Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Euro-pleikkarissahan oli alunperin isommat ohjaimet. Tai siis ne kahvat oli pidemmät. Sit kun nää tärinä-ohjaimet tuli niin euro-versiot kutistui japski-mittoihin. Mulla löytyy muuten vielä sen dual-shocin esiversio, jossa on analogitatit, mutta ei ole tärinää ja kahvat on pidemmät.


Pitää osittain paikkansa. Tosin alkuperäinen playstation-ohjain oli huomattavasti se pienin, eli se jossa ei ollut vielä tatteja. Mutta tuo mainitsemasi ensimmäinen tattiversio on suurin juuri niiden kahvojen puolesta. Tuommoinen löytyy minultakin vielä kakkosohjaimena. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Eikös MegaDrive ollut ensimmäinen alaspäin yhteensopiva konsoli?
Olisikohan ensimmäinen Atari 7800? Siinähän toimivat Atari 2600:n pelit.

Megadrivea en alaspäin yhteensopivaksi laskisi, koska siihen tarvittiin lisälaite.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Mikä on se luovuus jota noista Nintendon peleistä muka löytyy, ainakaan uusimmassa Mariossa ja Zeldassa ei sellaista ole.

Kommentistasi päätellen on vaikea uskoa, että olisit pelannut kumpaakaan peliä keskittyneesti. Molemmissa on roppakaupalla luovuutta ja uutta ihmeteltävää. Voin antaa useita esimerkkejä jos se sen vaatii.

Mitä tuohon ohjaimeen tulee, niin itse pidän Cuben ohjainta parhaana juuri 'tatin' ja L&R-nappien ylivoimaisen tarkkuuden sekä käteeni sopivan muotoilun ansiosta. Nuo menee omassa arvoasteikossani reilusti ristiohjaimen edelle.

Kovalevy on mielestäni erittäin hyvä lisä, mutta muistikorteillakin omat vahvuutensa. Ideaalikonsolissa olisi imo molemmat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Olisikohan ensimmäinen Atari 7800? Siinähän toimivat Atari 2600:n pelit.

Megadrivea en alaspäin yhteensopivaksi laskisi, koska siihen tarvittiin lisälaite.

OK. En ole koskaan omistanut Master Systemiä enkä MegaDriveä.
 
Pitää muistaa, että uusien konsoleiden markkinoille saapumiseen mennessä laajakaistayhteydetkin ovat varmasti tehneet omaa kasvuaan ja tämä korostaa edelleen tätä verkkopelaamisen tärkeyttä. Parin vuoden päästä pikku-matti ja luihu-lauri ovat jo "isoja poikia" ja ovat tottuneet siihen nettipelaamiseen, eikä se mitään.

Uskon että nettipelaaminen tulee yleistymään valtavasti muutamien seuraavien vuosien aikana ja olisi vaikea uskoa että tämä jäisi Sonylta, Nintendolta tai Microsoftilta huomaamatta. Itsekin ostan varmasti seuraavan Microsoftin tekeleen ellei Sony tai Nintendo keksi varteenotettavaa vastusta MS:n Live-palvelulle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight


Mikä kampanja? Miten niin monipuolisempi? PERUSTELE VÄITTEESI!

Ei pelipeikon tartte! Se on Micro$oftin ikioma mainoshoro, joka kehuu konsolia väitteillä, jotka eivät perustu todellisuuteen vaan pelipeikon fantasioihin xboxin kanssa.


Kyllä Xbox pärjää ilman liveäkin, koska sen peleissä näkyy uutta luovuutta josta kansa pitää. Netti on vain lisänä, joka yksinkertaisesti lisää suosiota koneelle

Krhm... Suurin osa peleistä ilmestyy myös muille konsoleille, paitsi halot sun muut. Sinäkö olet kansa, vai oletko pitänyt Hesarissa gallupin siitä, miksi xbox on paras pelikonsoli halki aikakausien?

Toivon että Sony tohtisi muuttaa tuota ohjainta vähänkään PS3:lle, ettei mitään DS3:sta nähtäisi. Ohjain on pieni ja tati väärin sekä liipaisimet köyhät. Anaaliliipaisimet tilalle vain.

Mielestäni sonyn ohjain on juuri loistava verrattuna boksin yleiskömpelöön täytekakku-malliseen ohjaimeen.

Olen samaa mieltä ja uskon että Xboksin menestykselle tuo kovalevy on ollut myöskin hyvin merkityksetön. Ainoastaan warettajat ja säätäjät valitsevat tuolla perusteella koneensa.

Koulussa on muutama idiootti, jotka kehuvat boksiansa yli kaiken, koska siinä on enemmän prossutehoa kuin pleikassa. Täälläkin taitaa olla ainakin yksi semmoinen peikko...

