Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Kaikille suurkiitos, homma alko toimi :) Lukaisin vähän ohjekirjaa ja laitehallinnan kautta laitoin päälle UPnP:n. Tehtyään PS3:lla internet-testin näytti heti NAT2:n. Kiitokset vielä kerran :rolleyes: Oli helpompaa kuin luulinkaan x)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Auttakaa nyt joku pls ku oon iha käsi näitten kans. Eli sain tossa jouluna ps3:sen + cod4:sen, ja aloin tietenki värkkäämään konsolia verkkoon. No meillä sattu olemaan 2 telewellin modeemia, joten yhdistin PC:n ja pleikkarin molemmat omiin modeemeihinsa (ei mahdollisuutta laittaa samaan, koska pleikkari on yläkerrassa). No laitoin tarvittavat osotteet manuaalisesti pleikkarii ja ne on kunnossa testin perusteella. Ps3 kuitenkin valittaa DNS ongelmasta ja sanoo jotain että virhekoodi 807101102. Eli internet yhteys-kohdassa on failed. Selittäkääs joku mitä pitäis tehä :)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

bleesXd sanoi:
Auttakaa nyt joku pls ku oon iha käsi näitten kans. Eli sain tossa jouluna ps3:sen + cod4:sen, ja aloin tietenki värkkäämään konsolia verkkoon. No meillä sattu olemaan 2 telewellin modeemia, joten yhdistin PC:n ja pleikkarin molemmat omiin modeemeihinsa (ei mahdollisuutta laittaa samaan, koska pleikkari on yläkerrassa). No laitoin tarvittavat osotteet manuaalisesti pleikkarii ja ne on kunnossa testin perusteella. Ps3 kuitenkin valittaa DNS ongelmasta ja sanoo jotain että virhekoodi 807101102. Eli internet yhteys-kohdassa on failed. Selittäkääs joku mitä pitäis tehä :)
Molemmat modeemit eivät voi olla yhtaikaa päällä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

No sitten tää on aika mahdoton järjestely. No mutta jos tietokoneen modeemin ottaa pois päältä kun käytän ps3, silti tämä ei auta ongelmaani koska olen kokeillut ottaa tietokoneen modeemin pois päältä eikä toimi. Eli DNS ongelma.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Wrench sanoi:
En ymmärtänyt sanaakaan mitä noissa ohjeissa oli. Pitäs avata uus yhteys ja sitten ymmärtää valita oikeat nastat oikeisiin kohtiin jotenkin ja ohjeissa ei kuitenkaan neuvottu tätä...mistä toi laitetaan päälle ihan suomeksi. Onko se joku nasta jossain välilehdellä vai pitääkö muodostaa uusi yhteys ja sitä kautta jotenkin ja mikä ja mistä...Osaan kyllä jotain mutta nämä protokollat sun muut dns jne. lyhenteet ja numerosarjat niistä en ymmärrä mitään.

Piiiiiitkien asennusten päätteeksi sain vihdoin ps3 naksahtamaan nettiin. Hiuhkan hämäävä oli tuo nasta mistä piti valita yhteyden jakaminen, tämä teki sen, että verkkoyhteys2 alkoi pelittää ilman mitään siltauksia mitä ensin kokeilin. Tuo yhteyden jakaminen kuulostaa kyllä sillain hurjalta, että jaanko nyt yhteyttäni kaikille muillekin netissä?
DNS virheeseenhän tuo mun homma kaatui, ip-osoitteen ps3 löysi hienosti. DNS-virhe johtui lopulta palomuurin asetuksista! Sitähän pleikkari ei kerro vaan antaa sitkeästi samaa virhettä. Käytän Zonealarmin ilmaista palomuuria ja siinä mulla oli valikosta valittu suojaustasoksi HIGH sen pudottaminen MEDIUM ratkaisi ongelmani, näin ainakin uskon koska sen jälkeen ps3 tärähti nettiin.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

bleesXd sanoi:
No sitten tää on aika mahdoton järjestely. No mutta jos tietokoneen modeemin ottaa pois päältä kun käytän ps3, silti tämä ei auta ongelmaani koska olen kokeillut ottaa tietokoneen modeemin pois päältä eikä toimi. Eli DNS ongelma.

Suosittelen rakentamaan kotiin hieman lisää verkkoinfrastruktuuria, eli pelkän modeemin tilalle modeemi+reititin yhdistelmä, johon saat kiinni kaikki talon verkkoa tarvitsevat vehkeet ilman suurempia ongelmia. Hommaa helpottaa jos samassa purkissa on vielä WLAN tukiasema mukana, jolloin PS3:n saa langattomasti verkkoon. Vaatisi n. 100-200 euron investoinnin.

Mitä PS3 sanoo yhteystestin tuloksena? Mitkä ovat sen saamat verkko-osoitteet? Mitä osoitteita PC käyttää? Mitkä ovat modeemien merkit ja mallit? Onko toinen (PS3:n käyttämä) modeemi toiminut joskus?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Kun tuo aiemmin postailin tuonne ps3 ongelmiin ehkä tämä kuuluu kumminkin enenmmän tänne.

tuolla siis tietoa ongelmasta
http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=38259&page=22

Eli siis pystyn joinimaan konsolifinin ja muiden peleihin, partyihin ja puhumaan ongelmitta chatissa ja psn chatissa, mutta kaverini ei kykene käyttämään psn chattia, kutsumaan minua partyyn online peleissä ja kuulemaan chattiani vaikka minä hänet mm COD4:ssa kuulinkin.
Hän pystyy myös muut kuulemaan välillä joten tuo chat virhe voi olla tilapäinen.

molemmilla on zyxel 600 series motukka joka on jaettu Trend netin ethernet switchillä
Nat-1 molemmilla pauhaa mutta silti tuntuu että jokin ylempi voima estäisi laitteidemme yhteistyön näissä party ja chat systeemeissä, hauskinta tässä on vielä että kyseessä on rl kaveri joten löytyy vieläpä sama DNA liittymä. 40gt peleke löytyy hänella oma on edelleen 60gt.

täällä yhtään tietäväisempiä asian suhteen tai muita jolla on ollut sama ongelma ja saatu raktaistuksi. :(
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Viper7 sanoi:
täällä yhtään tietäväisempiä asian suhteen tai muita jolla on ollut sama ongelma ja saatu raktaistuksi. :(
Lähtekää aluksi siitä, että molemmat ottaa ne kytkimet pois välistä ja laitatte PS3:set suoraan modeemiin kiinni. Jos toimii, toinen laittaa kytkimet takaisin ja koitatte uudestaan jne.

Muuten tuota on todella hankala lähteä selvittämään näin foorumitasolla, koska molemmilla on NAT-1.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Wrench sanoi:
Tuo yhteyden jakaminen kuulostaa kyllä sillain hurjalta, että jaanko nyt yhteyttäni kaikille muillekin netissä?
Miksi joku tarvitsisi nettiyhteyttäsi, jos netin yli pitää kuitenkin tulla koneellesi. ;)

Ei tuossa ole mitään riskejä. PC:si vaan antaa PS3:lle mahdollisuuden käyttää verkkoa, ja koska määrittelit ICS:ssä sen verkkokortin johon nettiä jatketaan, ei siihen kukaan muu pääse väliin.

PC:si toimii näin reitittimenä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Kojo sanoi:
Lähtekää aluksi siitä, että molemmat ottaa ne kytkimet pois välistä ja laitatte PS3:set suoraan modeemiin kiinni. Jos toimii, toinen laittaa kytkimet takaisin ja koitatte uudestaan jne.

Muuten tuota on todella hankala lähteä selvittämään näin foorumitasolla, koska molemmilla on NAT-1.

Minulla tuollainen temppu ei onnistu sillä kone ei ole olohuoneessa, mutta kaverilla voisi toimiakkin, hmm tarvitseepas koittaa tätä. Jep, toivottavasti kyseessä olisi vain joku 2.10 tuoma bugi ja tämä olisi väliaikaista, kai tuohon chattiin pääsee ilman muuten mikkiäkin, kun tuo warhawkin mukana tullut mikki omaa pienen käynnistys viiveen.
Warhawkissa kaveri kuitenkin kuuli minut taas ja pystyin hänen kauttaan joinaamaan peliin, mutta party ei taas onnistu codissa, harmittavaksi ei pysty kuin näissä kahdessa koittamaan.

jossain myös puheltiin tuosta IP:n muuttamisesta FIXED:iksi mutta mitäs tämä merkitsee ja miten toteutetaan ja mikä vaikutus tällä voisi olla?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Elikkäs minulla on TCW710 kaapelimodeemi WLANilla. Nykyään se on kytketty piuhalla suoraan läppäriin ja PS3 on yhteydessä WLANin kautta. CoD4:ssa on aika paljon eri verkko ongelmia. Se on sen verran buginen boksi, et olen ajatellut vaihtaa sen parempaan. Olisko jollain suosituksia samanlaisesta laatikosta, jossa olisi WLAN yhteys??

Yksi vaihtoehto olisi, meidän asunnossa on valmis ATK-kaapelointi. Eli hommaisin kytkimen ja hyvän kaapelimodeemin ja unohtaisin tuon koko WLANin? Mutta tuoko tämä muita ongelmia mukana?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

jakkratos sanoi:
mistä hemmetistä ton wep-koodin löytää!?:mad: :mad: :mad:

WLAN tukiasemasi konfiguraatiosta, eli olet itse, tai joku sinun puolestasi, sen WEP-koodin eli salasanan sinne laittanut.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

petekki sanoi:
Yksi vaihtoehto olisi, meidän asunnossa on valmis ATK-kaapelointi. Eli hommaisin kytkimen ja hyvän kaapelimodeemin ja unohtaisin tuon koko WLANin? Mutta tuoko tämä muita ongelmia mukana?

Itselläni on myös kaapelointi rasioineen asunnossa, joten käytän PS3:n kanssa aina piuhaa, koska 100MB tai 1GB sisäverkko on paljon kivempi kuin 40-54MB verkko :) Langaton verkko itselläni on myös epäluotettavampi muutenkin, mutta se lienee enempi käyttämäni tukiaseman ongelma. Mielestäni mitään uusia ongelmia tuo kokoonpano ei sinun tapauksessasi pitäisi tuoda.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

hartzu sanoi:
Itselläni on myös kaapelointi rasioineen asunnossa, joten käytän PS3:n kanssa aina piuhaa, koska 100MB tai 1GB sisäverkko on paljon kivempi kuin 40-54MB verkko :) Langaton verkko itselläni on myös epäluotettavampi muutenkin, mutta se lienee enempi käyttämäni tukiaseman ongelma. Mielestäni mitään uusia ongelmia tuo kokoonpano ei sinun tapauksessasi pitäisi tuoda.

Olisko sulla suositella hyvää kytkintä ja kaapelimodeemia?? :confused: ;)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

petekki sanoi:
Olisko sulla suositella hyvää kytkintä ja kaapelimodeemia?? :confused: ;)

Kaapelimodeemeista en tiedä oikeastaan mitään, mutta kytkin/reititin osastolla luottaisin näihin tunnettuihin verkkolaitevalmistajiin, ja välttäisin kaikkia A-link merkkisiä laitteita kuin ruttoa. Esim. Linksysillä on melko hyviä tuotteita.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Viper7 sanoi:
Minulla tuollainen temppu ei onnistu sillä kone ei ole olohuoneessa, mutta kaverilla voisi toimiakkin, hmm tarvitseepas koittaa tätä. Jep, toivottavasti kyseessä olisi vain joku 2.10 tuoma bugi ja tämä olisi väliaikaista
Eikö sitä voi edes väliaikaisesti kantaa sinne olohuoneeseen. Hieman pitää nähdä vaivaa jos haluaa ongelmat ratkaista.

Ei se mikään bugi ole jos teillä kahdella ei yhteydet toimi.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Nyt kaipaa kovasti fiksumpiensa neuvoja!
Eli ongelman laatu on seuraava;
Taloudessa 2 kpl PS3, langaton yhteys reititin on Buffalo Buffalo AirStation WHR-G54S,
usein käy niin että vain toinen konsoleista saa yhteyden verkkoon ja toinen ei saa IP-osoitetta.
Reitittimestä piuha menee suoraan seinään josta Soneran yhteys.
Buffalo toimii "Bridge" moodilla, DHCP on pois käytöstä.
Mitä siis olen tehnyt väärin?? :D

Suuri kiitos jo etukäteen!
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Kojo sanoi:
Tässä mättää. Laita DHCP päälle.

Vaan tuo kokoonpano näyttää olevan siltaava, eli osoite tulee palvelun tarjoajan DHCP palvelimelta, eikä tuolta Buffalolta.

Jääkö osoite saamatta aina samalta PS3:lta, vai vaihteleeko se?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom