Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Itse pidän CoD3:a 10x viihdyttävämpänä, monipuolisempana ja vakavemmin otettavana huippupelinä kuin GoWia ja sitä sanotaan arvosteluissa keskinkertaiseksi ja huonoksi.
Tässä 1upin antama arvosana:

6.5


Naurettavaa, arvostelijat ovat naurettavia.

Toimittajat ovat kuin sopulit, jotka seuraavat toisiaan mielipiteissään ja liikkeissään. Näinhän presidentti Mauno Koivisto aikoinaan tokaisi. On vaikeaa löytää itsenäistä linjaa vetävää peliarvostelijaa, johon ei hype eikä yleinen trendi vaikuttaisi. Sellaiselle olisi kyllä käyttöä. Ehkä joku NNirvi Pelit-lehdestä voisi tälläinen olla, mutta väsynyt taitaa olla jo tämäkin kehäraakki vaikka osuvaa tekstiä vielä jaksaa kirjoittaa. Pelitoimittajan ei pitäisi juosta yleisen mielipiteen perässä, eikä juopua korruptio-lounaista. Tilanne, jossa on pitkään oltu - ilman megaluokan pelejä, odottaa vain sitä hypepoikasen syntyä joka kasvaa vieriessään järjettömiin mittasuhteisiin. GoW on ehkä tälläinen nälkäisille heitetty läskinpala, joka nyt menee kun ei parempaakaan ole. Tämä sama ilmiö nähtiin lootan julkaisun aikana, jolloin selvän seiskan peli sai eräät antamaan jopa yhdeksikköä. Hype hämäsi taas kerran ja odotettuja arvosanoja oli kiva antaa ja nauttia hetken siitä humalasta, jonka kansansuosio odotetusta arvostelusta antoi.

Eipä silti, saattaa GoW olla hienokin seikkailu. Tuomio tulee perässä :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Acoustic sanoi:
Mistä olet tietosi laatinut. Peliä on kehuttu ympäri maailmaa. Outoa, että peli joka on lanseerannut itselleen lähes täydet pisteet jokaisesta pelilehdestä, pitäisi yllään kankeaa ohjattavuutta, karmeaa iskunottoa, itseään toistavaa pelimekaniikkaa (eikös tämä mene jo hieman yli), ja jos minulta kysytään, peli on peli, oli siinä juoni tai ei, huono tai hyvä. Kaikki juonekkuus on esiintynyt jo peleissä, eli siis onko kaikki mitä nykypäivänä tehdään klisesitä roskaa joka toistaa itseään. Huh huh :P
Hmm...
Siis ihmettelenkin miten peli voi saada täydet pisteet sen jälkeen kun siintä luetellaan ensin monia hirveitä puutteita. Lue:
1up: "You can always find reasons not to give a game a review score of 10. Control issues (Gears of War has that). A.I. problems (that, too). Bad dialogue or storytelling (yes on both). Linear levels, online lag, limited modes (yup, yup, and yup). But as I was playing through the game, I found one consistently good feature: It was constantly impressing the hell out of me."

Ja omat tietoni olen laatinut pelaamalla peliä ja toteamalla sen täydeksi susipaskaksi. Yliarvostetuin peli ikinä ja missään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
On vaikeaa löytää itsenäistä linjaa vetävää peliarvostelijaa, johon ei hype eikä yleinen trendi vaikuttaisi.
Aivan, lisäksi jos joku arvostelija olisi antanut GoWille arvosanaksi 7, olisi sen tulevaisuus arvostelijana risuinen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Ja mitäs mieltä olet muuten postauksestani jota kuottasit? Hassusti otit vain tuon lauseen esiin.

(Nää sitten ihan suorina vastauksina suoraan kysymykseen, älä ota ilkeämielisenä kuittailuna.)

1) Musta ei ole hirveän mielekästä kommentoida viestejä, joiden kirjoittaja ei välttämättä ole ymmärtänyt, mistä puhuu. Siteeraamani kohdan otin esille tätä kysyäkseni, koska se ikään kuin kiteytti asian. (Viittasin muuten myös aiemmin siteeraamaasi tekstiin, en pelkästään Halo 2 -referenssiin.)

2) Mä olen pelannut Gears of Waria ilmeisesti selvästi vähemmän kuin sinä (hiukan toki olen), joten mulla ei oikein ole asiaan mitään omakohtaista lisättävää ainakaan vielä tässä vaiheessa. (Noin yleisellä tasolla olen sitä mieltä, että ihmiset saa ihan vapaasti pitää erilaisista peleistä, joten tarvetta kommentoida sun näkemyksiäsi ei välttämättä herää myöhemminkään.)

3) Mulla ei muutenkaan ole tarvetta kommentoida ihan jokaikistä postausta mitä tällä foorumilla näkee, vaikka juuri tällä hetkellä saattaakin muulta näyttää...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GoW = God on War
GeoW = Gears of war

Gow =/= Gears of War
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Acoustic sanoi:
itseään toistavaa pelimekaniikkaa (eikös tämä mene jo hieman yli)
Tästä vielä sen verran, että pelimekaniikka on: Juokse esteelle ja ammu sieltä kuranaamoja, juokse seuraavalle esteelle ja ammu sieltä kuranaamoja, ym. Tällainen pelimekaniikka yhdistettynä suoraviivaisiin kenttiin* -> itseään toistavaa pelimekaniikkaa.

*(Et ilmeisesti usko minun mielipiteisiin, vaan arvostettujen arvostelijoiden mielipiteisiin, joten: "You can always find reasons not to give a game a review score of 10. Control issues (Gears of War has that). A.I. problems (that, too). Bad dialogue or storytelling (yes on both). Linear levels, online lag, limited modes (yup, yup, and yup). "
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Onkos kotaku sitten joku huono fanittajia täynnä oleva sivusto vai?
Kotakussa on hyviäkin toimittajia, mutta joukossa on myös useita, jotka kirjoittavat hatarimmistakin huhuista faktana ja jos huhu on, kuten yleensä, jotain negatiivista, niin varmasti muistavat syyttää konsolin valmistajaa maailman suurimmasta kusetuksesta tms. Tätä tosin tapahtuu kaikkien konsolien kohdalla, mutta ei kovin tasapuolisesti.
Kotaku on viihdettä kuten Seiska, paitsi Seiskan jutut eivät ole etäisestikään kiinnostavia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

FindRb sanoi:
GoW = God on War
GeoW = Gears of war

Gow =/= Gears of War
Kiitos korjauksesta, kaikki varmaan luuli että puhuin God of Warista :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Tästä vielä sen verran, että pelimekaniikka on: Juokse esteelle ja ammu sieltä kuranaamoja, juokse seuraavalle esteelle ja ammu sieltä kuranaamoja, ym. Tällainen pelimekaniikka yhdistettynä suoraviivaisiin kenttiin* -> itseään toistavaa pelimekaniikkaa.
Jos oikein aletaan kärjistämään, niin luulen, että on helpompi laskea pelit, joissa ei ole toistavaa pelimekaniikkaa kuin sellaiset joissa on. Kun katsoo räiskintäpelejä yleensä, niissä kaikissa on (keskenäänkin) melko toistavaa pelimekaniikkaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dragonfly_ sanoi:
Toki, mutta eiköhän siellä fanipoika plättäristä riippumatta ole samaa mieltä siitä, että Gow beats Resistance's ass.

Onkokan kukaan laitanut kyseisiä pelejä samanlaisiin telkkoihin ja vierekkäin. Jos nyt siis ovat vertailleet.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

FindRb sanoi:
GoW = God on War
GeoW = Gears of war

Gow =/= Gears of War
"Unlike some other companies that seem to have no problem giving their games titles that SOUND pretty darn close to other games, Sony likes to give us as much room as possible between our game names and other game names." - God of Warin kehittäjä David Jaffe sen jälkeen, kun Criminal Crackdownin nimeksi oli päätetty vaihtaa Calling all Cars.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Itse en voi käsittää miten Gears of Waria pidetään niin hyvänä. Kankeat ohjaukset, karmeaa iskunottoa, itseään toistavaa pelimekaniikkaa ja näiden itse todettujen asioiden lisäksi arvostelijoiden mukaan lagia, huonoa juonen kuljetusta ja random sahahäröilyä nettipelissä. Ainut hyvä asia pelissä on todella mahtavat grafiikat.

'Kaikissa konsoli fps:ssä on kankeat ohjailut, joissain vielä kamalammat. (näin minun silmissä.) EI resistance eikä gow kiinnosta ollenkaan mutta cod3 sitäkin enemmän. Oli vaan saanu wii-versio 7 ja jotain ign:ällä. En tiiä miksi. ???
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ekoja Wii-arvosteluja tulossa, Gamespot antoi Excite Truckille 6.8...ja kun luulin että kepinheiluttelu on hauskaa :D Ok Ok..turha kuitti, samaa konetta kyllä itsekin hankkimassa. Mutta kun kyseessä piti olla peli Wiin paremmasta päästä eikä mikään Genji, niin hiukan huolestuttaa tuollainen arvio näin alkuunsa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

FindRb sanoi:
GoW = God on War
GeoW = Gears of war

Gow =/= Gears of War
Tuskinpa God of War oli ensimmäinen tai viimeinen peli jonka nimestä muuntuu kätevästi lyhenne GoW. Eikä kyllä siksi ymmärrä miksi Gears of Warista pitäisi puhua GeoWina kun GoW selkeästi sopii paremmin puheeseen. Mutta eipä tästä aiheesta enempää omalta suunnaltani.

---

Excite Truckin arvostelu IGN:ssä oli kyllä pienoinen pettymys, mutta eiköhän peli tule jossain välissä hankittua, ellei sitten Wiille tule lähiaikoina jotain mielekkäämpää ajopeliä.

---

Itse en kyllä ymmärrä miksi 1UPissa kritisoitiin Gears of Warin ohjausta tai tekoälyä. Ohjaus kun toimii mielestäni juuri kuten pitää (pari häröä on koko yksinpelin aikana sattunut) ja tekoäly osaa olla keskimääräistä räiskintää viisaampi (hakee suojaa, yrittää kiertää selustaan, ei pistä päätä esiin aina samasta kohtaa, yms.). Putkimaiset kentät kyllä on (missäpä ei?), tosin vaihtoehtoisiakin reittejä tarjotaan pari kertaa ja tarina ei ehkä ole mikään muistettavan arvoinen teos, mutta että dialogi olisi yksioikoisen huonoa? