Vastaus: PS3-verkko-ongelmat
Elikkäs... Itseltäni löytyy taloyhtiölaajakaista. Katsoin tuota erästä PS3-online-FAQia ja siellä sanottiin seuraavaa:
"
Taloyhtiö/kiinteistöliittymät
Valitettavasti yllä olevista tiedoista ei ole apua, jos PS3 sijaitsee verkossa, jossa on NAT päällä jo valmiiksi. Tällaisia verkkoja ovat useimmat taloyhtiö/kiinteistöverkot. Tällaisessa tapauksessa oman reittimesi verkosta saama IP-osoite on jossain noista aiemmin mainituista "yksityisistä" IP-verkoista. Tällöin ko. verkon pitää tukea UPnP:tä, tai sen reittimeltä pitää sallia sisäänpäin tuleva liikenne omaan verkkoosi."
Eli? Eikö PS3:n netti toimi taloyhtiölaajakaistassa? Olen juuri ostamassa PS3:sta enkä viitsisi alkaa vaihtamaan laajakaistaa. Mun modeemi... Tai noh, en tiedä onko tuo modeemi vai reititin. Vai ovatko ne sama asia? Boksin kannessa kylläkin lukee "Router". Eli tuon modeemin / reitittimen / minkälie merkki on
TP-Link External ADSL2+ Router ja mallin numero on
TD-8840 / TD-8841. En tiedä miksi tuossa on kaksi mallia ja miksi tämän nimi on "...External
ADSL2+...". Olen selaimessa käynyt säätämässä noita modeemin tms. asetuksia ja siellä sanotaan, että minulla on tuo TD-8840.
Paketin kannessakin on kaksi samannäköistä TP-Linkin ADSL-boksia.
Saahan tämän nettiin ilman mitään vaikeuksia? Kyseessä on siis TALOYHTIÖLAAJAKAISTA kerrostaloasunnossa. Nopeus on riittävä. Hyvinkin nopea omasta mielestäni, eikä tästä tarvitse maksaa mitään vieläpä.
Laatikon - jossa tämä modeemi tms. meille tuli - takana lukee selitykset kaikille modeemin tms. osille. Mm. portit on lueteltu ja tässä on neljä samannäköistä Ethernet(?)-porttia. Ensimmäinen niistä on käytössä. Mutta kaikki portit on selitetty erikseen. Eivätkö ne ole siis samanlaisia? Tässä on kerrottu näin:
Portti 1:
"10/100M PCI Ethernet Adapther
TF-3239D"
Portti 2:
Ei selitystä. Tyhjää. Ilmeisesti samanlainen kuin portti 1?
Portti 3:
"10/100M CardBus Ethernet Adapter
TF-5239"
Portti 4:
"10/100M Switch
TL-SF1024"
Ovatko nuo samanlaisia ja voiko johonkin noista liittää PS3:n kiinni Ethernet-kaapelilla(?) vai millä se kytketäänkään.
Niin ja jotta voisi olla samanaikaisesti PS3:lla ja PC:llä netissä, tarvitseeko jonkin reitittimen tms. mikä onkaan? Kaveriltani tuommoinen löytyy, jotta he voisivat käyttää kahta PC:tä ja PS3:ea yhtä aikaa netissä?
Onko mitenkään mahdollista saada taloyhtiölaajakaistassa PS3:ea toimimaan netissä? Ja jotta voisin kytkeä PS3:n kiinni PC:hen / modeemin mihin se laitetaankaan langattomasti (ettei tarvitse olohuoneesta vetää piuhoja tänne toiseen huoneeseen), niin mitä tarvitsen siihen ja paljon semmoinen vekotin maksaa?
Thanks.