Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
En ole noin sanonut tateista, enkä kosketusnäytöstä.

Ja varmaan osassa wiin peleissä tuo toimii, en sitä tarkoittanutkaan. Mutta ei kaikissa varmaankaan. Ota vaikka kumpaankin käteen kaukosäädin ja heilu niitten kanssa telkan edessä vaikka aluksi tunnin verran. Ja voit toki istuakkin sohvalla, mutta käsiä heiluttelet siinä sen tunnin.

Todennäköisesti sitä sitten siirtyy alun jälkeen pelaamaan normaalisti. Käsitin että pelit ehkä tätäkin tukevat, mutta kun suunniteltu heiluttavaksi niin menettää tuon lisäarvon.

Tarkoitan sitä, että nykyisin pelaan vaikka cubella 4h. Niin en todennäköisesti jaksa tuntiakaan pelata wiillä määrättyjä pelejä. No tuohan se tietty lisäarvoa elämään kun pelit vievät vähemmän aikaa kuin ennen.

Tiedän toki ettei ohjain ole se kaikki. Mutta nyt pohdinkin sitä, että miten paljon sitä lisäarvoa tuo itse ohjain antaa. Tämä ei ole hyökkäys wiin faneja kohtaan, vaan ihan pohdintaa. Vai meneekö pointtini kaikilta ohi.
Katsoppas tämä video: http://www.gamevideos.com/video/id/5266

Siinä kuvataan kun joku pelaa Elebits-nimistä peliä. Tule sen jälkeen kertomaan minulle kuinka et jaksa moista käsien heiluttelua.

Ja jos vielä videon katsomisen jälkeenkin olet sitä mieltä ettet jaksa käsiäsi heilutella, niin voin paljastaa sinulle että ohjain toimii myös pienillä ranneliikkeillä.

Mitä itse ohjaimeen ja sen toimivuuteen tulee, niin luotan kyllä niiden kymmenien pelisivustojen positiivisiin arvioihin (Nintendon lahjomia luonnollisesti) ainakin siihen saakka että sitä itse pääsen kokeilemaan. Jos se on paska niin en pelaa, mutta jos se toimii niin pelaan entistä enemmän.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei se itse ohjain ole mikään lisäkikkare. Ei sen ole tarkoitus tuoda mitään lisäarvoa. Se on ohjain.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
En minä sinua tarkoittanutkaan, mutta noin niihin yleisesti reagoitiin silloin kun Nintendo julkaisi ne.
Minä en muista noin käyneen, tosin silloinhan laajempien joukkojen mielipiteiden hahmottaminen oli vaikeampaa kuin nyt nettiaikana.

Olihan analoginen ohjaus kuitenkin tuttua pc-puolelta, joskin käyttö oli erilaisissa peleissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Minä en muista noin käyneen, tosin silloinhan laajempien joukkojen mielipiteiden hahmottaminen oli vaikeampaa kuin nyt nettiaikana.

Olihan analoginen ohjaus kuitenkin tuttua pc-puolelta, joskin käyttö oli erilaisissa peleissä.

Minä kyllä muistan koska N64n tullessa markkinoille olin myymässä laitteita ihmisille. Ei mennyt jakeluun miksi se analoginen tatti muka on parempi kuin se ristiohjain ja demostandissakin ihmiset koittivat suorilta saada mario liikkumaan ristiohjaimella. Vielä vaikeampi oli koittaa myydä Playstationin uutta analogipadia. Mutta sitten kun se tärinä tuli niin sitten alkoi ihmisiä kiinnostamaan. Tosin N64n rumblepakkeja ei ostanut kyllä kukaan. Ikinä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Kuvittelisin että ohjaimen kanssa heiluminen ei jaksa innostaa pidemmän päälle, eikähän sillä todennäköisesti jaksa pelailla sitä aikaa miten nykyisin padilla jaksaa.

Tämä olisi minun kannaltani aika huono juttu, koska padilla ei nykyään jaksa pelata paljon yhtään. Se ei ole kuitenkaan fyysistä väsymistä vaan henkistä, ne pelit yksinkertaisesti tylsistyttävät nopeasti. Konsolit eivät ole tainneet taaskaan olla minulla edes päällä viikkoon tai pariin, kun taas DS on käytössä joka päivä. Omalla kohdalla tässä odotellaan sitä Wiitä ihan oikeasti konsolipelaamisen pelastajana. Jos Wiimote ei nappaa, niin sitten saattaa jäädä konsolipelaaminen kokonaan.

Ja siihen liittyen...

Paolo sanoi:
Fiksuinta olisi lopettaa koko "konsolisodinta" ja jatkaa vasta kun kaikki kolme härveliä on ulkona.

Tässähän vaiheessa sitä on parasta harrastaa, kun on aikaa tapettavana. :D

Minun saamani käsityksen mukaan kaikkialta paistaa aika vahva kyllästyminen tämän hetken pelitarjontaan konsoleilla, ainakin pelaajien ydinporukan parissa. Osaksi varmasti johtuu kesän hiljaisesta kaudesta, mutta kyllä niiden uusien konsolien odotus on vahvasti ilmassa. Osaksi johtuu siitäkin, että käytännössä enää PS2 on elossa tämän sukupolven konsoleista, mutta se on valitettavasti myös vanhin ja ikä alkaa näkyä. Gamecube on ollut kuollut jo pitkään, ja Microsoftin panostus 360:aan jätti alkuperäisen Xboxin myös omilleen. Xbox 360:lla myös eletään vielä sitä hiljaista ensimmäistä vuotta, joten senkin omistajilla on aikaa käydä sotimassa.

Aika monet tuntuvat turvautuneen käsikonsoleihin, DS:ään ja PSP:hen, joiden sukupolvenvaihdos on jo kaukana takana ja ainakin DS:n pelivalikoima loistaa monipuolisuudellaan. Kyllä PS2 markkinoilla vielä pötkii jotenkuten sinne 10 vuoteen asti, eli vielä 3--4 vuotta, mutta kuka oikeasti on nähnyt kaupoissa PSoneja tai PSone-pelejä isommissa määrissä pariin viimeiseen vuoteen? Tätä tällä hetkellä näkyvää kyllästymistä vasten Kazuo Hirain kommentit kymmenestä vuodesta ja PS2:n elinvoimasta tuntuvat aika kyseenalaisilta, etenkin jos sen on tarkoitus kilpailla Wiin kanssa. Ne jotka PS2:n ovat halunneet ovat myös sen ostaneet, ja nyt suurin osa myynneistä tulee rikkoutuneiden vaihtamisesta ja kakkos/kolmoskoneista esim. lastenhuoneeseen. PS2:n kuusi vuotta ovat varmaan pisimmälle venytetty konsolisukupolvi NESin jälkeen.

tl;dr eli lyhyesti sanoen: pelaajilla on nyt tylsää uuden sukupolven vauhtiin pääsemistä odottaessa, joten ei ole ihme, että konsolisota raivoaa ympäri internettiä niin hurjana. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Fiksuinta olisi lopettaa koko "konsolisodinta" ja jatkaa vasta kun kaikki kolme härveliä on ulkona.

Mahewcoro ehti ensin, mutta haluan itsekin vastata tähän. :D
Ei ketään siinä vaiheessa enää kiinnosta tällainen threadi - silloin jokaisella on omansa ja jos vielä siinä vaiheessa on täällä väittelemässä siitä onko oma kone paras kone niin voi miettiä olisiko järkevämpää vain pelailla sitä omaa konetta tai keksiä jotain muuta tekemistä.
Tämä mitä nyt tässä kirjoitellaan on vain tällaista leppoisaa ajan tappamista kun odotellaan noiden uusien hienojen koneiden julkaisua. Vaikka välillä ihmiset tuppaavatkin menemään henkilökohtaisuuksiin. :)


Zanis Dust sanoi:
Miksi ihmeessä muiden mielet pitäisi saada kääntymään? Ei kai se sinulta ole pois, jos joku toinen on eri mieltä?

Ei tänne kukaan mitään kirjoittaisi jos ei haluaisi levittää mielipiteitään muiden päihin. Asioitahan tässä maailmassa tehdään kahdesta eri syystä - selvitäkseen hengissä ja vaikuttaakseen muihin ihimisiin. Nojoo, sanotaan kolmeen; mielihyvän takia kanssa. Forumeille kirjoittaminen harvemmin on elintärkeää tai tuota suoraan mielihyvää, joten kai tänne kirjoitetaan päiden kääntämiseksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Ja jos vielä videon katsomisen jälkeenkin olet sitä mieltä ettet jaksa käsiäsi heilutella, niin voin paljastaa sinulle että ohjain toimii myös pienillä ranneliikkeillä.


Hommaan kyllä wiin julkaisussa , joten älä masennu :). Nyt tosiaan vielä asioita yritän pohtia.

Mutta tuonkin videon perusteella voi olla, että oikea käsi kipeentyisi/väsysi/puutuisi. Älä nyt takerru pelkkään liikkeeseen, vaan siitä että käsi on ilman tukea pitkän aikaa. Toisin sanoen jännityksessä. Kyynerpää makaa kyllä jalalla, mutta veikkaan että kyllä tuo käteen ottaa.

Tämä veikkaus perustuu puhtaaseen kokemukseen itseni kohdalla. Tämä kokemus perustuu siihen, että PSP pelatessa käteni väsyvät. Kun pelaan siten, että kyynerpääni lepää jalalla. Tarvitsen tuen ranteen kohdalle, että jaksan pelata pidempiä aikoja. Sitä ei tuon wiin ohjaimen kanssa oikein pysty toteuttamaan, koska juuri pienellä ranneliikkeellä pelataan. Ranteen pitää siis päästä liikkumaan vapaasti ja tämä jännittää kättä.

Kait uskot että meitä ihmisiä on erilaisia ja tuo on täysin mahdollista. Itselläni esim vasemman käden hermoja hajalla, niin sekin omalta osaltaan vaikeuttaa pelaamista. Jos olisi oikean käden hermot paskana, niin sitten en todennäköisesti pystyisi kauaakaan pelaamaan wiin ohjaimella kun käsi jo puutuisi.

Mutta aavistelen että vaikka ei hermoratoja olisikkaan hajalla, niin silti tuo asento todennäköisesti estäisi pidempijaksoisen pelaamisen. Ajatellaan vaikka jotakin räiskintäpelin klaani matsia, niin pidä nyt kättä tolleen karrikoidusti noin 3h.

Ei tosiaankaan välttämättä kaikilla, mutta on mahdollista, eikö? No mutta aika kuitenkin näyttää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itsekin uskon että taukoja on välillä pakko pitää lepuuttaakseen kättä. Arvioisin tuon olevan yhtä raskasta kuin kynällä kirjoittaminen. Sellaisia minuutin breikkejä pakko pitää välillä. Cutscenet tietysti saattavat hoitaa tämän hyvin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kuvaa hyvin tätä meidän pullamössösukupolvea, heti kun pitää hiukan heiluttaa kättä niin jo on paikat kipeänä ja jännetuppitulehdusta ja kramppia. Ihmekö tuo kun coca-cola ja pizza on ainoa ravinnon lähde ja erilaisten elektronisten laitteiden hipelöinti ainoaa fyysistä askaretta. Hyvä vaan että tulee hiukan liikuntaakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Kuvaa hyvin tätä meidän pullamössösukupolvea, heti kun pitää hiukan heiluttaa kättä niin jo on paikat kipeänä ja jännetuppitulehdusta ja kramppia. Ihmekö tuo kun coca-cola ja pizza on ainoa ravinnon lähde ja erilaisten elektronisten laitteiden hipelöinti ainoaa fyysistä askaretta. Hyvä vaan että tulee hiukan liikuntaakin.

Aivan, mutta kestämmekö tuota liikuntaa sitten tosiaan ilman ongelmia ;) Hyväähän heilumispelit tosiaan tekee, tulee edes vähän liikuntaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuo käsien rasittuminen on on kieltämättä aika hyvä pointti, saa nähdä miten pidemmät sessiot luonnistuvat nopeatempoisissa, paljon huitomista vaativissa peleissä. Esimerkiksi pelihallien valopistoolipeleissä käsissä saattaa alkaa tuntua väsymystä jo ennen kuin kolikot loppuvat taskunpohjalta, vaikken mikään tajuton rimaranne olekaan.

Ja tuon Puhan NFS-testin perusteella kuulosti lähinnä siltä, että ko. pelissä ohjaustapa on vain tehty päin helvettiä. Kuulopuheet Excite Trucksista ja Carsista viittaavat siihen, että wiin ohjain sopii myös ratiksi aivan hyvin. Kärjistettynä: jos esim. Halossa kääntyminen tapahtuisi olkanapeilla ja ampuminen ainoastaan analogitikkuja huitomalla, ei ole mikään mahdottomuus, että ohjainta voitaisiin käyttää räiskintöihin myös jollain järkevällä tavalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

lol :) kyllä ainakin omista käsistä riittää voimia vaikka mihin :) joten ei tuommoinen heilutus mitään haittaa :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hei ja Nintendolla on TV-Shop -pakettiratkaisu ongelmaan! Eikös tuossa männäviikolla ilmoitettu jostakin kuntoilu-/laihdutuspelistä Wiille? ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Ei tosiaankaan välttämättä kaikilla, mutta on mahdollista, eikö? No mutta aika kuitenkin näyttää.
Itse taas koen ongelmaksi sen, että tv aiheuttaa toisille päänsärkyä ja toiset taas ei kestä kattella liikkuvaa kuvaa. Eihän sitä välttämättä ihan kaikilla ole, mutta osalla kuitenkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Hommaan kyllä wiin julkaisussa , joten älä masennu :). Nyt tosiaan vielä asioita yritän pohtia.

Mutta tuonkin videon perusteella voi olla, että oikea käsi kipeentyisi/väsysi/puutuisi. Älä nyt takerru pelkkään liikkeeseen, vaan siitä että käsi on ilman tukea pitkän aikaa. Toisin sanoen jännityksessä. Kyynerpää makaa kyllä jalalla, mutta veikkaan että kyllä tuo käteen ottaa.

Tämä veikkaus perustuu puhtaaseen kokemukseen itseni kohdalla. Tämä kokemus perustuu siihen, että PSP pelatessa käteni väsyvät. Kun pelaan siten, että kyynerpääni lepää jalalla. Tarvitsen tuen ranteen kohdalle, että jaksan pelata pidempiä aikoja. Sitä ei tuon wiin ohjaimen kanssa oikein pysty toteuttamaan, koska juuri pienellä ranneliikkeellä pelataan. Ranteen pitää siis päästä liikkumaan vapaasti ja tämä jännittää kättä.

Kait uskot että meitä ihmisiä on erilaisia ja tuo on täysin mahdollista. Itselläni esim vasemman käden hermoja hajalla, niin sekin omalta osaltaan vaikeuttaa pelaamista. Jos olisi oikean käden hermot paskana, niin sitten en todennäköisesti pystyisi kauaakaan pelaamaan wiin ohjaimella kun käsi jo puutuisi.

Mutta aavistelen että vaikka ei hermoratoja olisikkaan hajalla, niin silti tuo asento todennäköisesti estäisi pidempijaksoisen pelaamisen. Ajatellaan vaikka jotakin räiskintäpelin klaani matsia, niin pidä nyt kättä tolleen karrikoidusti noin 3h.

Ei tosiaankaan välttämättä kaikilla, mutta on mahdollista, eikö? No mutta aika kuitenkin näyttää.
No niin. Pahoitteluni aggressiivisesta sävystä postauksessani. Ärsyttää vain kun monet tuntuvat luulevan että Wiillä pelatessaan pitää heilua kuin heikkopäinen, vaikka miltei kaikki gameplay-videot kertovat aivan muuta.

Mitä tuohon väsymiseen muuten tulee, niin eiköhän se ole ihan silmienkin kannalta hyväksi pitää taukoja tunnin-parin välein? Kyllä itsekkin kakarana tahkosin jotain 3-6h maraton-sessioita, mutta ei enää jaksa "no-lifettää" samalla tavalla teeveen ääressä vaikkei mikään paikka puutuisikaan. Jos on todella mukaansatempaava peli niin sitä saattaa jopa pari tuntia pelata yhtä mittaa, mutta sitten onkin jo pakko päästä vähän jaloittelemaan.

Miksi minun pitäisi masentua sen takia että hankitko sinä Wiitä vai et? Tee niin kuin itse parhaaksesi näet. :)

Joka tapauksessa itse aion kantaa kyseisen laitteen julkaisupäivänä kotiin testattavaksi (liikkeessä ei kuitenkaan ole aikaa paneutua kunnolla ohjaukseen saati kokeilla useampaa eri peliä), ja jos homma ei toimi niin kiikutan laitteen takaisin kauppaan parin päivän päästä. Ei se sen kummempaa ole. Sääli vain että monilla täällä on niin suuret ennakkoluulot koko laitetta kohtaan, että tuskin suostuvat sitä edes kokeilemaan. Ja vaikka kokeilisivatkin ja jopa pitäisivät, niin ei sitä ainakaan voisi myöntää, koska se on Nintendo! Kakaroiden konsoli! Ja gimmickikin vielä! :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Kuvaa hyvin tätä meidän pullamössösukupolvea, heti kun pitää hiukan heiluttaa kättä niin jo on paikat kipeänä ja jännetuppitulehdusta ja kramppia. Ihmekö tuo kun coca-cola ja pizza on ainoa ravinnon lähde ja erilaisten elektronisten laitteiden hipelöinti ainoaa fyysistä askaretta. Hyvä vaan että tulee hiukan liikuntaakin.

Nyt varmaan jotkut sitten keksivät että voivat vain pelailla Wiitä ja saavat siitä kaiken tarvitsemansa kuntoilun?
Ei Wiin pelaamisella ole paljoa fyysisen kunnon kanssa tekemistä ole jos rupeaa ranne väsymään kauko-ohjaimen heiluttelusta edestakaisin. Tiedä häntä väsyykö siinä yhtään mikään oikeasti kun ei ole tullut kokeiltua. Kyllä siinä sohvalla yhä istutaan ja käsi nojaa johonkin itse kullakin, kun hakeudutaan mahdollisimman mukavaan asentoon. Ei mitään tekemistä liikunnan kanssa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kumma juttu, minä kun en ole kuullut lainkaan, että PS3 tai XBOX 360 tarjoavat pelaajille jonkinlaista rannetukea pelaamista varten? Tai kenties levitoivia ohjaimia? Olen ihan sinisilmäisesti olettanut, että ohjaimia käyttäessä pitää jännittää ranteita ja kenties jopa käsiä, jotta ohjain pysyy ilmassa.

Eiköhän se Wiin ohjain paina suunnilleen saman verran kuin muutkin ohjaimet.

EDIT: Ai niin, ohjaimia on heiluteltu ennenkin. Kuka ei muka NES:n Super Mariota pelatessaan heilutellut ohjainta hyppiessään?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom