kohteita ja kun saat kultaa niin siitä saa myös mudpupin.
Eli ihan kuten astrossa niin tässäkin sä ohjaat Maxia sekä olet itse myös toinen hahmo joka välillä saa aseen kouraan.

Kentistä kerätyillä kolikoilla voi sitten ostaa kaupasta uusia kykyjä kuten pidemmän leijumisajan jonka eroa tuskin huomaa, nopeamman juoksun jonka eroa tuskin huomaa, kierrepotkun, säästöpossun jonka voi rikkoa kenttien välissä ja sieltä saa hieman lisää kolikoita ja voit ostaa myös asteittaisen kääntymisen joten voit vaan kääntää kameraa oikealla tatilla jos haluat vaikka katsoa taakse niin ei tartte vääntää niskaa sijoiltaan jos pelaa istuen.

Visuaalisesti tämä on niin tarkka, että kun tästä hyppäsi gt7:n pariin niin oli pakko tarkistaa, että mulla on lasit kohdillaan kun se näytti niin sumealta.
Aikaa tän parissa meni nelisen tuntia.
 
Kaveri kävi eilen "hieman testaamassa" vr pelejä. Tais se kuutisen tuntia pelata.
Sen mielestä jo afterlife vr näytti erittäin hyvältä pois lukien hahmot joten voitte kuvitella mitä kommenttia sitten tuli kun se alotti gran turismon ja lopuksi vielä call of the mountainin.
Aloitti jo säästämään omaa varten.

Fiksuna kaverina mä olen tehnyt sille myös sen selväksi, että paskalla tuurilla ohjaimissa saattaa olla vikaa heti laatikosta otettuna joten kannattaa sitten ostaa jostain mihin on helppo palauttaa. Kuten myös sen sanoin ettei ohjaimia voi ostaa vieläkään erikseen ja jos niihin tulee vikaa niin koko laite pitää laittaa huoltoon.

Toivottavasti mun linssit on edelleen kunnossa sillä se käyttää myös silmälaseja.
Mä kyllä näytin sille miten tuo laitetaan päähän ja otetaan pois ja miten mä itse aina varmistan laseja eteenpäin liikuttamalla ettei ne kopsahda linsseihin.
Mura efektiäkään ei tuntunut huomaavan joten en maininnut siitä mitään, koska se on just sellanen once you see it, you can never unsee it asia.
Mähän huomasin tuon välittömästi kun ekan kerran pelasin gran turismoa.

Parin päivän päästä voi varmaan taas koittaa jatkaa vr pelisavotan pienentämistä.
Viime torstaina tuli jo kuukausi taas täyteen kun olen pelannut pelkkiä vr pelejä ja niitä on tullut läpäistyä 26.
Vielä olis ainakin 17 uutta peliä pelattavana ja sitten tekis mieli useampaa vanhempaa peliäkin pelata lisää.
Tai no vanhaa ja vanhaa kun koko laitekin on vasta pari kuukautta päälle kaks vuotta vanha.
 
Kaveri kävi eilen "hieman testaamassa" vr pelejä. Tais se kuutisen tuntia pelata.
Sen mielestä jo afterlife vr näytti erittäin hyvältä pois lukien hahmot joten voitte kuvitella mitä kommenttia sitten tuli kun se alotti gran turismon ja lopuksi vielä call of the mountainin.
Aloitti jo säästämään omaa varten.

Fiksuna kaverina mä olen tehnyt sille myös sen selväksi, että paskalla tuurilla ohjaimissa saattaa olla vikaa heti laatikosta otettuna joten kannattaa sitten ostaa jostain mihin on helppo palauttaa. Kuten myös sen sanoin ettei ohjaimia voi ostaa vieläkään erikseen ja jos niihin tulee vikaa niin koko laite pitää laittaa huoltoon.

Toivottavasti mun linssit on edelleen kunnossa sillä se käyttää myös silmälaseja.
Mä kyllä näytin sille miten tuo laitetaan päähän ja otetaan pois ja miten mä itse aina varmistan laseja eteenpäin liikuttamalla ettei ne kopsahda linsseihin.
Mura efektiäkään ei tuntunut huomaavan joten en maininnut siitä mitään, koska se on just sellanen once you see it, you can never unsee it asia.
Mähän huomasin tuon välittömästi kun ekan kerran pelasin gran turismoa.

Parin päivän päästä voi varmaan taas koittaa jatkaa vr pelisavotan pienentämistä.
Viime torstaina tuli jo kuukausi taas täyteen kun olen pelannut pelkkiä vr pelejä ja niitä on tullut läpäistyä 26.
Vielä olis ainakin 17 uutta peliä pelattavana ja sitten tekis mieli useampaa vanhempaa peliäkin pelata lisää.
Tai no vanhaa ja vanhaa kun koko laitekin on vasta pari kuukautta päälle kaks vuotta vanha.
Se on kyllä hauska seurata porukoita jotka ekaa kertaa ton vimpaimen laittaa päähänsä :)
 
Naapurit oli juuri kylässä niin testautin rouvalla Quest 3:lla walkabout minigolfia. Ensimmäisen lyönnin jälkeen alkoi kävellä pallon perään ja pamautti vauhdilla päin telkkaria :D . Näinkin voi käydä näemmä, niin kannattaa kokemattomampia briefata hyvin.

Täytyy yhä muuten ihmetellä, kuinka paljon huonommalta Walkabout näyttää psvr2:lla kuin Questilla. Olisiko sitten heikko porttaus kyseessä. Tuntumakin kyllä eroaa jonkin verran laitteiden/ohjainten välillä.
 
Walkabout minigolfista puheenollen sen hinta nousee 8.5, mutta sen seurauksena siinä tulee mukana useampi dlc rata.
Jos pelin ostaa nyt niin päivityksen jälkeen nuo lisärit saa ilmaiseksi.


Mun on vaikea kuvitella miten se näyttää questilla paljon paremmalta kun se kuitenkin käyttää sellaista low polygon lookkia. Vai onko siinä vaan parempi resoluutio?
 
Walkabout minigolfista puheenollen sen hinta nousee 8.5, mutta sen seurauksena siinä tulee mukana useampi dlc rata.
Jos pelin ostaa nyt niin päivityksen jälkeen nuo lisärit saa ilmaiseksi.


Mun on vaikea kuvitella miten se näyttää questilla paljon paremmalta kun se kuitenkin käyttää sellaista low polygon lookkia. Vai onko siinä vaan parempi resoluutio?
Resoluutio tekee aika paljon. Etenkin QGO:lla.
 
Walkabout minigolfista puheenollen sen hinta nousee 8.5, mutta sen seurauksena siinä tulee mukana useampi dlc rata.
Jos pelin ostaa nyt niin päivityksen jälkeen nuo lisärit saa ilmaiseksi.


Mun on vaikea kuvitella miten se näyttää questilla paljon paremmalta kun se kuitenkin käyttää sellaista low polygon lookkia. Vai onko siinä vaan parempi resoluutio?
Psvr2:lla kuva on yleisesti ottaen vaan suttuisempi varsinkin linssien reunoilta ja sivuille vilkuilu on tällöin epämiellyttävää. Onko Quest 3:ssa vaan paremmat linssit sitten, en ole niin paljon jaksanut perehtyä. Nimenomaan näissä yksinkertaisen näköisissä peleissä lasien välillä erot korostuvat. Red Matter 2 näytti mielestäni melko samalta molemmilla laseilla, vaikka pleikkarilla mura hieman häiritseekin.
 
Psvr2:lla kuva on yleisesti ottaen vaan suttuisempi varsinkin linssien reunoilta ja sivuille vilkuilu on tällöin epämiellyttävää. Onko Quest 3:ssa vaan paremmat linssit sitten, en ole niin paljon jaksanut perehtyä. Nimenomaan näissä yksinkertaisen näköisissä peleissä lasien välillä erot korostuvat. Red Matter 2 näytti mielestäni melko samalta molemmilla laseilla, vaikka pleikkarilla mura hieman häiritseekin.

Juu questissa on pancake linssit joissa on reippaasti suurempi sweetspot mitä psvr2:n fresnel linsseissä, mutta ne on myös reippaasti kalliimmat tehdä.

Ja taas uus peli ostoslistalle.
Kaivurilla suoritetaan kaikkea pientä perus keikkaa kuopan kaivamisesta pensasaidan trimmaamiseen.
Tekijöillä on myös ollut järki päässä kontrollien suhteen sillä tässä voi käyttää myös tatteja vipujen vääntelyyn.
13.5. asti vielä 20% alennus ps+ jäsenille jolloin hinta on vaivaiset 16e.

 
Arken age

Vitruvius vr näyttää jälleen miten homma hoidetaan.
Aseiden holsterit kyllä liikkuu tässäkin pään kääntämisen mukana, mutta silti 90% ajasta ase tuntuu löytyvän sieltä mistä pitää ja lisäksi holstereiden kokoa ja sijaintia voi säätää.
Myös käden asentoa voi säätää todella yksityiskohtaisesti joten jokainen saa varmasti aseen asennon tuntumaan luonnolliselta.
Jopa niiden grip nappien kosketuksen tunnistuksen herkkyyttä voi säätää ja peli näyttää suoraan mittareilla kuinka herkkä se on.
Miksi kaikki tällainen ei ole standardi vr peleissä?

Muutenkin peli näyttää hyvältä ja tarjoaa performance ja quality moodit. Performance on natiivi 90fps ja quality 60fps reprojected, mutta luonnollisesti tarjoaa paremman resoluution. Mä pelasin quality moodissa.
Jos visuaalisesta puolesta pitää jotain miinusta antaa niin suurinosa pelistä näyttää maisemiltaan samalta ja sitten kun ne vaihtuu niin kivat vihreät maisemat vaihtuu rumempaan punaruskeaan teemaan.

Melee taistelu on ihan ok, mutta taaskaan en voi kommentoida kuinka hyvin parry systeemi toimii kun en mä ehdi reagoida vihujen iskuihin joten blokkasin vaan kilvellä ja iskin takaisin.
Sen kyllä huomasin, että vihollisten hyppylyönnit hakeutuu naurettavasti sillä vaikka liikkuisit sivulle sen jälkeen kun ne loikkaa ilmaan niin silti ne osuu suhun eikä vaikka joku tiellä oleva pilarikaan vaikuta mitään vaan ne tulee sen läpi.
Onneksi melee on vain yksi vaihtoehto ja eniten tulikin käytettyä eri ampuma aseita joissa on vaihtelua ihan kivasti sillä sulla on käsiase ja kivääri, mutta nuo koostuu rungon lisäksi kolmesta osasta ja niitä voi vaihdella miten haluaa ja aseen statsit muuttuu sen mukaan.
Siitä miinusta, että kun kaupasta ostaa noita osia niin sulla ei ole mitään keinoa tietää miten ne vaikuttaa.
Ei tuolla loppupuolella mitään väliä ole kun rahaa on enemmän kuin tarpeeksi, mutta alkupuolella tilanne on eri.
Tämä on myös eka peli jossa kiikaritähtäin aktivoidaan yksinkertaisesti vaan sulkemalla toinen silmä. Toimii kuin ajatus.

Myös kiipeilyä on paljon ja siihen tarkoitetut koukut saa käteen ihan vaan rannetta heilauttamalla ja näidenkin herkkyyden sää säädettyä jos tarvetta on.
Kaikkialla on on myös paljon kerättävää kamaa.
Isoimpana arkut joissa on rahana toimivia metallilevyjä sekä muuta rojua jotka voi sitten sulattaa jolloin niistä saa rahaa ja tuota rojua löytää vähän kaikkialta ja jopa räjähtäneen vihollisen raajat ja irtopäät kannattaa poimia talteen sillä kaiken voi sulattaa.
Sitten on myös reliikkejä joita on piilotettu ties mihin, mutta onneksi joka alueelta löytyy ruumis jolta voi napata noiden sijaintidatan talteen ja sen jälkeen sun tabletti osaa näyttää missä suunnassa valittu reliikki on ja kuinka paljon siihen on matkaa.
Tuon kanssakin sai silti useamman kerran pyöriä ympäriinsä ja oikeasti etsiä sitä.
Reliikeillä avataan muutama ovi joista saa bio reaper aseen osat.

Mulla meni 16 tuntia kun tein ihan kaiken ja hommasin platina trophyn, mutta tuosta voi varmaan ottaa tunnin pois jos trophyt ei kiinnosta sillä tässä on kaks pystiä jotka tuli grindattua tutorial alueella.
Toisen saa kun vetää pään poikki sadalta viholliselta ja toisen kun niitä tappaa 1000. Vielä pelin läpäisyn jälkeen mun piti tappaa niitä yli 200 joten toistin tutoriaali alueen kolmos haastetta joka spawnaa kuus vihollista. Tuo on se nopein tapa.
Vaikeustasoja on kolme ja mä pelasin helpoimmalla. Tarjolla on myös new game+ joka nostaa vaikeutta pykälän ylöspäin eli jos sitä pelaa helpoimmalla niin se vastaa peruspelin normal tasoa jne.

Tämä on nyt tyyppien kolmas peli ja lopputekstien mukaan varsinaiseen koodaamiseen on osallistunut neljä tyyppiä eli tiimin koko on tuplaantunut shadow legendsista joka sekin oli yks ekan psvr:n parhaita pelejä ja taas kerran jätkät näyttää isommille tiimeille miten homma hoidetaan oikein.

90s extreme skiing

Tykkäsin paljon vähemmän mitä oletin.
Tarjolla on 20 rataa joista jokaisessa on kuusi tavoitetta ja seuraavan radan avaaminen vaatii tietyn määrän mitaleita.
Viimeinen rata aukeaa 66 mitalilla joten pelivaraa on varsin mukavasti, mutta silti tämä onnistui turhauttamaan ja mun tartti palata etsimään niitä vähiten ärsyttäviä ratoja joista olis saanut vielä puristettua mitalin tai pari ilman isompaa vitutusta.
Joka radassa on myös kerättävänä M.E.D.A.L kirjaimet joiden kerääminen antaa extra mitalin, mutta en mä tuota tiennyt koska en lukenut tabletista selityksiä enkä myöskään tehnyt tutoriaalia, koska tiesin jo snow scoutista miten hiihto toimii.
Joka radalla on kolme tavoite aikaa, air trick score, rail grind score ja overall trick score.
Mitään varsinaisia temppuja ei ole vaan sä yksinkertaisesti menet hyppyristä ja mitä enemmän saat ilmaa niin sitä enemmän tulee pisteitä.
Grindaus sitten onkin tarkkaa ja siitä reilin päältä tippuu erittäin helposti pois.
Extra hauskaa jos koko radan ainoat reilit on just ennen maalia joten uusi yritys vaatii koko radan laskemisen ja lopussa saatat taas epäonnistua.

Isoin ongelma mulle oli rata design sillä varsinkin loppupuolella alkaa olemaan usein kohtia joissa sä et vaan näe mitä kukkulan tai ison hypyn jälkeen tulee ja jos missaat edes yhden portin niin rata aloitetaan alusta.
Tuollainen ulkoa opettelu menee vielä jotenkin vaikka jossain ssx:ssa kun voi vaan istua sohvalla ja siinä ei tartte pujotella mitään portteja joten sun pitää lähinnä muistaa missä joku iso rotko on tai muuta vastaavaa.
Mutta tässä pitää jatkuvasti olla itse työntämässä sauvoilla vauhtia joten tuollaisen suunnittelun takia radan aloittaminen uudestaan ja uudestaan käy varsin vanhaksi varsin äkkiä.
Onneksi tässäkin voi molempia tatteja klikkaamalla ottaa sukset pois ja laittaa takaisin ja tuota tulikin käytettyä hyödyksi monen monta kertaa sillä hahmo pysähtyy kuin seinään kun otat sukset pois eikä peli hylkää suoritusta jos ne laittaa heti takaisin.
Ilman tuota olisin varmaan rage quitannut tämän useamman kerran.

Mä en edes tajua miten ne kulta ajat pitäs saavuttaa sillä mä voin koko radan mennä niin kovaa kuin pääsen, skippaan kaikki hypyt ja reilit, koska ne vaan hidastaa ja silti jään melkein aina 5-10s.
Myös kääntyminen turhautti välillä sillä suksia käännetään kääntämällä ohjaimia, mutta jos headset ei näe niitä niin silloin se kääntyminen ei tietenkään toimi joten käsiä oli pakko pitää ylempänä ja edempänä kuin mikä tuntuisi luonnolliselta kun suksilla laskee mäkeä.
Snow scoutissa tuo ei haitannut, koska siinä vaan mentiin paikasta toiseen eikä silläkään ollut mitään väliä kuinka nopeasti laski rinteet.

Mulla meni kolme tuntia pelata tämä läpi ja näköjään huimat 2% pelaajista on pelannut viimeisen kisan läpi.
No onneksi tämä maksoi vain 11.5e ja kaipa tuossa mukavasti kaloreitakin paloi.
Tämä sai myös viikko tai pari sitten ekan ilmaisen dlc:n joka tarjoaa 9 uutta rataa, sumua ja sun lasitkin menee jäähän joten siinä laskemisen aikana pitää niitäkin vielä pyyhkiä. En edes kokeillut sillä tuo nyt oli mun mielestä se viimeinen asia mitä peli kaipasi.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom