Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Luepa nyt alkuperäinen ja sitä seuraava viestini uudelleen. Mistä nyt siis puhut? Väität selvästi jollekkin vastaan mutten ymmärrä mille. Teho on mielestäsi isompi tekijä pelikehityksessä kuin raha? Toisin sanoen PS3:lla 10 eurolla saadaan realistisempi peli kuin PS:llä miljoonilla?
PS3 plus miljoona triljoonaa euroa plus huippu kehittäjät > PSone plus miljoona triljoonaa euroa plus huippu kehittäjät (aika karu fakta, eihän tuota voisi uskoa. Kuulostaa jotenkin uskomattomalta!)

Jäiköhän jotain vielä vääntämättä rautalangasta, anteeksi jos jäi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Pakko lisätä vielä advanced wars/battallion wars. Loistavia pelejä kyllä. Enkä minä oikein siihen taivu että pelkästään nintendoa kritisoidaan kierrättämisestä. Ainoa ero nintendon ja ms/sonyn toimissa tässä asiassa on se että mariosta on tehty brändi.
Erona on myös se, että esim. Final Fantasyssä on jokaisessa osassa eri hahmot ja juoni. Ne ei siis ole jatko-osia, joita voidaan pistää nippuun sekunnissa ja tehdä miljoonia voittoja.
Nintendolla on miljoona jatko-osaa kirbyssä (miljoonia myyneitä), samoin samaa kastia mario tennikset, jalkapallot, kartingit, pokemon pinballit, kaikki muutkin pokemonit, yoshit, wariot. Siis kaikkien näiden lukuisat jatko-osat myyneet miljoonia. Kummallista porukkaa nintendofanit!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Erona on myös se, että esim. Final Fantasyssä on jokaisessa osassa eri hahmot ja juoni. Ne ei siis ole jatko-osia, joita voidaan pistää nippuun sekunnissa ja tehdä miljoonia voittoja.
Nintendolla on miljoona jatko-osaa kirbyssä (miljoonia myyneitä), samoin samaa kastia mario tennikset, jalkapallot, kartingit, pokemon pinballit, kaikki muutkin pokemonit, yoshit, wariot. Siis kaikkien näiden lukuisat jatko-osat myyneet miljoonia. Kummallista porukkaa nintendofanit!
Mitä väliä sillä on kuinka paljon Mario-urheiluja tulee, kunhan Nintendolta tulee oikeitakin pelejä? Ja kun ne oikeat pelit eivät ole menneet tippaakaan kierrätykseksi.

Älkääkä koskaan ikinä kuuna päivänä laskeko Mario Kartteja muiden Mario-spinnofien tasolle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Pakko lisätä vielä advanced wars/battallion wars.

Advanced Wars on kyllä aika vanha brändi. Ensimmäinen sarjan peli tuli NES:ille nimellä Famicom Wars, ja tämän jälkeen pelejä on julkaistu vähintään yksi jokaiselle alustalle (Super Famicom Wars, GB Wars, GBC Wars). Poikkeuksena sitten N64, jolle Intelligent Systems sai aikaan vain Paper Marion.

bf-man sanoi:
Minkälainen on tuo disaster? Ikinä en ole mitään matskua tai tietoa siitä nähny.

Disaster: Day of Crisis on Monolith Softin* kehittämä katastrofipeli, jossa yksittäinen hyyppä joutuu taistelemaan luonnonvoimia vastaan tuhoutuneessa kaupungissa. Nintendo esitteli pelistä E3:n aikaan jopa kahden sekan pituisen huikean demon. Vaikka pelistä ei olekaan näytetty juuri mitään kuvamateriaalia, peli on Monolithin edustajan mukaan jo lähes valmis ja testausvaiheessa (tämä tuli esiin IGN:än tekemän Baten Kaitos: Origins haastattelun ohessa).

* Baten Kaitos, Baten Kaitos: Origins, Final Fantasy: Dirge of Cerebus, Namco x Capcom, Xenosaga I, Xenosaga II, Xenosaga III. Ei saa sekoittaa FEARista vastanneeseen Monolith Productionsiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Noseblunt sanoi:
Mitä väliä sillä on kuinka paljon Mario-urheiluja tulee, kunhan Nintendolta tulee oikeitakin pelejä? Ja kun ne oikeat pelit eivät ole menneet tippaakaan kierrätykseksi.

Ja Mario urheilupeleistä on turha valittaa muutenkaan, koska ne tuppaavat olemaan myös hyviä yksinpelejä ja suorastaan erinomaisia moninpelejä. Tosin olen jo ymmärtänyt että monet tässä threadissa pelaavat ostavat enemmänkin aatetta kuin viihdyttäviä pelejä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
PS3 plus miljoona triljoonaa euroa plus huippu kehittäjät > PSone plus miljoona triljoonaa euroa plus huippu kehittäjät (aika karu fakta, eihän tuota voisi uskoa. Kuulostaa jotenkin uskomattomalta!)

Jäiköhän jotain vielä vääntämättä rautalangasta, anteeksi jos jäi.

Niinpä. Mutta kun sanoinkin että raha > teho pelinkehityksessä. Ja tuo PS3 > PS ei ole siihen minkäänlainen vasta-argumentti eikä edes itseasiassa kuulu mitenkään aiheeseen. Voit vääntää rautalangasta myös että hauki on kala mutta jos lainaat viestiäni niin kommentoisitko mieluummin siihen.

edit: väännetään sitten uudestaan rautalangasta kun kerran ei ihmiset viitsi skrollata lukemaan alkuperäistä viestiä: Realismia peleihin tehdään ensisijaisesti rahalla ja toisisijaisesti tehoilla. Jos PS-pelin kehitykseen annetaan miljoona ecua ja PS3-pelin kehitykseen 10 000 ecua, tavoitteena realismi niin PS-peli todennäköisesti vie realismissa voiton. Realismi myy pääasiassa simulaattoreita ja niiden kohderyhmä on hyvin pieni. Se, etteivät pelit ole realistisia ei johdu todellakaan tehon puutteesta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Voihan sitä ohjelmoida ihan mitä vaan, mutta mites ne saadaan pyörimään "realistisemmin" matolaatikolla kuin kovemman tehon koneella? Tulee teknisiä rajoitteita vastaan siinä, miten paljon infoa voi kerrallaan ruutuun laittaa. Mitä parempaa grafiikka on, sitä aidommalta matsku näyttää, vaikka ollaankin vielä todella kaukana photorealismista. Kyllä sekin päivä vielä voi koittaa meidän elinikänä, että ruutuun saadaan tunnettua niin paljon pikseleitä, että kuvaa on vaikea erottaa todellisuudesta. Joskus 30 vuoden päästä? Rohkea toivomus, mutta ei mahdoton, kun ottaa huomioon miten paljon on edetty edellisissä 30 vuodessa. Oi niitä aikoja kun videopeli oli yhtä kuin kaksi ylös alas liikkuvaa tappia vastakkain ruudun molemmilla reunoilla ja välissä purjehti neliön muotoinen pallo. Tuolla mustavalkoisella tenniksellä itse aloitin aikoinaan pelailun 70-luvulla ja aika pitkälle on siitä tultu. Hyvä niin :)

Aloin pienessä mielessäni pyöritellä tuota ohjelmointi juubaa ja realismia. Itsellä ei ole mitään hajua ohjelmoinnista (ellei C64 aikoja lasketa :p), mutta kyllähän tekniikka kehittyy koko ajan. Esimerkiksi motioncapture. Nykyään koneet ovat niin "fiksuja", että pampuloilla voidaan mallintaa ihmisen tai eläimen liikehdintää suoraan koneelle. Mitä jos ja kun konetehot kasvavat, tulevaisuudessa pystytään samaan, mutta hahmoja ei tarvitse enää merkata palloilla tai pisteillä. Riittää esim. Bluescreeni? Koneista tulee niin älykkäitä, että osaavat mallintaa hahmon suoraan.
Kuvittelisin, että jossain vaiheessa myös fysiikkamoottorit ottavat jättimäisen harppauksen eteenpäin ja joku viisas ihminen kirjoittaa ohjelmistopätkän, jossa ei kaikkea pelimaailman tapahtumia ja lakeja tarvitse erikseen kirjoittaa, vaan kone osaa ikään kuin lukea "käsikirjoitusta".
Eli siis itsellä ei mitään hajua, onko tällainen visio mahdollista, mutta viime vuosina on tullut aika jänniä ja hienoja harppauksia eteenpäin. En muista kuka tai ketkä sen grafiikka systeemin kehittelivät, jossa oli mahdollista luoda nopeasti 3D-pelimaailmoja 2D-kuvasta. Tämän kaltaiset tekniikat antavat kuitenkin osviittaa, että ehkäpä jo sitten seuraavassa sukupolvessa nähdään jo jotain todella huikeata. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kun esim. Sony Ericssonin kamerakännykät osaavat löytää ihmiskasvot kuvasta ja väännellä niitä sitten eri efekteillä, niin voi vaan kuvitella, mitä PS3:n EyeToy kykenee tekemään. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Jos PS-pelin kehitykseen annetaan miljoona ecua ja PS3-pelin kehitykseen 10 000 ecua, tavoitteena realismi niin PS-peli todennäköisesti vie realismissa voiton.
Miksi noin edes pitäisi tehdä? Alkuperäisessä viestissäsi et tuollaista maininnut, enkä osannut lukea ajatuksiasi Kiinasta asti. Lähempää olisi voinut onnistuakin :cool: Kyllä vm 1985 Lada kulkee 50 litralla bensaa paljon pidemmälle kuin vm 2006 Mersu 1 litralla :rolleyes: Tuon vanhan Ladan ajomukavuudenkin siis täytyy olla parempi kuin uuden Mersun...

Juu, eihän eteenpäin menevää laitekehitystä tarvita ollenkaan peliteollisuudessa, vaan ohjelmoidaan vaan paremmin vanhoille heikkotehoisille konsoleille, niin saadaan realistisempaa tulosta :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Linkin pitäisi opettaa Zeldalle itsepuolustusta. Ei sitten välttämättä aina tarvitsisi olla pelastamassa typyä.

Toisaalta, eikös sama päde Marioonkin?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Linkin pitäisi opettaa Zeldalle itsepuolustusta. Ei sitten välttämättä aina tarvitsisi olla pelastamassa typyä.

Toisaalta, eikös sama päde Marioonkin?
Tai sitten jonkun pitäis opettaa sulle Zeldojen juonta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Miksi noin edes pitäisi tehdä? Alkuperäisessä viestissäsi et tuollaista maininnut, enkä osannut lukea ajatuksiasi Kiinasta asti. Lähempää olisi voinut onnistuakin :cool: Kyllä vm 1985 Lada kulkee 50 litralla bensaa paljon pidemmälle kuin vm 2006 Mersu 1 litralla :rolleyes: Tuon vanhan Ladan ajomukavuudenkin siis täytyy olla parempi kuin uuden Mersun...

Juu, eihän eteenpäin menevää laitekehitystä tarvita ollenkaan peliteollisuudessa, vaan ohjelmoidaan vaan paremmin vanhoille heikkotehoisille konsoleille, niin saadaan realistisempaa tulosta :)

Ei lukenutkaan, en edes koskenut koko aiheeseen. Koitin, ja koitan yhä sanoa että rajoittava tekijä pelien realistisuudessa on raha eikä tehot, enkä usko uuden sukupolven tuovan juurikaan lisää realismia mihinkään. Luit ilmeisesti heti ensimmäisen viestini väärin:
keiu sanoi:
Tehot ovat harvoin se todellinen tekijä siinä kuinka realistinen maailma on, paljon isompi tekijä on nimittäin raha. Jos on varaa palkata ohjelmoija-armeija ja on aikaa tehdä peliä kymmeniä vuosia niin maailmasta saadaan varmasti melko realistinen tehottomallakin koneella.
Psyko sanoi:
Hmmm Tähän on kyllä pakko puuttua. Ehkä en vaan ymmärrä, mutta en kyllä keksi minkäänlaista tapaa määritellä "realistista pelimaailmaa", jonka pystyisi toteuttamaan "realistisemmin" kehnoilla kuin hyvillä tehoilla?

edit: ylläpito, eikö quoteja voi laittaa spoiler-tagien sisään? Psyko, jos aihe kiinnostaa lisää niin PM:ää vaan ettei varasteta topicia :o
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
enkä usko uuden sukupolven tuovan juurikaan lisää realismia mihinkään. Luit ilmeisesti heti ensimmäisen viestini väärin:
En lukenut väärin, vaan olen täysin eri mieltä asiasta, mutta nyt kun omat mielipiteet on perusteltu ja molemmat silti pysyvät alkuperäisinä, on turha vängätä enää pidempään. Et saa minun mieltäni muuttumaan, enkä minä sinun. Eiköhän se jo käynyt selväksi.

Katseet siis seuraaviin väittelyihin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Noseblunt sanoi:
Tai sitten jonkun pitäis opettaa sulle Zeldojen juonta.

Luulisi että enkunkielisen Wikin Zelda osio olisi muutamien Zeldafanien tekemä:

The Legend of Zelda games feature a boy named Link as the central playable character and protagonist. Link is frequently called upon to rescue Princess Zelda, after whom the series is named. The main antagonist in the series is a powerful creature known as Ganon, sometimes appearing as Ganondorf (the more recent villain Vaati has appeared in multiple Zelda games as well). The action usually occurs in the land of Hyrule and involves a divine relic known as the Triforce, a set of three magically bound golden triangles of great power (see "Mythology"). In story terms, the earlier games did not deviate much from the standard "save the princess" theme, but later installments have diversified their plot and added twists and turns to the tale. One Zelda game, Links Awakening, did not feature Zelda at all (although she was briefly mentioned), and in Majoras Mask, she was only seen in a flashback. The protagonist in each game is not always the same boy named Link, although occasionally the same Link is controlled across multiple games (see "Nature of the protagonist").

Eli tuon mukaan sitä Zeldaa aina pelastetaan.

Viititkös kertoa mitä niissä sitten oikeasti tehdään?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Linkin pitäisi opettaa Zeldalle itsepuolustusta. Ei sitten välttämättä aina tarvitsisi olla pelastamassa typyä.

Toisaalta, eikös sama päde Marioonkin?

No mutta sittenhän ei saataisi enää loistavia Zelda- eikä Mario-pelejä ja se olisi ihan perseestä.

Mitä väliä niillä jatko-osien määrällä yleensäkin on niin kauan kun ne pelit ovat hyviä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ihan sama juttu kuin on leffoissakin: saiskos joskus uuden juonen? Edes sellasen jossa olisi edes joku koukku, eikä vaan ekan osan juoni uudella graffalla/cgillä? Kärjistäen: jos sinulla on eka Zelda/GT niin sinulla on ne kaikki.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Eli tuon mukaan sitä Zeldaa aina pelastetaan.

Aina? Katsotaanpas.... Legend of Zelda pelejä tehty yhteensä viisitoista jos otetaan mukaan ne hirvittävät CD-I:lle tehdyt raiskaukset. Näistä ainoastaan viidessä päätavoitteena on pelastaa Zelda. Neljässä jos unohdetaan CD-I räpellykset. Muailmon ja/tai kuningaskunnan pelastaminen onkin jo yleisempi teema, ja löytyy kaikista peleistä Link's Awakeningia lukuun ottamatta.

A Link to the Past*
Faces of Evil
Four Swords
Link's Awakening
Majora's Mask
Minish Cap
Ocarina of Time*
Oracle of Ages
Oracle of Seasons
Twilight Princess
Wand of Gameleon*
Wind Waker
Zelda 1*
Zelda 2*
Zelda's Adventure
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kuten aiemmin sanoin: voisitkos sitten kertoa mitä niissä muissa tehdään? Edit2: Kannattaa lukea loppuun asti. :)

Jeps.

Edit: Listaus on mediaseksikästä, muttei kerro mitään.

Edit 3: Monessako pelastetaan maailma? Entäs, mites Zelda vangitaan niin monta kertaa? Tukholma syndrooma? Edit 4: Jokin outo haltija soidinrituaali? Luulisi että Linkkiä alkaisi välillä ketuttamaan tuollainen, ja poju pistäis hanskat naulaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ensinnäkin Janus, Zeldoissa Link vaihtelee. Se ei ole aina se sama Link. Ocarina of Timen Link joutui pelastamaan maailman kaksi kertaa ja Wind Wakerin Link on joutunut toistaiseksi vasta kerran tämän tehtävän eteen. Vaikka Zeldojen juonet vaikuttaa sinusta täydellisesti toistolta, niin eivät ne sitä ole.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos janus tutustut aiheeseen, josta yrität vääntää "vitsiä", ensi kerralla vähän tarkemmin.
Tosiaan, Zeldojen päähenkilö ei ole sama henkilö joka pelissä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom