Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

katoin ny tuolta netistä noita antennihaaroittimia mut siälä oli kahen laisia jotain uros,naaras,uros ja naaras,uros.naaras onko mitää välii kumman ostaa???
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

katoin ny tuolta netistä noita antennihaaroittimia mut siälä oli kahen laisia jotain uros,naaras,uros ja naaras,uros.naaras onko mitää välii kumman ostaa???
Nyt vähän järkeä käteen. ;) Onhan sillä väliä. Käy katsomassa, miten nykyinen antennikaapelisi on tällä hetkellä kytketty ja tee sen perusteella oma looginen päätelmäsi, millaisen liittimen tarvitset.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

sori jos oon jokj 15v kakara enkä näistä paljoo tiiä et mistä mää tiiän mite se on kytketty?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

sori jos oon jokj 15v kakara enkä näistä paljoo tiiä et mistä mää tiiän mite se on kytketty?
Menet sinne antennipistorasian luokse ja katsot, onko siellä uros- vai naarasliitäntä. Yleensä seinässä on naaras (eli se reikä), ja kaapelissa on uros (eli se tappi). Jos näin on, tarvitset haaroittimien, jossa on yksi urosliitäntä (joka kytketään seinään) ja kaksi naarasliitäntää (joista toiseen kytket television antennikaapelin ja toiseen kaapelimodeemin kaapelin).

Tuliko nyt riittävän selkeästi? :)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

no ei näy kyllä mitää tappeja eli ostoon lähtee uros,naaras,naaras kiitos että jaksoit asioida kanssani:)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

PS. Päivitin tästä tapauksesta viisastuneena FAQiin uuden kohdan:

Mitä tapahtuu sitten, kun omistat sen Sub Accountin ja täytät 18v? Pysyykö Sub Accona (tai tietysti pysyy mutta mahtaako tulla jotain sekoamisia)? Eli siis jos on ollut Sub Accoa tehdessä alle 18v. :eek:

Mutta nyt varsinainen kysymys:

Pikkuveli teki Sub Accountin. Isän nimillä on master account. Kaikki onnistui tähän asti hyvin, mutta kun pikkuveli nyt yrittää pelata NHL 09 netissä niin se herjaa, että ei ole oikeuksia pelata verkossa. ( Ei päästä EA:n palvelimille). Kaikki lapsilukko systeemit olen nyt käynyt läpi, mutta en oikein ratkaisua tähän keksi. Jos joku välkympi neuvoisi. :eek: Onnistuneesti on muuten onnistunut tuo Sub Accon luonti, mutta nyt pukkaa probleemaa..
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mitä tapahtuu sitten, kun omistat sen Sub Accountin ja täytät 18v? Pysyykö Sub Accona (tai tietysti pysyy mutta mahtaako tulla jotain sekoamisia)? Eli siis jos on ollut Sub Accoa tehdessä alle 18v. :eek:
Tämä on erittäin hyvä kysymys, ja tätä pohdimme NF:n teknisen tuen kanssa tuossa taannoin. Mitään selkeää vastausta emme valitettavasti saaneet. Veikkaus on, että tunnus pysyy Sub Accountina edelleen.

Pikkuveli teki Sub Accountin. Isän nimillä on master account. Kaikki onnistui tähän asti hyvin, mutta kun pikkuveli nyt yrittää pelata NHL 09 netissä niin se herjaa, että ei ole oikeuksia pelata verkossa. ( Ei päästä EA:n palvelimille).
Käykää Master Accountilla säätämässä Sub Accountin tietoja ja sallikaa ainakin voice chatin käyttö.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Tämä on erittäin hyvä kysymys, ja tätä pohdimme NF:n teknisen tuen kanssa tuossa taannoin. Mitään selkeää vastausta emme valitettavasti saaneet. Veikkaus on, että tunnus pysyy Sub Accountina edelleen.


Käykää Master Accountilla säätämässä Sub Accountin tietoja ja sallikaa ainakin voice chatin käyttö.

Jee hyvä kysymys! :)

Voice chatin käyttö sallittu, ei auttanut. :(
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Voice chatin käyttö sallittu, ei auttanut. :(
Kuinka vanha pikkuveljesi on?

Mutta jos Master Accountin Parental controlsin sekä PS3:n omien lapsilukkoasetusten puolesta kaikki on kunnossa, niin en osaa kyllä selittää tilannetta. Noista kahdesta se kiikastaa, ja yleisin syy on juurikin se, että siellä MA:n Parental controlsissa ei ole kaikkea sallittu.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kuinka vanha pikkuveljesi on?

Mutta jos Master Accountin Parental controlsin sekä PS3:n omien lapsilukkoasetusten puolesta kaikki on kunnossa, niin en osaa kyllä selittää tilannetta. Noista kahdesta se kiikastaa, ja yleisin syy on juurikin se, että siellä MA:n Parental controlsissa ei ole kaikkea sallittu.

Pikkuveli on ööh... yks, kaks, kolme.. 11v.. :rolleyes:
Mutta kyllä nuo kaikki parental controlista ja tosta pleikkarin turva-asetuksista on mielestäni ok. Täytyypä tutkia tilannetta.

PS. Ei kai tohon mitään alaikärajaa ole tuon sub accon luomiseen? Tuskin sentään... vaiko onko? :confused:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

EA:n 09 peleissä (NHL ja FIFA) ei saa mielestäni mitenkään alaikäistä verkkopeliin, jos henkilö on ilmoittanut oikean syntymäajan PSN tunnukselleen. Ongelma on EA:n verkkototeutuksessa, joka ei vain salli alaikäisten verkkopelejä riippumatta konsolin asetuksista.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

PS. Ei kai tohon mitään alaikärajaa ole tuon sub accon luomiseen? Tuskin sentään... vaiko onko? :confused:
13 vuoden kohdalla meni jokin raja, mutta en muista, mihin kaikkeen se vaikutti.

Huolestuttavampaa on sitten tuo, mitä hartzu sanoi - jos se nyt todellakin tarkoittaa kaikkia alaikäisiä, eikä vain alle 13-vuotiaita.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

EA:n 09 peleissä (NHL ja FIFA) ei saa mielestäni mitenkään alaikäistä verkkopeliin, jos henkilö on ilmoittanut oikean syntymäajan PSN tunnukselleen. Ongelma on EA:n verkkototeutuksessa, joka ei vain salli alaikäisten verkkopelejä riippumatta konsolin asetuksista.

Ei millään voi olla näin. Minä itse (ja toinen veli myös) voimme pelata EA:n pelejä verkossa. Itse olen -92 syntyny ja toinen veli -95. Ja en ole ikääni voinut yli ikäiseksikään laittaa jos kerran sub accoa ei voi tehdä yli 18 vuotiaalle. :confused: hmm...

13 vuoden kohdalla meni jokin raja, mutta en muista, mihin kaikkeen se vaikutti.

Huolestuttavampaa on sitten tuo, mitä hartzu sanoi - jos se nyt todellakin tarkoittaa kaikkia alaikäisiä, eikä vain alle 13-vuotiaita.


hmm... Toisaalta tuossa laskin että -95 syntynyt veljeni on 13 ( oi mitkä laskutaidot mulla :D) ja itse olen 17 v, eli se raja voi hyvinkin olla tuo 13 v. Voi perskuta.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Jeps. Eli PSNässä PS3n alla on osa lapsilukoista hallittavina, mutta sitten erikseen on vielä lisää lukkoja, joitten poistoa alaikäisen huoltaja voi pyytää esim Hotlinestä. Se on vissi, että sieltä nakataan lämiskä jossa kerrotaan pelien ikärajoista ja sitten vielä varmistetaan, että vanhempi haluaa tehdä sen.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Jeps. Eli PSNässä PS3n alla on osa lapsilukoista hallittavina, mutta sitten erikseen on vielä lisää lukkoja, joitten poistoa alaikäisen huoltaja voi pyytää esim Hotlinestä. Se on vissi, että sieltä nakataan lämiskä jossa kerrotaan pelien ikärajoista ja sitten vielä varmistetaan, että vanhempi haluaa tehdä sen.

Ai että pitäisi ruveta ottamaan yhteyttä Hotlineen? Ei tämän luulisi olevan kyllä näin vaikeaa.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ai että pitäisi ruveta ottamaan yhteyttä Hotlineen? Ei tämän luulisi olevan kyllä näin vaikeaa.

Niin no, maailma on aikasta paska paikka ja ihmiset sairaita. Kun liikutaan alaikäisten nettimaailmassa, niin paikat on täynnä saalistajia ja sitten on vielä pelien ikärajat, jne. Sitten kun tapahtuu näitä, että lapsi jää pedon kynsiin tai näkee tavaraa mitä ei oikeasti tartte vielä nähdä tai kuulla, niin tällöin ei TIETESKÄÄN se huoltaja tai pedot ole vastuussa, ehei. Se on ne isot pahat firmat, joitten nettipalveluihin lapset pääsevät kaitsematta.

Eli siis, ne lapsilukot ja muut on siellä suojaamassa niitä kullannuppuja sekä itse firmaa.

Edit: ja se namiska josta vääntämällä lapsi pääsee käsiksi K18 matskuun on laitettu todellakin sinne tuen taakse, koska lapset on hemmetin hyviä löytämään tavat, jolla ohitetaan kieltoja ja lukkoja. Esmes PS3n resetti nollaa lapsilukot, jne... Mutta ainakin nettipuoli, joka on hankalampi valvoa, on yritetty tehdä mahdollisimman turvalliseksi. Halusivat vanhemmat valvoa lapsen pelaamista tai eivät.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ei millään voi olla näin. Minä itse (ja toinen veli myös) voimme pelata EA:n pelejä verkossa. Itse olen -92 syntyny ja toinen veli -95. Ja en ole ikääni voinut yli ikäiseksikään laittaa jos kerran sub accoa ei voi tehdä yli 18 vuotiaalle. :confused: hmm...

Kyllä se raja ylempi oli kun yritin saada 91 syntyneelle FIFAa verkkoon. Ei onnistunut sub-accountilla, jossa oikea syntymäaika, eikä master accountin PSN asetusten muuttaminen auttanut sekään. Jostain löysin EA:n materiaalia, jossa sanottiin että alle 16 tai 18 vuotiaat (en muista kumpi) eivät pääse EA:n verkkopeleihin. Tuo mainittu henkilö oli tuolloin 17, mutta FIFA kitisi kuitenkin että pelaaja on liian nuori.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Q: Voiko täysi-ikäisellä olla Sub Accountia?
A: Ei voi. PlayStation Networkiin rekisteröityessä annetaan ensin syntymäaika, ja jos olet vähintään 18 vuotta täyttänyt, voit tehdä vain Master Accountin. Vastaavasti alaikäinen voi luoda vain Sub Accountin.

Nyt hämmentää... Missäköhän välissä tämä on muuttunut? Avovaimollani on 100% varmasti sub account (oman tilini alla), ja yhtä varmasti hän on ollut täysi-ikäinen vajaa 2v sitten kun tunnus on luotu.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kyllä se raja ylempi oli kun yritin saada 91 syntyneelle FIFAa verkkoon. Ei onnistunut sub-accountilla, jossa oikea syntymäaika, eikä master accountin PSN asetusten muuttaminen auttanut sekään. Jostain löysin EA:n materiaalia, jossa sanottiin että alle 16 tai 18 vuotiaat (en muista kumpi) eivät pääse EA:n verkkopeleihin. Tuo mainittu henkilö oli tuolloin 17, mutta FIFA kitisi kuitenkin että pelaaja on liian nuori.

Juu näköjään. Huomasin että oma Sub Accon syntymäajaksi pistetty -90. Ja pikkuveljelle myös niin että on yli 18v. Eli siis Sub acco täytyy tehdä yli 18 v, että pystyy EA:n pelejä pelaamaan onlinessa. Eli toisin sanoen TÄYSI-IKÄISELLÄ PITÄÄ VOIDA OLLA SUB ACCOUNT. Eli täysikäinen VOI myös tehdä sub accon. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Nyt hämmentää... Missäköhän välissä tämä on muuttunut? Avovaimollani on 100% varmasti sub account (oman tilini alla), ja yhtä varmasti hän on ollut täysi-ikäinen vajaa 2v sitten kun tunnus on luotu.
Ilmeisesti tuo on todellakin jossain vaiheessa muuttunut, koska kuten tänään XShavan ja meikun omista kokeiluista pystyi päättelemään, ei 18 vuotta täyttäneelle enää tarjottu missään kohtaa mahdollisuutta Sub Accountin luomiseen. Aiemmin se on sitten näemmä ollut mahdollista, mutta syystä tai toisesta tuota on muutettu. (Liittyisiköhän sitten näihin Visa Electron -säätöihin esimerkiksi?)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom