Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maickkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Onko PS4:selle joku patchi tai semmonen tulossa?Mistä ladataan??
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Onko PS4:selle joku patchi tai semmonen tulossa?Mistä ladataan??

Perus pelipäivityksethän tulee aikalailla automaatilla jos niitä tarkoitat? Live update -päivitys on siinä päävalikossa ja option filut hoidetaan netistä vaikka pesworldista mistä suurin osaa mukaanlukien minä taitaa olla hankkinut option filunsa.
Tuon nettipelilagi voi osittain ainakin selittyä sillä, että peliseura saattaa löytyä aika kaukaa. Tosin tätä pessiä en ole vielä pelannut onlinessa ja muutenkin valehtelematta 3.n pessin aikana olen varmaan yhteensä 10 peliä pelannut netissä eli ei ole juuri tuon perinteisen lagin vuoksi jaksanut pelata netissä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

[video=youtube;sMKdgLAfqCg]https://www.youtube.com/watch?v=sMKdgLAfqCg[/video]
Muutaman pelin highlights pätkä pelin jälkee. :)
Eikä muuten oo yhtää 0-0 pelii. Muun muassa yks peli mikä meni jatkoajalle.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Kivasti näkyy se että jos pelaa semmosella ei niin taitavalla joukkueella niin pelkkä murtautumisvaihekin on oikeasti haaste. :) Ja tuosta viimeistelystä on se oikeastikin vähän vaikeampaa kun miltä se näyttää. :D Ala Messi.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Mietteitä ensimmäisen ML kauden jälkeen. Joukkueena RB Leipzig Bundesliigasta. Vaikeustaso Top Player. Sijoitus 5.

Päällimmäisenä fiiliksenä on pienoinen ahdistus. Tässä syitä:

*Omat pelaajat eivät tunnu liikkuvan mihinkään ja kone kipittää heidät yleensä yhden kosketuksen aikana kiinni ja vie pallon, vaikka olisi Speed ja explosive power omalla ukolla >85 ja juuri tuoreilla jaloilla tullut kentälle..

*Muutenkin pallon suojaaminen ja kuljettaminen on lähes mahdotonta, kun kone ottaa jatkuvasti pallon pois selän takaakin ilman rikettä.

* Koneen taktiikat ovat yleensä älyttömän passiivisia ja he vain odottavat omassa boksissa ja hyökkäävät sitten 2-3 pelaajalla ja käyvät tekemässä ottelun ainoalla laukauksella vastustamattoman maalin.
Yleensä pallonhallinta itselle > 65%, usein jopa > 70%. Kauhea määrä tuli 1-1 tasureita, joissa kone ei tehnyt hyökkäyssuuntaan mitään muuta kuin tuon yhden maalin.

Näistä tekijöistä seuraa, että itse on pakko jatkuvasti syötellä palloa ja pakoilla koneen ukkoja. Tilan löytäminen on mahdotonta, kun CPU on parkkeetannut bussin ja ainoa tapa tehdä maaleja on laidalta keskittämällä.
Sinällään kiva kun on haastetta, mutta peli on pääasiassa tylsää ja epäreilun tuntuista.

Tässä ote Dortmundia vastaan pelatun ottelun ensimmäisen puoliajan tilastoista
Näytä liitetiedosto 16187

Joskus konekin päättää pelata, jolloin ottelut ovat hieman mukavampia (tällöinkin maalintekoon riittää heiltä yksi veto :)).
Näytä liitetiedosto 16188

Toimiston puolella meno onkin sitten vielä hurjempaa. Ennen kauden alkua ei ollut juuri yhtään rahaa tehdä hankintoja. Budjetti joku 10m€.
-> Otin lainalle varmaan seitsemän pelaajaa, joista kolme lunastin kauden päätteeksi (Sanabria 9mil€, Marco Asensio 13mil€, Nura 3,5mil€). Muuten myin ukkoja, ostin vissiin yhden laitapakin ja otin 2 free agenttia.

Odotin innolla seuraavan kauden transfer budgettia, olihan kausi mennyt hyvin ja joukkue tehnyt yli 100 mil€ plussaa (kuulemma 61% nousu edellisestä kaudesta. Molemmat budjetit oli aika nollassa noiden lunastuksien jälkeen..

No. Ei näkynyt Red Bullin rahoja, vaan siirtobudjettiin tuli 4mil€ ja palkkabudjettiin joku 15mil€ :eek: Kiva nyt lähteä tekemään hankintoja 5mil€:lla. Ei ole tällasta tullut PESsissä aiemmin vastaan, ja mietinkin onko uudet budjettihommat olleet liian vaikea koodata vai mikä läppä tuo budjetti on? Rosterissa on tällä hetkellä 23 pelaajaa, joten vissiin sitten vaan uudet 5 lainaukkoa, vaikkei niidenkään korvauksiin taida rahat riittää..

Pahoittelut pitkästä tilityksestä. Saa kommentoida omia kokemuksia :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Ensimmäisen kauden sain juuri itsekin loppumaan Manulla.

Kyllä tunnistan mainitsemasi ongelmat itsekin. Kun kone päättää tehdä maalin, se saattaa vetää tarvittavan määrän maaleja 30 metristä ihan ihme asennoista kauheita pommeja. Ei niille voi kukaan mitään. Itse en sellaisia pysty tekemään ollenkaan.

Isojen ongelmien ja tappioputkien jälkeen kevätkausi meni hyvin ja Zlatan pääsi vireeseen. Maalikuninkuus, paras pelaaja jne palkintoja. Samalla Zlatanista tuli Superstar.

Valioliigassa noustiin rämpimisen päätteeksi kolmanneksi, FA CUP voitettiin Arsenalia vastaan 3-1 ja mestareiden liigassa tiputettiin Juventusta ja Real Madridia. Finaaliin tarjolla vastaan oli Sevilla ja Barcelona, joista onneksi Sevilla vei ottelusarjan 1-0 maalein.

Mestareiden liigan finaalissa 3-0 tylytystä ja pokaali kotiin. Kauden päätteeksi jatkoin Manussa ja hankin itselleni Koken vahvistamaan keskikenttää.

Sain myös maajoukkueista tarjouksia. Todella kovia maita (Brasilia, Espanja jne). Brasilia olisi unelmien täyttymys, mutta haluan pelata eurooppalaisia joukkueita vastaan, joten päädyin lopulta Saksan valmentajaksi.

En tiedä koska alan toista kautta edes pelaamaan, sillä nyt on välillä aika siirtyä änärin vastaavan pelimuodon pariin hetkeksi.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Ei näkynyt Red Bullin rahoja, vaan siirtobudjettiin tuli 4mil€ ja palkkabudjettiin joku 15mil€ :eek: Kiva nyt lähteä tekemään hankintoja 5mil€:lla. Ei ole tällasta tullut PESsissä aiemmin vastaan, ja mietinkin onko uudet budjettihommat olleet liian vaikea koodata vai mikä läppä tuo budjetti on? Rosterissa on tällä hetkellä 23 pelaajaa, joten vissiin sitten vaan uudet 5 lainaukkoa, vaikkei niidenkään korvauksiin taida rahat riittää..

Tässä joutuu nyt hieman peruuttelemaan fiiliksiä hyvin vietetyn sairaslomapäivän jälkeen. Siirtomarkkinoista tulikin tuntien väännön jälkeen aikamoinen spektaakkeli.

Yhteenvetona:
- Myin lopulta 8 pelaajaa, joista tuli aika mukava potti siirtokassaan.
- Hyökkäyspäätä vahvistin kahdella kovalla lainalla (Correa, Guedes).
- Toppariksi hankin viime kauden lainalla olleen Mammanan Lyonista, Maaliin nuori kreikkalainen Kopiano tmv. (?) OVR 78, Keskikentän kaksikoksi lopulta aika puskista Renato Sanches (14mil€ :D) ja Bazoer (26mil€) :eek:
- Näiden runkohankintojen lisäksi joukkuetta täydennettiin "junnuista" (mm. De Sanctis, Xabi Prieto, N. Burdisso, Negredo ja joku 77 OVR brassivelho) ja keskikentälle vielä Kessie lainalle sekä vapaana agenttina Broh. Itse en tästä Pessin youth team systeemistä kauheasti pidä, mutta nyt oli pakko turvautua 16-vuotiaisiin veteraaneihin, kun oli rahat loppu.


Nyt siis enää kolme pelaajaa lainalla ja keskikenttä aivan maaginen. Ei vissiin Renato saanut peliaikaa Bayernissa tai sitten oli rahat loppu kuin noin halvaksi sain tingittyä.
Lähes kaikki vaihtopelaajat korkeintaan 75 OVR, mutta avaus alkaa olemaan jo kelvollinen. Team Chemistrykin jo 75..
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Kyllä tunnistan mainitsemasi ongelmat itsekin. Kun kone päättää tehdä maalin, se saattaa vetää tarvittavan määrän maaleja 30 metristä ihan ihme asennoista kauheita pommeja. Ei niille voi kukaan mitään. Itse en sellaisia pysty tekemään ollenkaan.

Tämä ongelma on vähän jokaisessa urheilupelissä. Kyllähän se tavallaan on vähän jo etukäteen aina päätetty, milloin kone tekee maalin. Joissain peleissä se on vaan selkeästi räikeämpää, esim. änäreissä saattaa lurahtaa siniviivalta ilman maskia joku löysä veto maaliin, ottelun loppuhetkillä tietenkin. Tässä uudessa PES:ssä en ole vielä pahemmin tähän sriptaukseen törmännyt, mutta ainakin edellisvuosien versioissa botti vaan tuli ja teki sen maalin. Ei saa palloa pois sitten millään, yhdellä kosketuksella annetaan viisi syöttöä putkeen salamannopeasti ja pahimmillaan kun sinulla on mahdollisuus katkaista botin ratkaiseva syöttö, eivät pelin kontrollit tottele tai oma ukko hidastuu mystisesti. Asia vaan taitaapi olla niin, että jos em. asioista tahtoo eroon, täytyy siirtyä oikean tosielämän urheilun pariin. :D Videopeleissä on aina epäkohtia.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Näin se on. Eikä mua noi ongelmat ole niin paljoa haitanneet, että peli ärsyttäisi. Fifan kanssa kun joka pelisessio päättyi ohjaimen lentelyyn. :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Harmi ettei ole mm. FIFAsta tuttua slideria budjettien säätöön, tai en ainakaan ole löytänyt. Itse aloittelemassa ML:ää FC Sochaux:n kanssa Ligue2:ta, FIFAan verrattuna on kyllä hieman ankeata ML kun on tottunut siihen mielettömään määrään pelaajia ja sarjoja joita FIFAsta löytyy :D Muutama pelaajamyynti preseasonilla ja pääasiassa free agenteista hommattu täsmähankintoja joukkueeseen mm. Ismael Bennacer, Jeff Reine-Adelaide, Roberto Nunez ja Eddy Gnahoré.

Vaikeaa on kyllä tällä jengillä maalinteko, voi olla että täytyy 4-3-3 vaihtaa johonkin toiseen. Alkuun uusi mies Bennacer (CM) teki kauden kahteen ensimmäiseen matsiin 3 maalia joista molemmat myös voitettiin mutta sen jälkeen on ollut kuiva kausi ja 0-0 tasureita sekä muutama tappio tilillä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Mulle toi koneen maalinteko ei ole ongelma, toivoisin vaan, että kone yrittäisi edes pelata ja tehdä jotain noiden maalien eteen. Nyt ne puolustaa omaa boksia kahdeksalla ja käy sitten 2-3 ukolla tekee maalit (pitkä pallo, päällä jatko jne..). Täysin epärealistista peliä.

Tuskattuttavin asia on tuo pallonhallinta: Jos ei juoke (R1), niin kone tulee vaan viemään pallon jalasta vaikka olisi selkäpuolella, ja heti kun yrittää vähän spurtata niin pallo irtoaa aina niin kauas, että kone jollain liukkarilla sen poimii. Näin siis keskikentällä. Laidallakaan ei voi hölkätä ja spurtti on sitten niin hidas, että kone tulee nauraen ohi ja ottaa irtopallon matkaan. En tiedä, johtuuko tämä vaikeustasosta vai mistä, mutta ihan turhaan on mun mielestä tehty peli tällaiseksi. Vielä rasittavampaa on se, että koneen ukoilta palloa ei saa pois ja myös vauhti on heillä kohdallaan.

Fifan slidereita tulee aina PESsissä kova ikävä. Ihme, ettei niitä ole peliin jo tuotu.

Uusi kausi, sama vanha meininki. Pitää varmaan kokeilla Superstaria, josko se muuttaisi jotain (veikkaan että koneen kusettaminen vain pahenee :(.) Professionalilla ongelma vaan korostuu ja kone ei koske juuri ollenkaan palloon pelin aikana. Palloa on siis pakko itse hieroa, kun koneen puolustaminen on niin maagista, että vapaita ukkoja ei hyökkäyskolmanneksella ole..
Näytä liitetiedosto 16189
Periaatteessa hyökkäys ja puolustus toimii, mutta tekoäly pitää pelin tasoissa, ja joskus käy kiusallaan tekemässä maalinkin...
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Kyllä se kannattaa nostaa vaikeustasoa. Pes on aina mielestäni ollut parhaimmillaan vaikeimmalla vaikeustasolla.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Pari lisähuomiota nyt kun saanut ML kunnolla käyntiin. Vaikeimmalla tasolla, 20 min peleillä ja -1 Game Speedillä varsin realistisia tuloksia Valioliigassa ManU:lla. Ainut mikä häiritsee on vastustajan passiivisuus sen ollessa maalin takaa-ajoasemassa pelin lopussa. Lisäajallakin maalin johdossa saan pallotella rauhassa puolustuslinjassa, kun Arsenal pelaajat vetäytyvät puoleen kenttään odottamaan vastaiskua. Fluid formationit ja samat ryhmitykset puolustus/hyökkäys on asetettu kaikille joukkueille, joten onkohan vielä jotain muuta tehtävissä?

Valioliiga on siis kutakuinkin oikealla tolalla. Sitten kun taas mennään Mestareiden liigaan, tuntuu kuin vaikeustaso laskisi yhtäkkiä pykälän tai kaksi. Mm. Juventusta vastaan 7-1 voitto, koneen ollessa täysi lammas. Kolikon toisena puolena nämä rivalry matsit, mistä joku aiemmin jo mainitsikin. Liverpool vastassa ja yhtäkkiä vaikeustaso tuntuu pompanneen täysin uudelle levelille, olisikohan tullut 8-0 turpaan. Kone pelaa epärealistisen rajulla prässillä jatkuvasti enkä pääse kovinkaan moneen vetopaikkaan. Kortteja viuhuu vastustajalle ja mitään ei ole tehtävissä, kun maaleja tulee liukuhihnalta omiin.

Aikamoinen ero kahdella lähes perättäin pelatulla pelillä, joissa molemmissa kentällä paras mahdollinen kokoopano.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Täältä tuli luettua sen verran positiivisia kommentteja, että päätin hankkia tämän pelin.

Taas tuli huomattua, kuinka paljon Man Marking -toiminnolla on vaikutusta peliin. Tuossa otin Manchester United vs Everton -ottelun ja ihmettelin, kun Lukaku pääsi muutamaan otteeseen jotenkin puolustuksen läpi tekemään maalin, vaikka olin merkinnyt hyökkäyksen pelaajat. Painoin pelin tauolle ja menin tarkistamaan merkinnät ja huomasin, että Lukaku oli ollut hieman piilossa, joten olin jättänyt hänet merkitsemättä.

Tänään en hirveästi ehtinyt pelata, vaan laitoin Option Filet kohdilleen, laitoin Valioliigaan Fluid Gameplayn oletukseksi päälle sekä testailin yhden ottelun verran. Option File asentelu oli toteutettu todella hyvin. Nyt ei mennyt kuin 10-20 minuuttia, kun oli asennettuna kaikki PESWorld-sivustolta löytyneet Option Filet. Muistan, kun Pro Evolution Soccer 2016 -pelissä kesti useampi tunti, kun laittoi pelipaidat ja muut joukkueen tiedot kuntoon. Huomenna varmaan laittelen muillekin joukkueille tuon Fluid Gameplayn päälle sekä testailen enemmän.

Kuitenkin peli tuntui todella hyvältä jo ensimmäisessä ottelussa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Aika harvassa jos missään futis pelissä on nauttinu maalinteosta näin paljon kun tässä. Tähän versioon se on tehty aidosti vaikeaks. Oon nyt pelannu tuolla Reinsillä 12 Liiga peliä ja yhden Cup pelin. Cup kyllä todennäköisesti loppuu seuraavalla kierroksella kun vastaan tulee Marseille. Se P$G:een suurin haastaja.

Liigassa tilasto on toistaseks 8-3-1 tuo ainoa tappio tuli vasta tässä viimeisimmässä pelissä. Aika hyvä tilasto kun tälläkin hetkellä on 6 miestä loukkaantuneena tai pelikiellossa. Johdan tuota Kakkosliigaa 2 pisteen erolla. 4 Ensimmäistä 4 pisteen sisällä.

Jo pelkästään murtavan syötön antaminen on tässä pelissä omalla tavallaan hieno saavutus. Taidan pelata UCL:ää sitten kun pääsen joukkueeseen joka sitä pelaa....

En itse koe sitä tekoälyn "huijaamisena" jos tulee niin sanottu merkkausvirhe. Niitä tulee joka tasolla on se sitte Suomen kolmosta tai Mestareiden Liigaa. Se on osa peliä että tulee virheitä. Tuossa hävityssä pelissä molemmat päästetyt maalit tuli päällä. Sattui ykkköstoppari olemaan pelikiellossa sen pelin..... En muista aikasempaa että 2 maalia olisin tässä päästänyt päällä.

Vähän aidompi rakenne tälle "valmennus uralle" tähän peliin. :)

Ja sitten siihen että tekoäly "juoksee yli" auttaa ainakin mulla ihan vaan pallon suojaaminen pitää vaan painaa sitä L2 niin alkaa suojaamaan.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Itsekin olen noilta koneen riistoilta välttynyt hyvin, pitää vain suojata ja taktiikka olla tasapainossa.

Itse en ole tässä versiossa vielä käyttänyt mies vartiointia, vaan sitä tight marking taktiikkaa. Kyseessä on hieman eri asiat, mutta mielestäni tuolla taktiikalla on saanut paljon luonnollisemmin merkattua vastustajan pelaajan pois. Ja deep line-defense toimii todella hyvin, jos vastustaja yrittää linjojen taakse.

Itselläni on joku bugi, kun pelaajat ei suostu hyppämään eikä puskemaan vastustajan boksissa keskityksiiin ja kulmapotkuihin. Kentän muilla alueilla on puskeminen toiminut ihan normaalisti. Se on nyt ollut joku 15 peliä putkeen, kun keskittäminen on lähes turhaa (volleyta sentään suostuu yrittämään).

Harjoittelu pelimuodossa toimii ihan normaalisti, missään muussa pelimuodossa ei puskeminen toimi vastustajan boksissa. Mielenkiintoista ja samalla ihan perseestä.

Oman uran pelaaminen Become a Legendissa on ihan hauskaa tänä vuonna. Pelimuoto on ihan sama kuin viime vuonna eli aivan liian yksinkertainen ja pelkkää pelaamista. Tekoäly on kuitenkin toiminut sen verran hyvin, että pelaaminen on ollut hauskaa.

Yleensä pelaan puolustavalla keskikenttäpelaajalla tai 10-paikan pelaajalla, tällä kertaa ura lähti liikkeelle Barnsleyssa 192 cm pitkällä target hyökkääjä Ray Connorilla.

Kiva pelata kerrankin hyökkääjällä ja vähän tuollaisella isommalla (laitoin kunnon mahankin sille). Varmasti alkaa maalejakin tulemaan, kun saa tuon palloon puskemisen taas toimimaan.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Ja sitten siihen että tekoäly "juoksee yli" auttaa ainakin mulla ihan vaan pallon suojaaminen pitää vaan painaa sitä L2 niin alkaa suojaamaan.

Pitää kokeilla L2 painaa.. Löytyykö tota suojausta mistään ohjeista vai onko ihan taikauskoa. Mitäs muuta L2-napilla tekee?
 
Ylös Bottom