Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Ihankos tosissasi rinnastat ristiohjain->analogitikku -siirtymän analogitikku->kaukosäädin -siirtymään?

Wiimotella voi tehdä kaiken sen mitä analogitikullakin ja myös paljon uutta kuitenkaan ilman että käytettävyys olisi kärsinyt. Tässä mielessä se on selvä harppaus tikusta eteenpäin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Wiimotella voi tehdä kaiken sen mitä analogitikullakin ja myös paljon uutta kuitenkaan ilman että käytettävyys olisi kärsinyt.
No tuon näkee sitten kun meillä on valmis laite ja pelejä. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Wiimotella voi tehdä kaiken sen mitä analogitikullakin ja myös paljon uutta kuitenkaan ilman että käytettävyys olisi kärsinyt. Tässä mielessä se on selvä harppaus tikusta eteenpäin.
Vaikea uskoa esim. että perinteisen autopelin pelaaminen onnistuisi kakella läheskään yhtä hyvin kuin tatilla. Muitakin pelejä ja pelityyppejä löytyy. Kake on enemmän oma uusi juttunsa, kuten DS:n kosketusnäyttökin oli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
No tuon näkee sitten kun meillä on valmis laite ja pelejä. :rolleyes:

Lähes kaikki jotka ovat päässet käyttämään wiimotea sanovat ettei siinä käytettävyydessä todellakaan ole vikaa. Sitä kakea ei tarvitse todellakaan huitoa, vaan hiirelle tyypilliset sirot liikkeet riittävät.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Lähes kaikki jotka ovat päässet käyttämään wiimotea sanovat ettei siinä käytettävyydessä todellakaan ole vikaa.
Hmm, ihan kuin tässä jonkinaikaa sitten olisi ollut jotkut isohkot messuntapaiset josta kuului vähän soraääniä... ??? ;)

Ja elä hyvä mies usko kaikkia kuulopuheita, tulet vain pettymään elämässäsi!
Vanha viidakon sanontakin sen kertoo, eli kannattaa katsoa eikä katua! :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Hmm, ihan kuin tässä jonkinaikaa sitten olisi ollut jotkut isohkot messuntapaiset josta kuului vähän soraääniä... ??? ;)

Aika vähän. Ja suurin osa murinoista tuli ohjaimen kalibraation suhteen, joka oli Metroid Prime 3:ssa välillä aika pahasti hakusissa. Sitten oli tietenkin Joystiq joka oli ottanut periaatteeksi mollata kaikkea Nintedoon liittyvää E3:ssa (ja tästä nousikin aikamoinen haloo varsinkin kun he tahallaan vääristelivät faktoja saadakseen tukea omille väittämilleen).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jaa että kaikki kritiikkikö on automaattisesti perustelematonta, jos se kohdistuu Nintendoon? :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Vaikea uskoa esim. että perinteisen autopelin pelaaminen onnistuisi kakella läheskään yhtä hyvin kuin tatilla.

Hmm, itse voisin kuvitella että autopeleihin ohjain juuri sopisi hyvin. Kalikkaa voi pidellä käsissä vähän niikuin rattia ( poikittain ) ja kallistella ohjatakseen. Suuremmman liikevaranhan tämä salllii mitä tatti ja muistuttaakin enemmän oikealla ratilla ohjaamista.

Mutta tosiaankin, sittenpähän nähdään että miten homma toimii kun laite on käsillä....
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Jaa että kaikki kritiikkikö on automaattisesti perustelematonta, jos se kohdistuu Nintendoon? :p

Ei vaan silloin kuin kritiikkiä ei perustella kunnolla.

EDIT: Prkleen Hex ja Xevious... Tästä olisi tullut todella pitkä kaksinpuhelu jollette te olisi tunkeneet viestejänne väliin. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Hmm, itse voisin kuvitella että autopeleihin ohjain juuri sopisi hyvin. Kalikkaa voi pidellä käsissä vähän niikuin rattia ( poikittain ) ja kallistella ohjatakseen. Suuremmman liikevaranhan tämä salllii mitä tatti ja muistuttaakin enemmän oikealla ratilla ohjaamista.

Mutta tosiaankin, sittenpähän nähdään että miten homma toimii kun laite on käsillä....


Niinhän se menee mutta omasta mielestä ratilla on paljon vaikeampi ajaa kuin tatilla, mikä takaa nopeat reaktiot, ratti on vain tarkka, ei muuta. Ja kyllä tiedän mistä puhun.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Ei vaan silloin kuin kritiikkiä ei perustella kunnolla.

Tässä ohjaintapauksessa paras perustelu on, kuten vaikka uutta autoa ostaessa, perstuntuma.
Eli härveli on hyvä, jos se tuntuu itsestä hyvältä! Siinä vaiheessa on ihan turha perustella
ostopäätöstään speksejä ja arvosteluja lukemalla, jos ei ihan rehellisesti pidä kokemastaan.

Tietysti voi olla valmiiksi niin virittäytynyt asian puolesta, että nielee pahimmankin kuran
silkkaa fanitustaan. Sama pätee tiätty myös toisinpäin, ja myönnän että olen erittäin
skeptinen kapulanheiluttelun suhteen. Tietysti tässä tapauksessa olisi ilahduttavaa olla
väärässä, ja olisi minussa miestä myöntämään virheelliseksi osoittautunut ennakkoluuloisuuteni.

edit: Ja tällä kertaa siis pointti oli että pitäisi luottaa vain omiin kokemuksiin, kun tällaisille perstuntemuksille
ei ole vertailukelpoista mittaria. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En kyllä tuota wiimotea alkaisi analogitattiin vertaamaan. Aika paljon enemmän tuo kuitenkin uutta tullessaan. Eikä tuo analogitattikaan ole täysin ristiohjainta korvannut, vai näettekö padeja ilman ristiohjainta?

No, joka tapauksessa ihan odotettavaa että ihmiset ovat skeptisiä tuon kapulan suhteen. Veikkaan että kun Nintendo esitteli ristiohjaimen niin ihmiset olivat sitä mieltä että mitä roskaa, ei ikinä korvaa joystickia. Mistään ei tiedä onko se hyvä ennenkuin sen saa käteensä ja pääsee kokeilemaan. N64:n padi näytti myöskin typerältä viritykseltä aikanaan mutta silti aikansa paras padi oli kyseessä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Hmm, itse voisin kuvitella että autopeleihin ohjain juuri sopisi hyvin. Kalikkaa voi pidellä käsissä vähän niikuin rattia ( poikittain ) ja kallistella ohjatakseen. Suuremmman liikevaranhan tämä salllii mitä tatti ja muistuttaakin enemmän oikealla ratilla ohjaamista.

Mutta tosiaankin, sittenpähän nähdään että miten homma toimii kun laite on käsillä....
Mitään oikeaa ajoneuvoa ei taideta ajaa vastikkeettomalla ja tukemattomalla ohjaimella? Rattien lisäksi erilaisilla tikuilla kyllä ohjataan. Tunnoton ilmassa kääntely (vaikka käsiä tukisikin) ei vain ole tarpeeksi tarkkaa. Jossain Excite Truckin tapaisessa varmaan kyllä toimii.

No, mutta sittenhän sen näkee.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Mitään oikeaa ajoneuvoa ei taideta ajaa vastikkeettomalla ja tukemattomalla ohjaimella? Rattien lisäksi erilaisilla tikuilla kyllä ohjataan. Tunnoton ilmassa kääntely (vaikka käsiä tukisikin) ei vain ole tarpeeksi tarkkaa. Jossain Excite Truckin tapaisessa varmaan kyllä toimii.

No, mutta sittenhän sen näkee.

Onhan noita ilmassa heilutettavia ratteja ollut ennenkin. Aivan kamalia kapistuksia. Tosin kai siitä saisi halvan rattisysteemin jos olisi vain ratti jonka keskelle törkättäisiin tuo ohjain.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Onhan noita ilmassa heilutettavia ratteja ollut ennenkin. Aivan kamalia kapistuksia. Tosin kai siitä saisi halvan rattisysteemin jos olisi vain ratti jonka keskelle törkättäisiin tuo ohjain.
FreeWheel!

Olihan se järkyttävän huono.

Tietysti Wiin sensorit ovat valtavasti parempia, mutta ei autoa silti voi ajaa tarkasti ilmakit..... ratilla.

Tai sitten olen taas väärässä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Mitään oikeaa ajoneuvoa ei taideta ajaa vastikkeettomalla ja tukemattomalla ohjaimella? Rattien lisäksi erilaisilla tikuilla kyllä ohjataan. Tunnoton ilmassa kääntely (vaikka käsiä tukisikin) ei vain ole tarpeeksi tarkkaa. Jossain Excite Truckin tapaisessa varmaan kyllä toimii.

No, mutta sittenhän sen näkee.

Johan Shigerukin sanoi että kake ei sovellu kaikkiin pelityyppeihin, ja että wii:n f-zeroa tullaan pelaamaan "retro-ohjaimella", kuten smash brossia. Ja tarvitsemmeko realistisia ajokokemuksia wiillä? Jos tarvitset niin osta xbox tai pleikkari.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Helppo ja yksinkertainen vastaus: Wii

Koska se on ainoa konsoli jota pystyy myymään muillekkin kuin peruspelaajille. Nintendo ajatteli laatikon ulkopuolelta samallakuin Sony ja Microsoft pelasivat aivan liian varman päälle, ja toistivat samaa vanhaa.

Xbox 360 tulee varmasti pärjäämään hyvin USA:ssa ja Euroopassa koska se tarjoaa HD-pelejä, ja myöhemmin HD leffojakin halvempaan hintaan kuin PS3. Niin tehokas kuin PS3 onkin, sen pelit tuskin tulevat visuaalisesti eroamaan Xbox 360 peleistä juuri lainkaan. Japanilaiset eivät osta ulkomaalaisia tuotteita, joten Microsoft olisi yhtä hyvin voinut jättää julkaisematta koko konetta siellä.

PS3 on tehokkain kone, mutta tehot ei ole ikinä merkannut yhtään mitään kun puhutaan konsolien myynneistä. Pari yksinoikeus peliä ei auta jos kone ja pelit ovat aivan liian kalliita. GTA sarja joka antoi monelle syyn hankkia PS2, ei ole enään Sonyn yksinoikeus. Bluray aseman mukaan laitto oli varmaan Sonyn mokista suurin, koska kuluttajan kannalta se voi olla täysin turha kapistus 3 vuoden päästä kuten UMD on nyt.

Wii pamahtaa kauppoihin selvästi kilpailijoitaan halvempana, ja mikä tärkeintä se tarjoaa täysin uusia kokemuksia, ei pelkästään parempaa grafiikkaa. Kun katsoo vielä Wii:n julkaisupelilistaa niin ihmettelen jos sitä ei suorastaan viedä käsistä.

Kumpaa konsolia luulette isojen julkaisijoiden ja pelifirmojen suosivan jos tilanne on vuoden päästä tämä: 1# Wii isoin markkinaosuus, edullisin alusta valmistaa pelejä. vai 2# PS3 pienin tai toisiksi pienin markkinaosuus, kallein alusta valmistaa pelejä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Helppo ja yksinkertainen vastaus: Wii

Koska se on ainoa konsoli jota pystyy myymään muillekkin kuin peruspelaajille. Nintendo ajatteli laatikon ulkopuolelta samallakuin Sony ja Microsoft pelasivat aivan liian varman päälle, ja toistivat samaa vanhaa.

Xbox 360 tulee varmasti pärjäämään hyvin USA:ssa ja Euroopassa koska se tarjoaa HD-pelejä, ja myöhemmin HD leffojakin halvempaan hintaan kuin PS3. Niin tehokas kuin PS3 onkin, sen pelit tuskin tulevat visuaalisesti eroamaan Xbox 360 peleistä juuri lainkaan. Japanilaiset eivät osta ulkomaalaisia tuotteita, joten Microsoft olisi yhtä hyvin voinut jättää julkaisematta koko konetta siellä.

PS3 on tehokkain kone, mutta tehot ei ole ikinä merkannut yhtään mitään kun puhutaan konsolien myynneistä. Pari yksinoikeus peliä ei auta jos kone ja pelit ovat aivan liian kalliita. GTA sarja joka antoi monelle syyn hankkia PS2, ei ole enään Sonyn yksinoikeus. Bluray aseman mukaan laitto oli varmaan Sonyn mokista suurin, koska kuluttajan kannalta se voi olla täysin turha kapistus 3 vuoden päästä kuten UMD on nyt.

Wii pamahtaa kauppoihin selvästi kilpailijoitaan halvempana, ja mikä tärkeintä se tarjoaa täysin uusia kokemuksia, ei pelkästään parempaa grafiikkaa. Kun katsoo vielä Wii:n julkaisupelilistaa niin ihmettelen jos sitä ei suorastaan viedä käsistä.
Asiallista tekstiä.

Mutta eikös GTA-pelejä ollut saatavilla myös Xboxilla? Toisaalta siinä vaiheessa kun kaikki olivat hankkineet jo PS2:n muita pelejä varten, niin kukaan ei tietystikään ostanut Xboxia GTA-pelejä varten. Nyt voi käydä ihan samalla tavalla, mutta paikat ovat vaihtuneet: GTA-sarjan fanit hankkivat mieluummin Xbox 360-version, koska itse konsoli on halvempi eikä visuaaliset erotkaan varmasti ole mitään päätä huimaavia (itse veikkaan erojen olevan nykykoneitten Xbox vs PS2-luokkaa korkeintaan). Lisäksi Xbox 360-versioon saatavilla oleva yksinoikeuslisämateriaali ei varmasti ainakaan karkoita potentiaalisia ostajia.

Kumpaa konsolia luulette isojen julkaisijoiden ja pelifirmojen suosivan jos tilanne on vuoden päästä tämä: 1# Wii isoin markkinaosuus, edullisin alusta valmistaa pelejä. vai 2# PS3 pienin tai toisiksi pienin markkinaosuus, kallein alusta valmistaa pelejä?
Wiille näyttäisi olevan tulossa jo nyt enemmän 3rd party-tukea kuin GameCubelle koko elinaikanaan, joten siinä mielessä näyttää hyvältä, mutta myös PS3:lla on vahva tuki 3rd partyilta aiempien PS-menestysten vuoksi. PS3:n dev kitin korkea hinta karkoittaa varmasti aloittelevia ja/tai pieniä pelitaloja. Wiin dev kitin hinta on puolestaan 1730$, mikä varmasti houkuttaa sekä pieniä että suuria pelitaloja. Vertailun vuoksi PS2:n dev kitin hinta oli noin 20 000$.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Koska se on ainoa konsoli jota pystyy myymään muillekkin kuin peruspelaajille.

Nyt puhutaan todellakin miljardeista mahdollisista asiakkaista. Eihän siinä kilpailijoilla ole mitään jakoa?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom