Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Kuka ei muka NES:n Super Mariota pelatessaan heilutellut ohjainta hyppiessään?

Minä olen heilutellut :D mutta jotenkin tuo Wiin ohjain tuo mieleen vanhan NESin ohjaimen :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

"PS3 downgraded again

RSX woes this time


By Charlie Demerjian: Monday 28 August 2006, 16:43

IT LOOKS LIKE the PS3 is way too powerful for us mere humans, and because the value is so overwhelming, Sony is going to make it a little more palatable. The RSX, previously scheduled to run at 550/700 core/memory has been realigned with expectations and the value chain at 500/650.
We can't tell you why the GPU lost nearly 10% of it's clock, it could be an NVidia screwup, or it could be Sony/Cell. Either way, it just became much less of an overwhelming value, but you get a DRM infected drive for 'free' either way."

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33995
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Montakohan kertaa ko. linkki on tänne pastettu ja montakohan kertaa ko. lähde on todettu epäluotettavaksi?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Kumma juttu, minä kun en ole kuullut lainkaan, että PS3 tai XBOX 360 tarjoavat pelaajille jonkinlaista rannetukea pelaamista varten? Tai kenties levitoivia ohjaimia? Olen ihan sinisilmäisesti olettanut, että ohjaimia käyttäessä pitää jännittää ranteita ja kenties jopa käsiä, jotta ohjain pysyy ilmassa.

Ehkä olen sitten täysin erilainen kuin nintendon fanit, en tunnu olevan yhtään samalla aaltopituudella. Tai sitten se on tuo ikä.

En teistä tiedä, mutta kyllä lepuutan ranteitani kun pelaan PS2, Cubella tai Xboxilla. Ja välillä taas ohjain on käsissä siten että tuki tulee kyynerpäistä tai ilmassa käsien varassa. Varsinkin tiukoissa tilanteissa. Seuratkaahan pelaamistanne.

Ero on se, että wiin ohjaustyylillä et voi laskea ohjainta pelin aikana missään vaiheessa. Ja tämä korostuu jos on toiminnan täytteinen peli. Nyky ohjaimilla laskeminen ei vaikuta pelaamiseen.

Mutta turha minun on tästä jatkaa, kun ette tajua pointtia ollenkaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä ps2 ja Xbox 360 ohjaimilla voi pelata ja ei niissä mitään tukia kaivata,
saas vielä nähdä että miten tuo Wiimote soveltuu minun käteeni :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Wiin epäileminen on minullakin noussut pintaan. Ja kaikki johtuu siitä, että ennakkovarasin laitteen. Mutta näin aina kun jotain on ostamassa.

Käden väsyminen on tietenkin oma pointtinsa, mutta eniten minua arveluttaa kuitenkin ohjaimen toimivuus. Nintendo ei kunnostautunut esimerkiksi N64:n ja GC:n ohjaimien kehittelyssä. N64:n ohjaimessa on toki analogitatti, joka oli erityisen kova juttu, mutta fakta on kuitenkin se, ettei se tatti oikeasti ollut kovin hyvä. Kilpailijoiden tatit olivat kestävämmät, tukevammat ja kaikin puolin paremmat. Toki krediitit Nintendolle tatista, mutta ensimmäinen ei ole aina paras. Samaa epäilyä minulla on Wiimotea kohtaan. Varmasti erittäin innovatiivinen keksintö, mutta toimivuuteen uskon vasta kun itse saan ohjaimen käsiini ja pääsen sitä testaamaan.

Luotan toki Nintendoon, mutta entäs pelinkehittäjät? Tässä jää nimittäin paljon heidän varaansa ja esimerkiksi Red Steelissä pelattavuus ei näytä kovin vakuuttavalta. Onko Twilight Princess sen parempi peli Wiimotella kuin ohjaimellakaan? E3:ssa senkin pelaaminen vaikutti melko haasteelliselta. Uppoaako tämmöinen uusiin pelaajiin, koska huonolla tuurilla Wiissä on enemmän harjoiteltavaa kuin normaalissa ohjaimessa.

Sitten tietenkin se johdon lyhyys, joka on ollut kovasti esillä. GC:n ohjaimen johdot olivat naurettavan lyhyet, mutta niiden kanssa tuli toimeen. Wiillä on eri tarina, koska ohjainta pitää oikeasti liikutella. Miekkailupelissä kakea saattaa joutua vispaamaan oikein kunnollakin ylös ja alas, jolloin johdosta tulee todellinen ongelma. Olen myös varma siitä, että Nintendo julkaisee langattomankin version ohjaimesta, johon on tietenkin pakko sijoittaa liian lyhyen johdon takia.

Pelinkehittelijöillä on älytön määrä kokeiltavaa ja testattavaa tuon ohjaimen kanssa. Toimiiko se Red Steelissä osoittimena samalla tavalla kuten valopistooli toimii vai ohjataanko sen liikkeillä vain tähtäintä ruudussa. Käännä ranteella ohjainta ylöspäin niin tähtäinkin liikkuu ylöspäin ja päinvastoin. Tämänhän voi toteuttaa miten vain, mutta pahimmassa tapauksessa pelienkehittelijät joutuvat keskittymään ohjaimeen niin paljon, että esimerkiksi bugien testaus ja korjaus jää vähemmälle. Monet sanovat, että Wiille on helppo kehittää pelejä ja niin varmasti onkin. Mutta vain raudan puolesta. Itse ohjain taas vaatii työtunteja ja pelitestaajia siinä missä moniydin prossutkin vaativat. Uskoisin, että ohjaimesta tulee suuri haaste kehittelijöille ja pahimmassa tapauksessa toisten kehittäjien aika ei riitä itse pelien hiontaan kun ainakin konsolin elinkaaren alkuaikoina keskitytään ohjaimeen ja mietitään miten tätä voisi parhaiten käyttää. Nintendo toki näyttää mallia miten hommat hoidetaan.

Ja vielä viimeinen seikka: konsolin tehot. Minä en jaksa enää selittää, ettei grafiikoilla ole mitään merkitystä, koska minulle niillä on merkitystä. Toki hyvä peli on aina hyvä peli, mutta kaunis peligrafiikka on vaan niin pirun nasta juttu ja minä nautin siitä suuresti. Vaikkei huono peli muutu hyväksi vaikka se kuinka kaunis olisikin, mutta ymmärtänette kuitenkin. Tehot ja innovatiivisuus eivät ole toisiaan pois sulkevia asioita. Ymmärrän, että Nintendo halusi saada Wiistä mahdollisimman halvan ja helpon ja sitähän se onkin, mutta esimerkiksi jos Sony julkaisisi samanlaisen ohjaimen PS3:lle niin monella peruspelaajalla jäisi syyt Wiin ostoon aika vähiin kun kilpailijat tarjoavat sekä innovatiivisuuden että kovat tehot samassa paketissa.

Ja tehot eivät missään nimessä tarkoita pelkkää kauniimpaa grafiikkaa. Fysiikka, suuremmat ja monipuolisemmat kentät, monimutkaisemmat pelisysteemit... Tehot parantavat jopa pelattavuutta. Yleinen harhakäsitys ihan HC-pelaajienkin keskuudessa on se, että kovemmat tehot parantavat vain grafiikkaa, mutta se on suuri erehdys. Tehot ovat suuressa asemassa. Vaikkei Wii nyt tehoiltaan mikään täysi mopo olekkaan niin ei se kilpailijoille pärjää. Erilaisen ohjaimen ja huomattavasti alempien tehojen takia Nintendo saattaa menettää third party kehittäjien tukea tai päinvastaisesti MS ja Sony menettää sitä. Niin tai näin, pelaaja kärsii tästä. Toki se myös hyötyy siitä, että markkinoilla on paljon erilaisia laitteita. Valinnan vara on aina hyvästä.

Sanottakoon loppuun vielä, että Wii kuulostaa kuitenkin parhaalta nextgen konsolilta tähän mennessä enkä malta odottaa sitä. Kaikissa konsoleissa on omat heikkoutensa ja jokaisella pelaajalla on omat epäilyksensä. Wii nyt vain on niin erilainen, että on pakko vähän maalailla pöpöjä seinille. Epäileminen on hyvästä, jos se pysyy tietyissä rajoissa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hmm... Olipas kerrankin kiva lukea viesti tältä threadilta (Solid Snake). Mitään konsolia vastaan ei hyökätty räjähtävästi ja jopa omaa suosikkia uskallettiin vaivatta hieman moittia. :)

Itseäni alkanut hitusen tuo Wii himottamaan, mutta odottelen nyt ainakin julkaisun jälkeen puolisen vuotta ja vilkuilen minkälaisen vastaan oton konsoli saa. Halpa hinta houkuttaa ostamaan kone XO:n rinnalle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Heetkinen, eikö Wiin ohjain ole kuitenkin langaton?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Linkitys sanoi:
Heetkinen, eikö Wiin ohjain ole kuitenkin langaton?
Onhan se. Nunchaku-ohjaimen ja Wiimoten välissä on kuitenkin johto, jonka saa irti esimerkiksi sellaisia pelejä varten joissa tarvitaan vain pelkkää Wiimotea (Wii Sports).

Edit: Joku swedu päässyt kokeilemaan Wiitä: http://gonintendo.com/?p=5166
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Shaban sanoi:
Montakohan kertaa ko. linkki on tänne pastettu ja montakohan kertaa ko. lähde on todettu epäluotettavaksi?

Jeps Inquier on jotain koiranpaskan ja 7-päivää lehden välimaastosta, mutta tuossa huhussa taitaa kuitenkin olla jotain perää. Muualtakin olen kuullut samansuuntaista teksiä ja ihan jopa kallellaan Sonyyn päin olevilta ihmisiltä, mutta katsotaan miten asia kehkeytyy, jos nyt kävisi niin että gpu putoaisi 550:stä 500:aan ja vaikka myös muistit tippuisi 700:sta 650:een niin eipä se kuitenkaan mikään kovin dramaattinen pudotus olisi, eli toisinsanoen kovin suurta merkitystä tällä ei ole.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Jeps Inquier on jotain koiranpaskan ja 7-päivää lehden välimaastosta, mutta tuossa huhussa taitaa kuitenkin olla jotain perää. Muualtakin olen kuullut samansuuntaista teksiä ja ihan jopa kallellaan Sonyyn päin olevilta ihmisiltä, mutta katsotaan miten asia kehkeytyy, jos nyt kävisi niin että gpu putoaisi 550:stä 500:aan ja vaikka myös muistit tippuisi 700:sta 650:een niin eipä se kuitenkaan mikään kovin dramaattinen pudotus olisi, eli toisinsanoen kovin suurta merkitystä tällä ei ole.

Kuulin muuten myöskin melko asiantuntevasta lähteestä että tuo tehonpudotus ei olisi kaukana totuudesta. Samasta lähteestä myös että ero peleissä olisi aivan mitätön mutta koneiden luotettavuudessa selvä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hyvää tekstiä Solid Snakelta. Saanen heittää yhen vastaväitteen? :)

Itsekkin aina sillöin tällöin epäilen wiin tehoja. Epäilykset aina hälvenee kun pelaan cubella ja katselen esim. battallion wars 2:sen videoita. Joskus vieläkin ihmettelen että on nättiä RE4:sen graffat cubella vaikka saattaa olla todella paljon mähinää ruudulla. Ja wii kumminkin pyyhkii pyllynsä cuben tehoilla. Wii ei ole tehokkain mutta siinä on hyvä ja järkevä arkkitehtuuri, jos se on cubeen tullakseen. Bwii-pelin videoissa graffa näyttää kivalta ja aika yksityiskkohtaiselta mutta mikä parasta, se näyttää että wii jaksaa pyörittää paljon mähinää/tekoälyä kerralla. Luulisi ainakin että ko pelissä tarviavan monipuolista tekoälyä :confused:

Itselläni on suurin huolenaihe nettipelaaminen wiillä. Toivottavasti ei nipa sitä ryssi. :mad:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
XBOX360 Premium-paketti 389.90 + 2x20 Gb 179.80 + langaton verkko-adapteri 84.90 + peliohjaimen laturi+akku -paketti 21.90 + HD DVD -asema 200 (epävirallinen hinta) + Live 12 kk 52,90 = 929.40
Eihän toi nyt noin mene, mulle ainakin on kerrottu että XO on paljon halvempi kuin PS3... jos vaikka Pertti Peruspelaaja sinnittelee 20gigan kovalevyllä, vetää verkkojohdot olohuoneeseen, vaihtaa ahkerasti pattereita ohjaimeen ja uskottelee itselleen että kyllä nää dvd-elokuvat ihan tarpeeksi hyvältä näyttää. Pertille ainoa lisävaruste konsoliin olisi Live koska Pera ownaa n00bseja halossa melkein päivittäin :D

Arvataan vaikka että "next gen" konsoleilla pelattaisiin vielä 5 vuotta ja lasketaan uudestaan:
XO premium-paketti 389,90 + Live 5x52,90 = 654.40
PS3 = 649


Taisin jossain kohtaa laskea väärin? jostain vaan olen saanut sellaisen kuvan että XO olisi halvempi ja PS3 ihan liian kallis. Täytyy varmaan lukea tämä ketju uudestaan alusta...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Linkitys sanoi:
Ei mitään tekemistä liikunnan kanssa.
Ei tietenkään. En minä sitä väittänytkään. Erilaiset fyysiset rasitteet eivät vaan pullamössöjä vaivaa niin että tulisi hiukan jotain aktiviteettiä. Normaalissa elämässä ihmisen keho tekee erilaisia motorisia juttuja, käyttää tiettyjä lihaksia, ja aina kun tehdään jotain semmoista, joka poikkeaa normaalista elämästä, tulee paikat ainakin joksikin aikaa kipeäksi. Kuka muistaa nintendo-peukalot? Onko kukaan kokeillut keilailua? Miltä tuntui olkapää sen jälkeen?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lähdetään siitä että ainakun otan ihan minkä tahansa konsolin padin käteen pitkästä aikaa niin kädet tulee kipeäksi aika nopeasti.

Saa olla aika paska kunto jos käsien heiluttelusta tulee kädet kipeäksi. Wiin ohjaimella kuitenkin pystyy tekemään asiota peleissä pienellä yksinkertaisella liikkeellä jotka ennen vaativat ties kuinka monen napin puristamista.

Massat haluaa yksinkertaisen, halvan, ja _hauskan_ videopeli koneen telkkarin viereen.

Ja mikäköhän näistä kolmesta koneesta täyttää nuo kriteerit parhaiten?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

loomis sanoi:
Taisin jossain kohtaa laskea väärin? jostain vaan olen saanut sellaisen kuvan että XO olisi halvempi ja PS3 ihan liian kallis. Täytyy varmaan lukea tämä ketju uudestaan alusta...

Niin koska Live ja moninpelithän ovat täysin pakollisia 12kk vuodessa jokaiselle pelaajalle?
Se kuva että X360 on halvempi tulee varmaan niistä numeroista joita hintalapussa lukee.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Niin koska Live ja moninpelithän ovat täysin pakollisia 12kk vuodessa jokaiselle pelaajalle?
Se kuva että X360 on halvempi tulee varmaan niistä numeroista joita hintalapussa lukee.

Kyllähän toi ilmainen verkkomoninpeli on ihan selvä etu Sonylle. Ei kukaan pelaaja voi oikeasti puolustaa maksullista verkkopuolta millään argumenteilla. Se ei ole peelosuodatin, se ei paranna kokemusta tarjoamalla suurempia peliservereitä, sen sisältämät lisäpalvelut eivät ole välttämättömiä tai ennennäkemättömiä. Itsenäinen kaverilista on ainoa jota kaipaa pleikkarille ja sekin on tulossa, ilmaiseksi tottakai.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Massat haluaa yksinkertaisen, halvan, ja _hauskan_ videopeli koneen telkkarin viereen.

Ja mikäköhän näistä kolmesta koneesta täyttää nuo kriteerit parhaiten?

Jaa-a, enpäs tiedä kun vasta yhtä noista olen päässyt kokeilemaan... :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Toivottavasti MS-pistää Liveen sitten jotain sellaista tarjolle, että siitä n.60:n vuosimaksusta olis jotain vastinetta. Olettaen että Sony pystyy tarjoamaan samaa ja ehkä parempaa ilmaiseksi. Jos ei pysty, niin sitten mielellään maksan toimivasta palvelusta. En usko että MS jää vain vierestä ihmettelemään, jos Sonyllä homma toimii täysin ilmaiseksi. Ainahan Livestä vois ilmaisenkin tehdä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Voisi kuvitella että Sony tekee omasta Ps3-verkkopalvelustaan enemmän
kauppapaikkatyylisen, ja homma rahoitettaisiin musiikin, videoiden ym. myynnillä.

Kuuskybää vuodessa nyt ei isoa lovea kukkaroon tee, joten on periaatteessa
makuasia kummasta tykkää enemmän. (Olettaen siis että kumpikaan ei tarjoa
mitään maailmoja mullistavaa.)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom