Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Minulla on ongelmia päästä pleikkarilla verkkoon. Modeemina on ZyXelin Prestige 600 series. Nettiliittymä on ADSL 2 megan nopeudella. Olen kytkenyt modeemiin pleikkariin ethernet-kaapelilla. Kerran aiemmin kokeilin verkkopeliä PC:n TW-EA200 modeemilla ja se sujui kuin vettä vain. Olen kokeillut ZyXelin kanssa kaikkia poppaskonsteja mitä olen täältä löytänyt, mutta mikään ei ole auttanut. NAT tyypiksi tulee pelkkä - . Automaattisessa etsinnässä PS3 ei löydä IP osoitetta. En haluaisi tuhlata rahojani ostamalla toisen Telewellin, jos tähän löytyy joku ratkaisu. Lopuksi vielä askarruttaa se, että kun pleikkari on yläkerrassa ja PC alakerrassa ja molemmat käyttävät omaa verkkoliikenne pistokettaan, niin onnistuuko molempien laitteiden samanaikainen käyttö?
 
Vastaus: Nettiyhteys (ongelma)

"8 meganen" on tosiaan teoreettinen maksiminopeus mitä saat siitä irti. Itellä on 100 meganen ja saan tuolta Helsingistä 21 megaa downia ja 10 megaa uppia. Ei noilla riitä testit/servut näin isolle kuormalle, notta ei tuommonen testi sano mitään useimmille. Muutenkin näissä ihmisiä sekoittaa noi termit. Bitit, tavut, megat ja ties mitkä sekoitellaan keskenään.

Mutt lyhyt vastaus, iha hyvä konnu toi on ja normaalit lukemat. Kyll sillä pelailee :D
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Onko tietokone + Ps3 mahdollista yhdistää kaapelilla tai langattomastit ilman reititintä? Kenelläkään kokemusta?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Eilen ilmaantui tällainen ongelma, joka ei varsinaisesti liity pelkkään pleikkariin.

Eli, minulla on kytketty PC ja PS3 samaan modeemiin. Ennen molemmilla on voinut käyttää nettiä yhtäaikaa, vaan ei enää. Kun PC on päällä (netti toimii) ja käynnistän pleikkarin, niin sen jälkeen ei toimi kummassakaan netti. Ja sama toisin päin.

Windows XP valittaa että järjestelmä on havainnut IP-osoite ristiriidan toisen verkkoon kytketyn järjestelmän (PS3) kanssa. Pleikkarin ja PC:n IP-osoite ei kuitenkaan ole sama.

Osaisiko joku neuvoa että miten saan homman toimimaan taas niin että kummallakin laitteella toimii netti yhtäaikaa?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Windows XP valittaa että järjestelmä on havainnut IP-osoite ristiriidan toisen verkkoon kytketyn järjestelmän (PS3) kanssa. Pleikkarin ja PC:n IP-osoite ei kuitenkaan ole sama.
Tuosta IP-konfliktista se nimenomaan johtuu. Onko PS3:lle ja PC:lle määritelty IP-osoite käsin, vai saavatko ne IP:nsä DHCP:llä? Ja kannattaa vielä ihan varmuuden vuoksi katsoa, ettei niille olisi jotenkin mystisesti päätynyt sama iippari.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Tuosta IP-konfliktista se nimenomaan johtuu. Onko PS3:lle ja PC:lle määritelty IP-osoite käsin, vai saavatko ne IP:nsä DHCP:llä?

Ongelma ratkesi kun yhdisti pleikkarin nettiin automaattisesti. Nyt molemmat laitteet saavat iipeensä DHCP:llä. Ennen sitä pc:n ip-osoitetteeseen en ollut koskenut, mutta pleikkarille olin määritellyt sen käsin. Homma toimi loistavasti BF: Bad Companyn julkaisusta asti, jolloin joutui laittamaan DMZ:n päälle jotta edellämainitun pelin online-peli toimisi.

Ja kannattaa vielä ihan varmuuden vuoksi katsoa, ettei niille olisi jotenkin mystisesti päätynyt sama iippari.

Olin tarkastanut jo aikaisemmin, IP-osoitteet eivät olleet samoja.

Nyt kuitenkin näyttää toimivan. Toivottavasti myös bäfän online-puoli pelaa...
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Ongelma ratkesi kun yhdisti pleikkarin nettiin automaattisesti. Nyt molemmat laitteet saavat iipeensä DHCP:llä. Ennen sitä pc:n ip-osoitetteeseen en ollut koskenut, mutta pleikkarille olin määritellyt sen käsin. Homma toimi loistavasti BF: Bad Companyn julkaisusta asti, jolloin joutui laittamaan DMZ:n päälle jotta edellämainitun pelin online-peli toimisi.
Eli aika selvä tapaus; PC:lle tuli aina välillä DHCP-poolista se IP-osoite, jonka olit PS3:lle käsin antanut. Tuollaisen tilanteen voi välttää kertomalla DHCP:lle, että osoite X.X.X.x annetaan aina vain PS3:n MAC-osoitteelle. Nyt kun molemmat ovat automaatilla, ei konfliktia pitäisi päästä syntymään. Toisaalta sitten DMZ:n käyttö todennäköisesti ei enää onnistu, koska DMZ:lle määritelty IP-osoite voi välillä kuulua PS3:lle, välillä PC:lle ja välillä ei kummallekaan.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Eli aika selvä tapaus; PC:lle tuli aina välillä DHCP-poolista se IP-osoite, jonka olit PS3:lle käsin antanut.

Eli minulla on ollut vain hemmetin hyvää tuuria ettei laitteille ole sattunut samaa IP-osoitetta kertaakaan ennen eilistä?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Eli minulla on ollut vain hemmetin hyvää tuuria ettei laitteille ole sattunut samaa IP-osoitetta kertaakaan ennen eilistä?
Juuri niin. DHCP:n antamien osoitteiden "laina-ajat" vaihtelevat muutamasta tunnista vuorokausiin riippuen laitteen konffauksesta. Ja jos esim. tietokone on ollut pitkiä aikoja päällä yhtäjaksoisesti, on se saanut pitää osoitteensa pidempään.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

En ole varma kuuluuko tämä tänne, mutta kysytäänpä kuitenkin.

Eli minlla on kaksi internet tunnusta toinen, joka on Master acco ja toinen Sub account. Master accountilla pääsen pelailemaan netillä ihan normaalisti, mutta tein tämän sub accountin juuri nettipeliä varten ja kuinkas ollakaan kun menen esim NHL09 nettipeliin tulee joku tämän tapainen teksti: "Internetpelisi tällä PSN-tunnuksella on estetty lapsilukolla" ei siinä mitään, mutta kun LAPSILUKKO EI OLE PÄÄLLÄ. Master accolla olen yrittänyt laitataa monta kertaa pois päältä ja samoin subilla, mutta ei toimi. Asetuksetkin olen buutannut mutta ei...löytyykö apua? :(
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

"Internetpelisi tällä PSN-tunnuksella on estetty lapsilukolla" ei siinä mitään, mutta kun LAPSILUKKO EI OLE PÄÄLLÄ. Master accolla olen yrittänyt laitataa monta kertaa pois päältä ja samoin subilla, mutta ei toimi. Asetuksetkin olen buutannut mutta ei...löytyykö apua? :(
Mitä mahdoit laittaa sub-accountin syntymäajaksi? Jotkin pelit eivät päästä sisään alle 13-vuotiaita käyttäjiä, vaikka lapsilukko ei olisikaan päällä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Mitä mahdoit laittaa sub-accountin syntymäajaksi? Jotkin pelit eivät päästä sisään alle 13-vuotiaita käyttäjiä, vaikka lapsilukko ei olisikaan päällä.

5.9.93 eli 15-vuotta

Tosiaankin master account yli 18v ja pääsee nettiin subi 15v ei pääse...mikähän mättää?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Tilasin tossa juuri ps3:sen. Käytössäni on 1 megan nettiyhteys, riittääkö se noille ps3:n verkkopeleille?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

[pmp];724898 sanoi:
Tilasin tossa juuri ps3:sen. Käytössäni on 1 megan nettiyhteys, riittääkö se noille ps3:n verkkopeleille?
Kyllä riittää.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

[pmp];724903 sanoi:
Joo luin tota fagia ja siitä löytyikin vastaus. Mutta ajatellaan vaikka joku fps peli ja paljon porukkaa niin toimiiko silti ihan hyvin?
Jos et itse hostaa, pitäisi megaisenkin riittää ihan hyvin.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Mitenkä saan modeemini reitittävään tilaan kun yhtäkkiä PS3 ei pääse enään nettiin lainkaan:confused:
Kokeilin päästä A-linkin asetuksiin 10.0.0.2 osoitteeseen mutta oletus salasanalla en pääse sisään ja kukaan ei ole vaihtanut sitä. Olen jopa restoinut modeemin monta kertaa.
Olisko kellään vikkiä mun ahdinkoon?

Yhteystestissä tulee vaan että Ethernet-kaapelia ei ole kytketty ja modeemin PS3:lle varattu portti on kokoajan aktiivinen.

Edit: Nyt pääsen jo noita asetuksia muokkaan mut ei oo mitään hajua mitä pitäis tehä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Kokeilin nyt kaikilla mahdollisilla pleikan nettiasetusten automaattisilla hauilla ja en vieläkän pääse nettiin. IP osoittteeksi pleikka sai 169.254.227.151 (Private Networks Only) Mutta ei silti pääse nettiin kaapelilla:confused:
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom