Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Karma sanoi:
Liian huonoja? Jaa. Mun mielestä pelaajat kuljettavat palloa hyvinkin aidon näköisesti ja aikaisempien osien järjettömät ja epärealistiset pikakäännökset ovat onneksi historiaa.

Totta, eikä tarkoituksenani ollutkaan hyökätä uutta pallonhallintaa vastaan. Lähinnä ajatuksena oli kritisoida sitä, ovatko arvoiltaan hyvät ja huonot pelaajat liiankin lähellä toisiaan.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Mullakin negatiivinen asia koskee vaikeustasoa, mutta siinä mielessä että peli on liian helppo. Kuudella tähdellä kone on varsin helppo pitää nollilla huonollakin joukkueella ja hallita pelejä selvästi. Harmittaa ettei ikinä ole ihan nesteessä kun kone vyöryttäisi hyökkäyksiä vaikka jollain Manulla. En ymmärrä miksei kone voi tehdä maaleja tehokkaammin, silloin harvoin kun ne pääsee todella hyvään maalitilanteeseen niin laukaus kohdistuu päin mun maalivahtia. Ei toi harmita että hallitsee pelejä, jos pelaa hyvällä joukkueella, mutta kun sitä peliä hallitsee Leccelläkin vaikka Juventusta vastaan selvästi niin tuntuu tylsältä.

Kolmella tähdellä on vaikeampi tehdä maaleja kuin viidellä tai kuudellä tähdellä. JOhtuu siitä, että kolmella tähdellä kone makaa vain puolustuksessa ja ei yritä edes hyökätä. Eli lisää tähtiä niin maaleja tulee enemmän kumpaakin päähän.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Captain Cook sanoi:
Mullakin negatiivinen asia koskee vaikeustasoa, mutta siinä mielessä että peli on liian helppo. Kuudella tähdellä kone on varsin helppo pitää nollilla huonollakin joukkueella ja hallita pelejä selvästi. Harmittaa ettei ikinä ole ihan nesteessä kun kone vyöryttäisi hyökkäyksiä vaikka jollain Manulla. En ymmärrä miksei kone voi tehdä maaleja tehokkaammin, silloin harvoin kun ne pääsee todella hyvään maalitilanteeseen niin laukaus kohdistuu päin mun maalivahtia. Ei toi harmita että hallitsee pelejä, jos pelaa hyvällä joukkueella, mutta kun sitä peliä hallitsee Leccelläkin vaikka Juventusta vastaan selvästi niin tuntuu tylsältä.

Kolmella tähdellä on vaikeampi tehdä maaleja kuin viidellä tai kuudellä tähdellä. JOhtuu siitä, että kolmella tähdellä kone makaa vain puolustuksessa ja ei yritä edes hyökätä. Eli lisää tähtiä niin maaleja tulee enemmän kumpaakin päähän.
Lisähaasteen saamiseksi suosittelisin Master Leagueta tahi sitten online-mittelöitä. Varsinkin jälkimmäinen on saanut allekirjoittaneen suosion.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

nakkerton sanoi:
Itselleni ainakin parasta nimenomaan tuossa yksinpelissä on, että koneesta on vihdoinkin vastusta. Peli vaatii melkeinpä jonkinlaista masokistista asennetta ja erinomaista keskittymiskykyä, että siitä voi nauttia.

Mutta riittääkö kaikilla malttia pelata satoja pelejä, ennenkuin alkaa tulosta tulemaan? Mielestäni tässä mennään jo sellaisella rajalla, että jos seuraava on vielä astetta vaikeampaa niin sitten alkaa olemaan liian vaikeata uusille pelaajille. En ihmettelisi, jos on käynyt niin, että ennemmin ovat menneet vaihtamaan pelin toiseen kuin että olisivat jaksaneet tahkota peliä kiukulla.

PES-sarjassa on aina ollut kuitenkin kyse realismista ja sitä osaa vitosessa on erityisesti parannettu. Jopa siinä määrin, että aikaisemmat osat tuntuvat nyt kovin arcademaisilta luonnoksilta. Mitä tulee taitoo/tuuri-asiaan, niin selvästikin tässä osassa on vähiten kysymys tuurista vrt. aikaisemmat Pessit. Vitosta pystyy kontrolloimaan oikeaoppisella taktisella pelillä, mikä johtuu erityisesti parantuneesta puolustuspelaamisesta. Sinänsä hauska kuulla, että aloittelijoilla on pelin kanssa vaikeuksia, sillä niinhän sen pitää ollakin. Mielestäni lisääntynyt haasteellisuus ja sitä kautta taidon hallitseminen vie vitosta entistä lähemmäksi täydellistä jalkapallopeliä.

