Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Juu olis ehkä pitänyt lukea eka tuo FAQ, pahoitteluni siitä.
Nimittäin luettuani sen tarkasti sain netin vihdoin toimimaan, kiitos :)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Ok

Laita PS3 IP:ksi 192.168.0.150
Aliverkonpeite 255.255.255.0
Oletusyhdyskäytävä 192.168.0.254
DNS palvelin 192.168.0.254

Näillä lähtee. :)

:confused: Olen yrittänyt löytää täältä neuvoa yhteysongelmaan, mutta näyttää että en saa sitä ratkaistua. Kokeiltu on melkein vaikka ja mitä, mutta aina herjaa sitä dns-virhettä. Mitähän mahdan tehdä väärin?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

:confused: Olen yrittänyt löytää täältä neuvoa yhteysongelmaan, mutta näyttää että en saa sitä ratkaistua. Kokeiltu on melkein vaikka ja mitä, mutta aina herjaa sitä dns-virhettä. Mitähän mahdan tehdä väärin?
Mikä modeemi?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Huomenna hommaan jonkun WLAN-tukiaseman. Toivottavasti saan PS3:n sitten nettiin ja pääsis GTA IV:tä ja muuta vähän nettiin tykittämään. Storestaki vois ladata vähän tavaraa. :)

Tulen luultavasti sitten huomenna tänne kertomaan ongelmistani, kun en saa sitä yhdistettyä luultavastikaan.

Eli WLAN kiinni PC:n ADSL-modeemiin, sitten teenkö PC:llä jotain säätöjä vai menenkö vain PS3:lle? Sieltä sitten säädän jotain, koitan yhdistää nettiyhteyttä vain suoraan, vaij? Mistäs se edes yhdistetään?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Eli WLAN kiinni PC:n ADSL-modeemiin, sitten teenkö PC:llä jotain säätöjä vai menenkö vain PS3:lle? Sieltä sitten säädän jotain, koitan yhdistää nettiyhteyttä vain suoraan, vaij? Mistäs se edes yhdistetään?

PC:llä ei tässä kuviossa pitäisi olla mitään osuutta, joten älä säädä siellä mitään.

WLAN tukiasema kiinni reitittimeen (ADSL purkkisi), ja sitten konfiguroimaan sitä, lähinnä salaus päälle, ja salausmenetelmän valinta(WPA2PSK) sekä verkon nimen ja verkon salasanan valinta. Kun tukiasema on konfiguroitu, on PS3:n vuoro. Jos tukiasema tukee ns. AOSS menettelyä, riittä että annat PS3:n tehdä asetusten haun automaattisesti AOSS:ää käyttäen. Jollei tue, niin valitset PS3:n löytämän verkon (se jonka nimen annoit) ja syötät sitten verkon salasanan. Muut pitäisi mennä suht automaattisesti.

Jos et tee WLANille mitään konfigurointia toimii se todennäköisesti oletuksena ilman salausta ts. avoimena tukiasemana.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

PC:llä ei tässä kuviossa pitäisi olla mitään osuutta, joten älä säädä siellä mitään.

WLAN tukiasema kiinni reitittimeen (ADSL purkkisi), ja sitten konfiguroimaan sitä, lähinnä salaus päälle, ja salausmenetelmän valinta(WPA2PSK) sekä verkon nimen ja verkon salasanan valinta. Kun tukiasema on konfiguroitu, on PS3:n vuoro. Jos tukiasema tukee ns. AOSS menettelyä, riittä että annat PS3:n tehdä asetusten haun automaattisesti AOSS:ää käyttäen. Jollei tue, niin valitset PS3:n löytämän verkon (se jonka nimen annoit) ja syötät sitten verkon salasanan. Muut pitäisi mennä suht automaattisesti.

Jos et tee WLANille mitään konfigurointia toimii se todennäköisesti oletuksena ilman salausta ts. avoimena tukiasemana.

Olipas vähän vaikeaselkoista. Viivästy kuitenkin huomiseen tuo osto, kun tänään ei ole aikaa, mutta mutta... Mistä siis nuo WLANin asetukset säädän? PC:ltä? Mistä tiedän mitään verkkoja ja verkon salasanoja?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Mistä siis nuo WLANin asetukset säädän? PC:ltä? Mistä tiedän mitään verkkoja ja verkon salasanoja?
Osta laite ensin, luet manuaalin ja jos et ymmärrä, kannattaa kysellä vasta sitten. Tai tutustut verkkoFAQ:iin.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Modeemi on Telewell TW-EA510 v3
Jos sulla on PS3:nen piuhalla yhdistettynä, laita modeemin päässä se ykkös tai kakkosporttiin ja sitten nuo IP:t yms. mitkä lainasit ensimmäisessä viestissä.

Tai koita kolmos tai nelosporttiin ja hae PS3:n asetukset automaatilla.

EDIT: Onko teillä taloyhtiöliittymä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Olipas vähän vaikeaselkoista. Viivästy kuitenkin huomiseen tuo osto, kun tänään ei ole aikaa, mutta mutta... Mistä siis nuo WLANin asetukset säädän? PC:ltä? Mistä tiedän mitään verkkoja ja verkon salasanoja?

Juu, tuo oli hieman tiivistetty yleiskatsaus siihen, miten homma etenee tietämättä tarkemmin WLAN purkkiasi. PC:llä (selaimella) tosiaan WLAN tukiaseman asetukset tehdään, mutta helpoimmillaan sinun ei tarvitse tehdä sinnekään mitään, jos laite tukee tuota AOSS menettelyä, jolloin tukiasema ja PS3 sopivat keskenään asetukset.

Verkon nimen päätä itse, tai tyydyt tukiaseman oletuksena antamaan, samoin salasanan päätät itse. Salasana syötetään niihin laitteisiin, joiden halutaan pääsevän tukiasemasi kautta käyttämään verkkoa. Jos salausta ja salasanaa ei käytetä, voi kuka tahansa tukiaseman kantaman sisällä oleva laite olla tukiasemasi kautta yhteydessä verkkoon.

Kannattaa lukea ostamasi tukiaseman manuaali ajatuksen kanssa, ja kokeilla saatko yhteyden toimimaan sen avulla.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Toisin sanoen; laita suoraan kaikki pleikkarin yhteysasetukset automaattisesti , koita josko löytyy ihan noin vaan. Oliko kyseessä langaton modeemi, se verkon salaus tehdään sitten tietokoneella, johon ehkä tarvitset apua. Jos siis et itse osaa, pyydä joku joka osaa. :)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Modeemi on Telewell TW-EA510 v3

Sama modeemi täälä. Hirvee roska. Vaihda verkkoasetuksista IPv6 protokolla lähiverkosta pois. PC:n verkkoasetuksista siis. (IPv4) ja pitäs pelittää. (kunhan oot ensin tehny muut tarvittavat hommat eli ps3 ip-osotteen muutoksen.)

Tuo asia selvisi meillä vasta kun soitti maahantuojalle/valmistajalle. Ei löydy netistä ohjeita, eikä manuaalista. Lisäneuvoksi suosittelen että vaihdat laatikon parempaan. meillä ei ole tästä mallista ollut kuin harmia ja uusi on jo tilattu.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Sama modeemi täälä. Hirvee roska. Vaihda verkkoasetuksista IPv6 protokolla lähiverkosta pois. PC:n verkkoasetuksista siis.
Miksi luulet PC:n asetusten vaikuttavan PS3:sen yhteyteen?

Mulla on tuo modeemi ja mielestäni se on loistava kapistus.

Yleensä verkko-ongelmissa "roskat" on näppiksen ja tuolin välissä.;)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Miksi luulet PC:n asetusten vaikuttavan PS3:sen yhteyteen?

Mulla on tuo modeemi ja mielestäni se on loistava kapistus.

Yleensä verkko-ongelmissa "roskat" on näppiksen ja tuolin välissä.;)

En luule. Neuvoin kuten minua neuvottiin. Mutta ihan sama minulle. tehkää niinkuin lystäätte. ei o multa pois. Ja ilmotin että tämä oli telewelliltä saatu neuvo ja jonka ansiosta kyseisellä boksilla ps3:lla verkkoon pääsy mahdollistui. Luulitko että höpisin lämpimikseni?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

En, mutta kun yhteyksiä on monia erilaisia, ja kun et ole kertonut omaasi, niin se ei välttämättä päde muiden käyttäjien kanssa.

Onko nettisi jaettu PS3:lle PC:n kautta?

Tämän takia juuri mainitsin protokolla muutoksesta lähiverkkoon. Luenpa threadia taaksepäin ja katson tällä kertaa tarkkaan mitä kysyttiin. Boksin mallin luettuani ilmeisesti oletin että on kyyseessä sama ongelma kuin minulla oli. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

:confused: Olen yrittänyt löytää täältä neuvoa yhteysongelmaan, mutta näyttää että en saa sitä ratkaistua. Kokeiltu on melkein vaikka ja mitä, mutta aina herjaa sitä dns-virhettä. Mitähän mahdan tehdä väärin?

Ja nyt kun luin JITL:n ongelmasta, niin vakuutuin siitä että antamani neuvo pitää kutinsa. Aivan sama ongelma kuin minulla oli kyseisen boksin kanssa. Soitto telewellille vasta auttoi. Ei auttanut minkään boardin gurut, ei googlet tai muutkaan. kolme päivää äijäilin enkä suostunut soittamaan telewellille. (Sillä on näitä nyt ennenkin laitettu) Tosiaan. Ellei mun neuvo kelpaa, niin soita sinne telewellille. ;)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

En tiedä onko tämä varsinainen verkko-ongelma, mutta ainakin luulisin sen johtuvan nettiyhteydestä...

Eli siis kun kirjaudun sisään PSN:ään, niin kaikkien ystävien avatarit eivät aina lataudu. Ongelma ei ole kenenkään tietyn henkilön kohdalla, vaan avatarit jäävät latautumatta ihan satunnaisesti.

Onko muilla ollut tällaista ongelmaa? Mistä tuo voisi johtua?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Tämän takia juuri mainitsin protokolla muutoksesta lähiverkkoon.
öööh, minkä takia?
Luenpa threadia taaksepäin ja katson tällä kertaa tarkkaan mitä kysyttiin.
Niin, miksi PS3 antaa DNS-herjaa.
Boksin mallin luettuani ilmeisesti oletin että on kyyseessä sama ongelma kuin minulla oli. :rolleyes:
Jos itse olisit lukenut tätä ketjua taaksepäin, olisit huomannut että monilla on ollut tuota DNS-ongelmaa useilla erimerkkisillä modeemeilla.
Tämä sinun neuvosi oli IPv 6:sta oli sellainen mihin en ole ikinä törmännyt, joten siksi vähän kyseenalaistin sen toimivuutta yleisenä neuvona.

Mutta hyvä kun sinä sait sillä ongelmaasi ratkaisun.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Ja nyt kun luin JITL:n ongelmasta, niin vakuutuin siitä että antamani neuvo pitää kutinsa. Aivan sama ongelma kuin minulla oli kyseisen boksin kanssa.

TÄSSÄ kysymys samasta herjasta.

TÄSSÄ korjausehdoitus

TÄSSÄ lopputulos

Kuten sanoin, yhteyksiä ja ratkaisuja on useita. :) (vaikkakin kyseessä on hieman eri boksi, mutta herja on sama)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom