Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Siltaavuudesta en kyllä osaa sanoa. Tietokoneet saavat ip:nsä DHCP:ltä. (Eikös se sitä tarkota, ku Ip haetaan automaattisesti) Tosiaan siinä käväs se ip ristiriita tolla pöytäkoneella. Mites toi siltaavuus tarkistetaan ja mitä se käytännössä merkitsee? Tätä ennen PS on käyttäny verkkoa ihan normaalisti paitsi tosiaan verkkopelit tökki toisinaan.
No jos kaikki on tähänkin asti toiminut, etkä todellakaan muuttanut Zyxelin asetuksista mitään sen UPnP:n lisäksi, sammuta kaikki verkon laitteet; PS3, tietokoneet, reititin ja modeemi. Sen jälkeen vehkeet päälle aloittaen modeemista, sitten reititin, ja sitten Pleikka ja tietokoneet.

Se IP-ristiriita tietysti selittää sen, miksei Pleikka pääse nettiin. DHCP siinä jotenkin sekoilee, mutta kaikkien laitteiden uudelleenkäynnistys pitäisi saada palikat taas järjetykseen.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Joo, tarttee kokeilla kuhan rouva suostuu sulkeen läppärin. Tässä on nyt varmaan mullaki vähä puurot ja vellit sekasin, sillä mulla on toi Zyxelin langaton adsl lähetin / reijitin / modeemi. Mikä nyt oikee termi on. Muuta "modeemia" mulla ei oo. Ei erillistä modeemia ja reijitintä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Joo, tarttee kokeilla kuhan rouva suostuu sulkeen läppärin. Tässä on nyt varmaan mullaki vähä puurot ja vellit sekasin, sillä mulla on toi Zyxelin langaton adsl lähetin / reijitin / modeemi. Mikä nyt oikee termi on. Muuta "modeemia" mulla ei oo. Ei erillistä modeemia ja reijitintä.
Alkuperäisestä viestistä ("Zyxelin 600 sarjan lähetin, 8M kaapeliyhteys") sain käsityksen, että nettiyhteys hoituu kaapelimodeemilla, ja sen lisäksi on Zyxelin WLAN-purkki. Mutta okei, eli siis pelkästään yksi ADSL-modeemi WLANilla. Check.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Jo löyty Ip ja NAT-luku 2! Hienoo!! Kiitos tuhannesti!

:):)
 
Vastaus: Missä vika??

Tuli testattua nopeudet. Tämmöisiä lukemia tuli; 1766 kb/s
433kb/s
Ping 58ms
Palveluntarjoaja sanoi nettiyhteyden toimivan hyvin.
Tökkisköhän toi modemi?
Eilen tuli testattua kaikkia huippuautoja Suzukan radalla. Ajat kaikilla 1.56 ja risat. Nettipelissä ajat 2.0- 2.1 ja samanlaiset autot suorilla ohi eikä imussa pääse ohittamaan.
Taitaa olla pleikkari "ruosteessa".
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Tän palstan avulla sain Nat-luvukseni 2. Kaverilla on kans Nat-luku 2. Mutta meillä ei onnistu keskenään verkkopelit. Mulla onnistuu nyt kaikkia muita vastaan pelit ja samoin kaverilla. Pystytään tän kyseisen kaverin kanssa pelaan joukkuepelejä, mutta ei kaksinpelejä. Menee tilaan, jossa lukee kyllä vastustaja, mutta joukkueita ei pääse koskaan valitseen. Mikäs tämmönen ongelma vois olla?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Tän palstan avulla sain Nat-luvukseni 2. Kaverilla on kans Nat-luku 2. Mutta meillä ei onnistu keskenään verkkopelit. Mulla onnistuu nyt kaikkia muita vastaan pelit ja samoin kaverilla. Pystytään tän kyseisen kaverin kanssa pelaan joukkuepelejä, mutta ei kaksinpelejä. Menee tilaan, jossa lukee kyllä vastustaja, mutta joukkueita ei pääse koskaan valitseen. Mikäs tämmönen ongelma vois olla?
Ja pelihän oli siis NHL09? Pelkkä NAT-tyyppi 2 ei vielä ole avain onneen, koska NHL09 vaatii aika monta porttia avattavaksi tavallisten PSN:n käyttämien porttien lisäksi. Sullahan taisi olla nyt UPnP käytössä, joten kaverisi kannattaa tsekata oman modeeminsa tms. asetukset. Annahan kaverillesi PS3 Verkko-FAQ opiskeltavaksi.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Ja pelihän oli siis NHL09? Pelkkä NAT-tyyppi 2 ei vielä ole avain onneen, koska NHL09 vaatii aika monta porttia avattavaksi tavallisten PSN:n käyttämien porttien lisäksi. Sullahan taisi olla nyt UPnP käytössä, joten kaverisi kannattaa tsekata oman modeeminsa tms. asetukset. Annahan kaverillesi PS3 Verkko-FAQ opiskeltavaksi.

Sakaalilla oli ongelmia WAWn kanssa, oli asetuksista DMZ menny kummasti pois(?) ja UPNP oli päällä, reitittimessä että plegessä. Noh, eipä se WAW toiminut siltikkään. Vasta sitten kun sai DMZn päälle niin alkoi toimiin.

Eli, suosittelen porttiohjauksia tai DMZ. Reitittimissä on eroja, joillakin UPNP toimii, joillakin ei.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Eli, suosittelen porttiohjauksia tai DMZ. Reitittimissä on eroja, joillakin UPNP toimii, joillakin ei.
Noinhan se menee. FAQissa on mainittu, että ainakaan A-Linkin laitteiden UPnP:hen ei ole luottamista.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Itellä ei toiminut pcllä netti ollenkaan kun laitoin reitittimestä upnp:n päälle, resetoin reitittimen niin johan taas pelitti :F
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Miten saan nämä cod4 portit ( UDP 3074,3075) asetettua että pääsis kunnolla pelaamaan?
Eli kun menen port forwardiin niin siellä kysytään näitä: Logal ip adr, start port, end port ja protocol jossa vaihtonehdot TCP UDP ja both..

Oon tässä jokusen tunnin tapellu näiden kans ja menee jo hermot.

Modeemi on Scientific atlanta, Webstar model 2320 ja minulla on Nat 2 päällä.

En pääse codia pelaamaaan muiden kanssa, jos en käy private matsissa vähän aikaa pyörimässä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Miten saan nämä cod4 portit ( UDP 3074,3075) asetettua että pääsis kunnolla pelaamaan?
Eli kun menen port forwardiin niin siellä kysytään näitä: Logal ip adr, start port, end port ja protocol jossa vaihtonehdot TCP UDP ja both..
Local IP -kenttään Pleikan IP-osoite, Start Port: 3074, End Port: 3075, Protocol: UDP. Aika loogista, eikö? :)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Local IP -kenttään Pleikan IP-osoite, Start Port: 3074, End Port: 3075, Protocol: UDP. Aika loogista, eikö? :)

Kiitos tästä! Vielä sen verran et pitääkö mulla olla eri ip pleikassa kun pc:ssä? Mulla on pleikka yhdistetty modeemiin ja pc langattomana..

Sit mulla tulee tämmönen sanoma, kun teen pleikkarin internet yhteyden testauksen: Reititin ei tue välttämättä tue IP sirpaleita, ja joidenkin pelien kommunikaatio-ominaisuudet voivat olla rajoitettuja. Mitä lie tarkoittaa?
En oo edes tajunnu mikä koko reititin on? Onko mulla edes semmosta:o?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kiitos tästä! Vielä sen verran et pitääkö mulla olla eri ip pleikassa kun pc:ssä? Mulla on pleikka yhdistetty modeemiin ja pc langattomana.
Kaikilla saman verkon laitteilla täytyy olla oma IP-osoite. Mutta jos Pleikkasi saa verkkoasetukset modeemilta automaattisesti, ei sinun tarvitse huolehtia muusta kuin siitä, että DHCP jakaa automaattisesti yhden ja saman IP-osoitteen Pleikalle. Lue tuosta alla olevasta FAQista lisätietoja.

En oo edes tajunnu mikä koko reititin on? Onko mulla edes semmosta:o?
PS3 Verkko-FAQista poimittua:
K: Mikä se reititin?
V: Reititin (engl. Router) on tietoverkkoja yhdistävä laite. Reitittimen tehtävä on välittää tietoa tietoverkon eri osien välillä.

K: Onko modeemini reititin vai ei?
V: Useimmat ADSL- ja kaapelimodeemit voi laittaa joko reitittävään (routing) tai siltaavaan (bridge) tilaan. Siltaavan laitteen takana olevat laitteet saavat julkisen IP-osoitteen suoraan palveluntarjoajalta. Reitittävän laitteen takana olevat laitteet saavat yksityisen IP-osoitteen kyseiseltä reitittimeltä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ei auttanu noi porttien asennukset codin pelaamiseen.. Muutaman pelin pystyy pelaamaan mutta sitten modeemissa syttyy kaikki valot päälle ja yhteys katkeaa..!? Mikähän sit auttas?

Taitaa olla vika palvelun tarjoassa. Mulla siis kaapeli netti.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ei auttanu noi porttien asennukset codin pelaamiseen.. Muutaman pelin pystyy pelaamaan mutta sitten modeemissa syttyy kaikki valot päälle ja yhteys katkeaa..!? Mikähän sit auttas?
Kuulostaa siltä, että modeemi hirttää itsensä kiinni. Kannattaa käydä katsomassa, olisiko sille tarjolla uudempaa firmwarea.

PS. Mikä se modeemisi merkki ja malli on tarkalleen?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mikäs tuossa on idea että aukaisee niitä portteja modeemista että nettipelit toimivat hyvin? Itse en ole mitään tehnyt modeemille koskaan ja näyttää NAT Tyyppiä 2. En ole avannut mitään portteja koskaan mihinkään peliin mutta silti on toiminut jokainen nettipeli ihan oikein eikä ole mitenkään yhteys katkennut tai muuta (jos ei sitten pelissä ole vika). Onko mulla käynyt hyvä tuuri että modeemissa on valmiina nuo portit auki vai miksi ei ole ongelmia ollut koskaan?

Voiko olla mahdollista että minulla ei olekaan nuo portit auki mitä tarvitaan joihinkin nettipeleihin mutta silti toimii ongelmitta?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Onko mulla käynyt hyvä tuuri että modeemissa on valmiina nuo portit auki vai miksi ei ole ongelmia ollut koskaan?
Voi olla, että portit ovat taivasta myöten levällään ulkomaailmaan tai sitten käytössä on DMZ tai UPnP.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Voi olla, että portit ovat taivasta myöten levällään ulkomaailmaan tai sitten käytössä on DMZ tai UPnP.
Onko tuo vaarallista että monet portit on auki, jos ne on? Ja muuten tuo modeemi on Nokian hommaama että aika ihme jos ne on pistäny kaikki portit vaan auki? Eli siis työn puolesta tuo on tullut tänne ja en ole koskaan edes koittanut muuttaa niitä asetuksia jos niitä edes voi muuttaa kun ei ole meidän tilaama modeemi. Tai onko mahdollista että ne portit ei ole auki ja silti toimii hyvin vai onko ne pakko olla auki jos meinaa pelata sujuvasti?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Onko tuo vaarallista että monet portit on auki, jos ne on? Ja muuten tuo modeemi on Nokian hommaama että aika ihme jos ne on pistäny kaikki portit vaan auki? Eli siis työn puolesta tuo on tullut tänne ja en ole koskaan edes koittanut muuttaa niitä asetuksia jos niitä edes voi muuttaa kun ei ole meidän tilaama modeemi. Tai onko mahdollista että ne portit ei ole auki ja silti toimii hyvin vai onko ne pakko olla auki jos meinaa pelata sujuvasti?
Jos portit ei olisi auki, Pleikkari ilmoittaisi NAT-tyypiksi 3, ja nettipelien kanssa olisi varmasti ongelmia. Pleikan kannalta ei ole vaarallista, vaikka kaikki portit olisivat sepposen selällään, koska PS3:lle ei ainakaan toistaiseksi ole mitään haittaohjelmia tai tunnettuja haavoittuvuuksia.

Kannattaa tarkistaa Pleikan verkkoasetuksista, mitä se sanoo UPnP:stä. Jos se sanoo, että onpi saatavilla, siinäpä vastaus alkuperäiseen kysymykseesi. Mutta tietämättä modeemin tarkkaa merkkiä ja mallia on vaikea arvioida tämän enempää.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom