Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pool/snooker-pelit

Noniin, Ronnie tosiaan finaalissa vastassa, uran ensimmäisessä finaalissa. Kestikö Robinilla hermot?
Robin vei ensimmäisen freimin, mutta Ronnie kaksi seuraavaa. Sen jälkeen mentiin 2-2, 2-3, 3-3, 3-4. Ronnie pystyi aina viemään seuraavan kun räpelsin väkisin tasoihin. Turhautti, mutta toisaalta näin että pysyn perässä.
Päätin alkaa keskittymään, enkä edes kuvannut freimejä talteen.
110, 122 ja siirryin 5-4 johtoon. Seuraavaan Ronnie teki 58 sarjan, mutta putsasin pöydän 66:lla ja 6-4. Tän jälkeen Ronniella ei meinannut sujua mikään ja tein 85, 98, 72 ja tilanteeksi jo 9-4. Tässä vaiheessa päätin alkaa taas tallentamaan (tästä video myöhemmin kunhan on uploadunnut tubeen). Se oli virhe, sillä ote herpaantui ja Ronnie vei seuraavan. Tilanne 9-5.
Skarppasin ihan kunnolla viimeiseen ja tein oikein hyvän breikin ja varmistin voiton ja turnaus voiton!!
1789


Lisäksi monia kiinnostanut asia. Onko avattavat vaatetukset vain onlinen juttuja?? EI!!
1791
Eli sieltä aukesi uusi rusetti, liivi ja paita. Kelpaa!

Mutta mieletöntä miten samassa turnauksessa käy niin, että ylipäätään ekaa kertaa ikinä voitan Selbyn, tai O’Sullivanin. Tuli tärkeisiin paikkoihin nämä!

Mutta mitäs tämä nyt sit tarkoittaa? Voitosta napsahti tilille 170 000 puntaa, joten miettikääs rankingia kun Robin oli ennen turnausta sijalla 60. Nyt nousua tapahtui käsittämättömät 42 sijaa sijalle 18. :D:eek:o_O
Tämä taas tarkoittaa sitä, että ensimmäisten kierrosten kovat vastukset ovat poissa. Seuraavaksi esim tulee joku sijalta 103 vastaan.
Vielä kun pari sijaa nousen, ei tarvitsisi karsia mm kisoihin ja saisi ekalle kierrokselle helpon vastuksen.
En muista koska joku peli olisi tuonut näin hyvän fiiliksen. Kaikki oli siitä kiinni miten oma oeli on parantunut ja miten hillitsin hermoni. Kaikki oli omissa käsissä. Ei tuuria, ei pelin tasoittamista tms. Nautin!!
1790

Edit: Tässä kaksi viimeistä freimiä ja palkintojen katselut:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea! Itse tein juuri 143 breikin.
Ohho! Lähellä ollaan sitä maagista jo.
Vaikka nyt ronnieta vastaan tasaisesti taas tein yhdeltä istumalta freimivoittoon vaadittavat pisteet, niin mitään +130:iä paikkoja ei edes tule.
+120 on aika ”arkipäivää”, mutta todella harvoin tulee paikkoja mistä lähteä edes yrittämään.
Helppo AI levittää pallot huonosti, hyvä vastus ei levitä ollenkaan.
Ei tule tilanteita missä pääsisin ekalta punaiselta mustalle ja siitä seuraavalle punaiselle/hajoitukseen.

Löytyykö videota 143:sta? Ois kiva nähdä.
 
Tämä AIn yli-inhimmillinen agressivuus ja onnistumisprosentti mahdottomissa päällevedoissa mustalta pikkuväripäädyn kautta mustan pisteen lähistöllä olevalla punaisille tappaa peli-iloa aika isolla kädellä. Safety on ihan hyödytöntä tällä hetkellä.
Toivottavasti tämä saataisiin korjattua pätsillä.
 
