Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Onneksi on kyse Nintendosta, jolta niitä uusia peli-ideoita juuri tulee enemmän kuin Sonylta ja Microsoftilta yhteensä.

Eikä Nintendo yhtään sen enempää kierrätä vanhoja pelejä kuin muutkaan. Jatko-osilla jokaista konsolia hehkutetaan, Xbox-fanit kuolaavat Halo 3:sta ja seuraavaa Forzaa, Sony-pojat masturboivat Metal Gear Solid 4:en kuville ja odottavat uutta GTA-peliä ja Nintendo-kannattajat taas ihmettelevät kun tulee uutta Mariota ja Zeldaa ja Metroidia.

No siinähän se menee rattosasti kehitellessä, kun käytössä on vehje, jonka tekniikka on ties kuinka monta vuotta vanhaa..:rolleyes: Varmasti saadaan lukuisia uusia peli-ideoita edelleen irti, kun vastaavilla tehoilla on uusia ideoita kehitelty vasta sellaset 6 vuotta. Uudenlaisesta ohjauksesta on lähes kaikki uudet ideat nyhdetty irti jo v. 2007 jouluun mennessä, mutta siihen mennessä varmaan toi kaukkarin heilutteluun liittyvä innostuskin on jo mennyt ohi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Tai kaikilla on ranteet kipsissä. :P


HA! Jos jostain menee ranteet kipsiin ni se on pleikka 2:sen ohjaimesta. Sen verran tahkonu nhl 05 että oivoi ja voi! Ainakin minulla kipeytyy oikea ranne aina parin pelin jälkeen. Sitten tarviaakin pitää tauko jo ja juoda olutta.

En tiedä mutta edelleen ei taida pelit olla sen ihmeellisempiä kuin ennenkään. Tekoäly usein on tekoälyttömyyttä ja harvoin on mitään kunnollista hajoavaa tavaraa maailmassa. Ja monessa FPS:ssä puuttuu vaihtoehtoreitit ihan täysin. Tosin esim. COD2 poikkeuksena. Sillein.

Muokkaus: Ja haa! Yksi ominaisuus joka red steelissä löytyy: voit jättää vihulaiset henkiin JOS haluat/katsos tarpeelliseksi. Se on minulle hyvä lisä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Tehot ovat harvoin se todellinen tekijä siinä kuinka realistinen maailma on, paljon isompi tekijä on nimittäin raha. Jos on varaa palkata ohjelmoija-armeija ja on aikaa tehdä peliä kymmeniä vuosia niin maailmasta saadaan varmasti melko realistinen tehottomallakin koneella.
Hmmm :confused: Tähän on kyllä pakko puuttua. Ehkä en vaan ymmärrä, mutta en kyllä keksi minkäänlaista tapaa määritellä "realistista pelimaailmaa", jonka pystyisi toteuttamaan "realistisemmin" kehnoilla kuin hyvillä tehoilla?
keiu sanoi:
Tekoälyhän on lopulta vain pitkä rivi if-then lauseita.
Edelliseen viitaten, miten nämä lukuisat pitkät rivit saadaan ulos konsolista heikoilla tehoilla paremmin kuin paremmilla tehoilla, "realistisesti"? Oman logiikkani mukaan: mitä enemmän informaatiota = sitä realistisempaa lopputulosta. On aika vaikea uskoa, että edes 100 miljardia ohjelmoijaa ja koko universumin rahat riittäisivät tuottamaan "realistisempia" pelejä esim. PS One:lle kuin PS3:lle :eek:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Hmmm :confused: Tähän on kyllä pakko puuttua. Ehkä en vaan ymmärrä, mutta en kyllä keksi minkäänlaista tapaa määritellä "realistista pelimaailmaa", jonka pystyisi toteuttamaan "realistisemmin" kehnoilla kuin hyvillä tehoilla?

Edelliseen viitaten, miten nämä lukuisat pitkät rivit saadaan ulos konsolista heikoilla tehoilla paremmin kuin paremmilla tehoilla, "realistisesti"? Oman logiikkani mukaan: mitä enemmän informaatiota = sitä realistisempaa lopputulosta. On aika vaikea uskoa, että edes 100 miljardia ohjelmoijaa ja koko universumin rahat riittäisivät tuottamaan "realistisempia" pelejä esim. PS One:lle kuin PS3:lle :eek:


Mikä vitun "realismi" :confused:

Muokkaus: Esimerkiksi vuosia vanha operation flashpoint on "realistinen". Siinä ei huimia tehoja vaadittu ei. Uusi call of duty näyttää paremmalta mutta jää kauaksi realistisuudessa... Niin se vaan menee.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Mikä vitun "realismi" :confused:

Muokkaus: Esimerkiksi vuosia vanha operation flashpoint on "realistinen". Siinä ei huimia tehoja vaadittu ei. Uusi call of duty näyttää paremmalta mutta jää kauaksi realistisuudessa... Niin se vaan menee.
Niinpä, siksi lainausmerkit. Ehkä keiu osaa selittää, mitä tarkoitti realismilla, koska siihen juuri viittasin. Näin se vaan menee :p

P.S. Itselleni realismi tarkoittaa sitä mitä kyseinen sana tarkoittaa, jos jollekin jäi epäselväksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
P.S. Itselleni realismi tarkoittaa sitä mitä kyseinen sana tarkoittaa, jos jollekin jäi epäselväksi.

Realismihan on sitä, kuinka tarkasti oikeaa tilannetta simuloidaan. Eikä se ole pelkistä tehoista kiinni. Fysiikassa ei voida enää paljoa pidemmälle mennä, paitsi mallintaa kunnolla esim. vesi ja sitten vaan tehdä tehokkaampia vehkeitä jotka pystyvät näyttämään enemmän fysiikan lakeihin reagoivia objekteja ruudulla samaan aikaan. Sitten pystytään esim. tekevään elävämpiä ympäristöjä jos niihin saadaan paljon ihmisiä. Tekoälyäkin varmaan voidaan parantaa, mutta siihen en usko niin kauan kun uuden sukupolven konsoleiden tekoäly on aivan samalla tasolla kun edellissukupolven.

Siltikään yksikään peli ei ole mallintanut realistisempaa ja aidompaa kaupunkia kuin mitä Dreamcastin Shenmue-peleissä on nähty.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Siltikään yksikään peli ei ole mallintanut realistisempaa ja aidompaa kaupunkia kuin mitä Dreamcastin Shenmue-peleissä on nähty.

Miten niin? Mitäs ihmeellistä siinä on?

En ole koskaan ko peliä pelannut, mutta tiedän että porukka on pitänyt siitä kuin hullu puurosta ja tiedän senkin että dc on hyvä vehe. :p Gta san andreaksessa on omasta mielestä suht aito kaupunki.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Gta san andreaksessa on omasta mielestä suht aito kaupunki.
Allekirjoittaneen mielestä ei. Mikään minkä miellän kaupungin osatekiäksi ei k.o. pelissä ole siellä (=esikuva) päinkään. Vaikkei edes nillitettäisi, niin mielestäni se on kyä hyvin, hyvin kaukana aidosta kaupungista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Miten niin? Mitäs ihmeellistä siinä on?

En ole koskaan ko peliä pelannut, mutta tiedän että porukka on pitänyt siitä kuin hullu puurosta ja tiedän senkin että dc on hyvä vehe. :p Gta san andreaksessa on omasta mielestä suht aito kaupunki.

Paljosta olet siis jäänyt paitsi. Shemuet ovat mielestäni parhaita pelikokemuksiani koskaan. Jotain maagista ja toimivaa niissä maailmoissa vain oli/ on edelleen. Jaksan edelleenkin pelata kysieisiä pelejä, vaikka ne onkin tullut moneen kertaan jauhettua läpi. Kaupunki on myös toteutettu verrattain hyvin, kun katsotaan jalkamiehen näkökulmasta. Shenmuen kolmatta tulemista odotelellesta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Hmmm :confused: Tähän on kyllä pakko puuttua. Ehkä en vaan ymmärrä, mutta en kyllä keksi minkäänlaista tapaa määritellä "realistista pelimaailmaa", jonka pystyisi toteuttamaan "realistisemmin" kehnoilla kuin hyvillä tehoilla?

Edelliseen viitaten, miten nämä lukuisat pitkät rivit saadaan ulos konsolista heikoilla tehoilla paremmin kuin paremmilla tehoilla, "realistisesti"? Oman logiikkani mukaan: mitä enemmän informaatiota = sitä realistisempaa lopputulosta. On aika vaikea uskoa, että edes 100 miljardia ohjelmoijaa ja koko universumin rahat riittäisivät tuottamaan "realistisempia" pelejä esim. PS One:lle kuin PS3:lle :eek:

En tiedä mistä kaivoit tuon että isoilla tehoilla ei voisi saada parempaa aikaa kuin pienillä tehoilla mutta en ainakaan missään vaiheessa näin väittänyt. Sanoin että isompi tekijä kuin teho on raha, ja että tehottomallakin koneella saa realismia aikaan jos on vain varaa sijoittaa. Jos se on mielestäsi tosin vaikea uskoa että "edes 100 miljardia ohjelmoijaa ja koko universumin rahat riittäisivät tuottamaan "realistisempia" pelejä esim. PS One:lle kuin PS3:lle" niin rohkenen arvata ettet ole paljoa ohjelmointiin tutustunut. Toki asia erikseen jos kummatkin saavat saman budjetin ja lähtökohdat, mutta siitähän ei ollut puhe.

Onko esimerkiksi PS2n GT3 realistisempi kuin PSn GT2? Muistaakseni GT2:ssa oli identtisen ajomallinnuksen lisäksi myös jonkin sortin vauriomallinnus (iskarit? en muista enää) joten se onkin heti realistisempi. PS2n F1 ei ole yhtä realistinen kuin vuonna keihäs julkaistu F1 GP 486-tason PC:ille. Tehoero on suunnaton, miksi eteenpäin ei ole siis menty muuta kuin grafiikoiden osalta jotka eivät millään koneella vielä muistuta mitään realistista vielä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
Tietty toiset pelit nojaavat tarinavetoisuuteensa enemmän kuin toiset. Minun on vaikea kuvitella uutta Zeldaa tai Metroidia minään pikku päivityksenä tai uutena versiona. Kummassakin on uudenlaiset ympäristöt, uudistuksia pelituntumassa ja uusi tarina.

Tietyissä piireissä vitsaillaan, että Link to the Pastista on nyt tehty puoli tusinaa eri versiointia enemmän tai vähemmän onnistuen. En itse tätä allekirjoita, mutta etenkin se Zelda-kaava alkaa olla aika kulunut, vaikka ei ihan vielä Ocarina of Time 1.5:ttä ole tehty. (Koska Master Quest on 1.1.)

Ulukai sanoi:
Irrotan brutaalisti nämä viisi sanaa lopusta viestistä ja kysyn:
Oletko pelannut kuinka montaa Zeldaa/Metroidia?

Aika montaa, NES-ajoista lähtien ja tietenkin Gameboy-osat mukaanlukien. Kärsivällisyys loppui Cube-aikaan. Metroidia nyt on vähemmän valokopioitu vuosien saatossa harvempien osien myötä, mutta tätä korjataan tehokkaasti Prime-sarjalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin kiva kuin uusia Zeldoja, Marioita ja Metroide onkin pelata, toivoisi Nintendolta uusia pelejä, joissa on uusi idea, aihe, ympäristö, eikä mitään menneisyyden kaavaa. Kyse olisi nimenomaan Peleistä isolla Peellä, ei mistään koirakoulutuksesta, Pokemoneista tai aivojumpasta. Onko Nintendon tasohyppelyn pakko olla Mario ja seikkailun Zelda?

Nimet tietysti myyvät ja tutut sarjat kyllä kehittyvät Nintendon käsittelyssä, mutta perinteiden huomioon ottaminen on silti aikamoinen luovuuden rajoittaja. Kun Nintendolla on luovaa porukkaa ja firmalla pitäisi olla uskallusta, luulisi, että siihen pystyttäisiin.

Nojautuvathan muutkin valmistajat tuttuihin pelisarjoihin ja usein vielä kehittävät niitä Nintendoa vähemmän, mutta ongelma on siinä, että Nintendo nojaa paljon enemmän perinteisiin pelisarjoihinsa. Sonyn ja Microsoftin koneille tulee Nintendoa enemmän ihan uutta materiaalia, pääosin, mutta ei pelkästään laajan 3rd party -tuen ansiosta. Ehkä Wii tuo 3rd party -tukeen muutoksen, mutta oli tuki käytännössä sitten mitä tahansa, ei se poista tarvetta uudelle Nintendon IP:lle.

Segalla oli aikalailla enemmän rohkeutta. Dreamcast ei ole harrastajien piirissä niin kovassa huudossa siksi, että sille tuli uusi Sonic. Vertailu on tietysti siksi tyhmää, että Segan konsepti ei taloudellisesti toiminut, kun taas Nintendo porskuttaa. Silti toivoisi, että Nintendollakin olisi rohkeutta monipuolistaa pelituotantoansa muutenkin kuin ihan uusille pelaajaryhmille suunnitelluilla peleillä. Onhan hardispuolellakin on tehty rohkeita ratkaisuja.

Epäilemättä joku haluaa luetella litanian Wiille tulevia Nintendon pelejä, jotka ovat kekseliäitä, mutta ennakkokäsitykseni ennen pelien pelaamista itse on, että niihin ei ole käytetty läheskään samaa kehityspanosta kuin vanhoihin vahvoihin sarjoihin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No siis.. viimeisimmän viiden vuoden aikana Nintendo on kehittänyt tai kehityttänyt yhteensä 27 uutta brändiä omaan portfolioonsa. Jotkut ovat olleet huonoja, jotkut ihan hyviä, jotkut jopa muuttuneet menestystarinoiksi. Sääli vaan että monet näistä ovat jääneet japaniin lojumaan, koska Nintendo ei usko että niille oli kysyntää länsimaissa. Plus suurin osa uusista brändeistä on käsikonsoleille johtuen varmaankin siitä, että kyseisillä laitteilla on helpompi ottaa taloudellisia riskejä.

Animal Crossing (GC)
Baten Kaitos: Origins (GC)
Battalion Wars (GC)
Brain Training (DS)
Chibi Robo (GC)
Densetsu no Starfy (GBA)
Doshin the Giant (GC)
Doubutsu Banchou (GC)
Drill Dozer (GBA)
Electroplankton (DS)
Eternal Darkness (GC)
Geist (GC)
Giftpia (GC)
Golden Sun (GBA)
Kururu Kururin (GBA)
Magical Starsign (DS)
Magical Vacation (GBA)
Magnetica (DS)
Nintendogs (DS)
Nonono Puzzle Chalien (GBA)
Odama (GC)
Oriental Blue: Ao no Tengai (GBA)
Ouendan (DS)
Pikmin (GC)
The Tower SP (GBA)
Trace Memory (DS)
Wario Ware (GBA)

Kaikki listan pelit ovat sellaisia että Nintendo omistaa oikeudet jatko-osiin. Wiin puolelle on taas tähän mennessä ilmoitettu kuusi uutta brändiä:

Disaster: Day of Crisis
ExciteTruck
Eyeshield 21
Forever Blue
Project H.A.M.M.E.R.
Wii Health Pack
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sanovatko Disaster: Day of Crisis tai Project H.A.M.M.E.R mitään? Näistä Nintendo näyttää yrittävän tehdä niitä Pelejä isolla Peellä, jotka eivät ole Metroideja, Marioja tai Zeldoja. Saa nähdä millainen on lopputulos, mutta molemmat ovat suurella panostuksella tehtyjä ja vähän vakavampia pelejä Nintendon toimesta, joten haluamaasi (ja monen muunkin haluamaan) suuntaan ollaan menossa.

E: Noista Tepon kuvailemista peleistä sen verran, että yksikään noista ei ole lähellekään sen tason peli mitä Nintendon pääsarjat (en puhu nyt pelin hyvyydestä) ja tuskin niistä on edes yritetty tehdä sellaisia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Noseblunt sanoi:
E: Noista Tepon kuvailemista peleistä sen verran, että yksikään noista ei ole lähellekään sen tason peli mitä Nintendon pääsarjat (en puhu nyt pelin hyvyydestä) ja tuskin niistä on edes yritetty tehdä sellaisia.

Animal Crossing, Ouendan, Pikmin sekä Wario Ware ovat kyllä olleet todella vahvoja sarjoja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Jos se on mielestäsi tosin vaikea uskoa että "edes 100 miljardia ohjelmoijaa ja koko universumin rahat riittäisivät tuottamaan "realistisempia" pelejä esim. PS One:lle kuin PS3:lle" niin rohkenen arvata ettet ole paljoa ohjelmointiin tutustunut.
Voihan sitä ohjelmoida ihan mitä vaan, mutta mites ne saadaan pyörimään "realistisemmin" matolaatikolla kuin kovemman tehon koneella? Tulee teknisiä rajoitteita vastaan siinä, miten paljon infoa voi kerrallaan ruutuun laittaa. Mitä parempaa grafiikka on, sitä aidommalta matsku näyttää, vaikka ollaankin vielä todella kaukana photorealismista. Kyllä sekin päivä vielä voi koittaa meidän elinikänä, että ruutuun saadaan tunnettua niin paljon pikseleitä, että kuvaa on vaikea erottaa todellisuudesta. Joskus 30 vuoden päästä? Rohkea toivomus, mutta ei mahdoton, kun ottaa huomioon miten paljon on edetty edellisissä 30 vuodessa. Oi niitä aikoja kun videopeli oli yhtä kuin kaksi ylös alas liikkuvaa tappia vastakkain ruudun molemmilla reunoilla ja välissä purjehti neliön muotoinen pallo. Tuolla mustavalkoisella tenniksellä itse aloitin aikoinaan pelailun 70-luvulla ja aika pitkälle on siitä tultu. Hyvä niin :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Voihan sitä ohjelmoida ihan mitä vaan, mutta mites ne saadaan pyörimään "realistisemmin" matolaatikolla kuin kovemman tehon koneella? Tulee teknisiä rajoitteita vastaan siinä, miten paljon infoa voi kerrallaan ruutuun laittaa. Mitä parempaa grafiikka on, sitä aidommalta matsku näyttää, vaikka ollaankin vielä todella kaukana photorealismista. Kyllä sekin päivä vielä voi koittaa meidän elinikänä, että ruutuun saadaan tunnettua niin paljon pikseleitä, että kuvaa on vaikea erottaa todellisuudesta. Joskus 30 vuoden päästä? Rohkea toivomus, mutta ei mahdoton, kun ottaa huomioon miten paljon on edetty edellisissä 30 vuodessa. Oi niitä aikoja kun videopeli oli yhtä kuin kaksi ylös alas liikkuvaa tappia vastakkain ruudun molemmilla reunoilla ja välissä purjehti neliön muotoinen pallo. Tuolla mustavalkoisella tenniksellä itse aloitin aikoinaan pelailun 70-luvulla ja aika pitkälle on siitä tultu. Hyvä niin :)

Luepa nyt alkuperäinen ja sitä seuraava viestini uudelleen. Mistä nyt siis puhut? Väität selvästi jollekkin vastaan mutten ymmärrä mille. Teho on mielestäsi isompi tekijä pelikehityksessä kuin raha? Toisin sanoen PS3:lla 10 eurolla saadaan realistisempi peli kuin PS:llä miljoonilla?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Animal Crossing, Ouendan, Pikmin sekä Wario Ware ovat kyllä olleet todella vahvoja sarjoja.

Pakko lisätä vielä advanced wars/battallion wars. Loistavia pelejä kyllä. Enkä minä oikein siihen taivu että pelkästään nintendoa kritisoidaan kierrättämisestä. Ainoa ero nintendon ja ms/sonyn toimissa tässä asiassa on se että mariosta on tehty brändi. Mariota voidaan myydä vaikka jalkapallopelinä. Samaa tosin on yritetty DOA:n kohdalla, tappelupelin tytsyt pelaa huonossa beach volley pelissä beach volleytä...

Nyt kun nintendo toisi vielä länsimaisen hyvän roolipelin niin avot. Japsiropeissa usein minulle on tympeää ne vuoropohjaiset taistelut plus ne satunnais mönkiäistappelut.

Minkälainen on tuo disaster? Ikinä en ole mitään matskua tai tietoa siitä nähny.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom