Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maickkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

-2 pelinopeus varmasti helpottaa pelaamista, kun aikaa on enemmän. Suosittelen kuitenkin jossain vaiheessa siirtymistä takaisin -1, koska se on parhaiten tasapainossa ja realistisin. Hyvin voi myös kokeilla manuaalisyöttöjä, mutta jättää vaikka vedot avustukselle.

Käytäkö pelkkää peruskeskitystä? Itse käytän paljon korkeaa keskitystä special control + keskitys (itselläni L2+nelio), siihen saa paremman tuntuman ja yleensä keskitykset löytävät paremmin perille. Sitten myös early cross tai korkea early cross ovat hyvä lisä omaan keskitysvalikoimaan. Yleensä myös jalkapallopeleissä korkealäpisyöttö on toiminut hyvänä keskityksenä, mutta tässä se ei taida olla enää ihan niin hyvä vaihtoehto. Sitä täytyy kyllä testata lisää.

-2 pelinopeus varmasti helpottaa pelaamista, kun aikaa on enemmän. Suosittelen kuitenkin jossain vaiheessa siirtymistä takaisin -1, koska se on parhaiten tasapainossa ja realistisin. Hyvin voi myös kokeilla manuaalisyöttöjä, mutta jättää vaikka vedot avustukselle.

Käytäkö pelkkää peruskeskitystä? Itse käytän paljon korkeaa keskitystä special control + keskitys (itselläni L2+nelio), siihen saa paremman tuntuman ja yleensä keskitykset löytävät paremmin perille. Sitten myös early cross tai korkea early cross ovat hyvä lisä omaan keskitysvalikoimaan. Yleensä myös jalkapallopeleissä korkealäpisyöttö on toiminut hyvänä keskityksenä, mutta tässä se ei taida olla enää ihan niin hyvä vaihtoehto. Sitä täytyy kyllä testata lisää.

Samoja havaintoja keskityksistä. Korkea läpisyöttö ei tosiaan yleensä tepsi. Pari kertaa olen saanut matalan keskityksen vastustajan pakkien ja molarin väliin vaarallisesti kaksoisnapauttamalla neliötä. Mutta tuo varsinainen "early cross" on jäänyt vähemmälle käytölle. Itse asiassa välillä tehnyt sen vain vahingossa. Vois mennä ihan treenitilaan keskittelee rauhassa ennen kun jatkaa uraa..

Kokeilin tota -1 pelinopeutta, mutta ite en oikee tykänny ku pelaajien komennoilla tulee niin iso viive. Nollalla ihan sopivaa menoa.

Aloitin master leaguen Aston Villalla ja hommasin sinne Pohjanpalon Leverkusenista niin kuin omppukin taisi tehdä. Ei oo vielä maalia tehny Villan paidassa, mutta tänään oli hyvä paikka. Perinteiset maalivahtia päin vetämiset ja Cormack sen sinne maaliin onneksi lopulta sai. :D

Mä oon manussa tehny aika paljon muutoksia. Tosiaan sen Pohjanpalon hankin heti, mutta myöhemmin tuli vielä Eremenko ja sit esim Pique.

Vaikka muissa peleissä pärjään, valioliigassa meni päin peetä. 5 matsia putkeen hävisin ja alkoi selostaja selittämään tulevista potkuista.

Potkuja ei tullut ja ihan hieman muutin joukkueen taktiikkaa. Kuusi peliä putkeen olen voittanut ja noussut sijalta 13 jo sijalle 3.

3 peliä noista oli sellaisia, että olin tappiolla ja käänsin voitoksi. Alkoi joukkue toimimaan paljon paremmin.

Sitä oon ihmetellyt, kun siellä on se joukkueen henki tms. Mulla se on oletuksena noin 90-93, mutta jos lepuutan tai vaihdan kentältä pois Rooneyn, tippuu se 50-60:een ja pelistä ei tule mitään.

Koitin vaihtaa kapteenin statuksen pois Rooneylta ja pelata muutaman pelin, niin se oli siellä noin 70 paikkeilla.

Eli miten tuota kuuluis nyt käsitellä, kun Rooney on kaikki kaikessa ja sitä ei voi peluuttaa joka pelissä mitenkään, tai ainakaan koko peliä.

Noinhan se menee oikeastikin :D Rooneya ei voi oikein tiputtaa penkille, vaikka kaikki fanit sitä vaatii.

On kyllä aika iso tiputus joukkuehengessä yhden pelaajan lepuuttamisella, ei tuollaista systeemiä ollut viime vuonna ollenkaan. Mielestäni, jos on joukkueen kantavahahmo kuten Rooney, Messi jne. niin joku max.15 tiputus olisi paikallaan pelaajan puuttuessa.

Mites, onko muilla tullut loukkantumisia? Itselläni ei ole vielä tullut yhtään, mutta toisella foorumilla joku oli saanut 14 pelissä viisi loukkantumista ML:ssa.

Shaw mulla loukkaantui kauden ekassa pelissä ja oli 15 peliä sivussa.

Ymmärrän yhden pelaajan vaikutuksen, mutta kun se väsyy, niin pakkohan sitä on lepuuttaa. Tai kun se on pelin lopussa ilman energiapalkkia ja on itse tappiolla ja tarvitsee nopeita jalkoja. Pakko se on vaihtaa. :D

Mites tuo menee master leaguessa et pystynkö nostamaan esim. ton aston villan valioliigaan eli onko sarjoissa sarjanousijat ja tippujat?

Mites tuo menee master leaguessa et pystynkö nostamaan esim. ton aston villan valioliigaan eli onko sarjoissa sarjanousijat ja tippujat?
Juu on jos maasta on 2 ylintä sarja tasoa. Kuten Englannista on. Mutta esim Hollannista on vaan pää sarja.

Minkälaisilla asetuksilla pelaatte? Itsellä syötöt level 1, läpisyöttö vaihtelee basicin ja advancedin välillä. Laukaukset advanced. Pelin pituus 25 minuuttia ja nopeus -1 (kokeilen seuraavaksi -2:sta, josko se helpottaisi omaa peliä) Top Player vaikeustaso. Syötteleminen on nyt helppoa, ehkä liiankin? Mutta keskitykset tehottomia. Joukkueen taktiikat aika puolustusvoittoisia.

Makuasia tietysti on mikä on realistisin mutta mielestäni nopeus +1 on lähimpänä tv-meininkiä esimerkiksi. Manuaalivedot ja syötöt olleet myös vuosia käytössä. Vaikeustasona Professional mikä sopii manuaaliasetuksille parhaiten ja omalle taitotasolle. Tekoälyä vastaan meininki on samaa tuttua pessiä, vaikea saada palloa pois rikkomatta ja aiemminkin täälä on todettu se tekoälyn älytön taito ennakoida pelaajan tekeminen. Suosittelen Lape sullekkin kokeilemaan manuaaleilla ihan vaikka muutama peli, katsomoon menee moni veto ja syöttö mutta se kuuluu asiaan :D Peliin vaan tulee enemmän syvyyttä ja joutuu rytmittämään omaa peliä eri tavalla ja monipuolisemmin. Tekoälyä vastaan tosiaankin pelit ovat aika puolustus voittoisia tai ainakin puolustus pitää pelaajallakin olla kunnossa, muuten tekoäly rokottaa armotta vaikka pelaisit Germany vs suomen junnumaajoukkue.

Niinjoo ja toi! Omenanraatokin tuossa näytti, että suurin osa vedoista menee päin. Sitä tapahtuu muillakin vai? Vähän mietityttää, että onko vetäminen ns. rikki eli buginen vai onko se vaan niin jumalattoman vaikeaa välillä.

Ps. En olis mäkään huolinut suomen maajoukkuetta peliin.. aika nolo se tänä päivänä on ei voi kukaan kieltää :D

Pelinopeus on tosiaan makuasia, mutta sillä on iso vaikutus peliin. Veikkan, että koneen pallonpito ja ennakointi johtuu tuosta gamespeed +1. Siinä on koneen pelinluku ja reagointi jo sitä luokkaa, että hankala siihen on enää itse vastata koko ottelua.

Itselle se aivan ihanteellinen nopeus olisi 0 juokseminen, -2 hankalat käännökset ja -1 pallonvauhti.

Oraaait pitääpä pelata muutama peli nopeudella 0 ja tunnustella enemmän meininkiä. Empä ole hoksannut ajatella sen vaikuttavan tekoälyn reaktionopeuteen mutta aika loogistahan se on kun nyt oikein ajattelee sitä :D

Kyllä määrä oon tullut tulokseen, että veto lähtee aina sinne minne tatti osoittaa, eli se ei ole rikki. Siinä on vaan käsittämättömän pieni alue missä se saa olla, jotta se menis kulmiin, eikä ohi tai keskelle.

Kyllä määrä oon tullut tulokseen, että veto lähtee aina sinne minne tatti osoittaa, eli se ei ole rikki. Siinä on vaan käsittämättömän pieni alue missä se saa olla, jotta se menis kulmiin, eikä ohi tai keskelle.

