Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pool/snooker-pelit

Aiemminkin kerroin jo tämän, mutta räikein esimerkki noista snookereiden puruista on ollut mustan päätyvalli - keltaisen kulman pussin reunat muutaman kerran - osuma punaiseen - ei jätä paikkaa.
 
Miten mä mahdan noin eritavalla pelata, kun esimerkiksi nyt 8 freimiä Selbyn kanssa finaalia takana ja se on saanut mut kerran snookeriin. Turvalyönneistä varmaan 80% on jäänyt mulle paikka.

Edit: 9-3 voitto Selbystä, toinen turnausvoitto putkeen Skotlannin avoimista. 70 tonnin päälle pari tonnia isoimmasta (144) breikistä.
Taas aukesi uusi rusetti, liivi ja paita.
Ranking nousi taas ja nyt ollaan sijalla 14.
 
Viimeksi muokattu:
Olipa taas ottelu. Kaksi turnausta voittanut putkeen, sen jälkeen selvitin German Maatersin karsinnat helposti.
Alkoi olemaan olo, että ei ole niin väliä kuka tulee vastaan..voitan jokatapauksessa. Opin pelin salat ja tiedän miten AI voitetaan. Aina toimii samat jutut.

No The Masters edessä. Ehkäpä arvostetuin turnaus MM-kisojen ohella. Ding vastaan ekalla kierroksella. Lähden ihan takki auki varmana voitosta.
Mutta Ding ei pelannut yhtään kuten ennen, eikä yhtään kuten tähän asti AI. Jokainen freimi eteni saman kaavan kautta. Toinen teki 30-40 pistettä, toinen tuli lähes tasoihin tai jopa ohi. Ja kyse ei ollut siitä, etteikö jompikumpi olisi osannut, vaan pallot oli yksinkertaisesti aina todella oudosti pöydällä ja niistä oli lähes mahdoton tehdä isompia breikkejä.
Sen jälkeen alkoi armoton safety taistelu, mikä oikeasti kesti joka kerta vähintään 5-10min. Lopulta se olin minä joka teki virheen. En joka kerta jättänyt pussitus paikkaa Dingille, vaan epäonnistuin Dingin jättämässä paikassa.

Ottelu eteni tällä tavoin jo 3-0:aan. Sit sain täysin samanlaisen freimin ryöstettyä välillä itsekin ja tilanne 3-1, mutta Ding kuittasi identtisen freimin itselleen ja tilanne jo 4-1.
Olin oikeastaan aikalailla hämilläni, enkä keksinyt mitä tässä voi tehdä, mun taidot ei niissä paikoissa riittäneet isompiin ja kun vielä pöydälle jäi aina paikkoja toiselle, jos virheen teki.

Sit tapahtui jotain, nimittäin Ding teki yhden huonon aloituksen. Tyhjensin pöydän 101 breikillä. Seuraavassa 102, sitä seuraavassa 93. Tilanne 4-4.
Yhdeksänteen Ding takoi 70 pistettä taululle ja 5-4 johtoon, mutta kuittasin heti perään 70-80 breikillä.

Tasatilanteessa ratkaisevaan yhdenteentoista freimiin, dingin karmea aloitus ja pääsen sellaiseen paikkaan, että olen 100% varma voitosta, mutta eikö noin 30pisteen kohdalla mustan päälleveto karkaa punaisen taakse.
Turhautti, suututti. Tiesin että dingille jää paikka. Punainen on lähes päätyvallissa kiinni ja musta suht lähellä kulmapussia vallissa kiinni. Päätän yrittää kiertää punaisen päätyvallin kautta niin isolla sivukierteellä kuin pystyn osuen mustaan. Toivon valkoisen päätyvän pois sieltä punaisten päädystä.
Onni on kerrankin myötä ja valkoinen snookeriin aloituspäätyyn, josta Ding lähtee lyömään ja osuu huonosti punaisiin jättäen paikan. Tyhjennän pöydän 85 breikillä ja vien ottelun 6-5, oltuani tappiolla 4-1 ja 5-4.

Jännä miten sitä luulee tietävänsä AI tavan pelata ja luulevansa jokaisen pelaajan olevan nykyisin varma voitto. Näin ei selkeästi ole ja näissä isoissa turnauksissa täytyy olla todella skarppina jatkossakin.
Toisella kierroksella vastaab asettuu Maguire ja ei tässä Mastersissa edes taida olla kuin top16 pelaajat (ja kaksi muuta), joten vastus pysyy koko turnauksen samana ja ottelut pitenee. Ymmärrän Mastersin arvostuksen entistä paremmin ja teen kyllä kaikkeni voittaakseni.
 
PC:lle pätsi jaossa. Sama pätsi konsoleille lähiaikoina:
GAMEPLAY
• Online match timers increased
Online vs - match timer: 90 min, shot timer: 60 sec
Online tournament - match timer: 40 min, shot timer: 40 sec
Friend match - match timer: unlimited, shot timer: unlimited
• AI is more aggressive and realistic
• AI safety shots improved
• Player poses improved
• Player hand poses improved
• “Ball hitting the pocket” audio changed to match the strength of the shot

PRESENTATION
• Overall menu navigation improved (selectors are more responsive and controls are improved)
• Shot transition graphic changed from white to blue
• Shot transition time reduced in online matches
• “AI thinking” message appears less often

GENERAL BUG FIXES
• Fixed the bug that caused no miss to be called when snookers required
• Removed rotation of the cue immediately after the white ball has been placed in the D
• Game stability improvements
• Audio lag fixes
• Scrollable Online tournament leaderboard

We have also made changes to the way the online leaderboard collects and records data, after reports from a number of users about issues with leaderboard placement and will continue to monito

Edit: PS4 päivitys jaossa.
 
Viimeksi muokattu:
- Aloituksissa pakka käyttäytyy täysin toisin, sekä AI:lla, että itsellä. Leviää ihan täysin vaikka miten lyö. 99% jää toiselle paikka. Kun katsoo oikeaa snookeria, niin pakka hajoaa paljon aidommin nyt, mutta kun ottaa tämän pelin pitkien todennäköisyydet, niin vie vähän peli-iloa.

- AI turvalyönnit ei ainakaan 6 freimin osalta päättyneet kertaakaan vastasnookkeriin
- AI turvalyönti ei ainakaan Maguirella onnistunut kuin kerran, muutoin jäi näkyviin.

- AI pitkät pallot jäi uppoamatta todella paljon useammin, myös päällevedot on nyt parempia. Eli kun päälleveto epäonnistuu, todennäköisemmin myös sarja loppuu. Paljon parempaan suuntaan siis.

- Enää ei voi pistää loputtomasti palloa takaisin ja jos pisteet ei riitä, et voi laittaa ollenkaan. Tärkeä bugi korjattu.

- Hahmo pöydän vieressä on paremmassa asennossa käden osalta, ei myöskään ole kokoajan enää pöydän sisällä jne. Pieniä juttuja mut hyvä korjaus.


Pelasin äsken Mastersin toisen kierroksen pelin Maguirea vastaan ja tein 114 breikin, jonka jälkeen hävisin kuusi freimiä putkeen ja koko ottelun 6-1. Sama meno kuin Dingin kanssa päivällä. Molemmat tekee sen 30-40, mutta sit jää toiselle paikka. Turvalyönnein taisteltiin, mutta lopulta tein pahan mokan ja freimit meni. Tosi typeriä virheitä tänään kyllä tullut.

PS. Nyt siis kaverien kesken ei ole enää mitään aikarajaa. Eli peli voi kestä vaikka koko illan kun kunnolla turvapeliä pelataan ja lyönnit voi rauhassa tähtäillä.
Joko olisi aika ottaa edes joku pieni turnaus?

Pelissä on toki vain yksi freimi kerrallaan, mutta se nyt ei liene kenellekään ongelma pitää omaa kirjanpitoa sen verran. Jos nyt saatais ees se neljä pelaajaa kasaan? @Barca11910 @Stirben @Senaattori ??
Pelattais vaikka paras seitsemästä (eikä oo pakko pelata yhdeltä istumalta jos ei ehdi/jaksa), tai mitä ehdotatte?
Joko ihan arvalla parit ja voittajat finaaliin, tai sit vähäisen pelaajamäärän vuoksi esimerkiksi joku sarjataulukkomainen systeemi, jossa jokainen pelaa keskenään matsin ja kaksi parasta vielä finaalin tms.
 
Mites onko urassa vielä sitä mahdollisuutta että voisi vaihtaa noita uran alussa valittuja asetuksia?
 
Tässä vielä kuvakaappaus siitä 147:sta.
F2C28617-33EB-4672-B0B7-480D55781C99.png
Heti ekan punaisen jälkeen kuuluu videolla syvä huokaus, kun valkoinen valuu pitkäksi. Hieman myöhemmin mainitsen, että nyt on paikka mistä pitää tehdä.
Aika alussa tulee myös tilanne missä on sarja loppumassa, mutta kerrankin uppoaa pitkä pallo, yleensä ne jää mulla menemättä.

Myöhemmin sielä olen ihan pulassa viimeisen punaisen päällevedon kanssa ja aivan totaalisen lukkoon menen viimeiseltä mustalta keltaiselle pääsyn kanssa.
Sen jälkeen ei pystyny enää edes puhumaan ja sininen/pinkki ei todellakaan ollu varmoja päällevedon suhteen missään nimessä.
Aivan mieletön. Kädet tärisee vieläkin niin paljon ettei voi pelata. :D
Tässä vielä streami videona. Yritän laittaa tän alkamaan suoraan 147 freimistä, mutta jos ei toimi, niin 1h23min30sek kohdasta alkaen löytyy.



Tämän jälkeen tein vielä muistaakseni 102 ja pari lähes satasta, joten Allen kaatui 5-2 lopulta.
 
Viimeksi muokattu:
Pelattiin @Senaattori :n kanssa paras seitsemästä. Aloitin 117 breikillä ja vein pari seuraavaakin. Sen jälkeen Senaattori pääsi hiukan jo juonesta kiinni. Niissä paikka aukesi mulle kyllä, mutta toisessa vedin ihan huolimattomuuttani täysin normi mustan ohi. Toisessa taas lähdin vähän pelleilemään ja yritin typerä lyöntiä, jonka jälkeen päälleveto oli niin huono ettei seuraava mennyt, enkä tehnyt turvalyöntiä. Viimeisen sit taas minä vein ja lopputulos mulle 4-2.
Uskoisin, että saadaan hyvää vääntöä kyllä jatkossa. Senaattorilla oli aika kova aloitus keksittynä, hänen kykynsä tulla snookereista pois oli todella hyvä ja Break Building oli ihan hyvällä tasolla kuitenkin.
Jos muut pelailee jatkossa onlinea, niin freimin aloittaa aina se pelaaja, joka on vastustajanhaun laittanut ensin. :D
Eli jotta turnauksessa esim tulee aloitukset vuorotellen, pitäkää itse huoli äänichätin kautta tuosta.
Oli kyllä todella kiva pelata ihmistä vastaan ja viimeiseen freimiin saatiin vähän jo turvapeliäkin.

Sen jälkeen pelasin German Mastersin finaalin Higginsiä vastaan voittaen 9-3. Kyllä taas kelpaa:

BA669428-A0DA-4F54-9F44-C648CBC2D1AA.jpeg

Tässä turnauksessa tosiaan tein sen aikaisemmin mainitun 147:n. Olin edellisessä matsissa Selbyä vastaan tyhjentämässä pöytää uusiksikin. Lyhyeltä etäisyydeltä erittäin helppo toiseksi viimeinen punainen jäi pöydälle ja sarja jäi kesken. Ei oikeastaan edes harmita, kun se 147 on jo alla.
Mutta tuosta isoimmasta breikistä napsahti komea tili:
D6FD6A61-5BC3-4B2D-9B3B-6FED74CA2950.jpeg

Palkinnoksi tällä kertaa lime tavaraa:
0DF8696F-ED60-4991-941E-61BA116ACDD9.jpeg

Uran ranking sijoitus nousi tämän myötä jo sijalle 11, Hull on ihan liekeissä.
0176D0FC-552D-4722-8270-F52FF3143858.jpeg

Tämä oli nyt jo kolmas turnausvoitto neljään viimeiseen turnaukseen. Alkaa palkintokaappi näyttämään ihan ok:lta. EC75FF51-8D73-4BD3-B4EA-A4B342F0B228.jpeg
 
Paremmasta pussittajasta ei jäänyt epäselvyyttä, mutta sain onneksi 0-3 lukemat kavennettua edes vähän paremman näköiseksi :D Hauskempaa tämä ihmistä vastaan on.
 
Paremmasta pussittajasta ei jäänyt epäselvyyttä, mutta sain onneksi 0-3 lukemat kavennettua edes vähän paremman näköiseksi :D Hauskempaa tämä ihmistä vastaan on.
Mutta ei se pussitus riitä. Kyllä sun päällevedot lähtökohtaisesti parempia on..aika paljonkin. Se vaan että kun lähti pieleen menemään, niin sit kyllä kertaantuu pahasti ja lopulta tuli virhe. Mä taas pystyn tiettyyn pisteeseen asti ehkä pussittamaan paremmin, mutta raja se siinäkin vastaan tulee kun päällevedot on aina pielessä.
 
Kattooko kumpikaan tätä MM turnausta? Aikasemmat kierrokset katoin kun kiinnosti mut nyt välierät oon kattonu alusta alkaen :)

Huomena sitte MM finaali.
 
Kattooko kumpikaan tätä MM turnausta? Aikasemmat kierrokset katoin kun kiinnosti mut nyt välierät oon kattonu alusta alkaen :)

Huomena sitte MM finaali.
Jokaisen lähetyksen olen katsonut.
Mulla on vähän tällänen kisastudio meininki kun on 2x eurosport (tai välillä kutonen) ja 1x Snooker 19. Pari viikkoa menty näin.
587f73e7-3ad5-45a6-bbb2-3e1cb71424fe-jpeg.1814
 

Liitetiedostot

  • 587F73E7-3AD5-45A6-BBB2-3E1CB71424FE.jpeg
    5,3 MB · Lukukerrat: 87
Materiaalia oli parin tunnin edestä, joten mulla ei mielenkiinto riitä kikkailla sharefactoryllä niin paljoa.
Tein satunnaista lyönneissä koostuvan videon muutaman freimin osalta, jotta sain mukamas jotain draaman kaarta videolle. :D

 
Kuten videolta näkyy, olin online turnauksessa jo sijalla 39. Osanottajia oli yli 2800.
Sit päätin pelata yhden pelin vielä, vaikka tarvetta ei ollut.
Tuli tämä pöydän tyhjennys..no ei tullut, viimeinen musta jäi pöydälle ja jäin 136 pisteeseen.

Hieno ennätys onlineen juu, mutta samalla pyyhkiytyi koko nimi turnauksen leaderboardilta. Eli mun nimeä ei edes näy siellä..

 
Jahas, on se kone. Viiteen viimeiseen turnaukseen neljäs voitto! Coral world grand prix turnauksen finaalissa kaatui Williams. Ensin tuntui ettei siitä tule mitään. 0-2 tappiolla ja Williams upotti aivan kaiken, ihan överi vaikeat ja mahdottomatkin. Kampesin väkisin tasoihin ja vielä menin 3-2 johtoon. Mutta taas pari freimiä Markille täysin suvereenisti ja 3-4. Alkoi taas olemaan kaikki keinot loppu.
Aloin keskittymään ja 135 breikki, heti seuraavassa olin yli 140:n vauhdissa, mutta sarja jäi johonkin 102-105, en muista.
Tässä 5-4 johdossa Williamsin peli sekosi näiden mun hyvien breikkien jälkeen. Teki kyllä ihan mistä vain freimin avauspallon ja aina 50-65 breikin. Kuitenkin joka breikillä alkoi päällevedot karkaamaan pahemmin ja pahemmin, kunnes tuli virhe.
Näin kävi neljässä freimissä putkeen, mutta jokaisessa minä tyhjensin pöydän päästessäni lyömään ja voitin niistä jokaisen joko viimeisellä pinkillä, tai mustalla. 9-4 johto. Ote lipsahti ja hän teki vielä hyvän yli satasen, mutta viimeiseen tein itse taas 102:n ja voitin ottelun/turnauksen 10-5!
5B77CCD8-F161-4AF2-AF61-B9087326DC5C.jpeg

Tuon ottelun 135:n oli myös turnauksen paras breikki:
604FC781-8DCF-47E6-9A29-AC84C40FC7B4.jpeg

Nyt alkaa kivasti olemaan jo vaatetuksessa eri variaatioita näiden jatkuvien voittojen ansiosta, nyt tuli vähän ”voin” väriä:
03668359-16ED-4D63-993F-64EBF79FD1F6.jpeg

Turnaus meni tosiaan mielettömän hyvin, joten tienestit oli 102 000:tta:
7AE41885-0389-4434-93FE-41DEBC21A218.jpeg

Ja Rankingissa noustiin taas kohisten, mutta onhan tuonne kärkeen huima matka!
0061B72D-FF74-4E84-B38F-82E9A47502F8.jpeg
 
Ylös Bottom