Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No jopas on kiukkuista mustavalkoista vääntöä vaikka miten on olevinaan sota-alue. Tuntuu, että erilaiset sarkasmit ja kärjistykset vilisevät toisten ohi niin että hilse vain pöllyää, tai sitten ymmärretään tahallaan väärin.

En usko että kukaan on sitä mieltä että HD-televisiot ovat turhia.
En usko että kukaan on sitä mieltä että HD-televisiot eivät yleistyisi koko ajan.

Fakta: Suomessa myydään vuodessa keskimäärin 250k televisiota. Tämä tarkoittaa televisiokannassa keskimäärin 7%:n vuosivaihtuvuutta. Televisioita on tilastoissa luokkaa vajaat kolme ja puoli miljoonaa. Televisio löytyy vähän yli kahdesta miljoonasta kotitaloudesta.

Seitsemän prosentin vuosivaihtuvuus tarkoittaa sitä, että koko televisiokanta vaihtuu kokonaisuudessaan noin 15 vuodessa. Äärimmäisimmänkin skenaarion mukaan (jokaisen television ostaa eri talous, jokainen televisio on HD-kykyinen) 50%:n HD-peitto saavutettaisiin vasta noin 2011. Vanhempien arvioiden mukaan vuonna 2010 Suomessa olisi HD-peitto 15%:n luokkaa, mutta koska koska taulutelevisioiden myynti on lähtenyt liikkeelle nopeammin kuin varmaan kukaan uskalsi odottaa voisi nykytilanteen pohjalta arvioida, että vuonna 2010 jopa joka neljännestä suomalaisesta televisiotaloudesta voisi löytyä HD-kykyinen televisio.

Pääasiassa uusi televisio ostetaan kun vanhasta aika jättää. Uusi televisio kuitenkin valitaan sen mukaan miltä se näyttää ja miten se sopii sisustukseen, ja koska nykyään on paljon taulutelevisiotarjontaa se tietysti vaikuttaa valintaan. HD:n tai progen tai vasteaikojen päälle tajuavat vain meidän kaltaisemme, anteeksi vain, teknologiarunkkarit, jotka olemme melkoisessa vähemmistössä. Ei kai kukaan oikeasti usko, että täällä keskustelevat olisivat jotenkin edustava otos kaikista pelaajista. Me olemme niitä, jotka tiedämme tavaratalon myyjää paremmin tavaratalossa myytävien televisioiden ominaisuudet. Me olemme niitä, jotka otamme pelaamisen sen verran paljon vakavammin, että viitsimme tuhlata työpäiviämme tai öitämme tappeluihin siitä kenen konsoli kasvattaa penistä eniten.

Kuvaputkitelevisioilla on edelleen paljon kysyntää. Uskoisin useimpien hankkivan mieluummin parinsadan euron halpismatkatöllöttimen uutisia, formulaa, Salattuja elämiä ja vanhaa pleikkariaan varten pieneen kaupunkiyksiöön kuin kalliin taulutelevision. Monissa erityisesti tiloiltaan rajallisissa kodinkoneliikkeissä valikoima on jo painottunut vahvasti taulutelevisioiden puolelle, ja en ylläty yhtään jos tällaisilta liikkeiltä kysyttäessä saadaan vastaukseksi 90%:n taulutelevisiolukemia kun ne eivät juuri muuta myy. Kuvaputkitelevisioita hakevat tekevät ostoksensa jostain muualta.

Uskon, että HD:n merkitystä tässä konsolisodassa on liioiteltu vahvasti. Se on markkinointiargumentti teknologiasuuntautuneille early adoptereille. Suurin osa PS3/X360/Wii-sukupolven konsoleista liitetään edelleen perinteiseen SD-televisioon. Ne, jotka ostavat PS3:n ja X360:n varhaisessa vaiheessa kalliimmalla hinnalla ja suppeammalla pelivalikoimalla ovat varmasti koko pelaajaotosta enemmä sitä ryhmää, joka ostaa myös HD-television varhaisessa vaiheessa, ja joka jopa saattaa tietää mistä HD:ssä oikeasti on kyse. Kun pitemmällä sukupolvessa parin vuoden päästä hinta laskee ja pelivalikoima laajenee tulee joukkoon yhä enemmän ns. tavallisia ihmisiä, joita ei kiinnosta HD vaan se uusi Gran Turismo tai Halo tai Mario. Sitten jos se Halo näyttää kaverin taulutelevisiossa paljon paremmalta aletaan kysellä miksi näin on, mutta ilman vertailukohtia ollaan täysin tyytyväisiä siihen mitä on.

Uskon myös vahvasti, että yllättävän moni Xbox 360 on liitetty HD-televisioon jollakin perinteisellä SD-signaalilla. Se näyttää joka tapauksessa selvästi vanhaa pleikkaria paremmalta ja kuva näkyy hyvin, mitä vikaa siinä muka voisi olla.

Kyllä, PS3- ja X360-pelit näyttävät varmasti keskimäärin paljon paremmilta kuin Wii-pelit HD-televisiossa, mutta niin ne näyttävät aivan varmasti myös SD-televisiossakin. Sen sijaan Wii-pelienkin pitäisi näyttää hyvältä HD-televisiossa, tai muuten voi olla syytä epäillä television laatua. HD-televisioissa on panostettu valtavasti siihen, että ne osaavat skaalata vanhasta SD-kuvasta mahdollisimman miellyttävän näköistä HD-resoluutiollekin. Erityisesti Euroopassa niille HD-televisioille syötetään valtaosin SD-kuvaa vielä pitkään.

Minä ostan kaikki kolme konsolia, kuten myös HDTV:n. Aikanaan. Wii lähtee kotiin julkaisupäivänä, koska sille on saatavissa heti paljonkin minua kiinnostavaa. PS3 tai Xbox 360 (todennäköisesti vain toinen) lähtee kaupasta melko varmasti sitten kun GTA4 julkaistaan, ja valintaan vaikuttaa sen hetkinen pelivalikoima ja hinta, sekä tietysti GTA4-versioiden potentiaaliset keskinäiset erot. Se kolmas konsoli ilmestyy hyllyyn sitten kun sillekin on riittävästi oikeasti kiinnostavia pelejä ja hinta on kohtuullinen, tai viimeistään sitten kun sitä myydään hyvin halvalla seuraavan konsolisukupolven kynnyksellä.

HDTV:n ostan sitten kun koen saavani siitä jotain lisähyötyä nykyiseen nähden, näillä näkymin tuskin ennen kuin ehkä 2009-2010. Televisiotekniikka on kuitenkin edelleen suuressa murroksessa ja kuvan laatu paranee huimaa vauhtia, uusien potentiaalisesti parempien näyttötekniikoiden kenties tehdessä tuloaan lähivuosina. Tämän lisäksi aion jättää kokonaan väliin tuon järjettömän mutanttisukupolven joka huonontaa kuvaa 1366x768-resoluutiolla tai muilla älyvapailla järjettömyyksillä. Saisihan niitä 1080p-kykyisiä televisioita jo nyt, mutta hyvin kalliilla, ja mitäpä niillä nyt tekisinkään jos ainoa HD-materiaali on pari hassua peliä...

Muistutan myös vielä, että kaikki taulutelevisiot eivät ole HD-televisioita, ja myös kuvaputkitelevisiot voivat olla HD-televisioita (okei, Euroopassa lienevät melko harvassa).

Huhhuh. Jos vain jaksaa pitää huomenna jatkaa tehokysymyksestä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Virtual Tennistä on päästy vertailemaan nyt rinnakkain, XBOX360 ja PS3 versioiden välillä.

Sega also placed the PS3 version directly next to the Xbox 360 build allowing us to see the slight differences between the two. This was made more interesting by the fact that the two games are being developed by separate companies with AM2 working on the PS3 title and Sumo Digital developing the 360 version. Plainly put, the PS3 looked a little better with sharper textures and incredibly detailed player models. It was almost eerie when we noticed the veins sticking out in our character's forehead. - IGN
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hyvä kirjoitus sph:lta, pitkälti komppaan tuota.

sph sanoi:
Pääasiassa uusi televisio ostetaan kun vanhasta aika jättää. Uusi televisio kuitenkin valitaan sen mukaan miltä se näyttää ja miten se sopii sisustukseen, ja koska nykyään on paljon taulutelevisiotarjontaa se tietysti vaikuttaa valintaan. HD:n tai progen tai vasteaikojen päälle tajuavat vain meidän kaltaisemme, anteeksi vain, teknologiarunkkarit, jotka olemme melkoisessa vähemmistössä.
Me olemme myös niitä, joilta kysytään neuvoa, kun ollaan ostamassa uutta taulutelevisiota. Eivätkä ihmiset tiedä. Viimeksi juuri eilen työkaverini kysyi, millainen litteä televisio kannattaisi ostaa. Ensimmäinen kysymys oli, mitä eroa on plasmalla ja LCD:llä. Entäs kun on 3LCD. Mikä on HD-ready, entäs mitä tarkoittaa HD-valmius. Onko HDMI sama juttu?

Eli, ihmiset eivät tiedä, mitä edes koko HD-valmius tarkoittaa tai mikä on HDMI. Puhumattakaan DVI-liittimistä, YPbPr:stä, optisesta kuidusta tai 720p:stä. Markkinointi vetää ihmisiä kysymään asioista ja ostavat uutta televisiota täysin myyjän armoilla, jos eivät osaa kysyä naapurin teknologiarunkkarilta (joka brutaaliudestaan huolimatta on täysin kelpo sana).

Tästä tietämättömyydestä johtuen uskallan esittää väitteen, että ostetuista konsoleista yli puolet kytketään litteään, HD-tasoiseen televisioon perinteisin menetelmin, niin kuin aina on tehty, juurikin scartilla tai jopa komposiitilla. Se on helppoa ja...
sph sanoi:
HD-televisioissa on panostettu valtavasti siihen, että ne osaavat skaalata vanhasta SD-kuvasta mahdollisimman miellyttävän näköistä HD-resoluutiollekin. Erityisesti Euroopassa niille HD-televisioille syötetään valtaosin SD-kuvaa vielä pitkään.
...tuostakin syystä toimivaa. Joka tapauksessa LCD/plasma-television ero vanhaan televisioon - oli sitten millainen hyvänsä - on niin suuri, että asiaan perehtymätön ei varmasti osaa edes epäillä, että kuvasta voidaan pelkällä johdolla tai kytkentätavalla saada vielä parempi.

Okei, meni kauaksi konsolisodasta, joten: PS3 on tylsä, XBOX360 kauhean kokoinen ja äänekäs mutta Wii on nätti ja pieni ja halpa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Virtual Tennistä on päästy vertailemaan nyt rinnakkain, XBOX360 ja PS3 versioiden välillä.

Sega also placed the PS3 version directly next to the Xbox 360 build allowing us to see the slight differences between the two. This was made more interesting by the fact that the two games are being developed by separate companies with AM2 working on the PS3 title and Sumo Digital developing the 360 version. Plainly put, the PS3 looked a little better with sharper textures and incredibly detailed player models. It was almost eerie when we noticed the veins sticking out in our character's forehead. - IGN
Olisi ihan kiva nähdä vertailua sellaisella pelillä jonka eri versiot on tehnyt sama firma. No kelpaahan tämä tulos toiselle porukalle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Komppaan kyllä Tuomas_M:ää, kolme kertaa olen ostanut PC:n ja aina olen odottanut että kyllä tällä nyt kolme vuotta ainakin pelaa. Ja joka kerta on mennyt puolisen vuotta ennen ensimmäisiä pelejä, jotka ovat toimineet huonosti/ei ollenkaan. Tämä on yksi syy miksi minäkin nykyään vietän aikaani tällä foorumilla ja omistan ensimmäisen konsolini koskaan. PC on enää toimisto ja nettikäytössä, enkä varmaan päivitä sitä ennen kun jotain hajoaa. Ja hyvä näin, koska muuten olisin maksanut uudesta PC-koneesta 1000 euroa vain pelatakseni yhtä ainoaa uudempaa peliä (wow) joka ei nykykoneellani jaksa pyöriä ;)

Mutta 6-10 vuotta tuskin aikaiset omaksujatkaan pärjää, hankkivatpa minkä konsolin vain. Viimeistään 2007Q4:ssä tulee ensimmäiset puoliviralliset julkistukset tai huhut uusista nex-gen konsoleista, ja nämä näkevät päivänvalonsa todennäköisesti viimeistään 2009, ja uusi konsolisota koittaa jälleen. Eikös tämä julkaisukehitys koko ajan ole ajautunut yhä enemmän juuri tuohon suuntaan? Ja kun tietää kyselemättäkin että vähintään yksi tekee jotain uutta, muiden on pakko tehdä samoin. Varmaan jo luonnokset seuraavista konsoleista on kaikkien osapuolten suunnittelijoiden pöydillä.... Mutta ainakin itselläni tuli silti halvemmaksi uuden pelikonsolin ostaminen kun PC:n päivittäminen uutuuspelikäyttöön sopivaksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jatakanen sanoi:
Viimeistään 2007Q4:ssä tulee ensimmäiset puoliviralliset julkistukset tai huhut uusista nex-gen konsoleista, ja nämä näkevät päivänvalonsa todennäköisesti viimeistään 2009, ja uusi konsolisota koittaa jälleen. Eikös tämä julkaisukehitys koko ajan ole ajautunut yhä enemmän juuri tuohon suuntaan?
Toivottavasti ei alle viiden vuoden sykliin mennä. Perinteisestihän markkinajohtajalla ei juuri ole ollut kiirettä tuoda uuden sukupolven konsolia markkinoille, mutta haastajat ovat usein yrittäneet parantaa asemiaan julkaisemalla uuden laitteensa "etuajassa".
Sekään taktiikka ei ole tainnut vielä kenellekään massiivista menestystä tuoda.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikös PS2 tullut eurooppaan myyntiin vuonna 2000 marraskuussa? (korjatkaa jos olen väärässä...)
6 vuotta siis väliä koneiden tulolla, Eurooppaa ajatellen. Tokihan koneiden julkasuiden eroa kasvattaa se, että kone tuli myyntiin Japanissa jo aiemmin, mutta en muista milloin...
PS3:n ja PS4:n välillä saattaa olla silti pidempi aika... Ken tietää...

Ja moni kun keskustelee konsoleista verraten niitä tietokoneisiin ja niiden tehoihin, niin eikös tilanne ole se, että PC-puolella ei saada niitä tehoja koneista valjastettua yhtä hyvin kuin konsoleissa, koska pitää ajatella eri komponenttien valmistajia ja yhteensopivuuksia? Konsoleissa saadaan kuitenkin kaikki teho hyödynnettyä, koska kaikilla on sama masiina. Ja onhan näissä konsoleissa aika paljon erilaista tekniikkaa kuin puuceissä? Ilmeisesti multicoreista ja niiden hyödyntämisestä sun muusta tulee aika paljon vahvuutta verrattaen pc:hen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jatakanen sanoi:
Ja hyvä näin, koska muuten olisin maksanut uudesta PC-koneesta 1000 euroa vain pelatakseni yhtä ainoaa uudempaa peliä (wow) joka ei nykykoneellani jaksa pyöriä ;)
Tässä havaitaan jo niin kovaa kärjistystä, että haluan puuttua asiaan. Pystyin pelaamaan wowia koneellani, jossa on Athlon XP 2400+, Radeon 9100, 768 Mt SDRAM-muistia. En noiden nykyhintoja täsmälleen tiedä, mutta sanotaan että vanhana ostettu vastaava prosessori olisi 40 euroa, näytönohjain 30 ja esimerkiksi 512 Mt:n muistilisäys 40 euroa. Noin satasella siis selviäisi, mikä on kymmenesosa mainitsemastasi summasta. Tietenkin jos uusimpia grafiikkamässäilyjä haluaa pelata, on ostettava tehokkaammat osat. Puoli vuotta päivityssykli ei kuitenkaan missään nimessä ole. Pikemminkin ehkä 2 vuotta, ellei tunne tarvetta olla koko ajan edistyneimmän raudan omistaja.

Elämäntappaja-wowin lisäksi minun koneellani voi huoletta pelailla pc:lle tulevia freeware- ja indie-pelejä, jotka ovat tällä hetkellä melko voimissaan. Tietysti myös vanhoja klassikoita voi kaivella, mikäli joitain on jäänyt välistä. Emulaattorit pyörivät myös ongelmitta.

Pyydän anteeksi täydellistä, joskin tahatonta derailausyritystä.

Edit: Ai niin, pc:n hintaan pitänee vielä lisätä parin kympin emolevy, mikäli ei jo sopivaa omista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tuhnu sanoi:
Tässä havaitaan jo niin kovaa kärjistystä, että haluan puuttua asiaan.

Sori, ei se ollut kärjistystä, vaan olisin oikeasti ostanut pelikoneen tuota peliä (+ Oblivionia) varten nykyisen tilalle, mutta ostinkin siis konsolin. En minä olisi halunnut ostaa vanhempaa PC:tä, koska olen kuitenkin koko ikäni pelannut ja haluan pelata. Uusimpien pelien pelaaminen ei olisi onnistunut jos olisi laittanut tehottomamman koneen. Ja tosiaan ainakin mulla on joka PC:n kohdalla käynyt niin, että puolen vuoden sisään ostosta on tullut joku peli jonka olisin halunnut, mutta joka on toiminut joko huonosti tai ei ollenkaan silloisella koneella ja siinä vaiheessa on aina v*ttanut kun oma kallis PC ei olekaan jaksanut (joitain) pelejä pyörittää ja tämäkään ei ole kärjistystä vain näin on todellakin tapahtunut. Eli summa summarun, totesin siis itse että omaan henkilökohtaiseen tarpeeseeni konsoli on sopivampi ja kokonaisuudessaan edullisempi pelikoneratkaisu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jatakanen sanoi:
Sori, ei se ollut kärjistystä, vaan olisin oikeasti ostanut pelikoneen tuota peliä (+ Oblivionia) varten nykyisen tilalle, mutta ostinkin siis konsolin.
Näin käy usein. Itse oli aika päivittää tietokonetta, mutta sitten tein kompromissin; ostin hiukan vanhemman näytönohjaimen (100e) ja X360:n. Nyt pyörii Oblivion. Ja samalla tein periaatepäätöksen, PC-pelaaminen alkaa olla minun osaltani ohi; en aio päivittää konetta enää kertaakaan sen takia että uusi peli ei toimi. Sitten pelataan vanhoja.

Ja kyllähän tuossa PC:ssä vielä paukkua on. P4 3,06GHz, Radeon 9600GT, giga muistia. Eiköhän noilla pelata vielä aika pitkään kuitenkin, kun näytön maksimiresokin kuitenkin on "vain" 1280x1024.

Okei, olisin mä sen X360:n muutenkin ostanut, Oblivion/näytönohjaimen hitaus oli vain yksi tekosyy.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lezlie sanoi:
Olisi ihan kiva nähdä vertailua sellaisella pelillä jonka eri versiot on tehnyt sama firma. No kelpaahan tämä tulos toiselle porukalle.

Pelien 360- ja PS3-versioita kehitetään lähes poikkeuksetta eri tiimeillä samankin firman sisällä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lezlie sanoi:
Olisi ihan kiva nähdä vertailua sellaisella pelillä jonka eri versiot on tehnyt sama firma. No kelpaahan tämä tulos toiselle porukalle.
Mutta eikös X360:n pitänyt olla jumalattoman helppo ohjelmoitava ja ainakin XNA:n mahdollistavan huippulaadun tuottamisen nopeasti ja vaivattomasti?
PS3:n piti olla aivan mahdoton koodattava ja työkalutkin ovat kuulema sellaista sillisalaattia, ettei niistä ota kukaan selvää ilman viiden vuoden perehdyttämistä. Viimeistään PS3:n järjettömän monimutkaisen arkkitehtuurin piti pitää huoli, ettei PS3:n 1st-gen -pelit mitenkään pärjää X360:n 2nd-gen -peleille. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lezlie sanoi:
Olisi ihan kiva nähdä vertailua sellaisella pelillä jonka eri versiot on tehnyt sama firma. No kelpaahan tämä tulos toiselle porukalle.
Eikös AM2 tehnyt alkuperäiset Virtuat? Sumo digital my ass... Ihme on jos Top Spin 2 tasolle edes pääsevät.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Mutta eikös X360:n pitänyt olla jumalattoman helppo ohjelmoitava ja ainakin XNA:n mahdollistavan huippulaadun tuottamisen nopeasti ja vaivattomasti?
PS3:n piti olla aivan mahdoton koodattava ja työkalutkin ovat kuulema sellaista sillisalaattia, ettei niistä ota kukaan selvää ilman viiden vuoden perehdyttämistä. Viimeistään PS3:n järjettömän monimutkaisen arkkitehtuurin piti pitää huoli, ettei PS3:n 1st-gen -pelit mitenkään pärjää X360:n 2nd-gen -peleille. ;)
Niimpä :) Ei taida kummankaan konsolin kehitys-framework siltikään estää tekemästä huonosti asioita jos vaan ei osaa. Varmaankin osaaminen tulee jostakin muualta kuin kehitystyökalujen helppokäyttöisyydestä.

Olisi muuten kiva saada pikkuhiljaa niitä toisen sukupolven pelien näköisiä pelejä XO:lle. Just Cause on jo vähän sinnepäin. TDU ei näytä erikoiselle ja ajotuntuma on julkaisupelinä olleen PGR3:n jälkeen täyttä kuraa. Mielestäni pelien grafiikka ei ole kehittynyt yhtään julkaisupeleistä, ja varmaankin vasta GOW tulee näyttämään esimerkkiä siitä graafisesta ilmeestä mitä molemmat konsolit pukkaavat ulos ensi vuoden puolella.

PS3:n julkaisupelit näyttävät varmasti varsin hyvälle, ja parhaat paremmalle kuin tällä hetkellä XO:n tarjoamat. GOW taitaakin jäädä nyt sitten ainoaksi kilpailijaksi PS3:n julkaisupelien kanssa graafisessa ilmeessä, sillä ilmeisesti graafisesti näyttäviä hittipelejä ei ole tulossa muita tänä syksynä XO:lle (ellei Splinter Cell: Double Agent ole komea). Resistance näytti minusta parhaalta PS3:n julkaisupeliltä ja varmasti sitä verrataan urakalla GOW:iin. Osa näyttää identtiseltä XO:n version kanssa (Blazing Angels, COD3 esim...)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Eikös AM2 tehnyt alkuperäiset Virtuat? Sumo digital my ass... Ihme on jos Top Spin 2 tasolle edes pääsevät.
Sumo Digital on laatupulju. Se teki erittäin hyvää työtä Outrun 2:n eri versioiden kanssa, ja PSP:n Virtua Tennis oli hyvä myös.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Sumo Digital on laatupulju. Se teki erittäin hyvää työtä Outrun 2:n eri versioiden kanssa, ja PSP:n Virtua Tennis oli hyvä myös.
Kokemus kertoo paljon. Näemmä 360:n rauta ei ole ollut pojille tuttu, jos jälki ei ihmettä ole.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
Kokemus kertoo paljon. Näemmä 360:n rauta ei ole ollut pojille tuttu, jos jälki ei ihmettä ole.
Tuosta hommasta on toistaiseksi mahdotonta päätellä mitään. Virtua Tennis 3 on XO:hon pohjautuvalla Lindberghillä tehty peli. Voihan esim. olla, että Sumon toimeksiantona on tehdä siitä XO:lle mahdollisimman suora käännös, kun taas PS3-versiossa Sega on itse lähtenyt parantamaan pelin ulkonäköä. Paha sanoa vielä. Täytyy odottaa vertailua kaikkien kolmen version välillä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Mutta eikös X360:n pitänyt olla jumalattoman helppo ohjelmoitava ja ainakin XNA:n mahdollistavan huippulaadun tuottamisen nopeasti ja vaivattomasti?
PS3:n piti olla aivan mahdoton koodattava ja työkalutkin ovat kuulema sellaista sillisalaattia, ettei niistä ota kukaan selvää ilman viiden vuoden perehdyttämistä. Viimeistään PS3:n järjettömän monimutkaisen arkkitehtuurin piti pitää huoli, ettei PS3:n 1st-gen -pelit mitenkään pärjää X360:n 2nd-gen -peleille. ;)

Me Xbox-fanboyt emme vain halua myöntää, että laitteemme olisi huonompi kuin PS3 ;)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom