Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Ehdimpä itsekin eilen pelata, ja hiton hyvä kyllä on, tosiian semmosta oikean fudiksen tuntua! Verkkopelikin toimi vallan mainiosti kun illalla yhen matsin kävin häviimässä. Pitää varmaan vähän treenata konetta vastaan, enneku lähtee tonen verkkoon, sen verran vähemmäällä pes:n pelailu aikasemmin ollu ;)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Aikani tätäkin ketjua luettuani päätin sitten itsekkin rekisteröityä ja tulla jakamaan pelikokemuksiani.

Pelin hankin viime viikon torstaina ja sen jälkeen on tullut pelattua niin paljon kuin kiireltä ehtii. Pienen alkupettymyksen jälkeen nousi se vanhoista versioista tutuksi tullut pes huuma esille ja siitä ei ole ollutkaan enää paluuta.

Pienen editoinnin ja joidenkin cupien jälkeen päätin sitten aloittaa master leaguen. 6 tähteä linssiin ja naapurimaan djurgården niiden omalla miehistöllä luotsattavaksi. Lohkojakona on serie A, la liga ja valioliiga kukin omassa sarjassa ja niiden lisäksi sellainen sekalainen seurakunta liiga johon mahdutin yli jääneiden maiden parhaita ja vähän vähemmän parhaita.

Kausi alkoi onnettomalla 0-0 tasapelillä rosenborgin kanssa jota seurasi tyly 2-1 tappio shaktar donetskille vieraissa. Maalitili saatiin sentään auki suomen oman pojan Daniel Sjölundin toimesta :p . Tässä vaiheessa pienen kriisikokouksen jälkeen päätettiin vaihtaa ns. vastaisku-taktiikkaan. 4-3-3 muodostelma sai pysyä mutta pienillä muutoksilla (esim. back line C:hen ja counter Attack A:han team strategyssa ja joillain attack arrow muutoksilla). Seuraavaan peliin FC Portoa vastaan mentiin suurilla odotuksilla ja se myös kannatti. Kärsivällinen puolustus pelaaminen johti vaarallisiin vasta-iskuihin joista post player pelaaja Larsen ja nuori laitalinkki Amoah viimeistelivät tyylipuhtaat maalit. 2-0 kotivoitto teki hyvää. Tämän jälkeen tuli tappio benficalle ja heerenveenille, tasapeli FC kööpenhaminan kanssa ja viimeisessä pelissä kaatui viime hetken säkämaalilla Wolfsburg 1-0.
Ja näin päädyttiin odotettuun talven siirto-ikkunan avautumiseen. Sieltä haaviin tarttui yhden vuoden sopimuksella Bosporin härkä Hakan Sukur :eek: ,Pieni kiituri Dagaka laitaan ja Lontoolaisseuran (en muista nimeä kun ei ollut seuralla oikeaa nimeä vielä muutettuna) kanssa pelaajavaihdossa saapunut nopea keskikenttä mies Euell.
Tauon jälkeen kovalla motivaatiolla Rosenborgia vastaan josta irtoikin komea 2-0 voitto Turkin oman pojan kahdella maalilla. Hyvältä näytti vaikka sarjataulukossa sijoitus oli vaatimaton kuudes. Seuraava peli Shaktar donetskia vastaan oli todella tärkeä jottei kärkikaksikko pääsisi pahasti karkuun. Yritys ei auttanut vaan turpaan tuli 2-0 ja hermot olivat koituksella. Taisi siinä pari rumaa sanaa päästäkin ulos :D . Seuraava peli portoa vastaan kuitenkin paikkasi tilanteen. 1-0 voitto Larsenin maalilla helpotti ja paljon. Tällä hetkellä sarjassa kolmantena viisi pistettä kakkosta shaktar donetskia jäljessä benfican johtaessa ylivoimaisesti.
Cupissa selvitettiin tie toiselle kierrokselle kaatamalla benfica yhteismaalein 1-0. Tosin tällä hetkellä eteneminen vaikuttaa vaikealta 2-0 kotitappion johdosta. Vastassa oli Wolfsburg.
Nyt sitten vain odotellaan kotiinpääsyä töistä kuumeisesti jotta saisi kauden päätökseen.

Täytyy vielä loppuun sanoa että on tämä kyllä uskomaton pelisarja. Super Nintendon international superstar soccerista alkoi näiden pelaaminen ja joka kerta on uusi osa parantanu täydelliseltä tuntunutta edeltäjää roimasti :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Mitä mieltä ootte pelaajien väsymisestä, jota on lisätty aika radikaalisti? Mun mielestä ehkä liikaakin, varsinkin veskareiden kohdalla.

Jugger1 sanoi:
Vaparit tuntuvat uppoavan kyllä hieman liian helposti, vaikka toisaalta kun aattelee tuleehan vapaapotkuista nykyään aika usein maaleja.

EDIT: Siis oikeassa jalkapallossa. :p
Niinpä itsekkin oon tehny jo 4 maalia vapareista tässä viikon aikana, joka on enemmän kuin tein nelosessa vuodessa. Tietokonekkin kanssa tekee kyllä hyvällä prosentilla. Viisinkertaistanu osumansa viikossa verrattuna neloseen.

Jugger1 sanoi:
Onko kellään tietoa päivittyvätkö Master Leagueen iät jos niitä muokkaa edit modessa. Huomasin ainakin että statsit päivittyvät. Varsinkin kiinnostaisi tietää esimerkiksi jos vaikka ostaisin Vagner Loven PES Shopista niin olisiko hän oikean ikäinen vai 16 vuotias Master Leaguen alottaessa.
Mulla ainakin C.Alberto oli pysyny 20(eikös se oikeesti ole sen ikäinen), eikä vaihtunu 17 vuotiaaksi kuten PES-Shop pelaajille nelosessa kävi.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

goofy sanoi:
Mulla ainakin C.Alberto oli pysyny 20(eikös se oikeesti ole sen ikäinen), eikä vaihtunu 17 vuotiaaksi kuten PES-Shop pelaajille nelosessa kävi.

Loisto juttu, voi turvallisin mielin ostella PES-Shopista pelaajia.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Niin ja mitenhän on sen patuosaston laita tyyliin Eusebio? Ois se kyllä aika hauskaa kun näillä vanhoillaki ois oikeat iät. :rolleyes:
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

goofy sanoi:
Mitä mieltä ootte pelaajien väsymisestä, jota on lisätty aika radikaalisti? Mun mielestä ehkä liikaakin, varsinkin veskareiden kohdalla.

On lisääntyny huimasti, liiankin huimasti itseasiassa. Nimenomaan tuo maalivahtien väsyminen häiritsee eniten, vaikkakaan en kyllä tiedä vaikuttaako se ny niin hirveästin moken otteisiin, vaikka sen energiapalkki olisikin kuralla. Mutta mulla on ML:ssä esim. Riquelme AMF:nä, jolla stamina taitaa olla 80, mutta silti se ei meinaa jaksaa pelata 90minuuttia ja sitä on istutettava penkillä vähintään joka kolmannessa pelissä. Ei kuulosta ollenkaan realistiselta....

Tuo vaparien helpottuminen on vaan positiivinen juttu, PES4:ssä lähti ottaan päähän, ku 1/10 vaparista meni sisään, jos sekään ja vastustaja ei ole tainnut saada nelosessa yhtään vaparimaalia mun verkkoon. Nyt on Udinese ML:ssä Candela paukutti ekalla ML-kaudella ainakin 4 vaparimaalia ja 2. kauden 8:ssa ekassa pelissä Riquelme on ampunut jo 3 vaparibörsää. Vaikuttaa siis aika realistisilta lukemilta. Vastustajatkin on tainnut 2-3 maalia saada aikaan.

Normaaleissa pelitilanteissa puolustaminen tuntuu olevan vähän turhan helppoa, sillä esim. ekalla ML-kaudella mun 3-5-2 taktiikalla pelanneen Udinesen verkkoon tehtiin vain noin 10 maalia "ei-erikoistilanteista" reilussa 30:ssä pelissä. Vapareista ja kulmista tuli sitten loput, yhteensä taidettiin tehdä reilu 15 maalia mun verkkoon. Toki en minäkään ny hirveästi maaleja saanut aikaan, mistä sitten johtui jääminen sarjassa 5:ksi. Mutta jutun pointti on se, että Udinesen puolustus ei todellakaan ole mikään kivikova, joten kaiken järjen mukaan sen verkkoon pitäsi syntyä enemmän maaleja. En minä ny ihan noin hyvä ole :)

Turha kuitenkin valittaa, PES5 on jälleen vienyt PES-sarjaa realistisempaan ja parempaan suuntaan ja sitä tulee taas varmasti hakattua uuden osan ilmestymiseen asti tai pitempäänkin, mikäli PS2:lle ei enää PES6:sta tule. Pitäisi vielä päivittää PS2 nettikuntoon, niin pääsisi kokeilemaan taitojaan muitakinkin kuin IRL-kavereita vastaan :).
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Onkos kellään tietoa voiko pallon jättää vaikka taakse tulevalle pelaajalle, joka pääsee siihen sitten laukomaan? Tämä ihmetytti viime osassa, mutta en tajunnut kysyä apua.

Ja nettipelistä vielä tämän verran.

Olen ladannut Pesfanin option filen. Pysyykö esim. Bayer Munchen nimellä Isar nettipelissä ja ovatko pelaajat joiden nimet on muutettu alkuperäisillä vai muutetuilla nimillä, entä pelaajien ulkonäöt.

Oletan että pelaajia ei voi siirrellä vaikka maajoukkueisiin ja esim. Saksalla joutuu pelaamaan väärän näkösillä Ballackeilla ja kumppaneilla. Pitääkö paikkansa? Jos näin on, onko tietoa tuleeko nettipeliin päivityksiä tammikuun siirtojen jälkeen?

Ja miten pelaaja vaihdot suoritetaan nettipelissä. Voiko kesken peliä painaa pausea ja vaihtaa pelaajaa?

Kiitos!
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Jugger1 sanoi:
Onkos kellään tietoa voiko pallon jättää vaikka taakse tulevalle pelaajalle, joka pääsee siihen sitten laukomaan? Tämä ihmetytti viime osassa, mutta en tajunnut kysyä apua.
No syötönhän voi antaa mennä jalkojen välistä seuraavalle kun pitää R1:stä pohjassa. En kyllä tiedä tarkotitko tota. :confused:
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

LoZo sanoi:
No syötönhän voi antaa mennä jalkojen välistä seuraavalle kun pitää R1:stä pohjassa. En kyllä tiedä tarkotitko tota. :confused:

En tuota kyllä tarkoittanut tuota. Vaan esimerkkinä pelaajaa on juoksemassa boksin sisään jättää pallon kuudentoista rajalle ja jatkaa itse juoksua, jonka jälkeen toinen pelaaja pääse potkaisemaan palloa. Vaikea selittää...
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Jugger1 sanoi:
Onkos kellään tietoa voiko pallon jättää vaikka taakse tulevalle pelaajalle, joka pääsee siihen sitten laukomaan? Tämä ihmetytti viime osassa, mutta en tajunnut kysyä apua.
Enpä mä ainakaan tiedä, voihan sitä yrittää syöttää kantapäällä.

Toi kesä harjoittelu on muuten hieno uudistus, että voi harjoituttaa pelaajalle vain tiettyä pelin osa-aluetta. Kun ois vaan tienny sen heti olevan tuollainen ettei olisi ottanut joka viikolle treenipeliä.

Pederi sanoi:
(esim. back line C:hen ja counter Attack A:han team strategyssa ja joillain attack arrow muutoksilla)
Neuvokaa joku tyhmää, mitä toi back line tarkoittaa esim. jos sen vaihtaa A->C?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

el Matador sanoi:
Joo loistavia yksityiskohtia löytyy. Kerran toisen joukkueen pelaaja loukkaantu ja pistin pallon tahalteen ulos kentältä. Tän jälkee reilun pelin hengessä vastustaja heitti pallon omalle pelaajalle joka potkas pallon suoraan mun päätyyn, missä ei ollu lähelläkään ku mun pelaajia. Voi olla et kuvittelen vaan ja se potkas vahingossa sen sinne tai jotain, pitää testaa joskus uudestaan. :)

Tää on kyllä makee yksityiskohta :p Oma pelaajani loukkaantu ja pallo jäi mulle, pistin pallon yli rajan ja vastustaja rajaheiton jälkeen kiltisti keskityksellä sen mun veskalle palautti. Joten et kyllä kuvitellut tilannetta :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Mun pitäis varmaan muuttaa muodostelmaa omalle pelityylille sopivammaksi...tai jotain. Nettipeleissä lievää hallintaa melkein joka pelissä, mutta hyvissäkin paikoissa menee vähän taiteiluksi ja tilanteet kuivuu käsiin. Sitten häviän sen takia että vastustaja ratkaisee ihan puhtaasti jonkun YKSILÖN hyvällä suorituksella. Yksi kuti jostain älyttömästä tilanteesta ja reppu soi mun päässä.

Tai sitten pitäisi vaan ampua enemmän. :p

PS. Hassua miten sitä tuntuu ettei pelit kiinnosta enää, ja että jokainen ostos tuntuu vähän turhalta kun meinaa jäädä hyllyyn pölyttymään. Sitten tulee joku PES5, ja nukkumaan meno viivästyy ilta toisensa jälkeen. Loistava peli.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

illu sanoi:
Mun pitäis varmaan muuttaa muodostelmaa omalle pelityylille sopivammaksi...tai jotain. Nettipeleissä lievää hallintaa melkein joka pelissä, mutta hyvissäkin paikoissa menee vähän taiteiluksi ja tilanteet kuivuu käsiin. Sitten häviän sen takia että vastustaja ratkaisee ihan puhtaasti jonkun YKSILÖN hyvällä suorituksella. Yksi kuti jostain älyttömästä tilanteesta ja reppu soi mun päässä.

