Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Ootko kattonut yhtään mitä se antaa protokolliksi?? Saattaisiko olla nuo kolme kirjainta noiden kopioimiesi porttien edessä?
Laitat nuo kaikki portit.

No, vaihtoehdot ovat juurikin noi kaksi, sekä ICMP sekä GRE, mutta kun ei siellä voi pistää kuin kaksi eri numeroa, joten mitkä mä noista pistän ekaan ja mitkä tokaan tyhjään laatikkoon, entä mitä Rotokollaksi?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

No, vaihtoehdot ovat juurikin noi kaksi, sekä ICMP sekä GRE, mutta kun ei siellä voi pistää kuin kaksi eri numeroa, joten mitkä mä noista pistän ekaan ja mitkä tokaan tyhjään laatikkoon, entä mitä Rotokollaksi?
TCP, UDP, ICMP ja GRE ovat kaikki eri verkkoprotokollia. Jos haluat avata portin 80 TCP-protokollalle, valitse TCP ja syötä porttinumeroksi 80. Jos portit pitää avata sekä TCP:lle että UDP:lle, toista sama käyttäen kumpaakin protokollaa. (Ohjeissa lukee TCP+UDP, koska useimmat verkkolaitteet antavat määritellä porttiohjauksen TCP:lle ja UDP:lle yhtä aikaa.)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

TCP, UDP, ICMP ja GRE ovat kaikki eri verkkoprotokollia. Jos haluat avata portin 80 TCP-protokollalle, valitse TCP ja syötä porttinumeroksi 80. Jos portit pitää avata sekä TCP:lle että UDP:lle, toista sama käyttäen kumpaakin protokollaa. (Ohjeissa lukee TCP+UDP, koska useimmat verkkolaitteet antavat määritellä porttiohjauksen TCP:lle ja UDP:lle yhtä aikaa.)

siis jos pistän ton 80porttinumeroksi ekaan laatikkoon ja TCP, niin mitäs mää pistän tokaan tyhjään poksiin? ja mites mä pistän TCP:n ja UDP:n yhtäaikaa, kun vain yhden noista protokollista voi valita?
Ja mitä eroa noilla porttinumeroilla on? Meinaan, et millä niistä saa sen NAT2:sen :eek:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

siis jos pistän ton 80porttinumeroksi ekaan laatikkoon ja TCP, niin mitäs mää pistän tokaan tyhjään poksiin? ja mites mä pistän TCP:n ja UDP:n yhtäaikaa, kun vain yhden noista protokollista voi valita?
Kun haluat avata portteja, valitse protokolla (TCP tai UPD), avattavat portit (jos vain yksi, laita from - to-kenttiin sama porttinumero), jos useampi peräkkäin, laita from 1234 to 1240, ja ohjaat ne kiinteäksi laittamaasi IP-osoitteeseen.
Jos tarvitsee käyttää eri protokollaa samassa portissa, niille pitää tehdä molemmille oma ohjaus.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Kun haluat avata portteja, valitse protokolla (TCP tai UPD), avattavat portit (jos vain yksi, laita from - to-kenttiin sama porttinumero), jos useampi peräkkäin, laita from 1234 to 1240, ja ohjaat ne kiinteäksi laittamaasi IP-osoitteeseen.
Jos tarvitsee käyttää eri protokollaa samassa portissa, niille pitää tehdä molemmille oma ohjaus.

Mutta minkä mä pistän siihen auki TCP vai UDP?
TCP: 80, 443, 5223
UDP: 3479
Jos TCP, niin minkä noista kolmesta vaihtoehdoista mä pistän molempiin pokseihin? :confused:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Esimerkki rautalangasta:
[protokolla],[ensimmäinen avattava portti porttialueelta],[viimeinen avattava portti porttialueelta]
TCP, 80, 80. -- Avataan portti 80 TCP-protokollalle.
UDP, 3478,3479 -- Avataan porttialue 3478-3479 UDP-protokollalle.
TCP,1,60000 -- Avataan portit 1-60000 TCP-protokollalle -- Ei kovin viisasta, kannattaa avata vain ne portit/lyhyet porttialueet, joita todella tarvitaan.

Jos sama portti pitää avata molemmille protokollille (TCP+UDP), tee kaksi eri entryä sinne sääntöihin. Eli esimerkiksi:

TCP, 3658, 3658 -- Avataan portti 3658 TCP-protokollalle.
UDP, 3658, 3658 -- Avataan portti 3658 UDP-protokollalle.

Jokaisen lisäämäsi "rivin" jälkeen paina sitä Apply-nappia, niin se tallettaa ko. porttisäännön.

Eli esimerkiksi:

TCP,443,443 -> paina Applya -- Avataan portti 443 TCP-protokollalle ja tallennetaan sääntö.

Tämän selkeämmin en valitettavasti osaa enää neuvoa.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

JEE!!! Vuosien yrittelyn jälkeen, pistin taas NAT1:n... ei siinä sitten mitään, mun tietokonekkin toimii ja kutsut tulee läpi COD:ssa :cool: Kyl siin säätämisessä hermot meni (ja kaljaa) ihan liikaa, mutta nyt oon onneni kukkuloilla :)
Kiitos paljon Kojolle ja TT-2k:lle neuvoista.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

JEE!!! Vuosien yrittelyn jälkeen, pistin taas NAT1:n... ei siinä sitten mitään, mun tietokonekkin toimii ja kutsut tulee läpi COD:ssa :cool: Kyl siin säätämisessä hermot meni (ja kaljaa) ihan liikaa, mutta nyt oon onneni kukkuloilla :)
Kiitos paljon Kojolle ja TT-2k:lle neuvoista.

Ja jos vaikka nyt tallentaisit ne asetukset sinne sun modeemiin, JA tietokoneelle. Säästää hermoja.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Ja jos vaikka nyt tallentaisit ne asetukset sinne sun modeemiin, JA tietokoneelle. Säästää hermoja.

jep, nyt on kyllä ne tehty niin moneen kertaan että ne on niiiin takaraivossa että ne muistuu nytte mieleen vaikka milloin ja pistin juu paperillekkin ylös ne :rolleyes:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Pien välipohdinta herroille, kuseeko teidän PSN-Network tällähetkellä?
Mulla pätkii melkeen kokoajan ja ny en oo varttii päässy kirjautumaan, tämä iski kesken kiimaisten COD4 Sessioiden! :mad:
No en mä ois halunnukka netissä pelata!
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Pien välipohdinta herroille, kuseeko teidän PSN-Network tällähetkellä?
Mulla pätkii melkeen kokoajan ja ny en oo varttii päässy kirjautumaan, tämä iski kesken kiimaisten COD4 Sessioiden! :mad:
No en mä ois halunnukka netissä pelata!

Mulla ainakin on toiminut hyvin kokoajan.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Nyt sitten meikäläiselläkin on vaihtunu jossain välissä tohon nat3:seen, eikä jumalauta millään saa takasin sitä nat2, vissiin kolme tuntia koittanu säätää ja vääntää mutta ei niin ei :mad:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Nyt sitten meikäläiselläkin on vaihtunu jossain välissä tohon nat3:seen, eikä jumalauta millään saa takasin sitä nat2, vissiin kolme tuntia koittanu säätää ja vääntää mutta ei niin ei :mad:

Edellisen kerran säätäessäsi et muistanut tallettaa asetuksia reitittimelle ja sitten jossain välissä olet sammuttanut reitittimen? Tuloksena on, että tekemäsi asetukset katosivat. Näin tapahtuu mm. A-Linkin laitteilla, joissa tehdyt muutokset pitää erikseen tallentaa, että ne olisivat voimassa myös virran katkaisun jälkeen.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Edellisen kerran säätäessäsi et muistanut tallettaa asetuksia reitittimelle ja sitten jossain välissä olet sammuttanut reitittimen? Tuloksena on, että tekemäsi asetukset katosivat. Näin tapahtuu mm. A-Linkin laitteilla, joissa tehdyt muutokset pitää erikseen tallentaa, että ne olisivat voimassa myös virran katkaisun jälkeen.

En edes ollu aikasemmin säätänyt mitään. Se oli automaattisesti se nat2 monta kuukautta, ja nyt oli vaihtanu ja aukastu on kaikki portit ja syötetty pleikkariinkin tiedot käsin, mutta kun ei vaihdu niin ei vaihdu :D

Mutta eipä siinä suurempia ongelmia ole ilmenny ton nat3 kanssa, ni menköön nyt, kun kerran niin kovasti haluu siinä pysyä :D
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

En edes ollu aikasemmin säätänyt mitään. Se oli automaattisesti se nat2 monta kuukautta, ja nyt oli vaihtanu ja aukastu on kaikki portit ja syötetty pleikkariinkin tiedot käsin, mutta kun ei vaihdu niin ei vaihdu :D

Mutta eipä siinä suurempia ongelmia ole ilmenny ton nat3 kanssa, ni menköön nyt, kun kerran niin kovasti haluu siinä pysyä :D
boottaa modeemisi asetusten teon jälkeen :eek:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Noh noh timppa eipäs nyt yritetä laittaa meikäläistä halvalla:D

niin, siis en mä tarkoita sieltä modeemisi pohjasta, vaan sieltä sun modeemisi sivulta missä ainakin mulla tuli kun asetukset ja portit aukaisin, niin siinä oli sellaisen suorakaiteen sisällä sellainen boot tai joku sen tyylinen teksti, että sen kun tekee, niin asetukset astuvat voimaan :eek:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Olen yrittänyt etsiä vastausta täältä, mutta pakko erikseen kysyä... Ei vain ymmärrä. Itsellä on Thompsonin TCM420 -modeemi ja Soneran laajakaista. Siitä menee johto Siemensin Speedstream 5450 -modeemiin, johon taas tulee 2 koneen ja PS3:n ethernetit kiinni. Eli Siemens on ilmeisesti siltaavana? Netit toimii koneilla, mutta PS:llä ei. Kun yritän laittaa PS:n nettiasetuksia, niin se ei löydä IP:tä, eikä mitään. Missä vika? Mitä tehdä? :confused:
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom