Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Itse asiassa tämän voi kääntää myös MS:n näkökulmaan. Olet konsolivalmistaja, jolla on n. milj. kappaleen installed base (joku varmaan kertoo paljonko niitä on globaalisti myyty). Markkina-analyysit osoittavat, että myynti on laskussa ja kilpailijan tuote on nostamassa myyntiään. Korjausliikkeeksi on suunniteltu Blu-Ray -ominaisuuden lisäämistä, jotta konsolin multimediaominaisuudet saadaan samalle tasolle kilpailijan kanssa. Lisäksi on suunniteltu samankaltaista liiketunnistavaa ohjainta kuin mitä toisen kilpailijan konsolista löytyy.
Miten lanseeraat tuotepäivityksen?
- Koska installed base on jo suuri, ei uutta ohjaustapaa tai tallennusmediaa voida ottaa pakolliseksi ominaisuudeksi.
- Koska lisätyt ominaisuudet ovat käytännössä lisävarusteita, on markkinointi suunnattava uusille ostajille, tosin ohjaimen voinee myydä myös nykyisille omistajille.
- Blu-Ray voidaan myydä esim. elokuvabundlen avulla.
- Ohjain tarvitsee tuekseen houkuttelevan pelilanseerauksen. Ohjainta tukevia pelejä on hyvä tulla myös jatkossa tai sen houkuttelevuus jää lyhyeksi.
Itse näen, että Blu-Ray toisto vie pois PS3:n edun multimedialaitteena (olettaen, ettei XBoxissa ole merkittäviä rajoittavia tekiöitä esim. resoluution tai 24p:n suhteen). Remote-ohjaimen suhteen kaikki riippuu itse peleistä.
Loogisin lienee Xbox 540. 360 plus puolikkaan päivityksen lisä eli 180. Kato 360 + 180 = 540. Selekeetä settiä.
Tai voidaanhan tuo tasoittaa lähimpään sataseen: Xbox 500. Tämä kääntyisi myös kansankieleen ja katuhintaan hyvin: "Yks tommonen boksviissataa ja sehän oli se viissataa?" Väkevämmällä lisätuulettimella voitaisiin myydä sporttista Xbox 500 GT -mallia ja flash-muistisena Xbox 500 GT Hyperdrive -mallia. Joo!
Jälkiedit: Tästä kommentistani tuli jäsenpalautetta, johon vastasin näin. Eli turha postaushan tämä itseltä oli. Jatketaan siis jälleen kypsemmällä ja sisältörikkaammalla annilla. Kiitos ja anteeksi.
Itse asiassa tämän voi kääntää myös MS:n näkökulmaan. Olet konsolivalmistaja, jolla on n. milj. kappaleen installed base (joku varmaan kertoo paljonko niitä on globaalisti myyty). Markkina-analyysit osoittavat, että myynti on laskussa ja kilpailijan tuote on nostamassa myyntiään. Korjausliikkeeksi on suunniteltu Blu-Ray -ominaisuuden lisäämistä, jotta konsolin multimediaominaisuudet saadaan samalle tasolle kilpailijan kanssa. Lisäksi on suunniteltu samankaltaista liiketunnistavaa ohjainta kuin mitä toisen kilpailijan konsolista löytyy.
Miten lanseeraat tuotepäivityksen?
- Koska installed base on jo suuri, ei uutta ohjaustapaa tai tallennusmediaa voida ottaa pakolliseksi ominaisuudeksi.
- Koska lisätyt ominaisuudet ovat käytännössä lisävarusteita, on markkinointi suunnattava uusille ostajille, tosin ohjaimen voinee myydä myös nykyisille omistajille.
- Blu-Ray voidaan myydä esim. elokuvabundlen avulla.
- Ohjain tarvitsee tuekseen houkuttelevan pelilanseerauksen. Ohjainta tukevia pelejä on hyvä tulla myös jatkossa tai sen houkuttelevuus jää lyhyeksi.
Itse näen, että Blu-Ray toisto vie pois PS3:n edun multimedialaitteena (olettaen, ettei XBoxissa ole merkittäviä rajoittavia tekiöitä esim. resoluution tai 24p:n suhteen). Remote-ohjaimen suhteen kaikki riippuu itse peleistä.