Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Smirre sanoi:
Eihän siinä ole mitään ihmeellistä, että ensimmäisissä peleissä ei ole nettitukea.
RJ45 ei todellakaan tarvita konsoleihin, se kuuluu tietokoneisiin. 360 se on ihan turha ja joutuu samantien maksamaan sikahinnan wlan-adapterista. Kiva vetää verkkopiuhaa työhuoneesta keittiön ohi ja olohuoneen poikki pelikonsolille.
Pölyäkään ne ei kerää.
PS3 ja Wii tuodaan oikeaoppisesti jo tehtaalta wlanilla varustettuna. Microsoftin taskukonsoliinkin varmaan vedettäisiin RJ45 piuha perään kiinni, lisätarvikkeena wlan-adapteri 90e.
Olisi silti mukava, jos pelaajille annettaisiin vaihtoehtoja. Nyt puolestaan joutuu ostamaan jonkin adapterin, jotta saa sillä tavallisella kaapelilla kiinni. Tuskin se Wiitä tuhonnut olisi, jos yksi piuhapaikka enemmän olisi pistetty. Uskallan kuitenkin väittää, että Wlania käytetään vähemmän kuin tavallista, wanhanaikaista, epäkäytännöllistä ja paskaa johtoa.
Eliytres sanoi:
Ja mitähän pelejä siellä oli sellaisia netissä pelattavaksi, että olisit ostanut sen ennen tätä uutista, muttet tämän uutisen jälkeen enää? Joku loistava MMORPG? Joku tiimipohjainen FPS-peli 64:n pelaajan verkkopelillä? Eipä sieltä Nintendolta ole muutenkaan pahemmin uutisoitu tästä WiiConnect24:stä.
Kunhan tekevät yhden tai kaksi hyvää 1st party-peliä, jotka näyttävät 3rd partyille miten online-systeemi toimii Wiillä, niin olen tyytyväinen. Muutenkin ihan riittämiin pelattavaa Raymanissa, Red Steelissä, Zeldassa, Metroidissa ja muutamassa muussa ilman nettipeliä. Parempi kuitenkin myöhään kuin ei milloinkaan, ja totta puhuen, minulle on ihan sama vaikka ensimmäinen ja viimeinen Wiin nettipeli olisi Super Smash Bros Brawl. Muuta ei tarvita
Nettipeli tuo monesti lisäkestoa peliin kuin peliin ilman mitään valtavaa panostustakaan. Esimerkiksi Red Steelissä olisi mielenkiintoista nähdä kunnon verkkopeli, jos yksinpelistä ei ole mihinkään. Koko peli nyt ei ole varsinaisesti vakuuttanut kuitenkaan. Ja toimivia, hauskoja ja huikeita nettipelejä voi tehdä ilman valtavia pelaajamääriäkin. Splinter Cell käy tästä esimerkkinä.
Super Smash Bros Brawl ei oikein minua Wiin peleistä juuri kiinnosta, sillä uskon että aika pitkälti samaa peliä olen jo pelannut, enkä oikein tykästynyt. Brawl ei käsittääkseni käytä pahemmin wiimotea hyödykseen, joten vähän menee idea koko touhusta, sillä haen Wiiltä nimenomaan tuota ohjainta hyödyntäviä pelejä.
Metdoid Prime ei kauheasti innosta sekään, sillä ensimmäinen osa jäi kesken aikoinaan. Ihan hienoa seikkailua, mutta taisin vähän tylsistyä ja myydä koko Cuben pois. Rayman on kysymysmerkk, en ole kauheasti perehtynyt pelimekaniikkaan, mutta ainakin hullulta näyttää. Zelda on vähän hiinä ja hiinä. Viimeisin läpäisemäni Linkin seikkailu taitaa löytyä NESsiltä, joten minkäänlaisia Zelda/Nintendo-laseja minulla ei ole varastossani. Mukavaa seikkailua se tarjonnee silti. Battalion Warsissa potentiaalia verkkopeliksi on, ja co-op on aina mukava lisä.
Mitään varsinaista syytä en keksi, miksei Nintendo voi antaa kehittäjille mahdollisuutta sisällyttää verkko-ominaisuuksia julkaisupeleihin. Toivottavasti Iso N herää tässä asiassa tarpeeksi ajoissa, sillä ainakin minulle verkkopeli ja -ominaisuudet ovat tärkeitä. Voisivat vaikka kertoilla juttuja sitten Tokyo Game Show'ssa (konsolista yleensäkin), jotta saavat minutkin vakuutettua. Ennen sitä Wii on vielä ostoslistariman alapuolella, sillä Xbox 360:lle on tulossa mukava määrä mielenkiintoisia tekeleitä vuoden lopulla ja muutamat herkut ovat jääneet välistäkin