Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 pelien taso

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kani
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Smurffi

PS2 ja Xbox on mustia konsoleita, eli keräävät pölyä (joka on harmillinen juttu). Pölyhän on elektronisten laitteiden kannalta eri huono juttu. Tämä lyhentää laitteiden ikää ihan kivasti.

Musta väri kerää pölyä :eek:
Nyt meni fysiikanlait uusiksi :p

Eiköhän kaikki värit kerää pölyä samallalailla, mustassa se vaan näkyy paremmin.

Nimenomaan kato nimenomaan.
Se onkin mieleniintoista, että säilytetäänkö niitä konsoleita hyvin ja käytetäänkö niitä vähän. Hmm...:rolleyes:
PS2 ja Xbox on mustia konsoleita, eli keräävät pölyä (joka on harmillinen juttu). Pölyhän on elektronisten laitteiden kannalta eri huono juttu. Tämä lyhentää laitteiden ikää ihan kivasti.

Olitpas ajattelematon. Gamecube, PS1 tai vaikka N64 kerää ihan yhtä paljon pölyä. Eihän se väri sitä pölyä kerää. Se nyt vain näkyy paremmin mustalla pinnalla, mistä se on helppo pyyhkäistä kun sen näkee.:D

No kattos perkele. Olinpas minä nyt huolimaton.
Noh...kuitenkin tuo pointti oli, että nuo elektroniikka laitteet ei pidä pölystä. Ja tuossa pleikkaeissa on sen kokoset tuuletus aukot, että tuonnehan sais survastua vaikka meidän kaisa-kissan, jos tarve ois :)

Ja kyllä minusta tuntuu, että tuo PS2 saa enemmän pölyä niskaansa entä tämä PC tässä vieressä, en sitten tiedä onko jotain hullun näkyjä vaiko johtuuko moinen asia vahvoista kipulääkkeistä ja vodka paukuista :D

Pölyä

Ehkä PS2:n pinnassa on pieni varaus, joka on vastakkainen pölyhiukkasen varaukseen verrattuna ja tadaa: konsoli vetää pölyä pinnallensa. Näinkin se voisi olla. Tai sitten se vaan on pölyisellä paikalla...:D

Ja tuossa pleikkaeissa on sen kokoset tuuletus aukot, että tuonnehan sais survastua vaikka meidän kaisa-kissan, jos tarve ois :)

Aika pieni kissa sulla. Tai sitten osasyynä on just noi lääkkeet ja viina.
:D

PS2:ssa tuuletin poistaa lämmintä ilmaa koneen sisältä. Koneen edessä olevat aukot eivät kierrätä ilma tuulettimen kautta koska koneen yläosa (tai vasen puoli, riippuen mitenpäin sitä pidätte) on melkolailla eristetty osasta johon tulevaisuudessa HD yksikkö menee.

Korvausilmaa tuulettimen poistamalle ei siis tule periaatteessa mistään, joten pölyä sisuskaluihin ei pitäisi paljoa syntyä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Originally posted by juupajaapa
PS2:ssa tuuletin poistaa lämmintä ilmaa koneen sisältä. Koneen edessä olevat aukot eivät kierrätä ilma tuulettimen kautta koska koneen yläosa (tai vasen puoli, riippuen mitenpäin sitä pidätte) on melkolailla eristetty osasta johon tulevaisuudessa HD yksikkö menee.

Korvausilmaa tuulettimen poistamalle ei siis tule käytännössä mistään, joten pölyä sisuskaluihin ei pitäisi paljoa syntyä.
Sä meinaat, että PS2 sisällä on loputtomat varat poistettavaa ilmaa, ilman että uutta tulee sisälle? Ok.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
Sä meinaat, että PS2 sisällä on loputtomat varat poistettavaa ilmaa, ilman että uutta tulee sisälle? Ok.

Hei, kyllä fysiikan lait aina sen verran taipuvat, että juupajaapa on AINA oikeassa! :D

PS2 luo tyhjiön joka paisuu mustaksholeks noin 2 vuoden sisällä imien kaiken maailman ilman itseensä ja räjähtäen lopussa 1000 megatonnin vetypommin tavoin tai jotain... tä on fakta koska MINÄ sanon sen =) ai mistä oon lukenu? no mä vaan tiedän et asia on noin

Noniin, taas täällä käytetään seksuaalisesti hyväksi välimerkkiä.
Enää Code ja Slaisser puuttuvat orgioistanne.

Eihän PS2 kotelo tietenkään ole tyhjiö. KORVAUSILMALLA mm. tietokoneitten jäähdytyksessä tarkoitetaan sitä että tuuletuksessa on suuniteltu ilmanottoaukkoja joitten läpi ilma kulkee laitteen LÄPI, yleensä edestä taakse.

Korvausilmaksi ei kutsuta ilmajäähdytyssysteemeissä sitä ilmaa mikä luonnostaan 'vuotaa' laitteen sisään.
Tietysti pölyä teoriassa menee tässäkin systeemissä laitteen sisään, muttei läheskään niin paljon kuin 'läpivetävissä' tsydeemeissä.

Näköjään täällä on paljon porukkaa joka ei tunne edes teknistä perussanastoa.

Kaikkea sitä joutuu tyhmille rautalangasta vääntämään :rolleyes:

Jep. Toisaalta se, että perussanasto on (olevinaan) hallussa, ei takoita sitä, että käytännössä tajuaisi hölkäsen pöläystä koko asiasta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
Jep. Toisaalta se, että perussanasto on (olevinaan) hallussa, ei takoita sitä, että käytännössä tajuaisi hölkäsen pöläystä koko asiasta.

Tohon nyt ei viitsi edes vastata.

Annaskun arvaan...
Seuraavaks Runkka vastaa tähän että:
'No vastasitpa kuitenkin'

Ei herranjestas, juupajaapa saa threadin kuin threadin niin mukavan hauskaksi. :D

Pakko oli tännekin tulla kun "orgioihin" selvästi kaipailtiin.... ;)

Enää Code ja Slaisser puuttuvat orgioistanne.
here we come, tai ainakin mä :)

Korvausilmaksi ei kutsuta ilmajäähdytyssysteemeissä sitä ilmaa mikä luonnostaan 'vuotaa' laitteen sisään.
Tietysti pölyä teoriassa menee tässäkin systeemissä laitteen sisään, muttei läheskään niin paljon kuin 'läpivetävissä' tsydeemeissä.
Niin sä meinaat ettei PS2 ole mietitty ollenkaan ilmankiertoa? hmm. älä puhu poika pehmeitä. PS2:ssa on käisttääkseni poweri sisällä ja se vaatii jo YKSINÄÄN jonkinmoista ilman kiertoa. Eli se ilma sinne sattumalta vuoda jostain ruuvinreijästä vaan kyllä siinä on ihan omat aukot niille, usko pois. Jos ne ilmat tulisi vain jostain "vuotoreijästä" niin sen tuulettimen voisi silloin kyllä kytkeä niin pienelle virralle ettei siitä kuuluisi mitään ääntä.

Pölystä sen verran ettei se mene sinne ainostan teoriassa vaan myös käytännössä.

Sanoppa esim. tosta lainauksesta sun tekninen perussanat.
"Koneen edessä olevat aukot eivät kierrätä"

"Korvausilmaa tuulettimen poistamalle ei siis tule periaatteessa mistään, joten pölyä sisuskaluihin ei pitäisi paljoa syntyä."

Niin ne tekniset sanat, onko ne noi hienot sanat kuten: "aukot" ja "korvausilma"? Kait mä sit en oo kovin tekinen ku mun mielestä tuo sana korvausilma tarkoittaa käytännössä kaikkea ilmaa mitä sinne menee sisään.

Kaikkea sitä joutuu tyhmille rautalangasta vääntämään :rolleyes:
Niinpä, arvaa paljonko meillä on kulunut rautalankaa kun olemme asioita sinulle siitä vääntänyt! ;)

btw. toi viesti jota pääasiassa lainasin tässä viestissä oli ehkä huonoin ja typerin selitys jonka olen kuullut/lukenut jolla on omaa ajattelemattomuut/hölmöyttä/tyeryytä yritetty peittää. Henk. koht. olisin mielummin itse ainakin myöntänyt olevani väärässä/erehtynyt, ei se niin vaikeaa ole, varsinkaan kun en ole asettanut itseäni kaikkitietävän Jumalan tasolle.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Koneen edessä olevat aukot eivät kierrätä ilma tuulettimen kautta koska koneen yläosa (tai vasen puoli, riippuen mitenpäin sitä pidätte) on melkolailla eristetty osasta johon tulevaisuudessa HD yksikkö menee.

Aika kummallista, jos koneen edessä olevat aukot eivät kierrätä ilmaa, kun niistä näkee koneen takana olevien aukkojen ja tuuletinaukon läpi! Ja kun käden pistää niiden edessä olevien aukkojen eteen niin ilmavirran tuntee.
Että siinä sinulle "teknistä perussanastoa"...

BTW, tuo edit minkä tuohon "enää Code ja Slaisser puuttuvat orgiosta..." viestiin teit kertoo sen, että et ole täällä muuta tekemässä kuin haastamassa riitaa. Huomasiko kukaan muu tämän?

Originally posted by EdHunter
BTW, tuo edit minkä tuohon "enää Code ja Slaisser puuttuvat orgiosta..." viestiin teit kertoo sen, että et ole täällä muuta tekemässä kuin haastamassa riitaa. Huomasiko kukaan muu tämän?
'

Huomattu on, trolli mikä trolli ja ei edes hauska sellainen. Tai no mitä nyt joskus naurut saa kun hän esittelee "faktojaan". Ehkä hän vain jotenkin purkaa tämän sotimisen ja riidanhaastamisen kautta huonoa oloaan, joten täytyy yrittää ymmärtää. Pahempi vaihtoehtohan se olisi jos hän vaikka potkisi mummoja kaduilla.

;)

Originally posted by EdHunter
Onhan se huomattu, että juupajaapa kaipaa vaan huomiota.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
'

Huomattu on, trolli mikä trolli ja ei edes hauska sellainen. Tai no mitä nyt joskus naurut saa kun hän esittelee "faktojaan". Ehkä hän vain jotenkin purkaa tämän sotimisen ja riidanhaastamisen kautta huonoa oloaan, joten täytyy yrittää ymmärtää. Pahempi vaihtoehtohan se olisi jos hän vaikka potkisi mummoja kaduilla.

;)

Aika harmiton epelihän tuo on.;)

Ok, tässä se tulee.

MYÖNNÄN OLLEENI VÄRÄSSÄ!

Olen lyöty mies, haaskalinnut tulkoon raadolleni nokkimaan.

Syökää minut:(

Riidanhaastamisesta kuitenkin senverran, että vaikka olin väärässä käsityksessa PS2 jäähdytyksen suhteen, niin siitä olisi voinut asiallisesti oikaista nostattamatta tunteeni paloa.

Ei tämä kerta kun olen väärässä kuitenkaan tarkoita että olisin aina ollut ja tulisin olemaan väärässä, vaikka Trio Töykeät (S,C,R) varmaan nyt tulevat repimään tästä kaiken hyödyn irti.

Näköjään täällä joutuu eräitten tyyppien silmätikuksi jos ei suostu ruskettamaan kieltään ihastelemalla heidän pelejään.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ok, tässä se tulee.

MYÖNNÄN OLLEENI VÄRÄSSÄ!

Olen lyöty mies, haaskalinnut tulkoon raadolleni nokkimaan.

Syökää minut:(

Riidanhaastamisesta kuitenkin senverran, että vaikka olin väärässä käsityksessa PS2 jäähdytyksen suhteen, niin siitä olisi voinut asiallisesti oikaista nostattamatta tunteeni paloa.

Ei tämä kerta kun olen väärässä kuitenkaan tarkoita että olisin aina ollut ja tulisin olemaan väärässä, vaikka Trio Töykeät (S,C,R) varmaan nyt tulevat repimään tästä kaiken hyödyn irti.

Näköjään täällä joutuu eräitten tyyppien silmätikuksi jos ei suostu ruskettamaan kieltään ihastelemalla heidän pelejään.

Voithan sinäkin olla väärässä, mutta se ei ole välttämättä perseen nuolemista jos sanoo X-Boxin peljä kauniiksi, koska sitä ne ovat. Olemme oikeastaan samassa leirissä, koska Sony miehiä olen itsekin, mutta on älytöntä väittää että PS2 on X-Boxia tehokkaampi, koska se ei sitä ole. PS2 on silti tämän hetken ykkös konsoli, koska sille on niin paljon pelejä. Jos olen ollut töykeä sinulle pyydän anteeksi julkisesti. Olen itsekin saanut töykeää kohtelua täällä, mutta sehän on selvä koska tämä on konsoliSOTA. Sodassahan on kaikki sallittua. Itse olen taas käsittänyt, että vaikka olenkin Sony mies, se ei tarkoita ettenkö voisi sijoittaa rahojani GC:n tai X-Boxiin. Ei PS2 ole maailman ainut konsoli. No hard feelings!

Ylös Bottom