Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Kyllä se KOTORin ja Morrowindin Xbox-puoliyksinoikeus johtuu siitä, että se on ainoa konsoli, jossa on kiintolevy. Graafisesti mikä tahansa nykykonsoli voisi pyörittää pelejä. Pelien tarina, johon voi pelaaja omilla teollaan vaikuttaa, ja varsinkin Morrowindin avoimuus ovat kuitenkin selllaisia asioita, joita ei voi toteuttaa samalla tavalla vain muistikorttiin luottavilla konsoleilla. Johan pelien tallennuskin voi viedä kymmenien muistikorttien tilan kiintolevylle ladattavista tiedostoista puhumattakaan (Morrowindin ensimmäinen lataus kestää minuutteja, koska peli "asennetaan" kovalevylle).

Ja mitä suurikokoisiin muistikortteihin tulee, siis sellaisiin jotka kilpailevat kiintolevyjen kanssa samassa tilaluokassa, niitä ei kiintolevyn hinnalla saa. Joku 10 gigan muistikortti maksaa varmasti kymmenkertaisesti sen mitä Xboxin nykyinen 8-20 gigan kiintolevy (tosin käytössä on aina vain 8Gt). Lisäksi flash-muisti on niin hidasta, että suurien tallennusten tekeminen veisi ikuisuuden.

Olen harmissani, jos Microsoft luopuu kiintolevystä kokonaan. Toki normaalia kiintolevyä tuskin laitetaan, mutta saahan kiintolevyjä monen muotoisina ja monen kokoisina. Miten olisi esimerkiksi tulitikkuaskin kokoinen kovalevy, josta tilaa löytyisi kuitenkin aivan riittävästi? Sitäpähän eivät hakkerit niin helposti vaihtaisi, kun virransyöttö ja muu sellainen on epästandardia tyyppiä.
 
No nykyisen kovalevyn kokoon ei tarvitsisi lähelle päästäkään, ja silti tila riittäisi aivan hyvin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
...minkä efektien ja detaljien??? KOTOR:issa kun ei ole kumpiakaan käytetty suuremmin. Molemmissa esim. PS2:n pelit JakII ja R&C2 ovat huimasti KOTOR:ia edellä :confused:

Yksinkertaisesti: Räjähdykset = Efektejä. Detailit = mm. Tekstuurit. Ja ylläri ylläri! Jak 2:sta ja R&C2:sta saatiin täydet mehut irti, koska se kehitettiin PS2:n rajoissa ja hyödyissä. KOTORia haittasi PC ja Xboxin "yhteensopimattomuus" tietyissä asioissa. Ja eikös Jak 2 ja R&C2 ole uudempia pelejä?

keiu: Koe KOTOR itse, äläkä anna Juupajaapan kaltaisen Sony markkinointimiehen vaikuttaa kuvitelmaan pelistä. BioWaren Jade Empire näyttääkin sitten mistä kana pissii, kun on Only For Xbox - ei tule PC:llekkään - eli PC:n ja Xboxin yhteensopivuusongelmat ovat historiaa ja kehittäjät pääsevät hyödyntämään "100%:sti" Xboxin rautaa.
 
Kuten tuossa taannoin käytiin keskustelua Xbox Nextin mahdollisesta tallennushardiksesta (IRCin puolella), esiin tuli tuo Hakkiksen ehdottama mini-kovalevy. Henk.koht. pidän Xboxin kovalevystä, mutta olisi se kivempaa napata kortti mukaan ja tärkeimmät tallennukset - itselläni on 2 Xboxin muistikorttia, eikä niille mahtuisi edes yhdessä KOTORin tallennusta, joka olisi nyt tarpeen kun on Xboxin vaihto edessä.

Mutta silti, jos kovalevy jätettäisiin pois ja siirryttäisiin alle gigan kokoiseen formaattiin, jäisi Nextistä pois omien musiikkiraitojen rippaaminen/kuuntelu. Itse olen tykästynyt moiseen ominaisuuteen, enkä pois mielellään vaihda. Lisäksi Live-tili on tähän asti ollut riippuvainen kovalevystä ja muistikortilla sitä on vain mahdollista siirrellä. Tämä on tietty kierrettävissä, mutta sitten MS joutuisi polkemaan rankasti Liveä Nextissä, joka on kaikkea muuta kuin järkevää, etenkin kun MS on siihenkin suoltanut suhteettoman paljon rahaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Yksinkertaisesti: Räjähdykset = Efektejä. Detailit = mm. Tekstuurit. Ja ylläri ylläri! Jak 2:sta ja R&C2:sta saatiin täydet mehut irti, koska se kehitettiin PS2:n rajoissa ja hyödyissä. KOTORia haittasi PC ja Xboxin "yhteensopimattomuus" tietyissä asioissa. Ja eikös Jak 2 ja R&C2 ole uudempia pelejä?

keiu: Koe KOTOR itse, äläkä anna Juupajaapan kaltaisen Sony markkinointimiehen vaikuttaa kuvitelmaan pelistä. BioWaren Jade Empire näyttääkin sitten mistä kana pissii, kun on Only For Xbox - ei tule PC:llekkään - eli PC:n ja Xboxin yhteensopivuusongelmat ovat historiaa ja kehittäjät pääsevät hyödyntämään "100%:sti" Xboxin rautaa.
Mutta Jak 1 ja R&C 1 ovat vanhempia pelejä kuin KOTOR, ja silti niissä on enemmän 'efektejä' ja 'detaljeja'-

Eikös KOTOR ollut alunperin tehty xboxille, sen resurssit huomioonottaen. PC versio on käännös siitä. Molemmissa rauta on kuitenkin niin samanlaista että on turha puhua käännösten 'yhteensopivuusongelmista', varsinkin kun nykypc:t ovat jo tehoiltaan xboxia edellä.
KOTOR on todella lineaarinen peli, en näe siinä mitään mikä vaatisi kiintolevyn.

Biowaren Jade Empire näyttää taas ihan ok tasoiselta - kuvissa, toivottavasti animaatioon, 'detaljeihin' ja 'efekteihin' on kiinnitetty nyt enemmän huomiota.
'Only On Xbox' tarra ei silti takaa etteikö peli tulisi myöhemmin PC:lle (Oliko Halo 'Only on xbox?)

Miksi MS siirtyisi standardi kovalevystä johonkin miniHD:hen joka varmasti olisi kalliimpi kuin tavallinen HD??? Uskoisin MS:n priorisoineen kustannusten alentamisen melko korkealle jos he ovat oppineet mitään xboxista.

Uskoisin että seuraavassa boxissa tulee olemaan joku Flash-tyyppinen muistikortti, josta tulee olemaan valittavana 512MB ja 1GB versiot.
512 MB versio riittäisi jo peruspelitallennuksiin ja muutaman pelin 'asennustietoihin'. Kun tila loppuu voi ostaa uuden kortin.
Monien pelien tallennustiedostot ovat nykyään niin suuria etteivät mahdu 8MB kortille vaan siksi koska pelintekijä on menyt siitä missä aita on matalin (tallennustiedostoa ei olla optimoitu koska 'mahtuuhan se kintolevylle').

Musiikin (ja videon) rippaamiseen ei xbox2:ssa itsessään tule olemaan mahdollisuutta, siihen tarvitaan koti PC joka toimii serverinä. Xbox2:n ja PC:n välillä tiedonsiirto siirtyy joko Wi-Fi tai lankaverkkoa pitkin. Kotona oleva PC (tai samaan aikaan julkaistava MS:n oma "Media Server Center Box' PC (MSCBPC)) toimii siis xbox2:n varsinaisena massatallennusvälineenä.

Xbox 2:ssa tulee olemaan kuitenkin myös kaksipuolinen kirjoittava DVD+RW asema, jolloin myös pelilevyille vartavasten osioituun 512MB tilaan voidaan tallentaa pelitallennuksia, lisäkenttiä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Mutta Jak 1 ja R&C 1 ovat vanhempia pelejä kuin KOTOR, ja silti niissä on enemmän 'efektejä' ja 'detaljeja'-

Enemmeän efektejä ja detaileja? Peleissä joissa hädin tuskin on muita kuin järkyttävä määrä flatteja polygoneja ilman tekstuureja? Siis lopetatko omenoiden vertaamisen lusikoihin, Jak ja R&C ovat hienoja pelejä omalla tavallaan, mutta hyvin harvoihin peleihin niitä voi verrata teknisestä näkökulmasta.

Aiheeseen;

En usko että Xboks 2ssa on kovalevyä. Se ei ole tarpeeksi hyödyllinen kapistus siinä suhteessa paljonko se maksaa iskeä siihen koneeseen. Simple as that. Seuraavassa sukupolvessa puolijohdemuistiteknologia on jo kehittynyt tarpeeksi että muistikorteista saadaan halvalla tarpeeksi suuria.
 
KOTOR näyttäisi myös paljon paremmalta jos siinä olsi käytetty enemmä polygoneja detaljien saavuttamiseksi, vaikkakin tekstuurien kustannuksella. Kun ne tekstuurit eivät edes KOTOR:ssa ole kovin monipuolisia tai hienoja.

KOTOR:in ulkoasu on 'siisti' mutta samalla kliininen, johtuen simppelistä geometriasta ja tekstuureista.
 
Heh no Halo on vieläkin paljon hienompi kuin yksikään PS2 peli ja niin on Doa3:kin, vaikka molemmat olivat boxin julkaisupelejä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Eikös KOTOR ollut alunperin tehty xboxille, sen resurssit huomioonottaen. PC versio on käännös siitä. Molemmissa rauta on kuitenkin niin samanlaista että on turha puhua käännösten 'yhteensopivuusongelmista', varsinkin kun nykypc:t ovat jo tehoiltaan xboxia edellä.
KOTOR on todella lineaarinen peli, en näe siinä mitään mikä vaatisi kiintolevyn.

Biowaren Jade Empire näyttää taas ihan ok tasoiselta - kuvissa, toivottavasti animaatioon, 'detaljeihin' ja 'efekteihin' on kiinnitetty nyt enemmän huomiota.
'Only On Xbox' tarra ei silti takaa etteikö peli tulisi myöhemmin PC:lle (Oliko Halo 'Only on xbox?)

Muistaakseni peliä kehitettiin PC:lle yhtä kauan kuin Xboxille. Nyky-PC:issä ja tehot, jotka KOTOR vaatii PC-puolella, on huomattavasti suuremmat kuin Xboxin tehot. Pahin kulmakivi Xboxilla on muisti, jota on aivan liian vähän massiivisten pelien pyörittämiseen (sulavasti). Myöskin (Xboxin) Nvidian tekemä GPU tuottaa juuri näitä yhteensopivuusongelmia, oli kyseessä sitten PC-porttaus tai oma peli.
Oli lineaarinen peli tai ei, KOTORin tallennuskin rohmuaa jo sievoisen siivun kovalevystä. Enkä usko, että tuollaiset asiat näkyvät päälle päin, juupis.

Jos ei Only On Xbox-tarra tätä asiaa aja, niin sitten BioWaren oma sana, joka on vahvistanut pelin tulevan yksinoikeudella Xboxille - kattaen PC:nkin.
 
Niin, no en kyllä näe KOTOR:issa, tai HALO:ssa mitään mikä vaatisi PC:ltä niin paljon tehoja kuin mitä ne nyt vaativat.

Laiskasti tehtyjä porttauksia molemmat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Eikö se nyt mene niin, ettei KotOR ole PC-porttaus samalla tavalla kuin Halo?

Jeps. KOTORia on kehitetty alusta alkaen sekä Xboxille että PC:lle, jolloin kumpaakaan ei ole voitu täydellisesti hyödyntää. Halokin on nähnyt niin monta alustatyyppiä (Mac -> PC -> Xbox kaikkine ennakkoversioineen -> PC), että en yhtään ihmettele pelin raskautta. Toisaalta kyllä KOTOR ja Halo käyttävät muutamia sellaisia per-pixel-tehosteita, jotka eivät ehkä tavallisen pelaajan silmään satu, mutta jotka vaativat ylimääräistä vääntöä tuntuvastikin. Halo oli tällä saralla itseasiassa ensimmäinen PC-peli, joka kyseisiä tekniikoita täysipainoisesti hyödynsi DirectX 9 -rajapinnalla. Tai ainakin näin kehittäjät väittävät.

EDIT: Juupajaapa, jos haluat lukea Xboxin ja PC:n ohjelmoimisen eroista luotettavista lähteistä, käänny pelintekijöiden puoleen. Tässä on yksi mielenkiintoinen teksti Sudekin kehittän näpyttelemänä: http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=6495 (sama herra työskentelee myös PS2- ja PC-pelien parissa). Vastaavaa ovat toitottaneet lukuisat kehittäjät. Muun muassa Doom III:n Xbox-versioon oli erään haastattelun mukaan mahdollista kirjoittaa "backdoor hackeja", joilla raudasta saatiin enemmän tehoa, ja joita PC:llä ei voida toteuttaa.
 
juupajaapa: Ei ehkä ole järkevää verrata tasopompintaa pienissä kentissä ja roolipeliä jossa kentät on paljon suurempia.

Voi vain kuvitella millainen lataus esim. Morrowindissa olisi jos se PS2:lle joskus tulisi. Jo GTA: Vice Cityn lataus kesti PS2:lla kauan, kun Xboxilla se oli kutistunut minimiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Halonhakkaaja
Voi vain kuvitella millainen lataus esim. Morrowindissa olisi jos se PS2:lle joskus tulisi. Jo GTA: Vice Cityn lataus kesti PS2:lla kauan, kun Xboxilla se oli kutistunut minimiin.

PS2 ei pyörittäisi Morrowindia kelvollisesti vaikka se koodattaisiin alusta asti sille huonommilla tekstuureilla ja shader-efektit jätettäisiin pois. Xboks on tehokkaampi kuin PS2, end of discussion. Nyt voidaan palata aiheeseen koska tämä boardi on täynnä tätä faktaa tukevia... faktoja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Halonhakkaaja
juupajaapa: Ei ehkä ole järkevää verrata tasopompintaa pienissä kentissä ja roolipeliä jossa kentät on paljon suurempia.

Voi vain kuvitella millainen lataus esim. Morrowindissa olisi jos se PS2:lle joskus tulisi. Jo GTA: Vice Cityn lataus kesti PS2:lla kauan, kun Xboxilla se oli kutistunut minimiin.
En verrannut Morrowindiin, vaan KOTOR:iin, jonka kentät eivät todellakaan ole suurempia kuin R&C tai Jak peleissä.
GTA VC:ssä on pitempää latausta vain peliä ensikertaa aloittaessa, sen jälkeen ainoa lataustauko (pari sekuntia) on vain siirryttäessä saarelta toiselle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
En verrannut Morrowindiin, vaan KOTOR:iin, jonka kentät eivät todellakaan ole suurempia kuin R&C tai Jak peleissä.
GTA VC:ssä on pitempää latausta vain peliä ensikertaa aloittaessa, sen jälkeen ainoa lataustauko (pari sekuntia) on vain siirryttäessä saarelta toiselle.
Entäs se kun pelin käynnistää? Se lataus kestää kyllä ainakin minusta suhteellisen kauan
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sami_k2
Entäs se kun pelin käynnistää? Se lataus kestää kyllä ainakin minusta suhteellisen kauan
No niinhän minä juuri sanoin että ensimmäinen lataus kestää pitkään:rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
No niinhän minä juuri sanoin että ensimmäinen lataus kestää pitkään:rolleyes:
Oho... Luulin, että tarkoitit sitä, että lataus kestää pitkään kun pelin aloittaa ENSIMMÄISEN kerran. Noh, sori vaan.
 
Jaa, ei ole vielä tullut esille tässä thredissa että;

The head of Israel-based flash memory maker M-Systems, Microsoft's new hardware partner for the Xbox, has confirmed that the next version of the game console will not have a hard drive.


M-Systems CEO Dov Moran said in an interview with Israeli business newspaper Globes that "Microsoft has taken the hard disk out of its Xbox. The only thing left will be a CD; that's all."


A Microsoft represenative called Moran's comments "speculation" but declined to comment further.


M-Systems announced an agreement late last month with Microsoft to supply flash-based storage devices for future versions of the Xbox. Company executives said they couldn't give details on what the devices would be, but Moran's comments confirm speculation that they will replace the 8GB hard drive built into current game consoles.


Lähteet vaikka CNET, theinquirer.net ja anandtech.com, sopii mennä katsomaan. Tuntuu olevan joka puolella.
 
Aika karu tulee laitteesta, jos palataan ajassa vuosikymmen taaksepäin ja aletaan käyttää CD-levyjä...
:D
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom