Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2 kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saimpa sitten tänään ensimmäistä kertaa elämässäni Pro Evolution Soccer sarjaan kuuluvan pelin, eli PES2:sen. Tähän asti olen pelannut vain fifaa ja niistäkin viimeisin mitä olen pelannut on Fifa 2001.

Aluksi peli tuntuu paljon vaikeammalta ja tuntuu että nappulat on kokoajan hukassa :) , mutta kun olen nyt vetänyt harjoituksia ja pelannut kuusi peliä niin olen saanut jopa tehtyä yhden maalin! Tekemällä oppii. Hollannilla olen norjaa vastaan pelannut enkä ole hävinnyt kuin parilla maalilla pelit ja nyt viimeisen voitin. Vaikeus aste on ollut kolme tähteä.

Maalinteko on ainakin minulle näin alussa ollut vaikeaa, mutta ilokseni olen huomannut että maalin minkä tein näytti ihan jalkapallo maalilta, samoin myös teitokoneen tekemät maalit. Pelin rakentelu on hyvää ja välttämätöntä, enää ei voi juosta laitaa pitkin ja keskittää niinkuin fifoissa. Näyttää siltä että tämähän peli on hyvä jalispeli kunhan ensin opin pelaamaan sitä hyvin jotta voin nauttia siitä kunnolla. Nyt ymmärrän miksi joillekkin teistä fifa on kirosana :)

Täytyy tästä taas mennä pelailee....
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
Vaikeus aste on ollut kolme tähteä.

Älä masennu, kolme tähteä on jo ihan ok vaikeustaso, jolla esim. minä en voita välttämättä kaikkia matseja. Nämä Extreme / 5 tähteä -tyypit täällä boardilla on ihan koneita :D
 
Väkisinkin sitä oppii jotain 4 vuodessa... tällainen hitaampikin. :D
Sehän on vain hyvä, jos kolme tähteä riittää. Onpa ainakin varaa nostaa vaikeustasoa, kun taidot karttuvat. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Älä masennu, kolme tähteä on jo ihan ok vaikeustaso, jolla esim. minä en voita välttämättä kaikkia matseja. Nämä Extreme / 5 tähteä -tyypit täällä boardilla on ihan koneita :D

Nyt on tullut yksi ilta pelattua tuota peliä ja uskalsin aloittaa kaudenkin. Peli kulkee jo ihan mukavasti, voittoja on tullut ja kerran olen vain hävinnyt. Yleisin lopputulos on kyllä 1-1 tai 0-0 tasapeli :), keikun siinä puolenvälin paremmalla puolella sarjataulukossa. Ei ole vielä oikeen kunnolla tuohon tatti ohjaukseen tottunut kun välillä tulee syötettyä ihan mihin sattuu tai juostua vahingossa sivurajan yli. Vapareita en edes yritä potkaista tatilla ohjattuna.

Saako sitä omatekemää pelajaa laitettua maajoukkueeseen millä pelaa kautta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
Ei ole vielä oikeen kunnolla tuohon tatti ohjaukseen tottunut kun välillä tulee syötettyä ihan mihin sattuu tai juostua vahingossa sivurajan yli. Vapareita en edes yritä potkaista tatilla ohjattuna.

En mäkään oo koskaan oppinu ProEvoa tatilla pelaamaan. Digipadilla aina vaan. Jännä juttu että lätkäpelejä kyllä pelailen tatilla. Tämä peli vain vaatii hienovarasempia liikkeitä ilmeisesti.
 
En mäkään oo koskaan oppinu ProEvoa tatilla pelaamaan. Digipadilla aina vaan.
Mä en osaa pelata dpadilla kunnolla. Tatilla pelaaminen on jotenkin varmempaa. Ainoo miinus mun mielestä on se, että se on hieman hitaampi terävissä käännöksissä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Mä en osaa pelata dpadilla kunnolla. Tatilla pelaaminen on jotenkin varmempaa. Ainoo miinus mun mielestä on se, että se on hieman hitaampi terävissä käännöksissä.

Tatilla on myös vaikeampaa tehdä "tuplanäpäytystä" juoksusuuntaan, jos haluaa ampua kanuunan.
 
Tatilla ei pysty pelaamaan sen takia, koska tiukoissa käännöksissä sormi lipeää tatilta aika helposti. Mielestäni se ei ole myöskään niin tarkka kuin digipadi. Kulmat ja tietyt vaparit sekä maalipotkut suoritan tatilla. Muuten kyllä DPadilla pelataan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Älä masennu, kolme tähteä on jo ihan ok vaikeustaso, jolla esim. minä en voita välttämättä kaikkia matseja. Nämä Extreme / 5 tähteä -tyypit täällä boardilla on ihan koneita :D
Itse pelaan viidellä tähdellä AINA ja Normal tuntuu hieman liian helpolta Masterissa. :D
Eka pelaaja minkä ostin Masterissa oli Elber ja siitä tulikin sitten aivan ylivoimainen pujotellessa vastustajien puolustuksen läpi.
Ainakin normalilla ja kolmosdivarissa ERITTÄIN suositeltava ostos.

Ja minähän pelaan d-padilla aivan koko ajan, joskus saatan läpällä vetästä manualisyöttöä ja tatilla vetämistä.
Ja muuten, pelaajan hyppäämisen siirtäminen R2-namiskaan oli mielestäni todella hyvä veto, ei tarvii aina irrottaa sormea kuvionappien (kolmio, risti yms.) päältä.
Mutta hyökkäävyysnappien siirtäminen ympyrästä ja neliöstä R1:een ja R2:een on suolesta, tosin kone säätelee aktiivisemmin hyökkäävyytä, eli napit voi periaatteessa unohtaa.
 
Itse oon tahkonnu nyt pari viikkoa ja tuli mestaruus master leagues HARD-tasolla. (Kokemusta oli PES1:stä pari peliä) Alku oli hankalaa, mutta sitten kun sai pari peli miestä ni alko voittoja tulla (Totti, Olisadebe!, Edilson!)

Vaikeustaso on jotenkin hämäävä noiden tähtien ja master liiga tasojen suhteen. HARD on mielestäni vähintäänkin yhtä haastava kuin 5 tähteä. Extremee en oo vielä koittanut mut jos tänään alottelis. On se vaan mahtava tunne ku kehittyy.

Jos jollakin tietoa pikkunippeli kikoista ni vois valaista. (Laiska lukee ohjeita:o ) Ilmeisesti esim. muurin saa hyppäämään/tai ryntäämään vastaan. Ja tiesan pakin auttamaan karvauksessa. Vai???
 
Kummallakos nyt sitten on parempi pelata tatiilla vai dp:llä?
Että kun tulis nyt heti guruksi tossa pelissä niin ei tarttis paljoa miettiä millä pelaa :)
Yks juttu mikä tässäkin pelissä ottaa aivoon on se kun joskus omat pelaajat jäävät vain seisomaan paikalleen kun niille syöttää, ei voi lähteä juoksemaan vastaan syöttöä. Yleensä käret tekevät niin venaavat vain paitsiolinjassa että pallo tulee suoraan jalkaan.
 
Vaikeustasoista

Vaikeustasoista sen verran että jos ne on liian helppoja jonkun mielestä ni kannatas oikeesti kokeilla muuttaa noita pelaajien statseja niin kuin oon tuolla aikaisemmin suositellut. Normaalisetuksilla peli on liian helppo koska siinä pystyy kikkailemaan yliluonnollisen hyvin ja helposti!!!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nasescobar
Jos jollakin tietoa pikkunippeli kikoista ni vois valaista. (Laiska lukee ohjeita:o ) Ilmeisesti esim. muurin saa hyppäämään/tai ryntäämään vastaan. Ja tiesan pakin auttamaan karvauksessa. Vai???

Nämä siis oletusnäppäimillä:

Muuri:
kaikki hyppää: [ ]
Kukaan ei hyppää: X
yks tai pari ukkoa juoksee vastaan ja muut hyppää: R1
yks tai pari ukkoa juoksee vastaan ja muut ei hyppää: R1+X

Koneen ukot tulee karvaamaan palloa kun pidät neliötä pohjassa.

Tuolla lisää:
http://www.evo-web.co.uk/game.proevolutionsoccer2.controls.shtml
 
Pelit lehti antoi vaatimattomasti 96% PES2lle.

On tää vaan upea peli. Mahtavinta on se, että lukemattomien pelikertojen jälkeen huomaa joka kerta jotain pientä uutta. Sekin on pelissä loistavaa, että joskus hyvällä pelillä häviää ja joskus huonollakin pelillä voittaa, aivan kuten oikeassakin jalkapallossa. Ainakin tuntuu siltä, että noin on.

Eilen pelasin ManU-Valencia pelin ja mulla oli paikkoja aivan helvetisti, putket kolisi 3 kertaa ja valencian veskari teki vähintään 5 aivan uskomatonta torjuntaa, mutta silti hävisin 0-1, koska Valencia teki nopeasta vastaiskusta maalin. Vaikka hävisin pelin, niin jälkeen päin oli mahtava fiilis pelistä. Vastaavia fiiliksiä en ole saanut mistään muusta pelistä - en edes Vice Citystä vaikka sekin on loistava.
 
Joo onneks on Pes2! Pelasin tota Vice cityä muutaman päivän tässä ja tänään se tungetaan sängyn alle! Pessi taas kehiin ja Master leaguen pelit käyntiin...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Pelit lehti antoi vaatimattomasti 96% PES2lle.

Perskules, pitääpä käydä ostamassa ko. lehti kun näytti olevan muutakin mielenkiintoista.

Itsekin olen nyt pelannut viikon aikana Vice Cityä n. 18 tuntia, PES2:ta vain muutaman pelin kaveria vastaan. Joka kerta kun Vice Cityn lomassa pelaili PES2:ta, se tuntui jotenkin "tuoreelta" ja "täyteläiseltä". Ihmeellisiä pelejä nämä Pro Evolution Soccerit, kun ei niihin onnistu kyllästymään sitten millään. :)
 
Voisko joku hieman valaista mua ja kertoa mitä ne pelaajien nimien alapuolella olevat värit tarkoittavat.

Thank juu...:cool:
 
Ylös Bottom