Jos realismi on sinusta 0-0 nyhjäystä niin siitä vaan. Taitaa yleisin maalimäärä olla n. 3 maalia/peli. Kyllä lajissa nimeltään jalkapallo seurataan nimenomaan maalien takia. En minä kalliista lätkälipustakaan maksa sen takia, että lähtisin katsomaan tylsää keskikentän sumppua ja nollan pitämistä vaan haluan nähdä maalipaikkoja, vaarallisia tilanteita ja ennenkaikkea maaleja. Nyt on mielestäni viihteenkin kustannuksella tehty pelistä sellainen kuin se on.

No jaa, ehkä sitten pitää itsekin vaan suosiolla lähteä ruohojuuritasolta harjoittelemaan, ei nimittäin saa paljon fiilistä kun usein ottelut päättyvät 0-0. Tämä tulos ei ole realismia, se on vaan perseestä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Kyllä aika moni kritiikki tällä palstalla ihmetyttää. Mistähän tässä aloittaisi.

(Huom, seuraava teksti sisältää omia mielipiteitäni, ei mitään absoluuttisia yleistotuuksia)

Vaikeusaste on konetta vastaan pelatessa by far liian helppo, kuudella tähdellä päästin ensimmäisen master league-kauden aikana yhden maalin. Toista vastaan pelatessa peli taas on huomattavasti parempaa kuin aiemmin. Vahvuudet tulevat esiin ja aika usein käy niin, että parempi voittaa. Kyllä mun mielestä olisi tyhmää, jos vaikeusaste olisi helpompi, ja 5 vuotta pelannut ja ensikertalainen pelaisivat tasaisen matsin toisensa perään. Toki yllätyksiä ja "vääryyksiäkin" aina välillä tapahtuu, mutta niitäkin jonkin asteisen realismin rajoissa


Maaleja kyllä alkaa tulla, kunhan peliä pelaa. Niiden tekeminen vaan on vaikeampaa. Enää ei riitä hyvän paikan rakentaminen, vaan myös viimeistelyssä on otettava vielä kaikki olennaiset asiat huomioon. Aika harvoin ainakaan itselläni nykyään pelit 0-0 päättyvät, ellei sitten molempien pelitapa tähtää siihen tulokseen á la Kreikka.

Mielestäni oikeaan suuntaan on menty siinäkin suhteessa, että pelin nopeus ei ole kiinni siitä, että miten nopeasti pelaajat juoksevat tai pallo liikkuu. Jos ihan oikeassakin elämässä pelaajat juoksisivat koko ajan täyttä kyytiä, niin kyllä peli näyttäisi huomattavasti nopeammalta. Jalkapallon suolahan on hidas rakentelu ja nopeat iskut. Kun tämän omaksuu, varmasti alkaa omakin peli näyttää huomattavasti realistisemmalta ja ennen kaikkea tehokkaalta. Onlinessa on kiva antaa jonkun pyöritellä Robinholla tai Rondaldinholla täyttä juoksua ja itse vain vaania ja prässätä. Sitten, kun vastustaja heittää yhden huonon syötön, pistää vain pallo laidan kautta nopeasti ylös, sieltä maalille ja reppuun.

Realiteetit (vertailu muihin futispeleihin, tekniset rajoitukset, plussat vastaan miinukset) huomioon ottaen ei ihan kympin peli, mutta reilusti yli ysi puolen.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Captain Cook sanoi:
Kuudella tähdellä kone on varsin helppo pitää nollilla huonollakin joukkueella ja hallita pelejä selvästi.

Tuo pitää paikkaansa. Oikeastaan se tekijä, mikä tekee peleistä jännittäviä, ainakin minulle on se, että saako sitä voittomaalia tehtyä 10min pelillä. Jos kone tekee avausmaalin peli meneekin jo sitten jännäksi. Sinänsähän todellisuudessakin parhaan liigajoukkueen tulee voittaa kaudesta huomattava osa peleistä. Arsenal pelasi toissakauden ilman tappiota ja Chelsea kärsi viime kaudella vain yhden tappion valioliigassa. Toki se tekisi yksittäisistä peleistä huomattavasti jännitävämpiä, mikäli kone viimeistelisi 6*:llä tehokkaammin. Luultavasti tuollainen ei olisi kovin vaikeasti ohjelmoitavissakaan.

Ippanis:
Jos realismi on sinusta 0-0 nyhjäystä niin siitä vaan. Taitaa yleisin maalimäärä olla n. 3 maalia/peli. Kyllä lajissa nimeltään jalkapallo seurataan nimenomaan maalien takia.

Yleisimmät maalimäärät jalkapallo-otteluissa ovat suunnilleen kolmen maalin kieppeillä, joten siinä mielessä no probs. Maalit ovat pelin suola, mutta onhan se peli aika paljon muutakin. Jos haluat paljon maaleja nähdä, niin jalkapallo ei ole ehkä se juttu sinulle.

Jos kolme tähteä tuntuu selvästi liian vaikealta, niin mikset kokeilisi alhaisempaa vaikeustasoa? Minulla ei ole niistä kokemusta, mutta voisi kuvitella niistä olevan aloitteluvaiheessa apua. Luulisi 1*:llä sen repun heiluvankin kuin parhaimmillaan Kärpät - Pelicans -pelissä.;)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

nakkerton sanoi:
Jos kolme tähteä tuntuu selvästi liian vaikealta, niin mikset kokeilisi alhaisempaa vaikeustasoa? Minulla ei ole niistä kokemusta, mutta voisi kuvitella niistä olevan aloitteluvaiheessa apua. Luulisi 1*:llä sen repun heiluvankin kuin parhaimmillaan Kärpät - Pelicans -pelissä.;)

Itseasiassa tein tässä tänään testin eri vaikeusasteella.

Yhden tai kahden tähden vaikeustaso on melkolailla samaa luokkaa, mutta syö todella paljon pelata sellasita vastaan, kun tietää, että pelkällä juoksemisella voi kiertää koko puolustuksen ilman sen kummallisempia kuvioita. Varsinkin ykköstähdellä en tainnut nähdä kertaakaan, että pelaajat juoksi, joten ei siitä mitään jes-fiilistä saanut aikaiseksi. Kakkostasolla blokkipeli oli aavistuksen verran parempaa, mutta silti pystyi juoksemaan läpi.

Kolmostaso on sitten jo melkoisen erilaista kaliiberia verrattuna kakkoseen. Nyt ainakin pelaajat liikkuvat samalla tavalla. Mutta blokkipeli ja puolustus on tällä vaikeustasolla jo niin älytön, ettei pelistä tule yhtään mitään, jos yrität rakentaa peliä. Vähintään joka suuntaan minne syötät on kaksi miestä vartioimassa. Mun tasoiselle turvallinen 0-0 nyhjäys, oli mulla joukkueena vaikka barcelona ja kopenhagen vastassa. Nelonen ei mielestäni eroa paljoa kolmosesta, paitsi että puolustus on vielä astetta tiukempi. Turvallista 0-0:aa tästäkin tulee.

Kun kokeilin sitten huvikseen kuutta tähteä niin pisti silmään yksi asia; nyt lähtee komppu myös hakemaan palloa pois, eikä blokkaamaan niin ahkerasti keskivaikeustasolla. Peli aukeaa ainakin hieman enemmän, eikä vastassa ole aina 7 miestä puolustuksessa, vasta sitten, jos jäät jauhamaan hyökkäysalueelle.

Jaa-a pitäisikö tässä sitten kokeilla kepillä jäätä ja vetää ML:ää vitosella.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Sain sitten pelin perjantaina. Aikasemmin olen pelannut jalkapallopeleistä vain FIFA 2005:sta. Alussa peli tuntui todella oudolta, eikä maalinteko onnistunut millään. Ei se onnistu vieläkään kovin hyvin kolmen päivän treenamisen jälkeen, mutta puolustaminen alkaa nyt sujumaan paremmin.

Peli on kuitenkin ihan uskomaton. Tämä kävi hyvin ilmi, kuin pelasin Real Madridilla Barcelonaa vastaan ja Ronaldinho teki mulle kaksi maalia juoksemalla oikeasta laidasta puolustuksen ohi. Aloin sitten katsomaan Urheilukanvalta suorana lähetyksenä juuri kyseistä ottelua ja fiilis oli ihan uskomaton! Huomasi, kuinka realistinen se peli on. Ja oikea Ronaldinho teki ne maalit lähes samalla tavalla kuin hetkeä aikasemmin pelissä :D

Aivan mahtava peli, the real football simulator!
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

nakkerton sanoi:
Tuo pitää paikkaansa. Oikeastaan se tekijä, mikä tekee peleistä jännittäviä, ainakin minulle on se, että saako sitä voittomaalia tehtyä 10min pelillä. Jos kone tekee avausmaalin peli meneekin jo sitten jännäksi. Sinänsähän todellisuudessakin parhaan liigajoukkueen tulee voittaa kaudesta huomattava osa peleistä. Arsenal pelasi toissakauden ilman tappiota ja Chelsea kärsi viime kaudella vain yhden tappion valioliigassa. Toki se tekisi yksittäisistä peleistä huomattavasti jännitävämpiä, mikäli kone viimeistelisi 6*:llä tehokkaammin. Luultavasti tuollainen ei olisi kovin vaikeasti ohjelmoitavissakaan.

Joo parhaan joukkueen pitääkin voittaa suurin osa peleistä ja ei ole helppo voittaa minkään maan mestaruutta, vaikka sanoin pelin olevan vähän liian helppo. Se mikä vaan vähän häiritsee on se, että ei joudu edes pienillä seuroilla pelatessa kovin suuriin vaikeuksiin isoja vastaan pelillisesti, olis kiva välillä puolustaa hulluna ja sitten ehkä iskee voitto-osuma vastahyökkäyksestä. Nyt tulee hallittua pelejä tylsänkin selvästi. Ei toi et hallitsee jokaista peliä haittaa niinkään kun pelaa sellaisella joukkueella joka oikeasti hallitsee, mutta rupusakeilla se on tylsää. Ja pitää sanoa, että en vältäämättä voita jokaista peliä läheskään rupusakeilla, mutta hallitsen kylläkin. Vähän paremmin kun kone iskis paikoista maaleja niin se jo olis siistiä, puolustaminen on turhan helppoa. Onhan näitä pessejä ja ISS-sarjaa tullut hakattua joku kahdeksan vuotta eli ei ihme et koneesta ei aina ole ihan niin kovaa vastusta kuin haluaisi.

No jos pystyisin pelaa netissä niin varmasti asiat olis varmasti välillä toisin ton hallinnan suhteen.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Captain Cook sanoi:
Mullakin negatiivinen asia koskee vaikeustasoa, mutta siinä mielessä että peli on liian helppo. Kuudella tähdellä kone on varsin helppo pitää nollilla huonollakin joukkueella ja hallita pelejä selvästi. Harmittaa ettei ikinä ole ihan nesteessä kun kone vyöryttäisi hyökkäyksiä vaikka jollain Manulla. En ymmärrä miksei kone voi tehdä maaleja tehokkaammin, silloin harvoin kun ne pääsee todella hyvään maalitilanteeseen niin laukaus kohdistuu päin mun maalivahtia. Ei toi harmita että hallitsee pelejä, jos pelaa hyvällä joukkueella, mutta kun sitä peliä hallitsee Leccelläkin vaikka Juventusta vastaan selvästi niin tuntuu tylsältä.

Tohon sama, mutta oonko ainoa jonka mielestä koneen hyökkäyspeli on todella mielikuvituksetonta vai johtuuko se vain että oma pallonhallinta on noin 60%.
Koneen hyökkäys taktiikka tuntuu olevan pelkästään läpisyöttöjen hakemista, riippumatta joukkueesta. Koneen tekemät maalit tulevat lähes pelkästään vapareista, kulmista ja yksin läpitilanteista. Oikein yllätyin tossa eräs ilta kun koneen vastahyökkäyksessä kun vasemmalta maalin oikealle puolelle tulleen keskityksen jälkeen ei tullutkaan hätästä puskua tai vetoa vaan keskitys takaisin, josta saikin maalin. Tais olla eka koneen maali muusta kun vapareista(3kpl) lähes 20 peliin mun kaudella.

Muuten, johtuuko pelaajan nuolista vai jostain muusta kun en saa CF:ä rynnimään maalille kun on nopea hyökkäys laidalta, josta pelata maalin eteen pallon. Se joko pysähtyy ennen rankkualuetta tai muuten vaan alkaa hidastelemaan hyökäykseen lähdössä. CF on noin pilkun kohalla ja nuoli vastustaja maalia kohti.

nakkerton sanoi:
Tuo pitää paikkaansa. Oikeastaan se tekijä, mikä tekee peleistä jännittäviä, ainakin minulle on se, että saako sitä voittomaalia tehtyä 10min pelillä.

Tuosta kanssa täysin samaa mieltä. Ja kun oma maalinteko tuntuisi kehittyneen, edellillisellä kaudella lähes 2/peli, niin tuokin jännitys on siirtynyt koska sen maalin tekee.

Suurimmat kiroilut mun sohvalla lähtee tuomareista. Tarkemmin siitä että kone saa pysäyttää hyökkäykset jatkuvasti joko isolla tai pienellä rikkeellä ilman pelkoa minkäänlaisesta kortista. Eikös oikeessakin fudiksessa oo joku "jatkuva virheellinen peli" -rike josta voi saada kortin?
Taisi kone saada kaksi korttia mua vastaan edellisellä kaudella. Tosin ei niitä juurikaan itselläkkään tule, mitä nyt muutama turhautumisesta.

ML:stä mun täytyy kysyä, esittääkö muut joukkueet tarjouksia teidän pelaajista. Oon saanu yhen tarjouksen kolmen kauden aikana ja sekin todella huono. Vaikka on ollut useampikin pelaaja "possible transfer"-tilassa. Vai onko toi tapa tuoda vaikeustasoo ML:ään, ettei pysty rahottamaan pelaajien ostoja siirtokorvauksilla.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Heip! Kertokaas miten lyhytsyöttö (X) oikein perutaan. Oon olettanu et R2:sta, mut eihän se siitä
peruunnu :mad:
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Zolta sanoi:
Heip! Kertokaas miten lyhytsyöttö (X) oikein perutaan. Oon olettanu et R2:sta, mut eihän se siitä
peruunnu :mad:
Super-Cancel(R1+R2) to the rescue. Peruu nimensä mukaisesti aivan kaiken.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Noniin ja nyt tekijänoikeussyistä ei saa pesfanista option filuja... Kiitos vaan :mad:
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Jussi sanoi:
Noniin ja nyt tekijänoikeussyistä ei saa pesfanista option filuja... Kiitos vaan :mad:

Onneks on tullu oma option file ajat sitten hommattuu. Harmittaa kyllä ku toi editointi osa-alue ei oo käytettävissä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Jos jollakin olisi tuo viimeisin Max drive Pesfan option file tallessa v2(?) niin voisitko lähettää sen minulle sähköpostilla. ;)

Kaivoin sen sitten netistä... Pikkuisen joutui salapoliisityötä tekemäänkin...

:mad:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Jaahans pojat kertokaas että miten saa toisen pelaajan nettipeliin mukaan? Siis että kuinka kaverin kaa voi pelata netissä porukoita vastaan? Miten sen kakkosohjaimen saa niinko mukaan siihen..
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Golianth sanoi:
Jos jollakin olisi tuo viimeisin Max drive Pesfan option file tallessa v2(?) niin voisitko lähettää sen minulle sähköpostilla. ;)

Kaivoin sen sitten netistä... Pikkuisen joutui salapoliisityötä tekemäänkin...

:mad:


Säästäppä muidenkin aikaa ja kerro mistä löysit option filen? Mulla se on jo itelläni mut jos tiedät, tai joku tietää, mistä sais koko ajan päivityksessä olevaa option fileä niin olisin tyytyväinen.

Ja löysitkö sellaisen option filen joka vastaa PESfanin option fileä. Lähinnä pitäisi löytää sellainen sivusto, missä tuota option fileä päivitettäisiin samanlaisella intohimolla kuin aikoinaan PESfanin porukan toimesta. Tänks.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Truck sanoi:
Säästäppä muidenkin aikaa ja kerro mistä löysit option filen? Mulla se on jo itelläni mut jos tiedät, tai joku tietää, mistä sais koko ajan päivityksessä olevaa option fileä niin olisin tyytyväinen.

Ja löysitkö sellaisen option filen joka vastaa PESfanin option fileä. Lähinnä pitäisi löytää sellainen sivusto, missä tuota option fileä päivitettäisiin samanlaisella intohimolla kuin aikoinaan PESfanin porukan toimesta. Tänks.

Voisitteko ystävällisesti vaikka lähettää minulle sen s-postiin kun en sitä enää itse saanut mistään vaikka tuossa pari tuntia salapoliisin työtä harrastinkin...!?!?!
 
Ylös Bottom