Nojoo kyllä se näin on, meni pari vetoa nurkkaan kun pääsi vaihteeksi itse yksin läpi ja rauhassa tähtäämään. Puolustaminen on tosiaan helpompaa kun pelaa nopeudella 0 mutta omaan makuun se on silti liian hidasta menoa :p

Edit. Huomasin hauskan yksityiskohdan mitä ei aiemmin ole tullut vastaan muistaakseni, vastustaja otti keltaisen kun spurttasin laitaa pitkin lippua kohti ja tein äkkikäännöksen, käsi oli korkealla käännöstilanteessa ja kyynärpää naamaan ja oma pelaaja pitelee naamaa. Entistä enemmän yksityiskohtia mukana pelissä ja option filutkin on laadukkaampia kuin aiemmin, on tää kova peli prkl!

Edit 2. Pakko taas suositella replaylla kikkailua koska huomaa parhaiten ne pienet yksityiskohdat mitkä peli sisältää, pelaajien fysiikka on parempaa ja tarkempaa. Huomasin taas pienen hauskan yksityiskohdan, nyt kun pallo osuu maalin takana oleviin verkonpidiketolppiin niin hienosti helähtää heilumaan :p Olisko jopa niin tarkkaa, että pitää osua yläpäähän tolppaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tulipahan kokeiltua pari peliä onlinessa, eikä tarvii enää kokeilla. Vastustajan hakeminen kestää pienen ikuisuuden, ja kun se vihdoin löytyy ja pääsee pelaamaan on lagi aivan järkyttävää. Ei sellaista ole nähty missään pelissä varmaan viimeiseen kymmeneen vuoteen, paitsi tietysti tässä PES-sarjassa. En tiedä mistä 2000-luvun alusta Konamin serverit ja muu tekniikka on repäisty. Kummastuttaa vain kun arvosteluissa on lukenut että online-puoli olisi parantunut ja lagia ym. muita ongelmia ei enää niin paljoa olisi.

Noh, ei siinä mitään. Onneksi peli on muuten loistava ja tätä jaksaa naputtaa konettakin vastaan mielihyvin. :) Tänään Master League tulille Torinolla.

Tulipahan kokeiltua pari peliä onlinessa, eikä tarvii enää kokeilla. Vastustajan hakeminen kestää pienen ikuisuuden, ja kun se vihdoin löytyy ja pääsee pelaamaan on lagi aivan järkyttävää. Ei sellaista ole nähty missään pelissä varmaan viimeiseen kymmeneen vuoteen, paitsi tietysti tässä PES-sarjassa. En tiedä mistä 2000-luvun alusta Konamin serverit ja muu tekniikka on repäisty. Kummastuttaa vain kun arvosteluissa on lukenut että online-puoli olisi parantunut ja lagia ym. muita ongelmia ei enää niin paljoa olisi.

Noh, ei siinä mitään. Onneksi peli on muuten loistava ja tätä jaksaa naputtaa konettakin vastaan mielihyvin. :) Tänään Master League tulille Torinolla.
Juu ei ne tunnu saavan randomeja vastaan pelejä toimimaan ikinään. Pitää lobbyjen kautta pelata tuttuja vastaan, joista tietää että eivät pelaa paskalla yhteydellä. Tein tosiaan peliseuraa kaipaaville Discord-palvelimen: https://discord.gg/WnRTYby
Jos saadaan tarpeeks porukkaa, niin joku ilta vois pientä cuppia järjestää.

Jos ei tiedä mikä Discord on, niin kyseessä on keskusteluohjelma, joka ainakin itselläni on korvannut täysin ircin, skypen, mumblen ja teamspeakin. Toimii lähes kaikilla mobiililaitteella, pcllä ja myös suoraan selaimesta. Ihan tekstipohjaisesti voi mennä. Sieltä kautta pääsee myös puhekanaville, jos tarvetta.

Kyllä joku pieni cup kiinnostaisi ja jos haluaa ottaa matsia manuaaleilla niin ei muuta kuin viestiä/kutsua tulemaan.

Eipä se tämmöstä pelaajaa joka pelaa 95% peleistä yksin Niin haittaa :)

Tuo MyClubin aloitus on taas tuskaa sen takia kun ei valmentajan osaamattomuuden takia saa kentälle sitä joukkuetta jonka haluais saada. Ne Manageripisteet tulee niin äkkiä täyteen. Neymar ja Cavani ja loput on sarjaa paperi jotka lähtee joukkueesta heti kun tulee parempi mies tilalle.

Itse sain club coineja my clubia pelaamalla 350 ja ostin niillä paremman managerin. Nyt niitä kolikoita on taas se 450, vaikka olen pelannut vasta yhteensä 5 peliä. Olisi pitänyt vaan suoraa säästää kunnon manageriin. 800 kolikolla olisi varmaan jo saanut parhaan mitä on tarjolla.

Ylös Bottom