Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute
Vaikka olen sooseja kuunnellut alusta lähtien, en ole niistä juuri mitään uskaltanut pukahtaa. Nyt kuitenkin sain äkillisen inspiraation ja päätin ulostaa mielipiteeni.
Heti alkuun täytyy nostaa hattua, sille että jaksatte joka viikko tuoda uuden viihdykkeen. Kun ottaa huomioon, ettei kastikkeet ole varsinaisesti mitään pieniä teoksia, voisi kuvitella, että kolme tuntisten järkäleiden tuottaminen ei varmastikaan aina ole pelkkää ruusuilla tanhuamista.
Pituudesta muutenkin voisi sanoa sen verran, ettei pitkä kastike haittaa minua pätkääkään. Kuuntelen podcasteja yleensä kun pelaan ja pari-kolme tuntinen kastike tahdittaa illan FIFA-sessiota täydellisesti. Podcasteissa minua vetää puoleensa se, että vakiojäsenten kemiat toimivat ja kfin podcastissa ne todellakin toimivat. Kastikkeiden keskustelu on rentoa, tai ainakin sen kuuloista, ja huumori luonnollista. Keskustelusta ei paista yli-yrittäminen tai mikään muu, joka söisi kuunteluiloa.
Mitä tulee aihe-ehdotuksiin, en tiedä irtoaako minulta mitään hyvää. Jalkapallopelien ystävänä FIFA-cast olisi tietenkin eräänlainen (märkä)unelma, mutta sieltä päästä ei taida löytyä montaa (vai yhtään?) FIFA-uskovaista, joten en toivo liikoja. LTTP-pelit, jotka minulle tulevat mieleen ovat pääasiassa aiempien sukupolvien konsoleilta, joten en tiedä kuinka hyvin ne passaavat teille. Lämpimin ajatuksin muistelen PS1 klassikoita, kuten Medievil, Tombi 1 ja 2 sekä Hogs of War. Noista varsinkin viimeinen uppoaa konsolin syövereihin edelleen semi-säännöllisesti. Nykykonsoleilta Rocksteadyn Batmaneista saisi varmaan yhden erikoisjakson väsättyä.
Erikoisjaksot, joissa vierailette suomalaisilla pelistudioilla ovat myös tervetulleita. Itse koen ne erittäin mielenkiintoisiksi, sillä ne raottavat pelaajien ja pelintekijöiden välille jäävää esirippua ja kertovat enemmän siitä, mitä pelien tekeminen todella on. Iso kiitos myös siitä. Olisi myös mukava kuulla ulkomaalaisita studioista. Niissä vierailu ei todennäköisesti olisi toteutettavissa, mutta olisi kuitenkin mielenkiintoista kuulla käsittelyyn otetun studion historiasta ja sen jälkeen kästiläisten muistoja ja mietteitä studion peleistä.
Paras tapa lopettaa tälläinen palaute on kliseiseen, mutta paikkaansapitävään lausahdukseen: Keep up the good work!
P.S. Näin kesän lähestyessä olisi mukava kuulla uusi kesä-casti. Viimevuoden kesä-kastike, jossa ei ollut varsinaisesti mitään rajattua aihetta vaan keskustelu eli vapaasti, on edelleen yksi suosikeistani.
P.P.S Paavi on ihku ja muutenkin tosi fantsu, koska A) Kissa(npentu) ja B) se kehu mua komeeks ja anto mulle lahjan steamissa.