Anteeksi pitkästä viestistä, mutta en välittäisi koko ajan muokkailla viestejäni.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tuosta kovalevystä sen verran, että ei se aivan turha kapistus ole uudenlaisten konsolipelien tekemiseksi. Tulevaisuudessa pelien interaktiivisuus lisääntyy varmasti roimasti ja siinä jos missä kiintolevyä tarvitaan. Otetaan esimerkiksi Morrowind, jossa on miljoonia eri osasia, joihin voi vaikuttaa. Tämä kaikki tallennetaan kovalevylle, jotta pelimaailma olisi sellainen kuin pelaaja siitä on muokannut myös pelaamisen lopettamisen jälkeen.

Jos tarkastellaan kokonaista pelityyppiä, konsoli- ja PC-roolipelien välillä on ennen Xboxia ollut suuri kuilu. Nyt se on kaventumassa edellä mainitun Morrowindin ohella myös Arx Fataliksen ja KOTORin avulla -- lisää vettä myllyyn heittänee myös Big Blue Boxin Fable ja BioWaren Jade Empire. Seuraavan sukupolven myötä eroa tuskin on ollenkaan.

Näillä perusten uskon, että kovalevy (tai vastaava tilava massamuisti) voi avata pelinkehittäjille tulevaisuudessa ovia uudenlaisten pelien luomiseen, joissa staattisuus ja elottomuus on vain häilyvä muisto menneisyydestä.

Lienee syytä huomauttaa, että kaipaan myös enemmän old-school-pelejä. Äärimmäisen interaktiivisuuden ja pelkkään yksinkertaiseen pelaamiseen keskittyvien pelien välillä on kuitenkin suuri massapullistuma pelejä, jotka eivät ole erityisen interaktiivisia, mutteivat myöskään riittävän yksinkertaisia huolettomaan pick'n'play-pelaamiseen. Sen sijaan, että kaikki pelit olisivat toistensa kaltaisia keskitien kulkijoita, toivoisin ääripäiden kasvattavan osuuttaan. Mutta interaktiivisen pään nousuun tarvitaan teknisiä parannuksia. Simppelin pään nousuun vastaavasti asenteiden muuttumista; kaiken ei tarvitse olla kolmiulotteista ja sokkeloista. Minä ainakin olisin iloinen esimerkiksi vanhojen 2D-tasoloikkien paluusta raideräiskinnöistä tai old-school-seikkailuista puhumattakaan.
 
Jos jostain koneesta noin paljon tykkää niin se on jo melko perverssiä. XB:n peleissä ei ole mitään niin ihmeellistä että se PS2:n tai GC:n pesisi. Perustan väitteeni sille, että sattumoisin omistan kaikki nuo koneet ja olen pelannut niitä kaikkia ja paljon. Kyllä uusia ulottuvuuksia ja luovuutta saa hakea Sonyn ja Nintendon suunnalta enemminkin. GC:n omintakeinen pelivalikoima ja Sonyn päähänpistokset kuten EyeToy. Onhan XB:llä Live, mutta eipä tuo mikään vallankumouksellinen ole, vaikka hyvin toimiikin. Parhaat pelit löytyvät kyllä tasaisesti kaikille koneille, mutta kun pelipeikko perustelee XB:n parhautta, mies ei edes perusta väitettään mihinkään. Taitaa tyyppiä lapsettaa.
 
Onhan nuo Kotor/Morrowind sellaisia pelejä mitä PS2 ei pysty pyörittämänä ja jotka todella on huippupelejä. Cubelle niitä muuten vaan ei tullu.

Tietenkin PS2 pyörittäisi, mutta peli olisi sen porttauksen jälkeen sen näköinen että peli-ilo menis. Kun Xboxissa Morrowindissa on paremmat textuurit kuin PC:n normaali-asetuksilla pyörivässä Morrowindissä.
 
Netissä on näkynyt erinäisiä juttuja, että tuossa räkspoks II:ssa ei ehkä sitten olekaan kovalevyä.. Luultavasti tietenkin syystä, että tuollainen tallennuskapasiteetti vauhdittaa laitteen "väärinkäyttöä" (siis valmistajan näkökulmasta) aika roimasti. Mitäs tuosta sanotte? Saapa nähdä, mikäli tuo nyt oikeasti toteutuu, ovatko Mikkosoftan aparaatit enää tuon jälkeen NIIiin erikoisia ;)
 
Ilmeisesti suunnitteilla on silti erittäin suurikokoisia muistikortteja, tai jotain niiden tapaista. Kuulemma kuitenkin jotain uudenlaista.
 
PC:llä KOTOR:ia pelattuani on vaikea uskoa ettei PS2 muka pystyisi yhtä hyvään versioon pelistä kuin xbox, jos se vain koodattaisin alusta-alkaen PS2:lle eikä portattaisi nopeasti.

KOTOR:in kentät on melko yksinkertaisia eikä niissä todellakaan ole niin paljoa tavaraa etteikö PS2 pystyisi niistä suoriutumaan 100%, samoin hahmomallit ovat melko kulmikkaita ja animaatio kankeaa. Ainoastaan tekstuurit (ainakin PC:llä) ovat tarkempia kuin mihin PS2 kykenisi. Toisaalta PS2:lle koodattuna animaatio ja maleihin käytetty polygonimäärä olisivat luultavasti paremmat.

