Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Tämmönen pikku ongelma ois.... Ku pelaan pleikalla nhl09 esim. usa tai kanadalaisii vastaan netissä niin ei töki juuri ollenkaan pientä viivettä luukunottamatta mut sit ku on 8 suomi äijää pelaa niin hirvee lagi kokoajan ja kuva kuvalta menee ruutu. Pleikka on piuhalla motukassa kiinni ja yhteys toimii pc:eellä moitteetta et missä vois olla vika??
En ole varma, miten NHL09:n verkkopeli toimii, mutta jos se P2P-meiningillä, pelataan hitaimman yhteyden armoilla. Eli jos joukossa on joku, jolla on hidas paukkulankayhteys, seuraa siitä lagia muillekin.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ostin viime perjantaina PSP-3000 ja olen yrittänyt saada PS3:n remote playta toimimaan siitä asti seuraamalla lähes kaikkia mahdollisia ohjeita mitä olen löytänyt. Priva network toimii niinkuin pitää, mutta netin kautta ei sitten millään :mad:
Tänään sitten onnistuin saamaan yhteyden - MUTTA!
Ilmeisesti jollain naapurilla on suojaamaton WLAN, johon yhdistin PS3:n ja PSP:n ja kaikki toimi loistavasti.
Joten onko mahdollista ettei tuolla telewellin paska purkilla (TW-EA501 versio 3) edes tuo remoteplay edes toimi.....kohta pitää vaipua epätoivoon ja saapastella kauppaan oonea etsimään WLANin muodossa.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ostin viime perjantaina PSP-3000 ja olen yrittänyt saada PS3:n remote playta toimimaan siitä asti seuraamalla lähes kaikkia mahdollisia ohjeita mitä olen löytänyt. Priva network toimii niinkuin pitää, mutta netin kautta ei sitten millään :mad:
Onhan modeemista portti 9293 avattu ulkomaailmaan ja sallittu TCP/UDP-liikenne kyseisestä portista? Ja onhan kyseiselle portille tehty porttiohjaus PS3:n IP-osoitteeseen?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Onko kellään muilla ollut viimepäivinä vaikeaa tai vaikeuksia pysyä kirjautuneena Playstation networkiin. aina kun on kirjautunut PS networkiin niin 10-15 minuutin päästä se heittää pihalle uudestaan ja uudestaan, varsinkin tänään niin ei millään pysynyt networkissa kun 15 minuuttia kerralla j jo taas heitti pihalle,välillä on myös vaikeuksia kirjautua jopa sisälle, aiemmin pelannut ihan mukavasti mutta viimeaikoina aika usein heittää pihalle PS networkista?

Mulla on hieman sama juttu aina välillä.:confused:Mikä siinä on,kun ei pysy siellä?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Onhan modeemista portti 9293 avattu ulkomaailmaan ja sallittu TCP/UDP-liikenne kyseisestä portista? Ja onhan kyseiselle portille tehty porttiohjaus PS3:n IP-osoitteeseen?
Jep, sitä tässä vähän ihmettelenkin, kun kaikki pitäisi olla kunnossa ja ei vaan onnistu....paitsi naapurin wlanilla, jossa EI varmana ole portit auki :mad:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Terve!

Oon vähä yrittäny lueskella ja etsiä vastausta ongelmaani, joka on seuraava. Pelatessa NHL09 peliä verkossa, pelaaminen onnistuu joidenkin kanssa, mutta ei kaikkien. Joidenkin kanssa aina, joidenki kanssa ei koskaan. Luulen, että vika on minun päässä.

Minulla on Zyxelin 600 sarjan lähetin, 8M kaapeliyhteys, Pleikkari langattomassa verkossa metrin päässä Zyxelin purkista, purkissa on kiinni pöytäkone ja langattomassa verkossa läppäri.

Pleikkari ilmoittaa NAT-tyypiksi 3 ja olenkin epäillyt syyn olevan siinä. Ip-osoite, jonka pleikkari saa, on ns private osoite. Jotain 193 jne.

Jotain portteja pitäisi siis kai aukoa. Olen mennyt Zyxelini hallintaan, mutta en oikein tiedä, mistä Pleikalle laitetaan kiinteä ip tai mistä ne portit asetetaan.

Pelkään, että sekotan asetukset niin, ettei enää toimi mikään verkkopelaaminen...

Mitäs sanotte, kannattaako tehdä jotain ja jos, niin mitä?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ton FAQ jutun lueskelinki. Ohjekirjaa mulla ei oo. Tarttee yrittää kaivaa sitä jostain netin syövereistä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

päädyin tälläiseen erittäin siistiin ja käytännöliseen ratkaisuun:
plege on nyt kaapelilla yhdistetty nettiin, modeemi makaa keskellä lattiaa ja antenni menee toiseen reunaan huonetta ja internet kaapeli toiseen pääähän jossa pleikka on.
toimii:D

voisihan noilla nykyisilla ip- osoiteilla ja muilla vielä kokeilla sitä langatonta yhteyttä, jos vaikka saisin niillä toimimaan. (ne tuli kaikki automaattisesti)

tämäkään ilo ei edes päivää kestänyt, alkoi tämäkin antamaan DNS-virhettä. (80710102)
häiriöt johtuivat huoneen huonosta antennista, joten päätin vielä kerran kokeilla langatonta yhteyttäja siirtää modeemi takaisin olohuoneeseen..
onnekseni tämä toimi jopa erittäin hyvin, ja "helppo" asennus onnistui. nyt vain toivotaan parasta että jatkaa moitteetonta toimintaa.
ainut ongelma oli, kun en saanut tietourvan kanssa toimimaan. :rolleyes: (mutta näillä jatketaan)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mikäs aiheuttaa sen että toinen tili yrittää kirjata sisään ja sit "Yhteys ps networkkiin aikakatkaistiin"?
Tili ei ole ollut käytössä viimeseen 15:sta tuntiin.Toisella tililläkirjaa ok,mutta tällä vanhalla,enemmän käytössä olevalla ei.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ohjekirja varmastikin löytyy Zyxelin FTP-palvelimelta.

Mää kahlailen tässä yli neljäsataa sivusta ohjekirjaa, mutta varmistaisin vielä yhden asian.

Porttiohjauksien tekemistä neuvotaan tuola FAQ-osiossa, mutta lopussa seisoo näin:

Helpoimmalla pääsee, kun kytkee modeemista/reitittimestä UPnP-toiminnallisuuden päälle, jolloin reititin ja PS3 sopivat keskenään mitä portteja avataan missäkin tapauksessa.

Löysin modeemin asetuksista kohdan

Enable the Universal Plug and Play(UPnP) Service
Allow users to make configuration changes through UPnP
Allow UPnP to pass through Firewall


Pitäiskö noista joku kohta rastittaa? Mikä on oikee? Riittääkö noista yhden rastitus porttiohjauksiin? Pitääkö sit vielä saada se kiintee IP jostain asetettua?

Kaikki vastaukset luultavasti auttaa ku oon vähä mutulla liikkeellä...
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Löysin modeemin asetuksista kohdan

Enable the Universal Plug and Play(UPnP) Service
Allow users to make configuration changes through UPnP
Allow UPnP to pass through Firewall


Pitäiskö noista joku kohta rastittaa? Mikä on oikee? Riittääkö noista yhden rastitus porttiohjauksiin? Pitääkö sit vielä saada se kiintee IP jostain asetettua?
Ruksi kaikki kolme päälle (ja muista tallentaa asetukset). Kiinteää IP:tä et tarvitse.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Älä nyt vaan sano, että mää selviän noin helpolla...
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Älä nyt vaan sano, että mää selviän noin helpolla...
Kyllä verkkoasiat joskus voivat olla helppojakin. :) UPnP:n yksi tarkoituskin oli tehdä verkkosäädöistä sellaisia, ettei käyttäjän enää sen jälkeen tarvitsisi päätään asialla vaivata. Tosin ihan täydellisesti asiassa ei kuitenkaan onnistuttu, mutta ihan riittävän hyvin kuitenkin.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mutta nyt mun PS ei löydä Ip:tä ollenkaan. Mikä meni pieleen. Tää pöytäkone herjas hetken ip ristiriidasta ton UPnP rastituksen jälkeen ku sammutin lähettimen ja käynnistin uudelleen. Tällä ja läppärillä pääsen nettiin, mutta pleikan internetyhteyden testaus ei saa Ip:tä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mutta nyt mun PS ei löydä Ip:tä ollenkaan. Mikä meni pieleen. Tää pöytäkone herjas hetken ip ristiriidasta ton UPnP rastituksen jälkeen ku sammutin lähettimen ja käynnistin uudelleen.
Hakeeko Pleikkari IP-osoitteet sun muut automaattisesti, vai oletko asettanut sinne käsin jonkin osoitteen? Suosittelen, että laitat kaiken automaatille (ja tietysti UPnP:n päälle Pleikastakin).
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kaikki muu on automaatilla paitsi välipalvelin ei käytössä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kaikki muu on automaatilla paitsi välipalvelin ei käytössä.
Etkä siis muuttanut yhtään mitään muuta kuin tuota UPnP-asetusta? Ei sen päälle kytkeminen pitäisi vaikuttaa noin, ettei Pleikka enää saa IP:tä.

Onhan se kaapelimodeemi siltaavassa tilassa? Entä saavatko tietokoneet IP-osoitteensa DHCP:llä?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Siltaavuudesta en kyllä osaa sanoa. Tietokoneet saavat ip:nsä DHCP:ltä. (Eikös se sitä tarkota, ku Ip haetaan automaattisesti) Tosiaan siinä käväs se ip ristiriita tolla pöytäkoneella. Mites toi siltaavuus tarkistetaan ja mitä se käytännössä merkitsee? Tätä ennen PS on käyttäny verkkoa ihan normaalisti paitsi tosiaan verkkopelit tökki toisinaan.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom