Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Pelikonsoli = tietokone jolle on annettu oma nimi. Kaikilla nykyisillä pelikoneilla voitaisiin ajaa samoja käyttöjärjestelmiä kuin tietokoneilla, koska ne ovat tietokoneita, mutta ne on tehty pelaamisen, jonka takia ainakaan ennen niihin ei saanut käyttistä. Mutta nythän Pleikkariinkin voi laittaa Linuxin ja tehdä samoja asioita kuin tietokoneella.
Mutta nythän puhuttiin huipputekniikan hinnasta, ja ps3 edustaa tällä hetkellä sellaista huipputekniikkaa että oksat pois, silti se on kolme kertaa halvempi kuin tietokone. Turha siis sanoa että ps3 on kallista huipputekniikkaa, se on vain kallis konsoli, mutta huipputekniikaksi halpa.
Noista tietokoneen osien hinnoista, näyttäähän tässä kesäkuun mikrobitissä olevan muun muassa ATI Sapphire Radeon X1900 XTX (PCI Express) 566e, ja sellainenkin näyttäisi löytyvän kuin PNY Quadro FX 3450 1200e. Sitten näyttäisi olevan AMD Athlon 64 FX-62 hintaan 1149e. Siitä huolimatta tuo prossu on vaivoin pleikkarin vastaavaa nopeampi. En minä ainakaan halua upottaa pelikoneeseen tuommoisia summia kolmen vuoden välein, joten ostan siis pelikäyttöön tehdyn pelikoneen.
Ps. Minulla on Linux Ubuntu.
Eliytres sanoi:Kuinka helvetin tyhmä pitää olla että vertaa tietokonetta ja pelikonsolia keskenään? Palataan sitten asiaan kun teet työn vuoksi saman photoshoppauksen PS3:llasi kuin minä teen tietokoneella.
Joo-o, pärjäähän sillä huipputehokkaalla PS3:lla varmasti kymmenen vuotta, mutta pelikäytössä PC:t kiihdyttävät ohi jo ensi kesään mennessä uuden näytönohjainsukupolven tullessa markkinoille. Aivan turhaa konsoleiden tehoja aletaan PC:hen vertaamaan, koska tekniikka kehittyy sitä vauhtia, että pysyäkseen mukana tehotaistossa konsolien pitäisi uusiutua läpikotaisesti viimeistään kolmen vuoden välein, ja tässä taas ei ole mitään järkeä. Kovastihan Sony hehkuttaa tätä Cell-prosessoriaan, mutta jos yhtään muistat niin myös Emotion Enginestä piti tulla maailmanlaajuinen menestys, ja prosessori joka lyö PC-prosessorit laudalta sekä peli- että laskentatehossa. No, eipä niitäkään prosessoreja muualla näe kuin PS2:ssa.
Ja mitä noihin komponenttien hintoihin tulee, niin kannattaa varmaan tarkistaa ne. Jos olet "huippu" näytönohjaimesta ja emolevystä maksanut yhteensä 1000e niin onneksi olkoon; you've been PUNK'D!
P.s Koneessasi on Windows-käyttöjärjestelmä, eikö vain?
Pelikonsoli = tietokone jolle on annettu oma nimi. Kaikilla nykyisillä pelikoneilla voitaisiin ajaa samoja käyttöjärjestelmiä kuin tietokoneilla, koska ne ovat tietokoneita, mutta ne on tehty pelaamisen, jonka takia ainakaan ennen niihin ei saanut käyttistä. Mutta nythän Pleikkariinkin voi laittaa Linuxin ja tehdä samoja asioita kuin tietokoneella.
Mutta nythän puhuttiin huipputekniikan hinnasta, ja ps3 edustaa tällä hetkellä sellaista huipputekniikkaa että oksat pois, silti se on kolme kertaa halvempi kuin tietokone. Turha siis sanoa että ps3 on kallista huipputekniikkaa, se on vain kallis konsoli, mutta huipputekniikaksi halpa.
Noista tietokoneen osien hinnoista, näyttäähän tässä kesäkuun mikrobitissä olevan muun muassa ATI Sapphire Radeon X1900 XTX (PCI Express) 566e, ja sellainenkin näyttäisi löytyvän kuin PNY Quadro FX 3450 1200e. Sitten näyttäisi olevan AMD Athlon 64 FX-62 hintaan 1149e. Siitä huolimatta tuo prossu on vaivoin pleikkarin vastaavaa nopeampi. En minä ainakaan halua upottaa pelikoneeseen tuommoisia summia kolmen vuoden välein, joten ostan siis pelikäyttöön tehdyn pelikoneen.
Ps. Minulla on Linux Ubuntu.