Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 vuonna 2005!?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Hifi_Mies taisi kirjoittaa että:

1. Hahaha! Tiedätkö mikä SOI on?

2. Tottakai PS3:ssa käytetään tuota teknologiaa. AMD ottaa sen käyttöön prosessoreissaan tänä vuonna. Tai on jo ottanut mutta markkinoille noita ei vielä ole tuotu. Intel ei edes luota SOI:hin vaan käyttää eri ratkaisua.

3. Microsoft ja Nintendo voivat kumpikin ostaa prosessorinsa näiltä kahdelta tai usealta muulta prosessorivalmistajalta.

4. Et usko että Microsoft tai Nintendo kykenevät saamaan taakseen yhtä hyviä edellytyksiä kehittää uutuuskonsoleitaan. Naurettavaa. Nintendolla on paras tietotaito konsoleiden kehittämiseen ja MS:llä syvin rahakirstu.

5. En nyt sanoisi että IBM:n ja Nintendon yhteistyö GameCuben tekemisessä on tehnyt siitä ylivoimaista vaikka hyvä kone onkin. Vai?

6. Ja anna nyt Hifi_Mies esimerkki laskutoimituksesta tai demosta jollainen todistaa tuon PS2:n ylivoimaisuuden. Tunnen jonkin verran ihmisiä ketkä pääsevät sellaisen ajamaan PS2-työkaluilla ja näkisivät kyllä sellaisen mielellään. Sonykin varmaan sellaisen tahtoisi niin voisi todistaa koneen paremmuutta sillä.

1. Kyllä tiedän.

2. Tiesin kyllä että AMD on jo hommannut lisenssit IBM:ltä SOI teknologiaan. Seuraan alaa niin aktiivisesti että tälläiset uutiset eivät jää minulta huomaamatta. Mutta juju on siinä että PS3:seen kehitetään parannuksia SOI teknologiaan ja tietenkin paljon muuta kivaa.

3. Niin voivat, mutta teknologiaa ei ole suunniteltu konsoleita varten ja silloin tulevat mukana myös PC raudan lapsentaudit. Tarkoitatko muuten että MS tai Nintendo saisivat SOI teknologian AMD kautta? Koska minulla on ainakin sellainen käsitys että lisenssi pitää hankkia IBM:tä.

4. No mitäs Nintendo muka on tehnyt Ganecuben raudan eteen? Prossun suunnitteli IBM ja näytönohjainen joku pikku pulju ennen kuin liittyi naytönohjainvalmistaja ATI:iin. Nintendo palkkasi ulkoiset firmat suunnittelemaan kaksi konsolin keskeistä komponenttia.

Joo on Microsoftilla rahaa, mutta sillä se voi korkeintaan ostaa raudan ulkopuolisilta firmoilta Xbox2:seen, jolloin mukana tulee paljon komponentteja joiden teho menee konsolikäytössä hukkaan. Ei se tarkoita että jos Microsoftilla on rahaa niin naps vaan ja Microsoftilla on heti huippu professorit ja tutkinuslaitokset kuten IBM:llä. Jos Microsoft aikoo saada kunnon resurssit konsolinsa kehitykseen, niin sen pitää solmia sopimuksia firmojen kanssa kuten Sony teki.

5. Niin, mutta vain siksi koska kehityksen tavoitteet olivat aivan erilaiset kuin PS3:sen kohdalla.

6. Sanoin jo että en enää lähde tähän tappeluun mukaan. Kyllä minä joskus annoin jotain laskelmia väiteideni tueksi. Koodien pätkiäkin saisin ehkä hankittua, sen verran hyviä oivalluksia on PS2:sen koodaajilla viimeaikoina ollut, mutta mitä turhaan.... Muutamissa PS2 peleissä on jo juttuja joita Xboxsilla ei voida toteuttaa.
 
Asia on niin että , yleensä PC laitteiden kehittäjät luovat konsoleiden teknologian. Konsolit ovat ja tulevat olemaan riippuvaisia PC:n teknologiasta. Intel, joka kehitti ensimmäisen mikroprosessorin noin 30 vuotta sitten, kehittää ja johtaa myös tulevaisuuden tekniikkaa. Selvää konsolipuolella on että Sony on ajautunut liian pitkälle myyntiluvuissa kuin yksikään muu konsoli, joten on selvää että PS3 tulee tulevaisuudessakin ottamaan ykkös sijan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nali Lord
Intel, joka kehitti ensimmäisen mikroprosessorin noin 30 vuotta sitten, kehittää ja johtaa myös tulevaisuuden tekniikkaa. Selvää konsolipuolella on että Sony on ajautunut liian pitkälle myyntiluvuissa kuin yksikään muu konsoli, joten on selvää että PS3 tulee tulevaisuudessakin ottamaan ykkös sijan.
No johan oli tarinaa...;). Vain logiikka puuttuu...:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies


3. Niin voivat, mutta teknologiaa ei ole suunniteltu konsoleita varten ja silloin tulevat mukana myös PC raudan lapsentaudit. Tarkoitatko muuten että MS tai Nintendo saisivat SOI teknologian AMD kautta? Koska minulla on ainakin sellainen käsitys että lisenssi pitää hankkia IBM:tä.

4. No mitäs Nintendo muka on tehnyt Ganecuben raudan eteen? Prossun suunnitteli IBM ja näytönohjainen joku pikku pulju ennen kuin liittyi naytönohjainvalmistaja ATI:iin. Nintendo palkkasi ulkoiset firmat suunnittelemaan kaksi konsolin keskeistä komponenttia.

3. Ei tarvita lisenssiä IBM:ltä tuollaiseen. AMD vaan maksaa siitä rojalteja, heillä kun on jo tuo lisenssi. Mutta SOI ei ole ainoa tulevaisuus vaan enemmänkin yksi monesta.

4. Nintendo on tehnyt sen koneen, suunnitellut sen arkkitehtuurin. Eli käytännössä tehnyt koko laitteen. Komponentit tekevät PC:n mutta eivät konsolia. Eikös sinun pitänyt olla perillä konsolimarkkinoista puheidesi mukaan? Luulisi nyt tietävän että Sony, Nintendo ja Sega ovat koneensa arkitehtuurin suunnitelleet alusta loppuun ja palkanneet ulkoisia tahoja komponenttien valmistukseen ja toki suunnitteluunkin. Mutta Ainoastaan MS on ostanut käytännössä arkkitehtuurin ulkoiselta taholta.

Ja ArtX on mielestäsi pieni pulju? Aika kiva määrä ATI:lta tuohon pikkuiseen puljuusi rahaa upposi. IBM suunnitteli prosessorin MACiin. Se olisi voinut olla myös jokin muu suunnittelija. Valmistajahan tuolla on Motorola.

Nintendolla on myöskin yhteistyö Matsushitan kanssa joka on muuten Sonya isompi firma. Aika hassua vai. Ihme kun äijä alkaa hypettämään jostain aivan yleisestä yhteistyösopimuksesta mikä ei käytännössä anna minkäänlaista näkyvää kilpailuetua muihin vastaaviin nähden. Jestas.

Ja Nali Lordille tiedoksi että Playstationia ei voi verrata Inteliin, sillä konsolimarkkinoilla mikään konsoli ei ole kolmea sukupolvea putkeen pitänyt kruunua. Oli se naurettava ajatus silloin että Sony veisi Nintendolta ja Segalta niiden selkeästi määräävän markkina-aseman. Mutta vei. Eli jos katsotaan historiaan niin PS3 ei tulisi olemaan enää edeltäjiensä kaltainen hitti vaan sen korvaisi joku toinen. Eikä muuten ole kovin riippuvaista PC-raudasta nuo konsolimarkkinat, eihän PS2 sisällä PC-rautaa RAMBUS-muistin lisäksi käytännössä lainkaan. Eikä muuten ole edes RIMMejä eli huppista, siinä koneessa ei ole PC-rautaa. GameCubessa on MAC-rautaa, ei taaskaan PC-sellaista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


1. Ei tarvita lisenssiä IBM:ltä tuollaiseen. AMD vaan maksaa siitä rojalteja, heillä kun on jo tuo lisenssi.

2. Mutta SOI ei ole ainoa tulevaisuus vaan enemmänkin yksi monesta.

3. Nintendo on tehnyt sen koneen, suunnitellut sen arkkitehtuurin. Eli käytännössä tehnyt koko laitteen. Komponentit tekevät PC:n mutta eivät konsolia. Eikös sinun pitänyt olla perillä konsolimarkkinoista puheidesi mukaan? Luulisi nyt tietävän että Sony, Nintendo ja Sega ovat koneensa arkitehtuurin suunnitelleet alusta loppuun ja palkanneet ulkoisia tahoja komponenttien valmistukseen ja toki suunnitteluunkin.

4. Ja ArtX on mielestäsi pieni pulju? Aika kiva määrä ATI:lta tuohon pikkuiseen puljuusi rahaa upposi. IBM suunnitteli prosessorin MACiin. Se olisi voinut olla myös jokin muu suunnittelija. Valmistajahan tuolla on Motorola.

5. Nintendolla on myöskin yhteistyö Matsushitan kanssa joka on muuten Sonya isompi firma. Aika hassua vai. Ihme kun äijä alkaa hypettämään jostain aivan yleisestä yhteistyösopimuksesta mikä ei käytännössä anna minkäänlaista näkyvää kilpailuetua muihin vastaaviin nähden. Jestas.

1. Okei, kiitos oikaisusta.

2. Huomaatko ristiriidan kommenteissasi? :p

3. Eipä ole ei, mutta kuitenkin yksi hyvä vaihtoehto. Ja lisäksi SOI tekniikkaa on kehitetty varsin pitkään jo.

4. No kunhan heitin kommentin "pieni pulju". En muistanut firman oikeaa nimeä.

5. Niin, mutta millä osastolla Matsushitan meriitit on?
 
Mitä vaikka exxon tulee kehittämään CG2:sta? Onko se sitten hyvä kun se kerran on ISO yhtiö? No varmaan saa hyvän jäähdyttimen koneeseen...:D IBM muuten teki taas tossa viime vuonna sen maailman tehokkaimman suorittimen, firmahan tekee mm. niitä ei kaupallisissa tarkoituksissa (eli ei kuluttaja käyttöön). Tosin joku muu firma tais jo tehdä sitäkin nopeamman prossun. Mutta pistin asian siksi, että firma ainakin tietää sen homman mihin tuo yhtistyö pohjautuu. Ei varmaan tarkoita sitä, että aina suurempi firma tekee paremmin asiat, kuin ehkä pienempi. Tuskin Sony esim. tekee maailman parhaat kaiuttimet, vaikka onkin iso firma, yleensä testeissä pärjää pienemmät, jotka ovat omistautuneet vaikka juuri kaiuttimiin!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies

5. Niin, mutta millä osastolla Matsushitan meriitit on?

Matsushita on Sonyn ohella yksi DVD:n patentinhaltijoista. Matsushita on optisen teknologian edelläkävijä ja isoimpia viihde-elektroniikkavalmistajia. Esimerkiksi GameCuben levyasemat ovat lähtöisin sieltä. Joten Matsushitan meriitit ovat samalla osastolla kuin Sonyn.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


...
Ja Nali Lordille tiedoksi että Playstationia ei voi verrata Inteliin, sillä konsolimarkkinoilla mikään konsoli ei ole kolmea sukupolvea putkeen pitänyt kruunua. Oli se naurettava ajatus silloin että Sony veisi Nintendolta ja Segalta niiden selkeästi määräävän markkina-aseman. Mutta vei. Eli jos katsotaan historiaan niin PS3 ei tulisi olemaan enää edeltäjiensä kaltainen hitti vaan sen korvaisi joku toinen. Eikä muuten ole kovin riippuvaista PC-raudasta nuo konsolimarkkinat, eihän PS2 sisällä PC-rautaa RAMBUS-muistin lisäksi käytännössä lainkaan. Eikä muuten ole edes RIMMejä eli huppista, siinä koneessa ei ole PC-rautaa. GameCubessa on MAC-rautaa, ei taaskaan PC-sellaista.

Tuskin konsolibisnekseen voidaan soveltaa historian teoriaa 'heiluriliikkeestä' jossa historia toistaisi itseään tietyin aikajaksoin.
Varsinkaan kun on kyse vain parinkymmenen vuoden ajanjaksosta.

Viihde-elektroniikan kirjoittamaton laki on, että ennenpitkää joku järjestelmä muodostuu standardiksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa


Tuskin konsolibisnekseen voidaan soveltaa historian teoriaa 'heiluriliikkeestä' jossa historia toistaisi itseään tietyin aikajaksoin.
Varsinkaan kun on kyse vain parinkymmenen vuoden ajanjaksosta.

Viihde-elektroniikan kirjoittamaton laki on, että ennenpitkää joku järjestelmä muodostuu standardiksi.

Konsolibisnekseen ei voi soveltaa minkäänlaista lakia, joka oli tuon postaukseni koko pointti. Mutta tuosta kirjoittamattomasta laistasi, sitäkään ei voi soveltaa konsolibisnekseen. Olisi vähän sama kun sanoisi että Sonyn TV:t muodostuvat lopulta standardiksi ja muut jäävät pois ;) Ellei tietty Sony, Nintendo, MS ja sata muuta potentiaalista kilpailijaa ala yhteisyritykseen minkä sitten jokin taho kieltäisi monopoliasemaan pyrkimisen perusteella.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu

IBM suunnitteli prosessorin MACiin. Se olisi voinut olla myös jokin muu suunnittelija. Valmistajahan tuolla on Motorola.


Kasittaakseni G3 prosessoreja valmistaa IBM ja G4 prosessoreja Motorla.


Ja Nali Lordille tiedoksi että Playstationia ei voi verrata Inteliin, sillä konsolimarkkinoilla mikään konsoli ei ole kolmea sukupolvea putkeen pitänyt kruunua.


Atari 2600??? 70-luvun lopusta 80-luvun puoleenvaliin. Tuona aikana julkaistiin entista tehokkaampia konsoleita.


Eikä muuten ole kovin riippuvaista PC-raudasta nuo konsolimarkkinat, eihän PS2 sisällä PC-rautaa RAMBUS-muistin lisäksi käytännössä lainkaan. Eikä muuten ole edes RIMMejä eli huppista, siinä koneessa ei ole PC-rautaa. GameCubessa on MAC-rautaa, ei taaskaan PC-sellaista.

Mita ihmeen PC-rautaa??? PC = Personal Computer eli henkilokohtainen tietokone. Mac on siten yhtalailla PC ja niin on myos Commodore 64.
 
Koko konsolibisnes on toisaalta vasta lapsenkengissä, kun kattoo kauan ala on vasta ollut. 20 vuoden päästä porukka saattaa hyvinkin pelata jollain ihan eri merkillä ja kukaan ei muista pleikkaa tai GC, kuin vain hilpeinä laatikkoina joilla oli alkeellisia pelejä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia

Kasittaakseni G3 prosessoreja valmistaa IBM ja G4 prosessoreja Motorla.


GameCuben prosessorit tulevat Motorolalta.

Atari 2600??? 70-luvun lopusta 80-luvun puoleenvaliin. Tuona aikana julkaistiin entista tehokkaampia konsoleita.


Eiih tuolla perusteellahan GameBoy on ollut markkinajohtaja konsoleissa jo hemmetin kymmenen vuotta. Meinasinkin että kun valmistaja siirtyy sukupolvesta toiseen niin se ei ole säilyttänyt kolmea sukupolvea peräkkäin markkina-asemaansa. Atari 2600:n jälkeen ei mikään Atarin konsoli kokenut samanlaista menestystä.

Mita ihmeen PC-rautaa??? PC = Personal Computer eli henkilokohtainen tietokone. Mac on siten yhtalailla PC ja niin on myos Commodore 64.

IBM:n termi PC (personal computer) tarkoittaa kyllä PC-arkkitehtuurin mukaisia koneita ja perinteisesti x86-arkkitehtuuriin pohjautuvia tai yhteensopivia. Voit tarkistaa sanakirjasta.
 
Vaikka konsolit ei käytä suoraan PC:n tekniikkaa, ainakin joutuvat tekemään yhteistyötä PC yritysten kanssa. Ja yhteistyö tarkoittaa sitä että jossain muodossa PC:n tekniikkaa käytetään, oli se sitten käytännön tai teoria muodossa. Eli riippuvaisia ollaan.
 
Minun käsittääkseni taas GC:n Gekko prossu ja Applen G3 ja G4 prossut on tehnyt yhteistyössä IBM, Motorola ja Apple.
Eikö näitten edeltäjä ole se PowerPC prossu jossa ensikertaa tämä kolmikko oli yhteistyössä.
GC:ssähän taitaa olla ihan IBM logokin jossain.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


Matsushita on Sonyn ohella yksi DVD:n patentinhaltijoista. Matsushita on optisen teknologian edelläkävijä ja isoimpia viihde-elektroniikkavalmistajia. Esimerkiksi GameCuben levyasemat ovat lähtöisin sieltä. Joten Matsushitan meriitit ovat samalla osastolla kuin Sonyn.

En kyllä lähtisi Matsushitaa vertaamaan Sonyyn. Kyllä Sonyllä on sen verran enemmän osaamista eri viihde-elektorniikan osa-alueilla että se painii hieman eri sarjassa Matsushitan kanssa. Liikevaiho voi olla samaa luokkaa, mutta jos esimerkiksi mitataan tunnettavuutta tai osaamista eri aloilla niin Sony on kiistaton voittaja.
 
Jaa a..

Ei millään pahalla mutta taitaa nyt xbox ja GC miehiä vituttaa kun on tollanen mylly tekeillä. siinähän se aika kuluu odotellessa microsoftin toista pelikonsolia, siihen taitaa tulla ihan windows. kelatkaa hei!
olis aika koomista jos pelikonsolissa olisi windows. noh, onneks pelikonsoli ei käynnisty yhtä kauan kun pc.. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies


En kyllä lähtisi Matsushitaa vertaamaan Sonyyn. Kyllä Sonyllä on sen verran enemmän osaamista eri viihde-elektorniikan osa-alueilla että se painii hieman eri sarjassa Matsushitan kanssa. Liikevaiho voi olla samaa luokkaa, mutta jos esimerkiksi mitataan tunnettavuutta tai osaamista eri aloilla niin Sony on kiistaton voittaja.

No nyt kyllä erehdyt. Matsushita kilpailee kaikilla osa-alueilla Sonyn kanssa, GameCuben (Panasonic Q) myötä myös konsolimarkkinoilla. Sano yksikin asia mistä Sonylla on tietotaitoa ja Matsushitalla ei.
 
Re: Jaa a..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Anssi|
Ei millään pahalla mutta taitaa nyt xbox ja GC miehiä vituttaa kun on tollanen mylly tekeillä. siinähän se aika kuluu odotellessa microsoftin toista pelikonsolia, siihen taitaa tulla ihan windows. kelatkaa hei!
olis aika koomista jos pelikonsolissa olisi windows. noh, onneks pelikonsoli ei käynnisty yhtä kauan kun pc.. ;)
Ei millään pahalla, mutta kaikilla konsolivalmistajilla on aina jotain uutta kehitteillä.

Ei millään pahalla, mutta aikaa menee vielä pitkään ennenkuin konsoli rantautuu myyntiin.

Ja yleisesti, toivon ettei konsoleista tule samanlaista helvetin päivitysrumbakivaa kuin PC-puolella. Joku 5 vuotta on hyvä aikasykli uudelle konsolille. On revitty vanhasta kaikki irti ja uutta odottaakin vesi kielellä. Jos konsolisukupolvi vaihtuisi vaikkapa joka kolmas vuosi, saataisiin tietysti nauttia tehokkaammista konsoleista ueammin, mutta minkäänlaista kestävää kehitystä ja nautintoa pelata nykyisellä konsolilla ei olisi...hötkyily uusista malleista veisi pelaamisen ilon, ainakin itseltä.

Enemmän panostamista nykyisiin konsoleihin ja peleihin, sanon ma! Uudet konsolit tulkoon sitten kun aika on.

Henkkoht. tunnelmia:
Itseltäni on fiilis vähän kadonnut pelaamisesta...älytön mekkala vaan kaikesta nannasta mikä nurkan takana on tulossa, nykyiset pelit eivät ole kuin "sitä ja tätä" kun konsoli on "sitä ja tätä". Oma PS2:n on ollut pettymys itselleni, mutta toivon että peleihin panostettaisiin vaan paremmin, saisi sijoitetuille rahoilleen enemmän vastinetta. Mikäli uuden konsolimallin markkinoilletuloaika lyhenee, pienenee samalla rahoille saatu vastine. Tätäkö halutaan? Kumpa saisi "vanhan pelifiiliksen" takaisin...
 
Kaikista turhista ketjuista tämä on se kaikkein turhin!



...ai niin, multahan oli mennyt se uskottavuus...unohtakaa tämä kommentti ;)
 
Ylös Bottom