Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 vuonna 2005!?

Re: Re: Jaa a..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca

Ei millään pahalla, mutta kaikilla konsolivalmistajilla on aina jotain uutta kehitteillä.

Ei millään pahalla, mutta aikaa menee vielä pitkään ennenkuin konsoli rantautuu myyntiin.

Ja yleisesti, toivon ettei konsoleista tule samanlaista helvetin päivitysrumbakivaa kuin PC-puolella. Joku 5 vuotta on hyvä aikasykli uudelle konsolille. On revitty vanhasta kaikki irti ja uutta odottaakin vesi kielellä. Jos konsolisukupolvi vaihtuisi vaikkapa joka kolmas vuosi, saataisiin tietysti nauttia tehokkaammista konsoleista ueammin, mutta minkäänlaista kestävää kehitystä ja nautintoa pelata nykyisellä konsolilla ei olisi...hötkyily uusista malleista veisi pelaamisen ilon, ainakin itseltä.

Enemmän panostamista nykyisiin konsoleihin ja peleihin, sanon ma! Uudet konsolit tulkoon sitten kun aika on.

Henkkoht. tunnelmia:
Itseltäni on fiilis vähän kadonnut pelaamisesta...älytön mekkala vaan kaikesta nannasta mikä nurkan takana on tulossa, nykyiset pelit eivät ole kuin "sitä ja tätä" kun konsoli on "sitä ja tätä". Oma PS2:n on ollut pettymys itselleni, mutta toivon että peleihin panostettaisiin vaan paremmin, saisi sijoitetuille rahoilleen enemmän vastinetta. Mikäli uuden konsolimallin markkinoilletuloaika lyhenee, pienenee samalla rahoille saatu vastine. Tätäkö halutaan? Kumpa saisi "vanhan pelifiiliksen" takaisin...

Tuossa tulikin jo tuutin täydeltä asiaa. Mä pääsin tuosta yli kun kaivelin pölystä tekken tagin ja aloin iskeä sitä ja muistin heti millaset fiilarit mulla oli joskus pari kuukautta ennen ps2:n julkasua. Nyt on tullu kaivettua kaikki pelit komerosta ja pelattua niitä niin ahkerasti enkä JAKSA EDES VÄLITTÄÄ mokomasta jutusta että PS3 tulisi "jo" 2005. Tulkoot vittu vaikka ens viikolla. Mä pitäydyn mun PS2:ssa ja pelaan sillä ja syksyllä tulee Gamecube. Nauttikaa tästä hetkestä ja tän hetken konsoleista ja niiden pelitarjonnasta älkääkä aina katsoko 12 vuotta eteenpäin. Ties vaikka silloin olisi kaikki muut pelit kuin shakki ja ristinolla kiellettyjä liian väkivallan, seksin, uskonnollisen suggestion sun muun takia. Mä tiedän, että mä ainaki aion :)...
 
Oikea asenne DemonWithin, harmi vain että tämänhetken peleistä nauttiminen hukkuu välillä ylettömän "tulevaisuus-hypen" alle. Mm. PES2:n tuleminen ennen joulua PS2:lle on pieni yllätys minulle...pelihän tulee ennenkuin entisen julkaisemisesta on vuottakaan! Ei muuta, mutta vanhaa Pro Evolution Socceriakaan tullut vielä pelattua puhki ja uutta pukkaa...hektistä on, sano.
 
Re: Re: Re: Jaa a..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin


Tuossa tulikin jo tuutin täydeltä asiaa. Mä pääsin tuosta yli kun kaivelin pölystä tekken tagin ja aloin iskeä sitä ja muistin heti millaset fiilarit mulla oli joskus pari kuukautta ennen ps2:n julkasua. Nyt on tullu kaivettua kaikki pelit komerosta ja pelattua niitä niin ahkerasti enkä JAKSA EDES VÄLITTÄÄ mokomasta jutusta että PS3 tulisi "jo" 2005. Tulkoot vittu vaikka ens viikolla. Mä pitäydyn mun PS2:ssa ja pelaan sillä ja syksyllä tulee Gamecube. Nauttikaa tästä hetkestä ja tän hetken konsoleista ja niiden pelitarjonnasta älkääkä aina katsoko 12 vuotta eteenpäin. Ties vaikka silloin olisi kaikki muut pelit kuin shakki ja ristinolla kiellettyjä liian väkivallan, seksin, uskonnollisen suggestion sun muun takia. Mä tiedän, että mä ainaki aion :)...

En puhu 12 vuodesta, kolme riittää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


No nyt kyllä erehdyt. Matsushita kilpailee kaikilla osa-alueilla Sonyn kanssa, GameCuben (Panasonic Q) myötä myös konsolimarkkinoilla. Sano yksikin asia mistä Sonylla on tietotaitoa ja Matsushitalla ei.

- DVD-soittimet
- CD-soittimet
- MD-soittimet
- Televisiot
- Vahvistimet
- Tietokoneen näytöt
- Kannettavat soittimet

Onhan näitä. En väitä etteikö Matsushitalla voisi olla liiketoimintaa näiden laitteiden puolella, mutta Sonyllä on kyllä selvästi laadukkaammat vehkeet. Kyllä se vaan näin on. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies


- DVD-soittimet
- CD-soittimet
- MD-soittimet
- Televisiot
- Vahvistimet
- Tietokoneen näytöt
- Kannettavat soittimet

Onhan näitä. En väitä etteikö Matsushitalla voisi olla liiketoimintaa näiden laitteiden puolella, mutta Sonyllä on kyllä selvästi laadukkaammat vehkeet. Kyllä se vaan näin on. :)

Eikös tämä Matsushita tunneta meillä Panasonicina? Ja ainakin viimeisimmä TM:n televisio testin mukaan Panasonicin 32" laajakuva töllö oli hieman parempi kuin Sonyn vastaava. Ettei vain Hifi_miehen väitteet perustu siihen ettei tuo Matsushita-nimi ole täällä Euroopassa kovin tuttu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
Onhan näitä. En väitä etteikö Matsushitalla voisi olla liiketoimintaa näiden laitteiden puolella, mutta Sonyllä on kyllä selvästi laadukkaammat vehkeet. Kyllä se vaan näin on. :)
Matsushita Electric Europe
Panasonic and Technics are brand names for Matsushita Electric Industrial Co Ltd. of Japan (MEI), one of the World's largest manufacturers of consumer electronics and ranked 3rd on the Fortune 500 Electronics & Electrical Equipment Index. In 2000 MEI had a turnover of $68.862 billion.
Usko pois, kyllä nekin jotain osaa ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver

Matsushita Electric Europe
Panasonic and Technics are brand names for Matsushita Electric Industrial Co Ltd. of Japan (MEI), one of the World's largest manufacturers of consumer electronics and ranked 3rd on the Fortune 500 Electronics & Electrical Equipment Index. In 2000 MEI had a turnover of $68.862 billion.
Usko pois, kyllä nekin jotain osaa ;)

Kyllähän ne jotain osaa, tietty - ei vaan yhtä hyvin kuin SONY.
Sony on ollut jo ainakin 80-luvulta (aiemmalta en muista) maailman arvostetuimpien yhtiöiden joukossa. Mietipä mikä on tuon mainitsemasi listan ykkösenä.

Sonyn brandi on myös yksi maailman arvostetuimmista. En jaksa nyt kaivaa monesko tällä hetkellä, mutta ainakin 90-luvulla oli toisena heti kokiksen jälkeen. Nyt on kyllä alempana.

Onhan panasonic kilpaillut konsoleissa aiemminkin. Kuka muistaa panasonicin menestyksekkään osallistumisen 3DO:n valmistukseen. Siinä on kyllä ehkä hirvein paska, mitä konsolimarkkinoilla on koskaan nähty - ja siitä piti maksaakin vielä 4995mk kun se tuli markkinoille. Jopa Atarin Jaguar näytti hyperhoukuttelevalta 3DO:n verrattuna.

No meni nyt vähän taas näköjään homma tyhmäks, mutta ei voi mitään: Sonya arvostetaan maailmalla enemmän kuin Matsushitaa ja tuotteet nähdään parempina.
 
kyllä tässä tosiaan rupee taas kaipaamaan sitä aikaa kun sai rauhassa pelata vanhalla psx:llä laadukkaita pelejä, eikä uusista ja paremmista koneista oltu kuultukaan vielä. Tällanen turha tappelu vie vaan ilon pelaamisesta, enkä mä todellakaan halua miettiä konsolin päivittämistä tai uuden hankkimista vielä vuosiin. Kuinkas pitkään psx onkaan ollu myynnissä? pelit vaan parani ja parani ajan mittaan, ja kone on vieläkin ihan käyttökelponen vehje, vaikka tehoa on kuin taskulaskimella ;)

Aivan turhaa tehdä uusia koneita muutaman vuoden välein. Tämän hetkisistäkin laitteista saa vaikka mitä irti, jos vaan pelien tekijät viitsii nähdä vaivaa eikä juokse ihan pelkästään helpon rahan perässä.

Konsoleiden ideahan on juuri tuo, että otetaan kaikki teho irti siitä raudasta mitä on sen sijaan että yritettäisiin pysyä teknologiakehityksen ylimmällä aallonharjalla. Ainakin sen takia itse aikanaan lopetin PC:llä pelaamisen ja ostin PSX:n.
 
Minusta on turhaa alkaa puhumaan "PS3" koska jos se vasta
ns. ilmestyy vuodella 2005.
Siinähän ajassa voi tapahtua mitä tahansa =)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Kyllähän ne jotain osaa, tietty - ei vaan yhtä hyvin kuin SONY.
Sony on ollut jo ainakin 80-luvulta (aiemmalta en muista) maailman arvostetuimpien yhtiöiden joukossa. Mietipä mikä on tuon mainitsemasi listan ykkösenä.

Sonyn brandi on myös yksi maailman arvostetuimmista. En jaksa nyt kaivaa monesko tällä hetkellä, mutta ainakin 90-luvulla oli toisena heti kokiksen jälkeen. Nyt on kyllä alempana.

Onhan panasonic kilpaillut konsoleissa aiemminkin. Kuka muistaa panasonicin menestyksekkään osallistumisen 3DO:n valmistukseen. Siinä on kyllä ehkä hirvein paska, mitä konsolimarkkinoilla on koskaan nähty - ja siitä piti maksaakin vielä 4995mk kun se tuli markkinoille. Jopa Atarin Jaguar näytti hyperhoukuttelevalta 3DO:n verrattuna.

No meni nyt vähän taas näköjään homma tyhmäks, mutta ei voi mitään: Sonya arvostetaan maailmalla enemmän kuin Matsushitaa ja tuotteet nähdään parempina.
No onkai se nyt selvää, että Sony on tunnetumpi brändinä (ja tästähän ei alunperin väiteltykkään), mutta on tyhmää väittää, että Sonylla olisi viihde-elektroniikka-alasta enemmän kokemusta kuin Matsushitalla. Arvelisin, että HifiMies ei ole (taaskaan) perehtynyt asiaan ja selvittänyt, että Technics ja Panasonic ovat yhtä kuin Matsushita ja, että firma painii todellakin samassa sarjassa Sonyn kanssa.
 
Kyllä toi on nyt jo sen tason yleistietoa, että jos ei tiedä niin huhhuh!

Kyllä hifari sen varmasti tietää.

Ja eihän kokemus tarkoita sitä että osaa tehdä laatukamaa.
varsinkin telkuissa sony kärsii jonkin verran testeissä siitä, että se pystyy hinnoittelemaan televisionsa korkeammalle tasolle kuin muut juuri brandinsa ansiosta.

Kyllä sony on ollut selkeä edelläkävijä kodinelektroniikassa verrattuna oikeastaan mihin firmaan tahansa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Ja eihän kokemus tarkoita sitä että osaa tehdä laatukamaa.
Tämä ei kyllä mene kaaliin sitten niin ollenkaan. Voisiko joku selittää tämän minulle? Miten voi olla paljon kokemusta vaikkapa televisioista, ja ei sitten osaa tehdä hyvää sellaista? Lasketaanko kokemukseksi myös huonojen televisioiden valmistaminen?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser


Eikös tämä Matsushita tunneta meillä Panasonicina? Ja ainakin viimeisimmä TM:n televisio testin mukaan Panasonicin 32" laajakuva töllö oli hieman parempi kuin Sonyn vastaava. Ettei vain Hifi_miehen väitteet perustu siihen ettei tuo Matsushita-nimi ole täällä Euroopassa kovin tuttu.

Edellä mainitsemastani listasta Matsushita valmistaa vain televisioiden saralla kilpailukykyisiä tuotteita Sonyn kanssa. Molemmilla valmistajilla on omat vahvuutensa televisioidensa ominaisuuksissa. Esim. Sonyn televisioissa on selvästi "puhtaammat" värit kuin Matsushitan televisioissa. Mitä tulee muihin mainitsemiini laitteisiin, niin Sony voittaa kyllä Matsushitan vehkeet kirkkaasti. Tästä on turha edes väitellä. Eikä meikäläinen millään perstuntumalla tässä väittele, mistä luulet nimimerkkini tulleen?
 
Valitettava tosiasia kyllä on, että Sonyn viimeisimmät keskihintaluokan tv-mallieissa on laatu jonkinverran huonompi kuin parinvuoden takaisissa Sonyn malleissa.

Sama pätee joihinkin Sonyn AV-viritinvahvistimiin ja eräisiin muihinkin laitteisiin. Syynä on varmaan yleinen taloustaantuma joka pakotti Sonynkin käyttämään halvempia komponentteja, mutta hinnat kuluttajille pysyivät silti samoina.

Sama ilmiö voi olla muittenkin valmistajien tuotteissa, mutta itselläni on tällaisia kokemuksia vain lähinnä Sonyn tuotteista joita vertailin kun hankin uusia laitteita, ja päädyin uusimpien mallien sijaan laadukkaampiin edellisvuoden malleihin.
 
totuus on kuitenkin se että parhaat telkkarit, kaiuttimet, vahvistimet jne. tekee aina joku ns. pikkupulju eikä isot kihot niinkuin esim. sony, panasonic, philips....jne. jotka tekevät kaiken viihde-elektroniikkansa suurelle massalle...se ei todellakaan tarkoita että niiden tuotteet olisivat huonoja, ei todellakaan sillä tavalliselle kuluttajalle riittää mainosti kyseisten yhtiöiden viihde-elektroniikka, mutta parhaista markkinoilta saatavista tuotteista ja elektroniikkajäteistä on turha puhua yhtä aikaa(poikkeuksena konsolit joissa on takana vain isoja yhtiöitä)...
 
No ehkä kaiuttimissa ,vahvistimissa ja cd soittimissa tuo pätee, muttei suinkaan telkkareissa. Ja suurilla valmistajilakin kuten Sonyllä on omat high-end tuotteensa jotka pärjäävät kyllä siinäkin sarjassa.

Vai voitko sanoa jonkun telkkareita valmistavan pikkupuljun jonka tuotteet olisi 'high-end' tasoisia (videotykit on jo eri juttu, samoin eksoottisemmat plasma- ja mikropeilimonitorit).

Kuvaputkivalmistajia on kuitenkin vaan jokunen, niistä suurimmat Sony, Thomson, Panasonic ja Philips.
 
Olen jo pitkään ihmetellyt miksi Sony lähtee pelimarkkinoille, kun se osaa paljon paremmin valmistaa esim. kuvaputkia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan breadfan
Olen jo pitkään ihmetellyt miksi Sony lähtee pelimarkkinoille, kun se osaa paljon paremmin valmistaa esim. kuvaputkia.

Sonyn bisnekset ovat putoamaan päin kaikilla muilla paitsi tuolla videopelialalla. Itseasiassa Sony ei olisi enää edes viiden suurimman viihde-elektroniikan valmistajien joukossa ilman Playstationia, sillä firman entistä hittiä, walkmania ei enää myydä kuten ennen. Tuosta muuten se kun Matsushitaa ei voi muka verrata Sonyyn niin voidaan tietty sanoa että firmalla on huomattavasti laajempi toimiala, sillä Panasonic on vain yksi Matsushitan tuotemerkeistä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


Sonyn bisnekset ovat putoamaan päin kaikilla muilla paitsi tuolla videopelialalla. Itseasiassa Sony ei olisi enää edes viiden suurimman viihde-elektroniikan valmistajien joukossa ilman Playstationia, sillä firman entistä hittiä, walkmania ei enää myydä kuten ennen. Tuosta muuten se kun Matsushitaa ei voi muka verrata Sonyyn niin voidaan tietty sanoa että firmalla on huomattavasti laajempi toimiala, sillä Panasonic on vain yksi Matsushitan tuotemerkeistä.

Kyllä toi laskusuhdanne on ihan kaikia valmistajia koskeva, ei vain sonya. Sony pikemminkin pärjää keskimäärin paremmin kuin kilpailijansa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover


Kyllä toi laskusuhdanne on ihan kaikia valmistajia koskeva, ei vain sonya. Sony pikemminkin pärjää keskimäärin paremmin kuin kilpailijansa

Mihinkähän lähteeseen tämäkin väite perustuu? Olettamukseen?

Olisikohan jotain linnkkiä josta näkisi tuon viihde-elektoniikka jättien listauksia yms...?
 
Ylös Bottom