Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Disclaimer: olettaen että kyseinen jakso numero 82 edustaa Pelaajan castien "keskiarvoa", sillä en ole muita heidän kastikkeita kuunnellut, enkä kyseisen jakson perusteella tule kuuntelemaankaan.

Koskaan ei pidä olettaa. Puhan lähdön jälkeen pelaajacastin taso on yhtään liioittelematta romahtanut. Itselle juurikin tämä 82 saa jäädä suosiolla viimeiseksi. Ehkä seuraavaksi täytyy tarkastaa KFIN tuotannot.
 
Onko mahdollista saada podcastia zuneen? Saisi ladattua puhelimen sovelluksella suoraan, ilman pc:tä.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Kiitos kaikista tähänastisista podcasteista. Niitä kuuntelee aina yhtä mielellään. Eräs asia on kuitenkin saanut minut huvittuneisuuden ja ihmetyksen kautta pienen ajoittaisen ärtymyksenkin valtaan, ja ajattelin avautua tästä täten: Miksi teidän pitää hehkuttaa Steamia ihan jokaisessa kastikkeessa? Joissain jaksoissa nuo Steam-hehkutukset menevät niin överiksi, että kastike siltä osin muistuttaa jo maksetun mainoksen parodiaa. Hienoa kyllä, jos olette palveluun tyytyväisiä, mutta eikös Steam ole puhtaasti PC-pelaajien palvelu? Olenko ihan väärässä kun olen ollut siinä uskossa että koko Konsolifinin toiminta-ajatus pyörii nimensä mukaisesti KONSOLIpelaamisen ympärillä?

Itse hehkutuksesta: joka jaksossa jaksatte hehkuttaa tarjouksia ja sitä, kuinka oiva palvelu Steam yleensäkin on, mutta aika-ajoin tulette myös samaan ääneen maininneeksi, että sieltä ostamianne pelejä ette edes ehdi pelaamaan. Tällöin herää kysymys, kuinka halpaa Steam-touhu loppujen lopuksi on. Tehän maksatte enemmän tai vähemmän turhasta. Tulee mieleen se tarina siitä mummosta, jonka parvekkeelta löytyi satoja ruisleipiä. Tuollaisen sulovilenismin viljely podcasteissanne on jo saanut sellaiset mittasuhteet, etten enää voi kuin ihmetellä moista.

Kuten sanottu, kuuntelen kyllä podcastejanne mielelläni, mutta jos minulta kysytään, Steam-läppä on jo tullut tiensä päähän ja teidän olisi kenties aika vaihtaa levyä.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Steam or gtfo

Noei. Kyllähän tuon ymmärtää että Steamista kuuleminen korpeaa jos konsolipelaaja pääasiassa on, mutta tässä elellään sellaisia aikoja että omakohtaisesti konsolijulkaisut eivät varsinasiesti sytytä kiinnostuksen kipunoita. Sekin pitää tavallaan paikkaansa, että Steam ei välttämättä halvaksi tule, sillä peliostos joka maksaa vain 10 euroa maksaa silti 10 euroa, eikä sitä välttämättä olisi tullut tehtyä ilman Steamia.

Ensi kuussa pitkästä aikaan jotain kiinnostavaa konsoleilla Dragon's Dogman muodossa.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Hienoa kyllä, jos olette palveluun tyytyväisiä, mutta eikös Steam ole puhtaasti PC-pelaajien palvelu?
Poikkeus vahvistaa säännön, eli vaikka pääasiassa näin on niin Portal 2:n PS3-versio tukee Steamia. Siinä on Steam-achievementit, kaikki sen pelaaminen rekisteröityy Steamiin, ja bonuksena nettipeli toimii ristiin PC-version kanssa. Tämä on toki vain yksittäinen poikkeus, eikä näillä näkymin ole onnistumassa Xbox-puolella, koska Live on niin paljon PSN:ää suljetumpi ja tiukemmin hallittu järjestelmä, mutta ainakin osoittaa ettei Steamin tarvitse olla tiukasti vain PC:llä.

Terv.nimim. hyllyssä yli 500 fyysistä konsolipeliä ja Steamissa bittimuodossa yli sata peliä joista suurta osaa ei voi edes pelata sopivan koneen puuttuessa. Fyysisellä kokoelmalla on ihan oikeaa arvoakin, virtuaalikokoelmalla ei juuri.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Kiitoksia kun teette kastiketta, ette tiedäkkään miten aika menee töissä nopeempaa kun vaan laittaa napit korviin ja alkaa kuuntelemaan. Ainut mikä on niin saattaa joku aina vilkaista kun naureskelen itekseni napit korvilla:D ... Jatkakaa samaan malliin ei mitään valittamista, ja voin vielä sanoa että paras podcast-ohjelma koskaan.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Ehdotus aiheeksi podcasteihin: Aiemmat konsolit tai miksei vaikka kokonaiset konsolisukupolvet. Olisi omasta mielestäni ainakin hauska kuunnella ja fiilistellä juttuja Nintendon 8-bittisestä matolaatikosta, Segan & Nintendon kilvoittelusta 90-luvulla tahi Pleikka ykkösen valtakaudesta. Ja miksei voitaisi painua vaikka kauemmaskin konsolipelaamisen alkuhämäriin, tietysti niissä puitteissa miten castilaisilla näihin tarttumapintaa olisi.
 
LTTP-ehdotus

Mitäs menitte mainitsemaan Cuben synttärit viime jaksossa, ehdotan Eternal Darknessia LTTP-peliksi.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

A Life Well Wasted on kyllä aivan timangia, kiitokset tästä löydöstä Jyrille. Mainitkaa toki muitakin mikäli sattuu sylki suuhun tuomaan. Kfinin podcast onnistuu kuitenkin mahdollisessa hiomattomuudessaankin. Toteutustavan vapaamuotoisuus sallii usein ilmestyvät, nautinnollisen pitkät ja rönsyilevät jaksot. Onnistutte pitämään castien rakenteesta kiinni sopivan rennolla otteella. Useimmat ulkomaiset castit, esimerkiksi Giant Bomb, päästävät homman repeämään jatkuvaan muka-hauskaan räävittömyyteen. Teikäläiset taas vaikuttavat olevan enemmänkin aidosti väsyneitä :)

Nyt olen nuoleskellut ja antanut podcastille iTunesissa 5 tähteä. Pistäkääpä siis se fläppitaulu casti pystyyn, jookosta? Carcassonnelle kaipaa jo hieman vaihtelua.

Edit: Rönsyilkää rohkeasti myös Steamin, WoW:n jne. suuntaan. Oma ensikokeiluni Steamin parissa tösähti jumiutuvaan Portal-demoon, mutta ilman raadin hehkutusta en olisi edes uskaltautunut kokeilemaan vaihtoehtoa television ääressä pelaamiselle. Pelaavan vaimon taloudessa kaikki keinot ja vinkit vaihtoehtoiselle pelaamiselle ovat kaivattuja.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Joskus olisi mukava saada Assassin's Creed -pelisarjan speciaalijakso. On ollut mukava kuunnella jryi:n kommentteja pelistä mutta olisi kiva kuulla enemmän keskustelua kyseisestä pelistä.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Vaikka olen sooseja kuunnellut alusta lähtien, en ole niistä juuri mitään uskaltanut pukahtaa. Nyt kuitenkin sain äkillisen inspiraation ja päätin ulostaa mielipiteeni.

Heti alkuun täytyy nostaa hattua, sille että jaksatte joka viikko tuoda uuden viihdykkeen. Kun ottaa huomioon, ettei kastikkeet ole varsinaisesti mitään pieniä teoksia, voisi kuvitella, että kolme tuntisten järkäleiden tuottaminen ei varmastikaan aina ole pelkkää ruusuilla tanhuamista.
Pituudesta muutenkin voisi sanoa sen verran, ettei pitkä kastike haittaa minua pätkääkään. Kuuntelen podcasteja yleensä kun pelaan ja pari-kolme tuntinen kastike tahdittaa illan FIFA-sessiota täydellisesti. Podcasteissa minua vetää puoleensa se, että vakiojäsenten kemiat toimivat ja kfin podcastissa ne todellakin toimivat. Kastikkeiden keskustelu on rentoa, tai ainakin sen kuuloista, ja huumori luonnollista. Keskustelusta ei paista yli-yrittäminen tai mikään muu, joka söisi kuunteluiloa.

Mitä tulee aihe-ehdotuksiin, en tiedä irtoaako minulta mitään hyvää. Jalkapallopelien ystävänä FIFA-cast olisi tietenkin eräänlainen (märkä)unelma, mutta sieltä päästä ei taida löytyä montaa (vai yhtään?) FIFA-uskovaista, joten en toivo liikoja. LTTP-pelit, jotka minulle tulevat mieleen ovat pääasiassa aiempien sukupolvien konsoleilta, joten en tiedä kuinka hyvin ne passaavat teille. Lämpimin ajatuksin muistelen PS1 klassikoita, kuten Medievil, Tombi 1 ja 2 sekä Hogs of War. Noista varsinkin viimeinen uppoaa konsolin syövereihin edelleen semi-säännöllisesti. Nykykonsoleilta Rocksteadyn Batmaneista saisi varmaan yhden erikoisjakson väsättyä.

Erikoisjaksot, joissa vierailette suomalaisilla pelistudioilla ovat myös tervetulleita. Itse koen ne erittäin mielenkiintoisiksi, sillä ne raottavat pelaajien ja pelintekijöiden välille jäävää esirippua ja kertovat enemmän siitä, mitä pelien tekeminen todella on. Iso kiitos myös siitä. Olisi myös mukava kuulla ulkomaalaisita studioista. Niissä vierailu ei todennäköisesti olisi toteutettavissa, mutta olisi kuitenkin mielenkiintoista kuulla käsittelyyn otetun studion historiasta ja sen jälkeen kästiläisten muistoja ja mietteitä studion peleistä.

Paras tapa lopettaa tälläinen palaute on kliseiseen, mutta paikkaansapitävään lausahdukseen: Keep up the good work!