Tämä AIn yli-inhimmillinen agressivuus ja onnistumisprosentti mahdottomissa päällevedoissa mustalta pikkuväripäädyn kautta mustan pisteen lähistöllä olevalla punaisille tappaa peli-iloa aika isolla kädellä. Safety on ihan hyödytöntä tällä hetkellä.
Toivottavasti tämä saataisiin korjattua pätsillä.
Vaikka löis minkälaisen snookerin niin sieltä jollain ihmeellä aina saa osuman. Ja tosiaan nuo hyökkäyslyönnit onnistuu aina TÄYDELLISESTI.

Mulla ei esimerkiks tuu koskaan yli kolmea onnistunutta päälle vetoa. Helppo jättää vajaaks tai lyödä liian kovaa.
 
Tämä AIn yli-inhimmillinen agressivuus ja onnistumisprosentti mahdottomissa päällevedoissa mustalta pikkuväripäädyn kautta mustan pisteen lähistöllä olevalla punaisille tappaa peli-iloa aika isolla kädellä. Safety on ihan hyödytöntä tällä hetkellä.
Toivottavasti tämä saataisiin korjattua pätsillä.
Tuohon on pätsiä luvattukin jo. Mutta löysin parikin keinoa miten AI ei yksinkertaisesti pääse hyökkäämään ja lopulta siitä aukeaa paikka.
Selby ja O’Sullivan on ne ainoat yli-ihmiset ja niiden kanssa pöytä on yksinkertaisesti putsattava kun paikka tulee.
Ja tässä tosiaan AI peli sekoaa jos pelaat hyvin. Tuo mun 10-5 voitto Ronniesta oli sellainen, että niiden parin yli satasen jälkeen ei Ronnien peli kulkenut ja pääsin karkuun.

Kaikki noiden kahden jälkeen on ainakin mulla olleet periaatteessa jo vastaantulijoita ja niiden voittaminen on todennäköisempää kuin häviäminen.
Isoin tekijä tosiaan se, että turvapelissä pallot ei saa levitä pakasta yhtään. Ohutta osumaa kerta toisensa jälkeen. Joissain tapauksissa kivi vain mustan päätyyn. Lopulta AI lyö kovemman ja pakka hajoaa. Siihen hyökkäys ja minimissään 70:n breikki alle.
Muutaman freimin jälkeen AI:n peli sekoaa niin, että jo aloituksista jää paikka ja jos ne päästää pöydälle, niin pisteitä tulee 1-40 maksimissaan.

Snookereita niille on lähes turha tehdä, ellei punainen ole keskellä pöytää pinkin ja mustan välissä. Samalla valkoinen täysin suorassa linjassa ruskean pisteellä. Selby teki 120 virhepistettä tälläisessä tilanteessa. Punaisia oli nipussa vieläpä 3-5kpl, eikä ollut kertaakaan lähelläkään osua, vaikka joka lyönti oli erilainen. :D
 
Tuohon on pätsiä luvattukin jo. Mutta löysin parikin keinoa miten AI ei yksinkertaisesti pääse hyökkäämään ja lopulta siitä aukeaa paikka.
Selby ja O’Sullivan on ne ainoat yli-ihmiset ja niiden kanssa pöytä on yksinkertaisesti putsattava kun paikka tulee.
Ja tässä tosiaan AI peli sekoaa jos pelaat hyvin. Tuo mun 10-5 voitto Ronniesta oli sellainen, että niiden parin yli satasen jälkeen ei Ronnien peli kulkenut ja pääsin karkuun.

Kaikki noiden kahden jälkeen on ainakin mulla olleet periaatteessa jo vastaantulijoita ja niiden voittaminen on todennäköisempää kuin häviäminen.
Isoin tekijä tosiaan se, että turvapelissä pallot ei saa levitä pakasta yhtään. Ohutta osumaa kerta toisensa jälkeen. Joissain tapauksissa kivi vain mustan päätyyn. Lopulta AI lyö kovemman ja pakka hajoaa. Siihen hyökkäys ja minimissään 70:n breikki alle.
Muutaman freimin jälkeen AI:n peli sekoaa niin, että jo aloituksista jää paikka ja jos ne päästää pöydälle, niin pisteitä tulee 1-40 maksimissaan.

