juupajaapa
Well-Known Member
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Hmm.. no kyllä. PS2sta luvattiin ihan uskomattomia tosin, täytyi olla aika pässi ellei epäillyt yhtään. Peak-arvoja esitettiin reaaliarvoina yms. ja ne peakitkin olivat yläkanttiin arvioitu. Ne sepitykset siitä mitä se kone pystyisi tekemään olivat kyllä aika koomisia. Tuskinpa enää PS3-hypeen alkavat heittää sellaista juttua.
Juu, ja esim. MS ei siis ole yhtään hypettänyt arvojaan yläkanttiin, eihän.
Normaali käytäntö markinoinnissa, vain toopet ottaa 'pelihamoilla tulee olemaan tunteet' markkinointipuheet tosissan. Sonyn olisi pitänyt sitten varmaan nimetä prosessorinsa tylsästi joksikin EE256:ksi ettei olisi tullut väärinkäsityksiä

Kyllä Sony, MS ja Nintendo tulevat vielä esittämään arvonsa 'best possible case' periaatteen mukaan (MS vielä lisää siihen ihan varmuuden vuoksi vielä 2xturvavaraa

Mielestäni Sonyn PS2 hypetys piti loppujenlopuksi melko hyvinkin paikkansa, siis nimenomaan Sonyn itsensä liikkeellelaittamat, ei iltapäivälehtien ja höyrypääsaittien vetelemät väärät johtopäätökset. Ehkä grafiikka ei ole Toy Story tasoista, mutta parhaimmillaan melko lähellä jos otetaan huomioon että resoluutio on paljon pienempi mitä filmillä. Animaation taso on myös parhaimmillaan filmitasoista.
Vastaavanlaista grafiikkaa joita ennen julkaisua esitetyissä demoissa näytettiin on nähty jo useissa peleissä.
Mitä siis ovat ne lupaukset jotka eivät pitäneet paikkaansa???
Haluaisin kuulla esimerkkejä.
PS3:n 'distributed computing' on myös tod.näk. ymmärretty osittain väärin. Nettisivut taas viljelevät lauseita tyyliin:
'While he didn't share details, the plan presumably would involve networked game machines sharing software, processing power and data.'
kun todennäköisesti haastateltava on alunperin tarkoittanut 'distributed computing:lla vaan luonnollista evoluutiota PS2 tekniikasta jossa usea prosessori murskaa dataa 'jaetusti'.
PS3 tullee luultavasti olemaan vieläkin enemmän paralleelinen, siitä 'distributed computing'.
Voi tietysti olla että lisäksi netissä olevat PS3:t jakavat laskutehoa jossain määrin, esim AI:n laskemiseen esim. MMORPG peleissä pelimaailman NPC hahmoille. Mutta että PS3:n laskuteho tulisi päasiassa perustumaan netissä oleviin koneisiin on kyllä taas ääliöitten ymmärtämättömyyttä.
En pidä mitenkään täysin mahdottomana että PS3 voisi päästä ainakin lähelle hypetettyjä arvoja. Rinnakkaisprosessointi mahdollistaa hyppäyksen eteenpäin, johon perinteisellä tekniikalla veisi vuosia.
Mooren 'laki' ei todellakaan ole mikään fysiikan laki, vaan entisen Intelin työntekijän oletus siitä miten tietotekniikka tulisi kehittymään. Oletus pohjautuu lähinnä siihen miten paljon transistoreita voidaan mahduttaa samalle piirille.
Tämä oletus on vuodelta 1965.
Edes Intel ei odota Mooren lain enää pitävän paikkaansa vuosikymmenen lopulla.
Tulevissa prosessoritekniikoissa transistorien lukumäärän kasvattaminen ei enää ole se tärkein maali, kuten ei kellotaajuuden kasvattaminen.
Viimeksi muokannut moderaattori: