Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuo että Link ei ole joka pelissä sama Link... Sehän on älytöntä. Onko Zelda sama Zelda? Vaiko jokin muu Zelda? Jos on sama, niin eipä ainakaan ole vaikea muistaa poikakaverin nimeä. Ei tule vahinkoja. ;)

Oikeasti, suunnilleen samoja tarinoita valokopioidaan ja myydään uusina. Kukaan ei valita siitä, että pelit ovat samoja, jopa hahmojen nimiä myöten, koska tekijät sanovat että tämä Link on eri Link kuin edellisessä pelissä?

Suunnilleen yhtä älykäs systeemi kuin Detective Comicsin multimaailmat. Lue: dorka.

Edit: Mikäs Link on Xandir?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No sovitaanpa että se on noin ja jatketaan jostain muusta aiheesta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos asia janusta vaivaa näin paljon, niin ottaa asioista selvää. Kun kysymyksiä kerran tulee kuin tyypillä olisi kyselyikä päällä.

Vaikka sehän on "valokopio edellisistä versioista", joten täytyy sitten tyytyä pelaamaan Elder's Scrollia numero 4 tai uusinta F1:stä.
Haa, sori tätä se tentteihin lukeminen teettää, tulee tämmöstä tekstiä vaan ulos.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Oikeasti, suunnilleen samoja tarinoita valokopioidaan ja myydään uusina. Kukaan ei valita siitä, että pelit ovat samoja, jopa hahmojen nimiä myöten, koska tekijät sanovat että tämä Link on eri Link kuin edellisessä pelissä?

Totta. Mieti kuinka paljon tuota tapahtuu. Gran Turismoja on jo 4, Tekkeneitä 5, Final Fantasyja on jo herranjesta tusina. Ja mieti kuinka monta NHL-peliä on! Kuten jo kerran tässä threadissa totesin, on se hullua kuinka pelaamme aivan täysin identtisiä pelejä vuosi vuodesta toiseen! Autopeleissä aina vaan koitetaan päästä maaliin ennen muita ja jalkapallopeleissä aina vaan koitetaan tehdä niitä maaleja. Jo on kumma kun ei keksitä mitään uutta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Noh, kyllähän PSP:llekin tulee pelkkiä käännöksiä PS2 peleistä, vaikka yhteistä ei olisikaan kuin osa nimestä.:rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Ihan sama juttu kuin on leffoissakin: saiskos joskus uuden juonen? Edes sellasen jossa olisi edes joku koukku, eikä vaan ekan osan juoni uudella graffalla/cgillä? Kärjistäen: jos sinulla on eka Zelda/GT niin sinulla on ne kaikki.

Tuo sinun ajattelusi Zeldojen juonesta on vähän kuin että väittäisin että kaikissa Metal Geareissa on samanlainen juoni, kun kaikissa on Snake, terroristit ja se Metal Gear. Kaikki ei vaan ole niin yksiselitteistä aina.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Tuo sinun ajattelusi Zeldojen juonesta on vähän kuin että väittäisin että kaikissa Metal Geareissa on samanlainen juoni, kun kaikissa on Snake, terroristit ja se Metal Gear. Kaikki ei vaan ole niin yksiselitteistä aina.

Siis MGS2 oli kopio MGS1sestä.

Ulukaille: Luulin että täällä sai kysellä peleistä, jos niistä ei tiedä. Yritin tässä selvittää itselleni niistä juttuja. Tepolle kiitokset siitä, että selvitti sen, että Zeldoissa tehdään muutakin kuin pelastetaan Zeldaa. Käskit ottamaan selvää, ja samaan hengenvetoon pilkkasit sitä, että yritin ottaa selvää. Yritä nyt päättää.

Mitä taas tulee Oblivioniini: en löytänyt mistään laillista versiosta ykkösestä. Mitä taas tulee Oblivionin juoneen: olisikohan miljoonas kerta kun tuo juoni on nähty. F1? Jep. Kiva se oli jonnin aikaa. Enpä ostais. Toisaalta, en seuraa F1siäkään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
En lukenut väärin, vaan olen täysin eri mieltä asiasta, mutta nyt kun omat mielipiteet on perusteltu ja molemmat silti pysyvät alkuperäisinä, on turha vängätä enää pidempään. Et saa minun mieltäni muuttumaan, enkä minä sinun. Eiköhän se jo käynyt selväksi.

Katseet siis seuraaviin väittelyihin.

Vaan minäpäs vänkään vielä.
Tuosta tehojen noususta. Todella moni pelitekijä on innoissaan antanut haastatteluja, niin nettisaiteillekin, kuin lehdille, että on todella hienoa päästä työskentelemään uudella raudalla, koska tämä mahdollistaa niin paljon asioita, joita ei ole ollut aikaisemmilla koneilla mahdollista tehdä.
Mielestäni tällaiset kommentit kertovat jo siitä, että kyse ei ole pelkästään rahasta, vaan kyllä siihen se tehokin vaikuttaa; ja vaikuttaa aika paljon. Tuskin kukaan ammattilainen haluaisi antaa lausuntoja, jossa kerrotaan, että joo voisin tehdä heikommillakin, mutta teenpä nyt tällä uudella. Eihän siinä järkeä olisi?

Mielestäni on kovin selkeää, että laitteen (konsolin) rajoitukset tulevat jossain kohtaa vastaan. Joku peliohjelmoija (olikohan God Of Warin tekijätiimin jäsen) totesi haastattelussa, että koodi ei voi koskaan olla täysin puhdasta, aina löytyy jotain parantamisen varaa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että esim. NESsillä olisi mahdollista tehdä fakiiritemppu ja näkisimme Nintendon vanhalla hummalla Xbox tasoista grafiikkaa peleissä.

Sama pätee Wiissäkin. Se on tehoiltaan pienempi, kuin kilpakumppaninsa, joten tuskin voimme odottaa, että Wii venyy samanlaisiin suorituksiin vaikkapa fysiikan ja grafiikan osa-alueilla, kuin PS3 ja X360.
Wiitä mitenkään mollaamatta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Vaan minäpäs vänkään vielä.
Tuosta tehojen noususta. Todella moni pelitekijä on innoissaan antanut haastatteluja, niin nettisaiteillekin, kuin lehdille, että on todella hienoa päästä työskentelemään uudella raudalla, koska tämä mahdollistaa niin paljon asioita, joita ei ole ollut aikaisemmilla koneilla mahdollista tehdä.
Mielestäni tällaiset kommentit kertovat jo siitä, että kyse ei ole pelkästään rahasta, vaan kyllä siihen se tehokin vaikuttaa; ja vaikuttaa aika paljon. Tuskin kukaan ammattilainen haluaisi antaa lausuntoja, jossa kerrotaan, että joo voisin tehdä heikommillakin, mutta teenpä nyt tällä uudella. Eihän siinä järkeä olisi?

Mielestäni on kovin selkeää, että laitteen (konsolin) rajoitukset tulevat jossain kohtaa vastaan. Joku peliohjelmoija (olikohan God Of Warin tekijätiimin jäsen) totesi haastattelussa, että koodi ei voi koskaan olla täysin puhdasta, aina löytyy jotain parantamisen varaa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että esim. NESsillä olisi mahdollista tehdä fakiiritemppu ja näkisimme Nintendon vanhalla hummalla Xbox tasoista grafiikkaa peleissä.

Sama pätee Wiissäkin. Se on tehoiltaan pienempi, kuin kilpakumppaninsa, joten tuskin voimme odottaa, että Wii venyy samanlaisiin suorituksiin vaikkapa fysiikan ja grafiikan osa-alueilla, kuin PS3 ja X360.
Wiitä mitenkään mollaamatta.

Vänkää pois, paljon kiinnostavampi postaus kuin Zeldan itsepuolustuskyvyt. Kuten aikaisemmista postauksistani käy ilmi, olen aivan samaa mieltä kaikesta jota juuri sanoit. Mutta sanohan vielä kantasi siihen että onko mielestäsi vanhojen koneiden potentiaalia käytetty fysiikkaan ja tekoälyyn vai onko se uhrattu grafiikan alttarilla? Ja oletko sitä mieltä että tilanne pysyy samana / muuttuu uusien konsolien myötä? Itse olen sitä mieltä että esimerkiksi GT-peleihin olisi voinut aivan hyvin saada tekoälyn mukaan peliä rumentamalla. Pessimisti minussa sanoo myös että uusilla konsoleilla grafiikat ovat etusijalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Voisko Final Fantasy peleissä joku tehdä paremman maailman, kun aina sitä joutuu pelastamaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Danekky sanoi:
Voisko Final Fantasy peleissä joku tehdä paremman maailman, kun aina sitä joutuu pelastamaan.
Voisko joku keksiä paremman toisen maaimansodan, kun aina joutuu niitä natseja vastaan tappelemaan. ;)

Jotkut kaavat vaan toimivat peleissä ja niitä sitten kierrätetään. Ilmiö varsin tuttua kirjallisuudesta tai elokuvista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vaikka voi vängätä, että Link on aina eri dude ja vain niin monessa on sama juonikuvio, on totuus kuitenkin, että Nintendon itse tekemissä "pää"-Zeldoissa kuvio on melkein aina sama. Siitä huolimatta tai ehkä osittain siksi ne ovat aina hemmetin hyviä pelejä. (tai no…. Zelda 2 ja WW vähän so-so)

Oli miten oli, ei se varmasti ketään hirveästi haittaisi, jos Zeldoissa lähdettäisiin Majora’s Maskin tapaan kokeilemaan jotain muuta. Eikä sekään varmaan haittaisi, että kerättävät esineet olisivat enemmän uusia, eikä "samat vanhat plus pari uutta". Ehkä TP nuo toiveet toteuttaakin, en seuraa pelien ennakkojuttuja järin tarkasti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Oli miten oli, ei se varmasti ketään hirveästi haittaisi, jos Zeldoissa lähdettäisiin Majoras Maskin tapaan kokeilemaan jotain muuta. Eikä sekään varmaan haittaisi, että kerättävät esineet olisivat enemmän uusia, eikä "samat vanhat plus pari uutta". Ehkä TP nuo toiveet toteuttaakin, en seuraa pelien ennakkojuttuja järin tarkasti.


Eikös WW erilainen ollut?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Eikös WW erilainen ollut?
Luolat, pelaaminen ja juonen peruspalaset olivat tuttuja. Vesimaailma oli ihan uusi juttu, mutta valitettavasti se ei vaan oikein toiminut. Maailmassa oli muutamia "oikeita" saaria, mutta nekin olivat aina surkean pieniä. Ruutuihin jaettu maailma oli typerä ja suuri osa saarista oli täytetty täysin epäuskottavia ja tyhjänpäiväisiä täytesaaria yms. Grafiikan tyylikin oli uutta ja minusta se oli ihan jees vaihtelua. Hilpeys ja sarjakuvamaisuus menikin silti ehkä vähän yli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Vänkää pois, paljon kiinnostavampi postaus kuin Zeldan itsepuolustuskyvyt. Kuten aikaisemmista postauksistani käy ilmi, olen aivan samaa mieltä kaikesta jota juuri sanoit. Mutta sanohan vielä kantasi siihen että onko mielestäsi vanhojen koneiden potentiaalia käytetty fysiikkaan ja tekoälyyn vai onko se uhrattu grafiikan alttarilla? Ja oletko sitä mieltä että tilanne pysyy samana / muuttuu uusien konsolien myötä? Itse olen sitä mieltä että esimerkiksi GT-peleihin olisi voinut aivan hyvin saada tekoälyn mukaan peliä rumentamalla. Pessimisti minussa sanoo myös että uusilla konsoleilla grafiikat ovat etusijalla.

Hyviä kysymyksiä, joihin olisi kiva osata vastata. :)
Ainakin PS2:sta on revitty näyttäviä maailmoja aivan äskettäin vaikka puhumme kuusi vuotta vanhasta vehkeestä. GOW, Black, Shadow Of The Colossus jne. Itseasiassa GOW2 näyttää kuulemma jopa paremmalta, kuin ensimmäinen.
Mutta onko tämä grafiikan maksimointi tehty muun kustannuksella? Varmaan osittain, mutta luulen, että kysymys ei ole pelkästään siitä, miten painotetaan eri osa-alueisiin koneen resurssien pohjalta. Uskoisin, että esim. köyhä tekoäly on usein enemmän tekijäporukan viitseliäisyydestä, kuin koneen tehoista kiinni. Ja koodiahan voidaan optimoida aika paljon. Pelibisneksessä eteen vain tulee aikataulut ja Deadlinet, sekä se kirottu budjetti. :)
Kuitenkin uskon vahvasti siihen, että uudet koneet tuovat enemmän, kauniimpaa, parempaa, monimuotoisempaa ja laajempaa pelattavaa. Kaikki pelit eivät tietenkään ole automaattisesti parempia, kuin edellisen sukupolven, mutta yleinen suuntaus on varmasti ylöspäin. Omalla kohdalla esimerkiksi kolme ekaa Super Mariota, ovat edelleen ne parhaimmat. Tiedä sitten kuinka paljon menee nostalgian piikkiin, mutta näin asian koen.:)

Uusissa peleissä ensimmäisenä ainakin kiinnitetään huomiota grafiikkaan, mutta bisnismiehet pelitalojen takana tietävät varmasti, että kovin pitkään ei voi pelkkää silmäkarkkia tuottaa. Bisneksessä on myös pakko erottua jotenkin. Firmat alkavat rakentaa moninaisempia fysiikkamoottoreita, panostavat kässäriin, luovat interaktiivisempaa ympäristöä ja antavat pelaajalle enemmän vapauksia/mahdollisuuksia, mitä tehdä pelissä.
Varmasti nextgen-pelien (en tosin hirveästi ole X360:n pelipaketteja tutkinut, se myönnettäköön) takakansissa mainostetaan ja hehkutetaan tyyliin: "Unbelievable realistic graphics!!!" jne. Samoin tehtiin PS2:n, GC:n ja Xboxin kanssa. Nykyään ei enää (tämän sukupolven peleissä) näe niin paljon grafiikkahehkutusta, kuin aikaisemmin. Mainonta on keskittynyt enemmän tekoälyyn, pelimaailman vapauteen jne. Toki on vielä niitäkin pelejä, joita mainostetaan grafiikan perusteella ja yleensä ihan aiheestakin.
Itse täytyy myöntää, että tykkään katsella hyvää grafiikkaa, mutta se ei ole mikään ehto. Pelaan välillä, varsinkin PC:llä, vanhojakin pelejä ja nautin siitä suuresti. Samoin monet freeware-pelit eivät graffoilla juhli, mutta niissä saattaa olla joku toinen, aivan kertakaikkisen koukuttava juttu.:)
Vastasinkohan nyt yhtään siihen, mitä kysyit?:o
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Mainonta on keskittynyt enemmän tekoälyyn
Tätä olen kovin ihmetellyt, aina hehkutetaan kuinka paljon parempi AI on ja kuinka siihen on panostettu, mutta joka kerta se on vain ihan yhtä tyhmä :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

fDiamond sanoi:
Tätä olen kovin ihmetellyt, aina hehkutetaan kuinka paljon parempi AI on ja kuinka siihen on panostettu, mutta joka kerta se on vain ihan yhtä tyhmä :p
Siitähän se johtuu että ohjelmoijat eivät vain osaa tai viitsi tai... Ihan turha mainostaa että nyt kun on tehoja koneessa niin tekoäly on huikea. Ei se tekoäly siitä itsestään tule tehojen mukana, se pitää ohjelmoida. Aivan saletisti hyvä tekoäly saadaan tehtyä vaikka 8-bittisellä Nintendolla, kunhan siihen vain nähdään vaivaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Siitähän se johtuu että ohjelmoijat eivät vain osaa tai viitsi tai... Ihan turha mainostaa että nyt kun on tehoja koneessa niin tekoäly on huikea. Ei se tekoäly siitä itsestään tule tehojen mukana, se pitää ohjelmoida. Aivan saletisti hyvä tekoäly saadaan tehtyä vaikka 8-bittisellä Nintendolla, kunhan siihen vain nähdään vaivaa.

Saadaan hyvä tekoäly 8-bittisellekin, mutta uskallan silti väittää, että parempi tehoisten laitteiden kanssa, sillä tekoälyllä voidaan tehdä enemmän.
Omasta mielestäni tämä keskustelu on hieman outoa. Välillä tuntuu, että ihmiset täällä ovat sitä mieltä, että uudet tehot mahdollistavat vain helpomman ohjelmoinnin, monimutkaisemmille asioille. Asioille, joita voitaisiin tehdä vaikka kuinka vanhoille koneille, mutta ohjelmoijat eivät vain viitsi...?
Onkohan se nyt ihan noinkaan?:rolleyes:
Tai siten Achiim on vain sarkastinen. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Siitähän se johtuu että ohjelmoijat eivät vain osaa tai viitsi tai... Ihan turha mainostaa että nyt kun on tehoja koneessa niin tekoäly on huikea. Ei se tekoäly siitä itsestään tule tehojen mukana, se pitää ohjelmoida. Aivan saletisti hyvä tekoäly saadaan tehtyä vaikka 8-bittisellä Nintendolla, kunhan siihen vain nähdään vaivaa.

Tekoäly ei tosiaankaan ilmesty mistään itsestään, mutta kehittynyttä tekoälyä ei voida millään toteuttaa NESillä. Esteitä ovat esim. liukulukulaskennan tuen puute ja muistin rajoitettu koko. Ilman liukulukulaskentaa ei voida implementoida esim. neuroverkkoja tai sumeaa logiikkaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Saadaan hyvä tekoäly 8-bittisellekin, mutta uskallan silti väittää, että parempi tehoisten laitteiden kanssa, sillä tekoälyllä voidaan tehdä enemmän.
Tietenkin saadaan, se nyt on päivänselvää. On vaan typerää väittää että tekoäly olisi aina automaattisesti kertaluokkaa parempaa kuin aikaisemmin jos tehoja tulee lisää. Hiukan sama kuin kirjanpitotoimisto ilmoittaisi että avotsie, nyt meille tuli tietokone, kaikki on nyt tehokkaampaa. Mutta joo, pointtini on ymmärretty, pakenen taas vuorille.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom