Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 vuonna 2005!?

Hohhoijakkaa... taas on täällä lähtenyt mopo käsistä. Ei nyt pidä liian tosissaan ottaa Sonyn heittämiä visioita! Vai on tarkoitus hidastaa GC:n ja XB:n myyntiä... Kukahan oikeasti odottaa kolme vuotta, jos haluaa ostaa uuden konsolin?

Kyllä se konsolin ostovalinta tehdään melko lyhyellä odotuksella - aivan maksimina joku n. vuosi joillakin himo-odottajilla. Kolme vuotta on jo hiukan pitkä aika odotella sitä haluamaansa konetta peukkuja pyöritellen. Joo, se siitä.

Sitten tohon tekniikkapuoleen:

Mitä jos pelit pyörivät servereillä ja verkon yli välittyy vain päivittyvä kuva tilanteesta tai piirtokomennot konsolille ja ohjauskomennot toiseen suuntaan? Eihän tohon nyt niin kummia vaadita yhteydeltä, servereiltä sitten sitäkin enemmän. Sonyllahan oli jotain grid-kokeilujuttuja IBM:n kanssa ellen väärin muista.

No, heitinpä nyt vain tonkin ilmaan...en jaksa alkaa etsimään mitään taustoja näinkin turhaan aiheeseen. Mieluummin väännän MGS:n tankkeriosuuden läpi..... :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Hohhoijakkaa... taas on täällä lähtenyt mopo käsistä. Ei nyt pidä liian tosissaan ottaa Sonyn heittämiä visioita! Vai on tarkoitus hidastaa GC:n ja XB:n myyntiä... Kukahan oikeasti odottaa kolme vuotta, jos haluaa ostaa uuden konsolin?

Tarkoituksena onkin ottaa vain GC:n ja XB:n thunderia pois. Se näyttää onnistuvan, katsokaa vaikka tämän threadin pituutta. Kun voisimme keskutella vaikkapa jostain Gamecuben julkaisusta, niin sen sijaan keskustelemme jostain PS3:sta, joka tulee joskus vuonna 200X.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Sitten tohon tekniikkapuoleen:

Mitä jos pelit pyörivät servereillä ja verkon yli välittyy vain päivittyvä kuva tilanteesta tai piirtokomennot konsolille ja ohjauskomennot toiseen suuntaan? Eihän tohon nyt niin kummia vaadita yhteydeltä, servereiltä sitten sitäkin enemmän. Sonyllahan oli jotain grid-kokeilujuttuja IBM:n kanssa ellen väärin muista.
Olen lukenut samanlaista juttua netistä, eli sain semmoisen käsityksen, että ps3 aikoihin sonyn pelit pyörii palvelimilla, eikä itse ps3sissa. Aikomoista hypetystähän tuo näyttäisi olevan.
 
Re: Re: Re: PS3 vuonna 2005!?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

ehh... olen hieman pihalla. Mitäs suhteellistä IP-osoitteiden lukumäärässä on kun niitä on rajoitetusti. Ja nykyisen standardin mukaan mentäessä nehän uhkaavat loppua, eikös se näin ollut.
Palvelimien kautta IP-osoitteiden käyttöä rajoitetaan kokoajan.
Noin vaan tiedoksi. :)
Suhteellinen asia on nimenomaan se jako.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


Nehän loppuvat kesken nuo IPt. Ei sillä ole väliä onko se kone mitenkään hyttysenpaska vai ei, sillä tietokoneet kyllä hoitavat sen standardin loppuunsa. Siirymävaiheeseen isketty internettiin luottavan pelikoneen julkaisu olisi paska idea.
Mutta kaikki varmaan ymmärtävät että tuo olisi naurettava arkkitehtuuri noin aikaisin, eikä tuo IP-standardin vaihtuminen ole se suurin ongelma vaan enemmänkin yksi tuhannesta.
Mitäs nyt oikeasti horiset. Ei oikeasti enää ymmärrä...?
En ymmärrä mitään, mitä tarkoitat. Siis mitä.?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

Mitäs nyt oikeasti horiset. Ei oikeasti enää ymmärrä...?
En ymmärrä mitään, mitä tarkoitat. Siis mitä.?

Öö siis tiedät varmaan mitä tarkoittaa IPv4 ja IPv6? Hyvä. 2005 pitäisi pystyä korvaamaan IPv4 kokonaan - siitä ei tosin ole mitään takeita tapahtuuko näin. Eli mitään tuohon jokseenkin nojaavaa teknologiaa ei kannata julkaista ennenkuin se voidaan optimoida oikein. Konsoli kun ei ole PC. Parempi?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu

Konsoli kun ei ole PC. Parempi?
Öh..siis. Sehän on aivan ykshailee mikä toosa niitä ip-osoitteita käyttää. Edelleenkin lennetään väärällä puolella avaruutta. ;)
Löytyisikö rautalanka malli, jotta meikäläinenkin ymmärtäisi mitä ajat takaa. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


Öö siis tiedät varmaan mitä tarkoittaa IPv4 ja IPv6? Hyvä. 2005 pitäisi pystyä korvaamaan IPv4 kokonaan - siitä ei tosin ole mitään takeita tapahtuuko näin. Eli mitään tuohon jokseenkin nojaavaa teknologiaa ei kannata julkaista ennenkuin se voidaan optimoida oikein. Konsoli kun ei ole PC. Parempi?
Jotta et pitäisi minua aivan kädettömänä ajatuksineni, niin pitää vielä lisätä että:
Periaatteessa tarvitaan vain yksi julkinen IP-osoite / sisäverkko.
Isommankin sisäverkon vrt. esim. arenanet, käyttöön tarvitaan vain kyseisellä hetkellä vapaana oleva julkinen osoite. Siis periaatteessa. Tällä periaatteella voidaan luoda vaikka kuinka isoja ns. sisäverkkoja, jotka toimivat keskenään sisäverkkoihin tarkoitetuilla IP-osoitteilla.
En tiedä oliko tämä tarpeeksi epäselvää, mutta tarkennan mielelläni. :)
 
Ei liity varsinaisesti PS3:een, mutta nyt PC puolellakin ollaan menossa PS2 tyyppisiin täysin ohjelmoitaviin grafiikkasuorittimiin.

Jos PS2 oli näin paljon aikaansa edellä, niin voinee olettaa että PS3 pystyy kumoamaan Mooren lain (joka on muuten on aika turha 'laki' koska perustuu vain yhden Moore nimisen heebon 'ennustukseen')

3D labs
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ei liity varsinaisesti PS3:een, mutta nyt PC puolellakin ollaan menossa PS2 tyyppisiin täysin ohjelmoitaviin grafiikkasuorittimiin.

Jos PS2 oli näin paljon aikaansa edellä, niin voinee olettaa että PS3 pystyy kumoamaan Mooren lain (joka on muuten on aika turha 'laki' koska perustuu vain yhden Moore nimisen heebon 'ennustukseen')

3D labs
Ei tuo PS2:n "aikaansa edellä olevuus" siltikään ole peleissä näkynyt. MGS2 on jo näyte, mutta sitäkin sai useamman vuoden odottaa...
 
Otappa Corca huomion, että PS2 tekniikka oli valmis jo vuonna 1999. En tarkoitakkaan että se olisi ENÄÄ niin paljon aikaansa edellä, vaikkakin yhä hyvinkin ajanmukainen.
Eurooppaan nyt tulleitten/tulevien japsipelien koodaus on aloitettu jo parivuotta sitten, jolloin niitten käyttämät pelienginet on myös käytännössä lyöty lukkoon.

Luuletko todella että jos xbox olisi tuotu markkinoille samaan aikaan kuin PS2 japanissa, että se tekniikaltaan olisi pärjännyt PS2:lle (edes spekseissä)?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
jonjes - siis tuollainen PS3n ideahan tarvitsisi nimenomaan staattisen IP:n. Pointti!
Jaa...miten niin. Staattinen IP-osoite/kone on myös sisäverkoissa.
Mielestäni PS3-idea on kaikkine valokuituineen jostain muualta kuin järjellisestä maailmasta...:D
Pointti on nimenomaan siinä, että IP-osoitteet eivät lopu kun hyödynnetään palvelinten jakoa pienempiin verkkoihin.
Ja tämä on sitten se tie konsolien kautta saatavaan pelattavuuteen...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
ööh... oon vähä pihalla. Mitä meinaa IPv4 ja IPv6??

Ja ei kai siitä oo pelkoa, että IP osoitteet loppuis kesken, ainahan siihen voi lisätä numeroita, kun nykyään on joku kymmenen, niin ps3:een (vain tähän yhteenlaitteeseen) voisi tulla vaikkapa 20 numeroa, eikai sitä niin vaikeeta olis tehä erilaista IP systeemeitä yhelle laitteelle, se tietenkin olis eri asia, jos kaikki maailman jo olemassa olevat IP osotteet pitäsi muuttaa, mutta kun vain ps3:n ja sen srvereiden IP osotteesta tekis jonku 20 numeroisen.
 
Uskoisin että PS3 tulee yhä käyttämään perinteistä tallenusmediaa laajakaistan ohella, olkoon se sitten Blue Ray DVD tai nykyinen DVD formaatti.

Jos Sony turvautuu pelkkiin valokuitulaajakaistayhteyksiin niin en näkisi koneelle markkinoita juuri Japanin ulkopuolella, ainakaan ennen vuotta 2010.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa

Jos Sony turvautuu pelkkiin valokuitulaajakaistayhteyksiin niin en näkisi koneelle markkinoita juuri Japanin ulkopuolella, ainakaan ennen vuotta 2010.


2010?? Silloin kone on jo niin vanhentunut, ettei sitä kukaan osta!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ei sitä kukaan osta silloinkaan jos ei ole mahdollisuutta saada pelejä kuin valokaapelin kautta.

Niinpä! Ihmiset haluavat jotain materiaalista rahojen vastineeksi. Vaikka se olisikin toimiva (epäilen) systeemi, en usko, että ihmiset ostaisivat sitä...
 
Ylös Bottom