Snookereita niille on lähes turha tehdä, ellei punainen ole keskellä pöytää pinkin ja mustan välissä. Samalla valkoinen täysin suorassa linjassa ruskean pisteellä. Selby teki 120 virhepistettä tälläisessä tilanteessa. Punaisia oli nipussa vieläpä 3-5kpl, eikä ollut kertaakaan lähelläkään osua, vaikka joka lyönti oli erilainen. :D
Joo tiedossa on nuo seikat, mutta itse haen tästä enemmän autentista Snooker kokemusta kun hipaisu safetyjä kerta toisen jälkeen. Toi AIn pelin sekoaminen on vähän meh, jos se tapahtuu toistuvasti parin satkun jälkeen. Itse toivoisin enemmän virheherkkyyttä kaikille AI pelaajille ja toisaalta huipuille parempa kontrollia kalpeaan ja sitä kautta isoja sarjoja. Pallon positioinnin merkitys pitäisi olla paljon suurempi ja etäisyyden kohdepalloon olla paljon isompi tekijä kun leikkuun määrä.

No raakile tämä peli vielä on, toki hyvä sellainen. Täytyy varmaan pelailla itseään vastaan niin saa tuota safetyä ja positiointia harjoiteltua paljon mielekkäämmin.
 
Joo tiedossa on nuo seikat, mutta itse haen tästä enemmän autentista Snooker kokemusta kun hipaisu safetyjä kerta toisen jälkeen. Toi AIn pelin sekoaminen on vähän meh, jos se tapahtuu toistuvasti parin satkun jälkeen. Itse toivoisin enemmän virheherkkyyttä kaikille AI pelaajille ja toisaalta huipuille parempa kontrollia kalpeaan ja sitä kautta isoja sarjoja. Pallon positioinnin merkitys pitäisi olla paljon suurempi ja etäisyyden kohdepalloon olla paljon isompi tekijä kun leikkuun määrä.

No raakile tämä peli vielä on, toki hyvä sellainen. Täytyy varmaan pelailla itseään vastaan niin saa tuota safetyä ja positiointia harjoiteltua paljon mielekkäämmin.
Joo toki itsekin noin haluaisin pelata ja aikalailla muokkaan peliäni vastustajan mukaan. Nyt vastassa 103 sijan pelaaja, joten siinä pelaan ”aidommin”. Mut jotain Selby/Ronnie:ta vastaan ennemmin voitan, kuin häviän saamatta freimiäkään.

Harjoittelumoodia kyllä kaipaisin. Ei se itseä vastaan pelatessakaan ole sama, kun ei pääse lyömään uudestaan samasta kohtaa sitä turvalyöntiä.
 
Se kun puhuin siitä, että jos valkoinen pallo jää ruskean pisteen kohdille täysin suorassa linjassa punaisiin. Ei ole väliä montako punaista toisessa päässä on. Selby ei osunut kolmeen punaiseen koskaan, tämä 103 rankingin Hugil lopulta osuu, mutta kauan menee. Tässä tapauksessa kaikki tämä tapahtui aloituslyönnin jälkeen. :D
 
Noihin onlinen timereihin tulossa muutoksia jo seuraavaan pätsiin ja muokkaukset myöhemmin:

Otetaan Online matsia vaikka tämän patchin jälkeen. Nyt muuten tuo minun aloitus taas toimii kuten pitääkin, en käsitä miksei se edellisissä kolmessa pelissä toiminut.
 
Otetaan Online matsia vaikka tämän patchin jälkeen. Nyt muuten tuo minun aloitus taas toimii kuten pitääkin, en käsitä miksei se edellisissä kolmessa pelissä toiminut.
Mulla online turnauksessa statistiikan mukaan isoin lyöntisarja 93 ja keskimääräinen lyöntiaika 14 sek, eli alle puolet tuosta 30sek rajasta. Eli vaikka urassa käytän selvästi kauemmin aikaa per lyönti, niin ei tuo 30sek mitenkään ongelmaksi ole tullut.
Enemmän mua ärsyttää 20min raja, joka pois sulkee safety taistot.

Nousin online turnauksen sijalle 113 jo kahdella voitolla (71 ja 69 breikillä) ja kirkkaasti olen edelleen ”kultaisella” osalla taulukkoa, joten todella toivon saavani palkintoa sieltä.

Pelillisesti on mennyt tosi huonosti. Siinä missä esim Ronnieta vastaan keskityin ja takosin hurjia breikkejä kerta toisensa jälkeen, niin tänään meni urassa neljä ekaa kierrosta Skotlannin avoimista siten, että jokainen ottelu päättyi 4-3 voittoon. Oli todella taistelua jotta voitin ne. Vaikka vastustajia oli sijoituksiltaan 103, 59, 23 ja 13. Eli erittäin huonoja joukossa. Nyt vastaan quarter finalissa Mark Williams sijalta kolme, joten en viitsi edes pelata.

Ja tänään on oma olo ollut todella väsynyt ja oikean elämän asiat vähän painaneet. Huomasin että päällevedot karkaili enemmän, pitkät pallot eivät uponneet. Kierrettä käyttäessä pallot ei menneet pussiin jne. Eli selkeästi mun oma henkinen taso ei ollut sillä tasolla kuin peli vaatisi, vaan runnoin freimejä väkisin läpi tietotaidollani, jolla paikkasin oman olon tuomaa heikkoutta.
Eli uskoisin että kaikki ongelmat mitä pelissä tulee lyöntien osalta vastaan johtuu vain siitä, että siellä tekee hiuksen hienosti itse virheitä. Se on niin monesta tekijästä kiinni monesti onnistuuko lyönti. Voimakkuus, kierre, tähäys ja kun lopulta lähdet lyöntiä tekemään, voi 0,5% muuttaa ratkaisevan millin pallon kulkua ja jääkin pöydälle.

Samoin huomasin noita huonoja pelaajia vastaan, että musta on tullut ylimielinen. :D:D Nauratti itseä kun tajusin. Nimittäin asenne oli se, ettei nää saa mitään pussiin, joten voin naurettavista paikoista yrittää 147:aa alusta asti, eikä mitään turvapeliä koskaan. :D Siitähän ne rankaisi.
Aina 3-3 tilanteessa skarppasin sen verran, että yleensä joka matsin viimeiseen tein jonkun 70-90 breikin.
Mulla siis näyttää ainakin nämä breikit tulevan puhtaasti siitä miten skarppina satun itse olemaan. Aika herkkä tämä laji on ihan pelinäkin. Ei tarvi ihmetellä miten oikean elämän äijillä ei välillä onnistu mikään.

Edit:
Näyttää sentään tuo voittosaldo ihan hyvältä, ekaa kertaa pelkkää vihreää
1794
 
Onnea! Itse tein juuri 143 breikin.
Ärsytti tommonen breikki ni pakko oli väkisin vääntää isompi. 144! :D :eek:
Oli kyllä armotonta tuuria kokoajan mukana ja esimerkiksi kerran musta meni eri pussiin kuin yritin. Samoin siellä oli mustalta punaiselle päälleveto missä tein järkyttävän yläkierteen ja toivoin jääväni jollekin. Lisäksi viimeinen sininen ja pinkki ei ollut todellakaan helppo.

Sensijaan viimeisen punaisen päällevetoa yritin, koska ajattelin ettei siinä enää sit mitään häviä. Onnistumis todennäköisyys noin 1% ja tuli täydellisesti. Se oli oikeasti mieletön lyönti.

Video alla, lyhentelin videosta kaikki miettimistauot pois.
 
No hyvä, eipähän tarvitse enää editoida omaa breikkiä :D Ei muuta kuin maksimia jahtaamaan.
147 vaatii kyllä jo otollista AI lyöntiä alle. Ei mun pakan hajotukset oikein riitä pöydän tyhjäykseen.

Allen kaatui lukemin 6-1 ja oisko ollu viides freimi, kun yritin 147:aa, mutta jäi taas hiukan alle satasen.
Finaalissa vastassa Selby ja paras 17:sta. Tappiolla nousen sijalle 17, mutta voitosta tulisi niin paljon, että olisin top 16 joukossa, todennäköisesti 15:sta.
Se kelpaisi kyllä MM-kisoja ajatellen. Olen nyt kauden puolivälissä ja kaksi perättäistä finaalia nyt.
 
Alkaa vähän huumori loppumaan AIn kanssa. Murphya vastaan pelasin äsken ja kolmessa framessa tein 6 snookeria joista jokaisen Murphy purkasi vasta snookerilla. Myös kaksi kertaa Murphy laittoi minut kulmapussin haagin taakse snookeriin. Saisi tuo pätsi tulla äkkiä. Muuten tämä peli on aika nopeasti kelvoton.
 
Alkaa vähän huumori loppumaan AIn kanssa. Murphya vastaan pelasin äsken ja kolmessa framessa tein 6 snookeria joista jokaisen Murphy purkasi vasta snookerilla. Myös kaksi kertaa Murphy laittoi minut kulmapussin haagin taakse snookeriin. Saisi tuo pätsi tulla äkkiä. Muuten tämä peli on aika nopeasti kelvoton.
Kyllä minä tänään vein AI:ta vastaan vissiin kolme freimiä snookereiden turvin. Pätee samat säännöt kuin oikeassakin elämässä. Etäisyys kohdepalloon iso, valkoinen kiinni snooker pallossa ja mieluusti lähellä vallia, kohdepallo irti vallista ja lähellä muita palloja.

Allen veti esim. useamman kerran ohi ennen kuin osui ja tyhjensin pöydän ja voitin.
Kyllähän oikeasti käytännössä jokaisessa tilanteessa ammattipelaajat osuu kyllä kohdepalloon, oli kivi missä vain. Siksi ne ei osu, kun miettivät miten ei kaverille jää mitään.
 
Osuu ilman muuta ja ei tarkoituksena ollutkaan tehdä mitään killer snookereita vaan vaikeuttaa turvalyöntiä, mutta liian usein näistä Ai taikoo lähes täydellisen purun ja löydät itsesi snookerista. Vähän samaa virttä tässä kokoajan veisaan, mutta aika pahasti tuo on epäbalanssissa.

Samoin AIn lyöntien jälkeen tuntuu että valkoinen pallo toisinaan rullaa luonnottoman paljon. Etenkin näissä pääty pääty päällevedoissa tuntuu että kohdepallon liike ei ole missään suhteessa kiven rullaamiseen.
 
Osuu ilman muuta ja ei tarkoituksena ollutkaan tehdä mitään killer snookereita vaan vaikeuttaa turvalyöntiä, mutta liian usein näistä Ai taikoo lähes täydellisen purun ja löydät itsesi snookerista. Vähän samaa virttä tässä kokoajan veisaan, mutta aika pahasti tuo on epäbalanssissa.

Samoin AIn lyöntien jälkeen tuntuu että valkoinen pallo toisinaan rullaa luonnottoman paljon. Etenkin näissä pääty pääty päällevedoissa tuntuu että kohdepallon liike ei ole missään suhteessa kiven rullaamiseen.
Juu kyllä se niiden turvalyönti on monesti epärealistista, mutta kyllä niitä vastaan pystyy hyvällä lyönnillä saamaan ohilyöntejä.
Rullaus on myös tiedossa ja korjauslistalla oleva ongelma. AI ongelmia korjaillaan myös useammassa tulevassa pätsissä myöskin. Se on jo tiedossakin.

Edit: mutta kun katsoo näitä statseja ni ei mikään ihme, että kaikki onnistuu:
17951796
 
Ylös Bottom