Teknisesti ja graafisesti KOTOR on keskinkertainen peli, en ymmärrä miksi jotkut pitävät sitä osoituksena xboxin tehoista :rolleyes:

Ja muutenkin peli on meko tylsä, Star Wars aihe pelastaa pelistä 60%.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
PC:llä KOTOR:ia pelattuani on vaikea uskoa ettei PS2 muka pystyisi yhtä hyvään versioon pelistä kuin xbox, jos se vain koodattaisin alusta-alkaen PS2:lle eikä portattaisi nopeasti.

KOTOR:in kentät on melko yksinkertaisia eikä niissä todellakaan ole niin paljoa tavaraa etteikö PS2 pystyisi niistä suoriutumaan 100%, samoin hahmomallit ovat melko kulmikkaita ja animaatio kankeaa. Ainoastaan tekstuurit (ainakin PC:llä) ovat tarkempia kuin mihin PS2 kykenisi. Toisaalta PS2:lle koodattuna animaatio ja maleihin käytetty polygonimäärä olisivat luultavasti paremmat.

Teknisesti ja graafisesti KOTOR on keskinkertainen peli, en ymmärrä miksi jotkut pitävät sitä osoituksena xboxin tehoista :rolleyes:

Ja muutenkin peli on meko tylsä, Star Wars aihe pelastaa pelistä 60%.

Jos on tosiaan niin että KOTORin kentät ovat simppeleitä ja autioita, hahmomallit kulmikkaita ja animaatio kankeaa ja pelin ulkoasu kauttaaltaan keskinkertainen tai osiltaan jopa ruma, niin kieltämättä kuulostaa PS2-peliltä.

KOTOR ei ole osoitus Xboksin tehoista. Tekstuurien kepitys, antialiasoinnin poisto, efektien ja detailin karsinta ja hep, meillä on PS2-peli. Morrowind on parempi esimerkki vaikka onkin jo vanha.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Jos on tosiaan niin että KOTORin kentät ovat simppeleitä ja autioita, hahmomallit kulmikkaita ja animaatio kankeaa ja pelin ulkoasu kauttaaltaan keskinkertainen tai osiltaan jopa ruma, niin kieltämättä kuulostaa PS2-peliltä.

KOTOR ei ole osoitus Xboksin tehoista. Tekstuurien kepitys, antialiasoinnin poisto, efektien ja detailin karsinta ja hep, meillä on PS2-peli. Morrowind on parempi esimerkki vaikka onkin jo vanha.
...minkä efektien ja detaljien??? KOTOR:issa kun ei ole kumpiakaan käytetty suuremmin. Molemmissa esim. PS2:n pelit JakII ja R&C2 ovat huimasti KOTOR:ia edellä :confused:

Topicciin: eikö ole vielä hieman turhan aikaista ennustella mikä seuraavista konsoleista tulee olemaan tehokkain (siitähän aiheessa oli kysymys, eikä siitä kuka tulee myymään eniten, jossa tapauksessa vastaus on varmasti PS3).
Luultavasti kuitenkin se konsoli joka julkaistaan viimeisenä tulee pieksemään tehoiltaan aiemmin ilmestyneet.
Huhujen mukaan MS tulisi julkaisemaan xb2:n vuonna 2005 ja Sony PS3:n 2006, Nintendo luultavasti 2005.
Siitä voinee vetää johtopäätöksensä itse kukin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
PC:llä KOTOR:ia pelattuani on vaikea uskoa ettei PS2 muka pystyisi yhtä hyvään versioon pelistä kuin xbox, jos se vain koodattaisin alusta-alkaen PS2:lle eikä portattaisi nopeasti.

KOTOR:in kentät on melko yksinkertaisia eikä niissä todellakaan ole niin paljoa tavaraa etteikö PS2 pystyisi niistä suoriutumaan 100%, samoin hahmomallit ovat melko kulmikkaita ja animaatio kankeaa. Ainoastaan tekstuurit (ainakin PC:llä) ovat tarkempia kuin mihin PS2 kykenisi. Toisaalta PS2:lle koodattuna animaatio ja maleihin käytetty polygonimäärä olisivat luultavasti paremmat.

Teknisesti ja graafisesti KOTOR on keskinkertainen peli, en ymmärrä miksi jotkut pitävät sitä osoituksena xboxin tehoista :rolleyes:

Ja muutenkin peli on meko tylsä, Star Wars aihe pelastaa pelistä 60%.

Olen aika pitkälle samaa mieltä tuosta pelin teknisestä tasosta, joka ei ole mitenkään erikoinen. Melko tylsä peli ei tosin ole, vaan viime vuoden paras peli. Jos et olisi aikuinen PS2 fanipoika, osaisit kyllä arvostaa hienoa teosta, mutta ilmeisesti näin ei ole asianlaita.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Ilmeisesti suunnitteilla on silti erittäin suurikokoisia muistikortteja, tai jotain niiden tapaista. Kuulemma kuitenkin jotain uudenlaista.
Suurikokoisia, eli erittäin suuri hintaisia...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom