Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2 kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Asiantuntemusta kuvasti myös tuo kuvakulma. Oikeasti, ei noin läheltä voi pelata. Muuta jooh, 9 olisi ihan hyvä arvosana ellei FIFA ja TIF:kin sitä olisi saanut. Mutta kun sai niin noin 12 olisi ollut sopiva. [/B]

Fifa sai kasin. Niin ja ote arvostelun(siis PES2:n arvostelun) lopusta: "Kyseessä on kuitenkin tämän hetken paras jalkapallo-peli".
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kari_k
Fifa sai kasin. Niin ja ote arvostelun lopusta: "Kyseessä on kuitenkin tämän hetken paras jalkapallo-peli".
Itselläni on Fifa 2003:n Xbox-versio ja olen nähnyt pitkiä livepelivideoita PES2:sta ja voin sanoa että graafisella puolella että realistisen sulavilla animaatiolla Fifa2003 vie pinnat himaan. Fifa 2003 on myöskin erittäin pelattava ja addiktiivinen.

Nämä kaksi seikkaa eivät silti pelasta Fifa 2003:sta, mitä tulee pelaamisen syvyyteen ja optioiden, sekä joukkueen taktikointipuolen monipuoliseen säätämiseen. Tällä osa-alueella PES2 vie raskaalla kädellä FIFAa. PES2 on vaativammalla "pelisilmä"-tasolla huomattavasti edistyneempi vaihtoehto sillä peli antaa pelaajalle paremmat eväät toteuttaa pelikuvioita kuin pelkistetympi FIFA.

FIFA 2003 toimii instant-viihteenä todella hyvin ja parantuneen realismin ansiosta tekee pelaamisesta erinomaista hupia.
Jos haluaa jalkapallosta ja sen taktisesta puolesta kaiken irti, PES2 on likipitäen täydellinen vaihtoehto...graafisella puolella ja animaation sulavuudessa PES2 ei kuitenkaan mielestäni ole aivan FIFA 2003:n tasolla, mutta tämä lienee pieni kauneusvirhe muuten loistavassa pelissä.

Kummatkin futispelit mallintavat oikeita esikuviaan oikein mallikkaasti ja se onkin jalkapallosimuloinnin tärkein osa-alue...ja jo oli aikakin! Jessus, eletään sentään 2002 vuotta ja nyt vasta aletaan olla sillä tasolla virtuaalisen palloilun tasolla millä pitääkin.

PES2 olisi oma valintani, vaan Xboxin omistavana vaihtoehdot ovat juuri väärästä päästä rajatut, joten Fifa-sarja saa toimittaa tehtävänsä niin pitkään kuin Konamilla tullaan järkiinsä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kyllä PES2:ssakin on tolkuton määrä animaatioita, jotka tulevat esiin vasta enemmän pelaamisen ja syventymisen jälkeen, ja mielestäni ne ovat kyllä todella sulavia ja realistisen näköisiä. PES2:n grafiikkakin on mielestäni ihan tarpeeksi hienoa, mutta sehän onkin se toissijainen asia, kun ottaa huomioon pelattavuuden ja pelin realismin. Lisenssin puuttuminen on ainoa asia, joka käy hämäämään PES2:ssa. Mutta ei tuo uusi Fifakaan varmaan mikään aivan huono vaihtoehto ole, tietenkin ainoastaan silloin, jos ei omista PS2:sta. Ovathanhan Fifa 2003:n tekijät myöntäneet, että mallia on otettu esikuvasta, eli PES:stä. ;)
 
Hah, sattupa muuten äsken Master Leaguen kolmosdivarissa normal levelillä Marseille vastaan ja tuli kyllä ranskanpojille ikävä kotiinlähtö Münchenin stadionilta, 4-2.
Kaksi vaparimaalia, perusjoukkue, ihmeitäkin tapahtuu, tarvitsee vain uskoa. :D
 
Pikkuveli meni sitten sammuttamaan konsolin kesken tallennuksen. Option filea ei enää ole. Ihan kaikki muokatut nimet, kasvot, seurajoukkueiden nimet, master league -save, kaksi omaa joukkuetta, kaikki mahdollinen on kadonnut taivaan tuuliin. Vituttaa niin paljon etten jaksa olla edes vihainen. Kaiken lisäksi se ei osaa edes muuttaa niitä takaisin. Meneepähän taas pari iltaa sitten siinä. :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Pikkuveli meni sitten sammuttamaan konsolin kesken tallennuksen. Option filea ei enää ole. Ihan kaikki muokatut nimet, kasvot, seurajoukkueiden nimet, master league -save, kaksi omaa joukkuetta, kaikki mahdollinen on kadonnut taivaan tuuliin. Vituttaa niin paljon etten jaksa olla edes vihainen. Kaiken lisäksi se ei osaa edes muuttaa niitä takaisin. Meneepähän taas pari iltaa sitten siinä. :(

Itse poistin PES:in tallennuksia ja huomasin heti alkuun ottaneeni vahingossa PES2 option filen ja Master League tallennukseni pois. Myös PES 1 option filen olin tuhonnut jo enkä ehtinyt sitä hyödyntää. Perhana kun harmitti. Nyt joudun taas tekemään kaiken uudestaan.
Miksi niiden tallennuksien pitää olla niin samannäköisiä?
 
No oli tuo tiltin arvostelu aivan käestä.Hyh!

Mutta kokeilin tässä potskun kanssa kuna hällä nyt on tuo peli niin että onko ykkösen taidot tallella puolen vuoden tauon jälkeen, otettiin matsia. Minulla italia ja hänellä argentiina, lopputulos 5-0 minulle:p . Ensimmäinen maali oli aika siisti, vedin heti eka vedolla jostain 25 metristä ylähirren kautta maaliin, eikä mokke edes yrittänyt. Eka veto puoleen vuoteen heti maaliin...:D

EDIT: vaikeustasona oli 3 tähteä. Sorry vaan, potsku!:p
 
PS2Fin:in arvostelu oli hyvä. Mielestäni vapareiden vaikeutta on kyllä haukuttu vähän liian ankarasti . Vaparimaaleja on mielestäni helppo tehdä ja kova sekä tarkka laukausyhdistelmä syntyy helposti.
Ja eikö TIF 2003lla ole sama Orange-ongelma? (Luin jostain). Silti 9+ on hyvä numero PES2lle vaikka jotenkin se tuntuu liian vähältä.
 
Muistelen jostain lukeneeni, että vaihtaessa Ronaldon Interistä Realiin, hänen pelityylinsä muuttuu, eikä maaleja synny entiseen tahtiin.. Onko tämä totta, vai täyttä "puppua"?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mikeshinoda
PS2Fin:in arvostelu oli hyvä. Mielestäni vapareiden vaikeutta on kyllä haukuttu vähän liian ankarasti . Vaparimaaleja on mielestäni helppo tehdä ja kova sekä tarkka laukausyhdistelmä syntyy helposti.
Ja eikö TIF 2003lla ole sama Orange-ongelma? (Luin jostain). Silti 9+ on hyvä numero PES2lle vaikka jotenkin se tuntuu liian vähältä.

Tuolla oli ensimmäisen arvion jälkeen, toinen lyhyt kommentti. Siis PS2FINin pes2 arviossa.
 
Tuosta XShavan arvostelusta lainaus:
"Näyttää siltä, että PES2" tulee ohittamaan FIFA2003:n myyntiluvuissa, joten toivottavasti Konami panee vähän rahaa haisemaan ja hankkii hieman paremmat luvat"
Ainakin Pelitin mukaan PES päihitti jo viime vuonna Fifa 2002:n myyntiluvuissa..

P.S. Tossa kohtaa arvostelussa on muuten virhe, lisäsin ton alleviivatun PES2:n tähän lainaukseen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Tuosta XShavan arvostelusta lainaus:
"Näyttää siltä, että PES2" tulee ohittamaan FIFA2003:n myyntiluvuissa, joten toivottavasti Konami panee vähän rahaa haisemaan ja hankkii hieman paremmat luvat"
Ainakin Pelitin mukaan PES päihitti jo viime vuonna Fifa 2002:n myyntiluvuissa..

P.S. Tossa kohtaa arvostelussa on muuten virhe, lisäsin ton alleviivatun PES2:n tähän lainaukseen.

Jep, ne ei ollu XShavan vaan mun kommentit, XShava vain ystävällisesti laittoi ne tuonne ja parista kohdasta näytti sillä matkalla jotenkin häviävän yksi sana, muistaakseni toisessa kohdassa on samankaltainen virhe ;)

Ja aavistelinkin että ohitus on jo tapahtunut. Käytännössä tarkoitin lopullisia myyntilukuja (vaikka nehän eivät koskaan ole lopullisia). Myöhemmin tuli sitten mieleen että lauseen olis voinu muotoilla vähän paremminkin mutta antaa nyt olla.

Ja mikeshinoda: TIF2003:sta puuttuu myös Hollannin oikeat pelaajat, mutta niitä ei ole noin radikaalisti muutettu, vain pari kirjainta kuten PES2:ssakin normaalisti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeremy
Jep, ne ei ollu XShavan vaan mun kommentit, XShava vain ystävällisesti laittoi ne tuonne ja parista kohdasta näytti sillä matkalla jotenkin häviävän yksi sana, muistaakseni toisessa kohdassa on samankaltainen virhe ;)

Pitää tarkistaa, mitä olen matkalla tipauttanut ;) Ja tosiaan kyseessä ei ollut minun kommentteja, vaan ilmoitin asiasta. Kun lisäsin jeremyn kommentit jälkikäteen tuonne. Tekijä kyllä selviää aina arvostelun alusta.

Edit: Korjattu, mutta en löytänyt kuin tuon yhden kohdan. Mistä olin sanan hukannut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jussi
Muistelen jostain lukeneeni, että vaihtaessa Ronaldon Interistä Realiin, hänen pelityylinsä muuttuu, eikä maaleja synny entiseen tahtiin.. Onko tämä totta, vai täyttä "puppua"?

Tainnu joku heittää ton vähän läpällä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Edit: Korjattu, mutta en löytänyt kuin tuon yhden kohdan. Mistä olin sanan hukannut.

Enkä löydä minäkään enää. Ehkä sitten kuvittelin koko jutun :confused:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nasescobar
Pystyykö pelaajia vaihtaa joukkueesta toiseen??

Ei pysty muuta kuin hirveällä kikkailulla.

Nyt on muuten tullut levitykseen option file missä on myös siirrot mukana eli X-portin omistavat huomio:
http://www.showusmiracle.com

Sieltä löytyy myös versio joka hidastaa peliä hieman ja tekee sen kuulemma vielä realistisemmaksi. Ehkä testaamisen arvoinen, ainakaan mitään menetettävää ei ole.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan heinz
"...selitettiin vaan että ei paljoa uutta verrattuna PESiin."

Tyypillistä asiantuntemattoman kommentointia. Jos keskiverto jalkapallosta mitään ymmärtämätön pelaaja pelaa PES2:sta yhden tai kaksi peliä, niin todennäköisesti tulee tuohon johtopäätökseen.

Itse olen pelannut toista sataa matsia ja lähes joka pelissä huomaan joitakin uusia animaatioita. Jo nyt olen tehnyt hienompia maaleja kuin PES:ssa ikinä.
PES2 on monta kertaa parempi kuin PES, ja eikä todellakaan ole mikään päivitys PES:stä.

Edit: lisätään vielä että PES2 ei ansaitsisi 10:ä missään arvostelussa jo pelkästään lisenssi ongelmien takia, mutta muiden futispelien arvosanat pitäisi suhteuttaa tähän, ja näin fifojen ja tifien pitäisi saada korkeintaan 7.


Ei voi o9lla kuin 100% samaa mieltä :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mikeshinoda
PS2Fin:in arvostelu oli hyvä. Mielestäni vapareiden vaikeutta on kyllä haukuttu vähän liian ankarasti . Vaparimaaleja on mielestäni helppo tehdä ja kova sekä tarkka laukausyhdistelmä syntyy helposti.
Ja eikö TIF 2003lla ole sama Orange-ongelma? (Luin jostain). Silti 9+ on hyvä numero PES2lle vaikka jotenkin se tuntuu liian vähältä.


Yep sama täällä.. uudella puolivälimittarilla upotan n.1/4 alle 30m vapareista (tietty tarvitaan joku beckham tai vastaava) ja yli 30m 1/10 (etäisyydeltä joista nyt yleensä voi maalin tehdä... takaan hitosti harjoittelua tosin...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Ja tosiaan kyseessä ei ollut minun kommentteja, vaan ilmoitin asiasta. Kun lisäsin jeremyn kommentit jälkikäteen tuonne. Tekijä kyllä selviää aina arvostelun alusta.
Joo, niinpäs olikin. En huomannut katsoa tuosta arvostelun alusta sitä nimeä, vaan pistin siihen viestiin ihan alitajuisesti XShava, ilmoittajan mukaan... :)
 
Statsien muuttamisesta

Tos on ollu puhetta pelaajien statsien muutamisesta et sais peliä realistisemmaks. Ite oon nyt jo pelaillu pitkän aikaa muutamillani pelaajien statseilla ja peli on parantunut mielestäni paljon. Enää ei pääse yksin koko kenttää läpi kikkailemalla (no ehkä jos jaksaa vemputtaa) eikä äijät juokse viittä sataa edes takas, keskialueellakin tuntuu nyt olevan enemmän peliä. Pelin rakentelu on paljon luovempaa jne. Tässäpä ois nää statsit jos joku haluaa kokeilla:

Kaikilta pelaajilta (paitsi maalivahti)
Speed: -20
Acceleration: -20
Dribble speed: -20
Dribble acc: -20
Ja sit responsea otetaan hyökkääjiltä (FW, WG) -10, muilta (DMF, OMF, CMF, SMF, SB,) -5. Keskuspakeilta ja sweepereiltä (CBT, CBW) ei oteta responsea pois yhtään. Maalivahdeilta kun vielä nappaa accelerationia pois tollaset -10 ni ei nekään joka palloon kerkee enää "ääntä nopeammin" :)
Vapareihin oon nostanut joka pelaajalle reippaasti lisää Curvingia.
Kannattaa kokeilla pelata yks näytösmatsi näillä muutoksilla jos tuntuu et peli on liian nopee ja pelaajat liian taitavia. Aikaa ei tuhraannu paljoa jos muutat aloituskokoonpanojen statsit näin. Ja sit ku vielä pelaat konetta vastaan ja se tekee vaihdon (tai ite teet) ni huomaat että onpas vaihdosta tullut kaveri aika liukas liikkeissään.
Näistähän on paljon eri variaatioita mut mulle on kolahtanut nämä statsien muutokset parhaiten.
 
Ylös Bottom