Tai sitten pitäisi vaan ampua enemmän. :p

PS. Hassua miten sitä tuntuu ettei pelit kiinnosta enää, ja että jokainen ostos tuntuu vähän turhalta kun meinaa jäädä hyllyyn pölyttymään. Sitten tulee joku PES5, ja nukkumaan meno viivästyy ilta toisensa jälkeen. Loistava peli.
Ampumisen lisääminen on auttanut minuakin kerta toisensa jälkeen, varsinkin jos on oma peli ollut lukossa. ML:ssä Minanda sattui yhdessä cup-pelissä aivan huimaan vireeseen upottaessaan Vitessen verkkoon kaksi maalia. Ensimmäinen oli tyylikäs haltuunotto rinnalla boksin reunalla ja siitä kierteisellä volleyllä pallo maaliin. Toinen n. 20m suoraan syötöstä vedetty kierteinen maanuoliainen, joka meni aivan tolpan vierestä maaliin. Molemmat olivat semmoisia tilanteita, mistä olisi hyvin voinut vähän kuljettaa ja sitten sijoittaa tarkemmin, mutta vetäminen tuotti tulosta.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

goofy sanoi:
Enpä mä ainakaan tiedä, voihan sitä yrittää syöttää kantapäällä.




Neuvokaa joku tyhmää, mitä toi back line tarkoittaa esim. jos sen vaihtaa A->C?

Back Line tarkoittaa kuinka ylhäällä/alhaalla puolustuslinjasi pelaa. A=ylimpänä ja C=alempana. Jos peluutat linjaasi ylhäällä paitsioansaa on helpompi tehdä, mutta läpijuoksujen riski kasvaa samalla.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Jugger1 sanoi:
Onkos kellään tietoa voiko pallon jättää vaikka taakse tulevalle pelaajalle, joka pääsee siihen sitten laukomaan? Tämä ihmetytti viime osassa, mutta en tajunnut kysyä apua.

Ja nettipelistä vielä tämän verran.

Olen ladannut Pesfanin option filen. Pysyykö esim. Bayer Munchen nimellä Isar nettipelissä ja ovatko pelaajat joiden nimet on muutettu alkuperäisillä vai muutetuilla nimillä, entä pelaajien ulkonäöt.

Oletan että pelaajia ei voi siirrellä vaikka maajoukkueisiin ja esim. Saksalla joutuu pelaamaan väärän näkösillä Ballackeilla ja kumppaneilla. Pitääkö paikkansa? Jos näin on, onko tietoa tuleeko nettipeliin päivityksiä tammikuun siirtojen jälkeen?

Ja miten pelaaja vaihdot suoritetaan nettipelissä. Voiko kesken peliä painaa pausea ja vaihtaa pelaajaa?

Kiitos!

minä tajusin.
Paina pidempään sitä X.sää se syöttää sille takaa tulevalle.
vai tarkoitatko ihan pientä syöttöä? vierestä tulevalle pelaajalle? se onnistuu manual passilla helpotisti.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Seifer sanoi:
eikö kukaan tiedä mistä saisi kopioitua kunnollisen optionfilen mun muistikorttiin? joku liike tai ihminen...?


tampereella asuvat voi ottaa yhteyttä muhu
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Missä on käsivirheet? Millä säännöillä tää peli on tehty ei ainakaan jalkapallo.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Steelers sanoi:
Missä on käsivirheet? Millä säännöillä tää peli on tehty ei ainakaan jalkapallo.
Ihmiset vinkuivat ja se tuotti tulosta: Konami vähensi käsivirheiden vihellyksiä tuntuvasti tähän osaan. Ja säännöt ovat aina suhteellinen asia.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

JuRka sanoi:
Ihmiset vinkuivat ja se tuotti tulosta: Konami vähensi käsivirheiden vihellyksiä tuntuvasti tähän osaan. Ja säännöt ovat aina suhteellinen asia.

Mikä on loistohomma, oli nimittäin aikas uskomattoman rasittavia ne käsivirheet nelososassa. Varsinkaan kun et niihin itse pystynyt mitenkään vaikuttamaan.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Nyt on 14 peliä netissä takana, ja saldona 5 tasapeliä 5 häviötä ja 4 voittoa :) Toissa päivänä kaadoin Italian Suomella 1-0, Litmasella vedin varmasti pilkun sisään. Eilen rankkareilla voitin pelin olikohan se Juventusta vastaan, ja minulta hylättiin 2 maalia paitsiona. Sain tasoitettua pelin, Rooneyn vedolla (itse olin Man Red) joka näytti menevän yli koska maalivahti ei tehnyt mitään, mutta se iskeytykin yläkulmaan :eek: Suomalaisia sais vaan olla enemmän. Huomautuksena myös että jos peli menee rankkareille niin ne lasketaan tasapeliksi vaikka ne päättyisivät miten.
 
Ylös Bottom