P.S. Näin kesän lähestyessä olisi mukava kuulla uusi kesä-casti. Viimevuoden kesä-kastike, jossa ei ollut varsinaisesti mitään rajattua aihetta vaan keskustelu eli vapaasti, on edelleen yksi suosikeistani.

P.P.S Paavi on ihku ja muutenkin tosi fantsu, koska A) Kissa(npentu) ja B) se kehu mua komeeks ja anto mulle lahjan steamissa.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

P.P.S Paavi on ihku ja muutenkin tosi fantsu, koska A) Kissa(npentu) ja B) se kehu mua komeeks ja anto mulle lahjan steamissa.

Älä sitten vihaa, jos satuin sanomaan sua podcastissa randomiksi...
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

LTTP-pelit, jotka minulle tulevat mieleen ovat pääasiassa aiempien sukupolvien konsoleilta, joten en tiedä kuinka hyvin ne passaavat teille. Lämpimin ajatuksin muistelen PS1 klassikoita, kuten Medievil, Tombi 1 ja 2 sekä Hogs of War. Noista varsinkin viimeinen uppoaa konsolin syövereihin edelleen semi-säännöllisesti.
Parin sukupolven taakse meneminen alkaa varmaan olla jo turhan vanhaa LTTP-konseptiin, mutta viime sukupolveen menemistä vihjailtiin Beyond Good and Evilin muodossa jossain vaiheessa, olkoonkin että peli on saanut HD-päivityksen. Aloitin äskettäin pelaamaan (ties kuinka monetta kertaa) yhtä kaikkien aikojen suosikkipeleistäni eli Metroid Primea, tällä kertaa Wii-päivityksenä, ja mietin että Prime-trilogiakin voisi olla ihan kiinnostava LTTP-valinta. Ei vaan tapahdu, yleisen Wii-ilmapiirin tuntien. Sen sijaan jonkinlaiset temaattiset retroilut aina 80-luvulta asti voisivat olla ainakin meille wanhoille pieruille vähintään nostalgista kuunneltavaa, ja tiedän että tällaisia on ainakin mietitty joskus. Miksei myös vaikka jotakin oikeasti pitkäikäistä pelisarjaa historian hämäristä asti käsittelevä (erikois)jakso.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Olisi tosiaan aika fantastista käydä porukalla joidenkin tosi vanhojen pelien pariin. Uudelleenjulkaisut ja -jakelut ovat hyvä keino, mutta osa peleistä vaatisi autenttisen ympäristön koska näitä ei ole julkaistu uudelleen. Pyörittelen juuri NESsiä kotosalla ja mietin laitanko myyntiin vai kostanko vielä kerran Life Forcen pomoille lapsuuvven traumat.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Tässä nyt heti muistaessa mainitsen siitä että meillä on tällä viikolla nauhoitettavaa jaksoa varten perustettu tehoketju. Jos siis on jotain asiaa pelivideoiden tekemisestä, niin antaa palaa.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Tervehdys

Alkuun kiitokset castaajille viikottaisesta uurastamisesta. Monia muitakin podcasteja kuunelleena täytyy nostaa esille kfin porukan castien laatu ja asiapitoisuus, hyvää läppää unohtamatta.

Kysymys: koska kuullaan/nähdään lautapeli aiheinen pod/videocast?

Olisi hienoa nähdä esim. videota lautapelien pelaamisesta tai muuten aiheeseen liittyen.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Kysymys: koska kuullaan/nähdään lautapeli aiheinen pod/videocast?

Sitä tässä ollaan odoteltu. Parin viikon päästä olisi Espoossa tapahtuma nimeltään Ropecon, jossa on esillä vaikka minkä näköistä lauta, kortti ja miniatyyripelaamista. Itseäni on pitkään jo kiinnostanut lautapelit ym. ja olen itse menossa katsastamaan tapahtuman ihan mielenkiinnosta ja jos vaikka sieltä saisi kipinän niiden pelaamiseen. Ja tuo tapahtuma voisi toimia hyvin innoittajana kastikkeeseen jos podcast-posse kävisi tapahtuman katsastamassa.

http://www.ropecon.fi/pmwiki/index.php/2012/2012
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Sitä tässä ollaan odoteltu. Parin viikon päästä olisi Espoossa tapahtuma nimeltään Ropecon, jossa on esillä vaikka minkä näköistä lauta, kortti ja miniatyyripelaamista. Itseäni on pitkään jo kiinnostanut lautapelit ym. ja olen itse menossa katsastamaan tapahtuman ihan mielenkiinnosta ja jos vaikka sieltä saisi kipinän niiden pelaamiseen. Ja tuo tapahtuma voisi toimia hyvin innoittajana kastikkeeseen jos podcast-posse kävisi tapahtuman katsastamassa.

Ropecon 2012 -

Apua, taasko se Ropecon tulee! Silloin näkee aina vähän kaikenlaista hiihtäjää täällä Niemessä. En tiedä uskaltaisinko yksin sekaan sukeltamaan.
 
Ylös Bottom