Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

käkikotka sanoi:
Minkäslainen toi 6-taso sit oikeen on?
Varsinkin Master Leaguen alussa hyvinkin tiukka ja sopiva vaikeusaste. Saa nähdä miten käy kun saa kunnon joukkueen rakennettua.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Voi perse kun pleikkari ei tunnista jostain syystä Max Drive CD:tä =7 Mitähän neuvoksi.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

ippanis sanoi:
Voi perse kun pleikkari ei tunnista jostain syystä Max Drive CD:tä =7 Mitähän neuvoksi.
Itsellä se aluksi laittoi ruutuun viestin jostain PS2 Boot discistä, muuta kun luin ohjekirjaa, jossa sanottiin, että laitat cd:n sisään ja usb-tikun kiinni ja sit sammutat pleikan ja käynnistät uudestaan, niin johan alkoi toimimaan.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

tropic sanoi:
väitäks sää että jos pelaajaa ammutaan käteen ja se ei tarkoituksella pistä sitä eteen niin siitä ei kuulu viheltää vaparia?
Näin säännöt kertovat. Jos sun mielestä eivät kerro niin näytä säännöistä - FIFAn tai Palloliiton - kohta jossa kerrotaan että se on vaparin arvoinen rike.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Noin 20 päivää PES5:sta takana ja kyllähän se vakuuttaa enemmän ja enemmän. Vaikka jokainen PES on taivuttanut sarjaa aina vaan suurempaan vauhtiin, on vitonen päässyt sellaiselle jalkapallonmallinnuksen tasolle, että ihan hirvittää. On hämmästyttävää kuinka sarja kykenee regeneroimaan itsensä pelattavuudessa aina erilaiseksi ja realistisemmaksi joka vuosi, kun vertaa vaikka lätkä-pelien kehitykseen. Ja se lisää vielä Seabassin ja kump. aikaansaannosta, että sarjaa kehitetään jo viidettä vuotta PS2:lle, josta tehot alkavat pikkuhiljaa olemaan puristettu tyhjiin. Luulisi, että PES3:n jälkeen houkutus monella pelinkehittäjällä olisi ollut tehdä se vuosittainen painos aina vain uudempiin vaatteisiin ja odotella seuraavaa konsolisukupolvea, mutta ilmeisesti nämä tekijät todella ovat tekemässä sarjaa rakkaudesta jalkapalloon.

Pakkaset
-parhaat pelaajat liian huonoja (dribbailu todella hankalaa jopa ronniella)
-peli on katkonaista
-Pessin ikuisuusongelmat
-presentaatio, statistiikka, atmosfääri ei kehittynyttä
-henkilökohtaisena preferenssinä muistuttaa liikaa Seria A-jalkapalloa (katkonaisuus, filmaukset, tuomarityöskentely, yleinen sikailu)

Plussat
+puolustuspeli TOIMII
+koneesta on vastusta
+vaparit lähtee
+se realismi
+nettipeli
+nopeutta tiputettu nelosesta, mutta nyt pikkaisen liiankin hidas
+pelattavuus on jälleen uudistunutta, jokaisesta pallosta täytyy taistella
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

ippanis sanoi:
Vapaapotkuista.
ala tai yläkierre(ristiohjaimesta/tatista alas tai ylös)
voimakas tai hidas (kolmio tai ruksi)
vasen tai oikeakierre.(ristiohjaimesta/tatista oikea tai vasen)

En itse ole kyllä niitä challenge trainingin ohjeita lukenut mutta kyllä tuo vapari systeemi tuntuu toimivan samaan tapaan kuin aiemmissa versioissakin eli:
Ristiohjain ylös/alas - ylöspäin painaessa veto lähtee voimakkaammin ja enemmän laakapallona sekä pienemmällä kierteellä. Nämä vedot soveltuvat parhaiten yli 30m vapareihin. Kun taas alaspäin painaessa veto on hiljaisempi ja korkeammalle nouseva ja äkkiämmin tippuva. Näissä vedoissa kierre on voimakkaimmillaan. Tämä tyyli soveltuu <24m vapareille. Tosin on myös mahdollisuus painamatta kumpaakaan ylös taikka alas. Tämä on siis näiden kahden ääripään välivaihe. Soveltuu vapareihin sinne 25m tietämille. Tosin näissä ylös/alas painamisissa oli ainakin joskus aiemmissa versioissa sellane ongelma(?) että kun tatista painoi alaspäin veto lähti äärimmäisen laiskasti ylöspäin ja korkealle, muistuttaen lähinnä chippiä. Itse en ristiohjain koulukunnan edustajana tähän törmännyt mutta kaverille kävi niin muutaman kerran. En tosin ole täysin varma oliko kyse tuosta mutta kuitenkin.
Niin ja se kierrehän tehtiin painamalla vasen/oikea vedon kovuuden määrittämisen jälkeen, niin kuin jo sanoit.
R1/R2 näppäinten avulla (low/high trajectory) pystyy tehostamaan ylös/alas vetojen vaikutusta sillä ne tuntuvat ajavan saman asian, ei tosin niin voimakkaina mutta kuitenkin. Itselläni on ainakin pitkän matkan vapareissa tapana painaa R1 sekä ylös- nappi pohjaan.
Noista risti ja kolmio napeista en ole sitten kuulukkaan mutta niin kuin sanottua en ole lukenut challenge trainingin ohjeita tässä pessissä mutta tuntuvat kuitenkin jotenkin turhilta kun muillakin napeilla pystyy tekemään saman asian. Valaiskaa joku toki mua jos on faktatietoa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Pääsin eilen vihdoinkin kokeilee Online-modea. Miten peli tuntui siltä kun olisi pelannut peliä pikakelauksella. Onko toi verkko-mode jotenkin nopeampi?
Ja onko sillä väliä pelaako 50hZ vai 60 hZ?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

nakkerton sanoi:
-parhaat pelaajat liian huonoja (dribbailu todella hankalaa jopa ronniella
Liian huonoja? Jaa. Mun mielestä pelaajat kuljettavat palloa hyvinkin aidon näköisesti ja aikaisempien osien järjettömät ja epärealistiset pikakäännökset ovat onneksi historiaa. Palloa voi kuitenkin nykyään pitää hallussa hyvinkin ahtaissa paikoissa pelaajien paremman pallon suojaamisen takia. Tosin yksi asia mikä helpottaisi kuljettamista ja harhauttamisia olisi että..

+nopeutta tiputettu nelosesta, mutta nyt pikkaisen liiankin hidas
...pelin nopeus pidettäisiin samana kuin japsiversiossa - mutta kun ei. Jälleen kerran japsi-versio on (kuulemma) hitaampi kuin euroversio. Ei voi ymmärtää. Hienoa että tiputtivat nopeutta mutta olisivat jättäneet sen samaksi kuin japsiversiossa, nimittäin omasta - ja PES-foorumeiden lukemisen perusteella monien muidenkin mielestä PES5 on piirun verran liian nopea. Samahan on toistunut jokaisen version yhteydessä ja näppituntumalla sanoisin että eniten nopeudesta ovat valittaneet ne jotka pelaavat itse futista. En tiedä johtuuko nopeuserosta vai mistä mutta japsipelaajathan ovat kuulemma pelitaidoiltaan eurooppalaisia parempia - tai näin ainakin annettiin yhdessä lukemassani Seabassin haastattelussa ymmärtää. Voi hyvin olla että japsit osaavat käyttää esim. harhautuksia paremmin kun tempo on hitaampi ja eurooppalaiset omaksuvat nopeamman pelitempon avulla nopeamman pelityylin jossa pelinrakentelu jää toiselle sijalle ja pallo yritetään vain saada suoraviivaisemmin vastustajan maaliin. Tiedä häntä, mutta itse kyllä pelaisin mieluummin hieman hitaammalla tempolla. Onneksi pelaajat eivät ole sentään enää mitään Looney Tunes-hahmoja joilla on vatsanalus täynnä jalkoja kuten on aiemmin nähty (olikohan PES3 tässä suhteessa pahin..)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Ite oon huomannu saman asian. Jokaisessa PESsissä jossa on muka nopeutta tiputettu, silti peli tuntuu nopealta. Itse en huomaa mitään eroa PES5:sen ja 4:sen välillä. Ehkä odotin liian hidasta, silti minusta pelaajat viipeltävät liian nopsaa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Tuomas sanoi:
Ite oon huomannu saman asian. Jokaisessa PESsissä jossa on muka nopeutta tiputettu, silti peli tuntuu nopealta. Itse en huomaa mitään eroa PES5:sen ja 4:sen välillä. Ehkä odotin liian hidasta, silti minusta pelaajat viipeltävät liian nopsaa.

PES4:sen ja PES5:sen nopeusero on kyllä erittäin selvästi havaittavissa. Iskeppä PES vitosen peluun jälkeen nelonen sisään niin kyllä varmasti huomaat kuinka paljon eroja on.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Onpa mahtava peli kyllä.. Reilu 70 nettimatsia takana. Master Leagueta ei vielä ole tullut aloitettua kun Max Drive saapui vasta eilen, mutta kohta kai täytyy alkaa sitä tahkoamaan..

Missäs suomalainen porukka yleensä netissä pelaa?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Locote sanoi:
Onpa mahtava peli kyllä.. Reilu 70 nettimatsia takana. Master Leagueta ei vielä ole tullut aloitettua kun Max Drive saapui vasta eilen, mutta kohta kai täytyy alkaa sitä tahkoamaan..

Missäs suomalainen porukka yleensä netissä pelaa?
Saksan servereillä pelailen minä kep-nickillä. Olen yleensä aina semmoisessa lobbyssä, missä on mahdollisimman paljon pelaajia.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

PES-lehden pyrkimyksenä on kasvattaa ja avartaa suomalaista PES kulttuuria.
Me haluamme tuoda kaiken esille, suomen parhaat pelaajat, valmentajat ja taustajoukot.
Lehdessä tulee olemaan mm. joukkue-analyyseja, taktiikka palavereita, sekä upeita tarinoita harhautuksien synnyin historiasta, heti ensimmäisessä numerossa syyniin joutuu Zinedine Zidanen: marseillen rouletti.
Lisäksi tulemme kertomaan laajasti online-pelaamisesta, lähinnä ps2 version verkosta. Pyrimme haastattelemaan parhaita suomalaisia online-pelaajia, sekä pyrimme tutkimaan euroopan parhaiden pelaajien peli-kirjaa.

pes.lehti@netti.fi
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

ylläoleva teksti oli siis esipuhe tulevasta lehdestä. lehti ilmestyy sähköpostina :)

kaikki mukaan!
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Pari viikkoa pelanneena on laitettava jotain tänne. Lähinnä niitä negatiivisia puolia. Kympin arvoinen peli tämä ei kyllä ole, ei sitten millään.

Se suurin, vaikeustaso. Pelaan itse tällä hetkellä kolmos-tasolla ja siltikin peli tuntuu välillä uskomattoman vaikealta. PES taustaa löytyy PES2:n ajoilta ja jonkin verran pelattu PES4:sta, mutta vaikeustaso on nostettu kyllä todella korkeaksi verrattuna näihin kahteen osaan. En edes halua kuvitella kuinka vaikea peli tämä on täysin uusille pelaajille. Tuntuu, että jo kolmostasollakin täytyy osata jokaikinen liike ohjaimesta, jotta saisi edes rakennettua peliä. Maalini ovat olleet lähinnä säälittäviä riipaisuja boksin ulkopuolelta, joista jotkut menevät sisään. Yksikään näistä ei ole replayn arvoinen maali. Puskumaalitkin ovat sellaista herkkua, että enemmän olen tehnyt vapareista suoraan maalin kuin puskenut pallon maaliin kulman tai vaparin jälkeen. Ensitten tiedä pitäisikö alkaa pelaamaan ykköstähdestä lähtien, että saisi ensiksi jonkinlaista pyöritystä aikaiseksi? Vai pitäisikö tässä välissä kysyä porukoilta yleisiä niksejä miten treenata ja miten tehdä peli helpommaksi?

Toisekseen tekoäly. Välillä on sellainen olo, että "turhaan tässä yrität kun komppu blokkaa syötön kuitenkin". Myös taklaukset ovat jotain todella karmaisevaa, välillä niistä pääsee oikeasti harhautuksilla (suuremmalla todennäköisyydellä, jos olet enemmän omalla puolella), mutta välillä vaikka tekisit mitä niin ne tietävät tarkalleen mihin tunkea koipensa, ja kaiken huipuksi; tietenkin niin, ettei tuomari vihellä virhettä. Ehkä syynä voi olla, että juoksen liikaa r1 nappi pohjassa, mutta aika samalla prosentilla ne pallot otetaan tylysti pois, vaikka pelaisi kuinka konservatiivisesti. Välillä menee pelistä koko fiilis tämän takia, eikä tätä ole ollut muissa osissa, ainakaan näin räikeästi. Huoh, tulee mieleen FIFA World Cup 98, jossa komppu osasi hypätä joka kerta taklauksen yli -_-.

Myös puolustaminen saa välillä repimään hiuksia päästään, verrattuna komppuun. Siinä missä komppu vie pallon kuin karkin lapselta, itseltä vertaukskuvaksi sopisi, "kuin veisi ronaldinhon kebabkioskille". Ts. ei mitään toivoakaan, että veisin pallon yhtä helposti. Varsinkin laidoilla komppu pyörittelee aivan rauhassa ja vie meikäläistä kuin mätää kukkoa. Ja sitten jos pääsen palloon käsiksi niin tottakai tuomari puhaltaa pilliin ja viheltää vaparin. En vaan käsitä miten komppu voi viedä pallon pois niin helposti kun itsellä siihen menee kymmenkertainen vaiva? Ja todella harvoin saan pallon edes haltuuni, jos olen edes saanut pallon vastustajalta.

Minä nyt kovasti toivon, että kyseessä on todellakin taidot, jotka tässä ratkaisee. Onlinepelaaminen onkin sitten paljon inhimillisempää, sillä niissä ei ole näitä kumpaakaan ongelmaa. Toisaalta nuo kolme ongelmaa yksinpelissä ovat jo todella suuria. Kaksinpelinä kaveria vastaan peli on lajityyppinsä paras, ehdottomasti (mikäli hallitsisi edes ne vähäisetkin kontrollit).
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

ippanis sanoi:
Minä nyt kovasti toivon, että kyseessä on todellakin taidot, jotka tässä ratkaisee. Onlinepelaaminen onkin sitten paljon inhimillisempää, sillä niissä ei ole näitä kumpaakaan ongelmaa. Toisaalta nuo kolme ongelmaa yksinpelissä ovat jo todella suuria. Kaksinpelinä kaveria vastaan peli on lajityyppinsä paras, ehdottomasti (mikäli hallitsisi edes ne vähäisetkin kontrollit).

Itselleni ainakin parasta nimenomaan tuossa yksinpelissä on, että koneesta on vihdoinkin vastusta. Peli vaatii melkeinpä jonkinlaista masokistista asennetta ja erinomaista keskittymiskykyä, että siitä voi nauttia. PES-sarjassa on aina ollut kuitenkin kyse realismista ja sitä osaa vitosessa on erityisesti parannettu. Jopa siinä määrin, että aikaisemmat osat tuntuvat nyt kovin arcademaisilta luonnoksilta. Mitä tulee taitoo/tuuri-asiaan, niin selvästikin tässä osassa on vähiten kysymys tuurista vrt. aikaisemmat Pessit. Vitosta pystyy kontrolloimaan oikeaoppisella taktisella pelillä, mikä johtuu erityisesti parantuneesta puolustuspelaamisesta. Sinänsä hauska kuulla, että aloittelijoilla on pelin kanssa vaikeuksia, sillä niinhän sen pitää ollakin. Mielestäni lisääntynyt haasteellisuus ja sitä kautta taidon hallitseminen vie vitosta entistä lähemmäksi täydellistä jalkapallopeliä.
 
Ylös Bottom