Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project CARS

Juu näin näyttäisi olevan. Mahtaaako tuo muuten olla sitten autokohtaista... Melkein sanoisin että pitää säätää uudestaan joka auton kohdalla ja siksi myös olis hyvä olla jotain numeroita niin tietää palauttaa samaan kohtaan missä oli... Vähän on jäänyt tämä homma ns. kesken mutta sentään toimii ylipäänsä.
Joka autolle on laitettava erikseen. Mulla on nyt uhrattuna kepin h-kaavio penkin säädöille. Toimiskohan näppäimistö tossa,ois kyl hyvä lisäapu täs vaihees.
 
Vastaus: Project CARS

Kevään opiskelu- ja duunikiireiden hellitettyä voisi olla aikaa pienelle simuiluille (toki oikeillekin radoille tulee kesällä taas pari kertaa eksyttyä).
Ensimmäinen ajatus oli hommata Project Cars PS4:lle, mutta näköjään vanha Driving Force GT ei ole tuettu PS4:lla.

Mitä arvon raati siis suosittelisi seuraavista vaihtoehdoista:
• Project Cars PS4 + padi (120" kankaalta 5.1 äänillä)
• Project Cars PC + Driving Force GT (27" ruutu 2.0 äänillä)
• Assetto Corsa PC + sama kuin edellä
• Joku muu, mikä?

Mieluitenhan sitä pelaisi olkkarin priimapaikalla ja ratilla, mutta juuri nyt ei hirveästi innosta pistää 300+ euroa uuteen rattiin.
 
Vastaus: Project CARS

Toimiskohan näppäimistö tossa,ois kyl hyvä lisäapu täs vaihees.

Ei toiminu kun kokeilin, Boksilla. Menussa pystyi liikkumaan nuolinäppäimillä jotenkin mutta yrittäessä lisätä jollekin näppäimelle jonkun toiminnon tuli vaan ilmoitus Multiple inputs were detected. No action was assigned.
On sitä ominaisuutta ruinattu tuolla pelin foorumillakin
 
Vastaus: Project CARS

Varsinkin kun wiiu:lla ei ole edes analogisia liipaisimia ohjaimissa niin kiva varmaan pcarsia pelata ellei sitten halua opetella tattia käyttämään kaasuna ja jarruna.
 
Vastaus: Project CARS

Kyllä kuulkaa siellä on porukkaa, jotka esim rahoittivat projektia jo pelkän WiiU-version takia. Myrsky nousemassa siltäkin puolelta..
 
Vastaus: Project CARS

Pidän kyllä jollain tapaa ajettavuudesta, mutta noi ihme spinnaukset mitä joskus tulee ja perän suoristamiset on kaukana todellisuudesta. Jonku verran tullu leikittyä joskus takavetosilla autoilla ja ne pysyy aivan hyvin lapasessa, mutta tässä pelissä on mahdoton korjata jos vähänki lähtee alta.. Enkä tarkoita että jossain ihan älyttömissä nopeuksissa vaan hitaassakin vauhdissa yhtä mahdoton. Driftailua en oo tässä vielä kokeillut, mutta voisin kuvitella ettei oo mikään kauhee nautinto kun autot muutenkin käyttäytyy luisuissa niin yliampuvasti..

Jos XOnella ja pädillä ajaa, niin sivuluisujen korjaaminen on usein lähes mahdotonta. Kyse ei ole siitä, että PC olisi niin "simu", että ajaminen on vaikeaa. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että pädin ohjaus-malli on luokattoman huonosti toteutettu! Näin huonoa pädi-ajamista on viimeksi nähty niissä peleissä, mitkä ovat jo museossa. Lisäksi PC autojen kääntymisen hitausmomentti on todella pieni eli pyörähtää herkästi ja nopeasti kuin tulitikku.

Satuin tänään ajamaan pitkässä luisussa kylki edellä nurmikon puolella ja auto kaartui kohti asfaltin reunaa siten, että etupyörät osuivat ensin asfaltille. Odotin tietenkin, että etupyörät saavat pitoa ja siten perä pyörähtää kohti menosuuntaa, mutta kas kummaa, auto lähtikin nätisti kääntymään keula kohti oikeaa suuntaa!!! Onko radan lähellä nurmikolla tosiaan sama pito kuin asfaltilla?

Pyöritin autolla myös paskarinkiä tatti täysin vasemmalle ja pysähdyin pitäen tattia koko ajan vasemmalle. Sitten lähdin peruuttamaan, niin autopa peruutti kääntyen OIKEALLE. :D Vasta sitten, kun käytti tatin keskellä, lähti peruuttaessa kääntymään oikeaan suuntaan.
 
Vastaus: Project CARS

Varsinkin kun wiiu:lla ei ole edes analogisia liipaisimia ohjaimissa niin kiva varmaan pcarsia pelata ellei sitten halua opetella tattia käyttämään kaasuna ja jarruna.

Onhan Wii U;lle ratti millä mario karttia pelataan.Eikä tarvii peukaloita pyörittää vain.
 
Vastaus: Project CARS

Mulla on nyt t300:lla:
Option valikon alta, controls ja configuration.
Käytännössä kaikki oletuksella, mut listaan tähän:
Deadzone 0
Sensitivity 50
Kaasu deadzone 6
Sensitivity 50
Jarru deadzone 6
Sensitivity 35
Kytkin myös 6/35.

Speed sensitivity, controller filtering ja damper saturation kaikki 0

Force feedback 100!

Controller input 3
Advanced on
Soft streering dampening on
Visual wheel filtering on
Opposite lock help off


Koska forcet on nyt aivan liian rajut, niin mennään autokohtaiseen säätöön (joka tehdään siis joka autolle erikseen. Mielellään eri radoille vähän sit säätää)

Autokohtaisessa säädöt löytyy joko autotallista tai radalla ollessa edit tuning setup kohdan alta. R1:llä force feedback välilehdelle.

Master scale autosta riippuen 20-30, mulla esim cliolle 26.

FX scale 48
Fy 48
Fz 52
Mz 100,01

Noi on just ne, jotka on liian rajut oletuksena, eli 100. Sen takia 100% force tuntuu liian kovalta. Noita pienentämällä se paranee. Noita kannattaa ratakohtaisesti koitella eri autoille 35-60 väliltä varmaan.

Loput on taas vakiolla
FX smoothing 10
Fy, fz ja mz 0

Alimmaisena on sitte arm angle, joka kait vaikuttaa kääntösäteeseen tms, itsellä se 1500:ssa joka vissiin oletus. Se tuntuu mulla hyvältä, voi nostaa tai laskea kyl.


Sitten R2:lla toiselle välilehdelle:
Oletuksella koko yläosasto
Body scale 0,01
Longitudinal 0,01
Stiffness 100,01
Damping 100,01

Sit siitä alapuolelta se SoP on taas oleellinen. Ilmeisesti jos oikein ymmärsin niin tämä tuo nimenomaan takapään tuntumaa rattiin.
Ensimmäinen SoP Scale on oletuksella 0
Sit kolme alinta, eli lateral, differential ja damping siirretään nollasta 10:een.


Eli ihan tuon videon ohjeiden mukaan. Noilla jo tuntuu tosi hyvältä ja sit jokainen säätää noita pienin askelin ja hakee hyvät säätönsä.
Ja jottei säätäminen lopu kesken,ni tuolta löytyy lisää ratille asetuksia..controls..sieltä R2(calibrate FF).. nyt pitäs näkyä 16kpl säätökohtaa,josta videolla säädettiin vain kahta kohtaa..

Tire Force 100-->115
Relative Adjust Gain 0.98-->1.08


Onko tämä Omenanraadon asetus nyt paras tämänhetkinen säätö?



Ja DS4-ohjaimelle:?
Onko tämän hetken viimeisimmät DS4-ohjain säädöt nämä:
Steering deadz. 15
Steering sens. 0
Throttle deadz. 10
Throttle sens. 20
Brake deadz. 10
Brake sens. 20
Clutch deadz. 10
Clutch sens. 45
Speed sens. 70
Controller filtering sens. 40
Force feedback 90
Anvanced off
 
Vastaus: Project CARS

^ Fail-ratilla jouduin ajamaan todella erilaisilla pehmeillä säädöillä. Kunhan uuden saan alan myös testaamaan, mutta kaasun dead zonen pidän aina 0.
 
Vastaus: Project CARS

Ja jottei säätäminen lopu kesken,ni tuolta löytyy lisää ratille asetuksia..controls..sieltä R2(calibrate FF).. ...

Onko tämä Omenanraadon asetus nyt paras tämänhetkinen säätö?

...


XboxOne ja Thrustmaster F458 force ratille ja polkimille:

Ensin resetointi ja nämä yleissäädöt ja kalibrointi:

http://forum.projectcarsgame.com/sh...tent-Compared-to-PC-PS4-(Check-Post-1)/page14

Sitten ns. jack Spade taulukosta EI yleisasetuksia vaan välilehdeltä "Fy ja SoP" autokohtaiset asetukset paitsi että Master Scale ja SoP scale +30..50 yksikköä maun mukaan mitä vahvemmasta tykkää:

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?24582-Universal-FFB-Settings-for-XB1-PS4-Spreadsheet

On hyvä tuntuma, kertoo kun perä irtoaa, tuntuu kanttarit, eikä tärise keskiasennossa eikä ole "klappia".
 
Vastaus: Project CARS

Ei toiminu kun kokeilin, Boksilla. Menussa pystyi liikkumaan nuolinäppäimillä jotenkin mutta yrittäessä lisätä jollekin näppäimelle jonkun toiminnon tuli vaan ilmoitus Multiple inputs were detected. No action was assigned.
On sitä ominaisuutta ruinattu tuolla pelin foorumillakin

Se mikä olis makee olis SmartGlass iPadissa tai puhelimessa johon sais konffata noi toiminnot, ja lisäks Motec / telemetriatiedot...
 
Vastaus: Project CARS

Osaako joku sanoo tosta käsijarrusta mitään? Pitäis olla a näppäin ratissa, mutta eipä se siitä mitään tee.. Ei oikei driftailu onnistu ilman :( (xbone versio ja tx racing wheel)
 
Vastaus: Project CARS

Joka autolle on laitettava erikseen. Mulla on nyt uhrattuna kepin h-kaavio penkin säädöille. Toimiskohan näppäimistö tossa,ois kyl hyvä lisäapu täs vaihees.

Kokeile näppistä, sillä se kait selvii... Mä kokeilin laittaa PS4 ohjaimeen mutta se ei tunnista sitä samaan aikaan kuin rattia...
Hyvä vinkki muuten tuo H-kaavion käyttö penkin säätöihin jos sitä ei muuten tarvi! :)
 
Vastaus: Project CARS

Jos XOnella ja pädillä ajaa, niin sivuluisujen korjaaminen on usein lähes mahdotonta. Kyse ei ole siitä, että PC olisi niin "simu", että ajaminen on vaikeaa. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että pädin ohjaus-malli on luokattoman huonosti toteutettu! Näin huonoa pädi-ajamista on viimeksi nähty niissä peleissä, mitkä ovat jo museossa. Lisäksi PC autojen kääntymisen hitausmomentti on todella pieni eli pyörähtää herkästi ja nopeasti kuin tulitikku.

Ei se ole huonosti toteutettu. Siinä on tiedossa oleva bugi.
 
Vastaus: Project CARS

Kokeile näppistä, sillä se kait selvii... Mä kokeilin laittaa PS4 ohjaimeen mutta se ei tunnista sitä samaan aikaan kuin rattia...
Hyvä vinkki muuten tuo H-kaavion käyttö penkin säätöihin jos sitä ei muuten tarvi! :)
Ei toimi näppis. Mul vain väliaikaisesti penkinsäädöt kepissä. On se vain eri fiilis käyttää keppiä,kuin läppiä.:) Pikku hiljaa alkaa h-kaaviokin sujumaan ilman vaihtomissejä/poljin sekoiluja.:)
 
Ylös Bottom