Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project Gotham Racing 3

Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Karma sanoi:
Not funny. Jätetäänpä se toisten tekstien muokkaaminen väliin.

Very funny! jatketaan samaa rataa. Ei tarvitse pikkukepposesta vetää hernettä nenään.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Dr Evil sanoi:
Very funny! jatketaan samaa rataa. Ei tarvitse pikkukepposesta vetää hernettä nenään.
En mä vedä toisten puolesta, ei ole mitään syytä. Mutta toisten tekstien tai sanomisien väärentäminen on erittäin ruma tapa ja jos luulee ettei siinä ole mitään väärää niin kannattaa ottaa selvää mitä tarkoittaa tekijänoikeudet, esim. täältä
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Karma sanoi:
En mä vedä toisten puolesta, ei ole mitään syytä. Mutta toisten tekstien tai sanomisien väärentäminen on erittäin ruma tapa ja jos luulee ettei siinä ole mitään väärää niin kannattaa ottaa selvää mitä tarkoittaa tekijänoikeudet, esim. täältä

Heh tuollaiseen pikkupilaan ei varmaan tarvitse sekoittaa mitään tekijänoikeuslakeja. Lighten up!.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

X05:ssa oli viimeisin versio testattavana, ja kyselin devaajilta tuosta ruudunpäivityksestä. Tavoitteena on edelleen tuo 60, mutta eivät lähteneet lupaamaan. Kertoivat vaan että osa radoista on jo optimoitu, mutta riittääkö aika, se on eri asia. Pelattavana olleessa versiossa oli vielä lievää nykimistä, mutta ei suurempaa valittamista (oli lukittu 30).

Force feedbackia ei kuulema tueta, mutta tarvittaessa voidaan päivittää myöhemmin.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Dr Evil sanoi:
Heh tuollaiseen pikkupilaan ei varmaan tarvitse sekoittaa mitään tekijänoikeuslakeja. Lighten up!.
:rolleyes: Huokaus.... kerroin vain mikä tilanne on lain edessä ettei tule yllätyksenä jos joku joskus vetääkin oikeasti herneen nenään. Meitä on niin moneen junaan. En edes tiedä mikä tilanne on nimimerkkikirjoittelun suhteen - päteekö siinä samat pykälät - mutta nyyssien puolella on nähty oikeusjuttuja kunnianloukkauksista sun muista. Tekijänoikeuskiistoista en tiedä.
Ruma tapa sanojen vääristeleminen on joka tapauksessa, on se tehty nimimerkille tai omalla nimellä kirjoittajalle. Foorumeilla tai IRL. Ja homman voi hoitaa paljon fiksumminkin, lainaamalla vain sen mitä toinen on oikeasti kirjoittanut ja lisäämällä omat mölinät perään. Tässä tapauksessa asia ei ollut kummoinen mutta hyvä pitää vastaisuudessa mielessä jos menee selän takana vääristelemään toisten puheita. Joskus tulee vastaan joku joka ottaa siitä kunnolla nokkiinsa.

Kyllä säkin opit vielä netiketin kokonaan kun kirjoittelet tarpeeksi kauan eri foorumeille.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Karma sanoi:
Kyllä säkin opit vielä netiketin kokonaan kun kirjoittelet tarpeeksi kauan eri foorumeille.

Uskallan sanoa, ettei Oliver vielä sotakirvestään teroittamaan mennyt, joten rauhoittukaahan. Saarnat voit heittää jossain muualla ;)

Minua hieman arveluttaa, miten nuo uudet kaupungit tässä pelissä toimivat. PGR2:ssa oli niin monta kaupunkia, että sieltä väkisinkin löytyi suosikkeja ja kaupungeilla oli selvästi omat ilmeensä. Tähän mennessä nähdyt videot antavat ymmärtää, että kaupungit ovat hieman liian samanlaisia. Jollakin radalla näytti tosin olevan pientä hyppyriä.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Paavi sanoi:
Uskallan sanoa, ettei Oliver vielä sotakirvestään teroittamaan mennyt,
Jep, niin mäkin ;)
Itse asiassa pystyn kuvittelemaan Oliverin ilmeen aika millintarkasti :p
Saarnat voit heittää jossain muualla
Täällä niitä pyydettiin, tänne mä ne heitin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Paavi sanoi:
Minua hieman arveluttaa, miten nuo uudet kaupungit tässä pelissä toimivat. PGR2:ssa oli niin monta kaupunkia, että sieltä väkisinkin löytyi suosikkeja ja kaupungeilla oli selvästi omat ilmeensä.

Kaupungit ovat ennakkotietojen mukaan suunnilleen samat kuin MSR:ssä ja ensimmäisessä PGR:ssä, joten valinnat toimivat varmasti. Mielestäni PGR2:n useimmat kaupungit jäivät pintapuolisiksi tuttavuuksiksi ja niissä ei vain ollut samaa mahtavaa tunnelmaa kuin Lontoossa ja Tokiossa. Muutenkin tuo PGR3 vaikuttaa enemmän ensimmäisen PGR:n jatko-osalta.

Vielä kun saisi MSR:n oikeat vuorokaudenajat takaisin, eli peli tarkistaa sen hetkisen ajan kaupungissa ja sen mukaan määrittää missä valaistuksessa kisat ajetaan.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Vol sanoi:
Vielä kun saisi MSR:n oikeat vuorokaudenajat takaisin, eli peli tarkistaa sen hetkisen ajan kaupungissa ja sen mukaan määrittää missä valaistuksessa kisat ajetaan.
Onneksi PGR3:ssa ei ole (ilmeisesti) mitään tuollaista. Ainakin minä haluan valita ihan itse ajetaanko "päivällä" vai "yöllä" riippumatta kellonajasta.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

saku sanoi:
Onneksi PGR3:ssa ei ole (ilmeisesti) mitään tuollaista. Ainakin minä haluan valita ihan itse ajetaanko "päivällä" vai "yöllä" riippumatta kellonajasta.

Aika helppoa siinä on huijata, jos peli kysyy aina alussa aikavyöhykkeen. Sitä paitsi eipä tainnut PGR2:ssa pystyä valitsemaan ajaako päivällä vai yöllä vaan se oli valittu etukäteen, eli valinnan vapaus oli heikompi.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Vol sanoi:
Aika helppoa siinä on huijata, jos peli kysyy aina alussa aikavyöhykkeen. Sitä paitsi eipä tainnut PGR2:ssa pystyä valitsemaan ajaako päivällä vai yöllä vaan se oli valittu etukäteen, eli valinnan vapaus oli heikompi.

Jos oikein muistan (PGR2:n pelaamisesta on ties miten kauan), uratilan kisat ajettiin aina ennalta määrätyissä olosuhteissa, mutta ainakin verkossa sai valita, haluaako ajaa "oikeissa olosuhteissa" eli tarkistaako peli kaupungin sääennusteen ja säätää sen mukaan sään. En tosin ole varma, vaikuttiko tämä vuorokaudenaikaan vai vain pilvisyyteen/sateisuuteen. Harmittavasti PGR3:ssa ei ole aina niin yllätyksellisiä (ja Kudos-rikkaita) sadekisoja. :(

Ja olen kyllä oikeasti sitä mieltä, että New York City ja Tokio ovat mahdollisesti jopa kaikkein tylsimpiä kaupunkeja ajopeliin. Lontoo vielä menettelee, Las Vegasista en osaa sanoa mitään (se voisi olla yöllä hieno, mutta ottaen huomioon PGR2:n surkean näköisen yövalaistuksen, en pistä odotuksiani liian korkealle.) Mutta Tukholma, Edinburgh, Firenze, San Francisco, Sydney ... niissä on tunnelmaa, näköä ja täysin uniikkeja haasteita kaupunkien "epäsäännöllisyyden" takia.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Oliver sanoi:
Hömph... Kaipa tuollaisen nyt sitten voisi ostaa veropalautusrahoista. :cool:

GT5:tä odotellessa. ;)

Joo niin vois, ellei ois tullu mätkyjä ton x360+pelin verran :( kele
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Hakkiz sanoi:
Jos oikein muistan (PGR2:n pelaamisesta on ties miten kauan), uratilan kisat ajettiin aina ennalta määrätyissä olosuhteissa, mutta ainakin verkossa sai valita, haluaako ajaa "oikeissa olosuhteissa" eli tarkistaako peli kaupungin sääennusteen ja säätää sen mukaan sään. En tosin ole varma, vaikuttiko tämä vuorokaudenaikaan vai vain pilvisyyteen/sateisuuteen.
Muistat väärin :)

Live-peleissä host valitsee ajetaanko päivällä (clear, overcast, rain) vaiko yöllä (clear).
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Hmm... PGR3:n autoissa ei ole luvattua 80 000 polygonin keskimääräistä tarkkuutta. :p

BizarreOnline sanoi:
It's actually closer to 96,000...

Some cars have around 85,000 polygons, but many go as high as 105,000. The McLaren F1 LM (my favourite PGR3 car!) clocked in at over 100,000. Obviously these counts include the car interiors as well as the exteriors, but they don't include the extra geometry to display car damage, which can add between 10,000 and 20,000 more triangles per car.

Koko juttu ja kuvia McLarenista

Ei mikään mitätön hyppäys PGR2:sta. :)
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Mahdollistui tänään ottaa tuntumaan hieman tuleviin Xbox 360 -peleihin. Suurimman huomion itselläni vei PGR3, vaikka tämä oli odotettavissa. Ohessa hieman ajatuksenvirtaa.

Vaikka yhden illan perusteella on vaikea kerätä ajatuksiaan pelistä kasaan, pitää jotain yrittää. Ensimmäinen reaktio pelistä tuli hieman vaisusti "Näyttää aika karkilta...". Sitten pääsin rattiin. Autojen jylinä oli vakuuttavaa. Kaupungit katsojineen olivat vakuttavia. Valaistukset yöllä (etenkin Las Vegas), agressiivinen tekoäly. Kaikenlaisia pikkuhuomioita. Mikään ei vielä mykistä, vaan luo tasaisen laadukasta kuvaa pelistä. Tästä tulee selvästi Xbox 360:n julkaisupelien helmi, sen verran hiottu se on jo nyt. Mutta sitten, kuvakulman vaihto sisätiloihin... "Wow..." (hetken hiljaisuus).

Kaikki muuttuu. Se mitä pelaaja näkee sisäkulmasta, on jotain todella uutta. Kaikki pienimmätkin detailit, kuten heijastuvat katuvalot tuulilasista, nopeissa mutkissa sumentuva näkökenttä, ohi vilistävä maisema... Äänetkin muuttuvat täysin, ne kuullostavat todellakin siltä, että ne tulevat autosta eikä jostain muualta.

Pari tuntia takana. Pienimuotoinen turnauksemme on saanut mieleni keskittymään ainostaan PGR3:een ja ennätysajan rikkomiseen. Grafiikalla ei ole enää väliä. Äänillä ei ole enää väliä. Vain ajaminen ratkaisee ja se on hauskaa. Vauhdin tunne suorastaan imaisee mukaansa. Täyttä vauhtia tunnelin tynkään ja seiniä alkaa kunnioittamaan.

Peli on selvästi Project Gotham -sarjan peli, joten jos aiemmat osat eivät kiinnostaneet, turha toivoa kolmososasta mitään ihmeellistä muutosta. Sen sijaan lukuisille sarjan ystäville peli tulee tarjoamaan paljon samaa kuin aiemmatkin osat, vain paremmin tehtynä. En saanut tarkkaa kuvaa siitä, mitä hienouksia peli sisältää tai mitä uutta on mukana, sillä yksinkertaisesti jäin niin koukkuun itse ajamiseen, ettei valikoiden selaaminen tai edes autojen tutkiminen jaksanut kiinnostaa.

Se varmistui tänään lopullisesti, että PGR3 lähtee joulukuun 2. mukaani itse koneen kanssa. Nyt alkaa pitkä puolentoista kuukauden odotus. Ja pitkä siitä tulee, sillä jos peli olisi minulla nyt hyllyssä, saattaisi muu elämä kärsiä kohtalokkaasti. Ja se turnauksemme? Livegamersin Timo vei parilla kymmenyksellä voiton kotiin. Poistuessani pelitiloista en tiedä kumpi harmittaa enemmän. Se, että jäin toiseksi vai se, että joulukuuhun on vielä niin pitkä aika...
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Videoiden perusteella näyttää siltä, että värien latteudesta ja epäonnistuneesta yövalaistuksesta on päästy eroon. Varsinkin PGR2:sta puuttunut vauhdin tunne näyttäisi myös löytyneen koska sain autopahoinvointia pelkästään katsomalla kun joku muu ajaa. Jotenkin tuntuu, että pelin on pakko onnistua, muuten jää Xbox360:n alkutaival aika köyhäksi.
 
Ylös Bottom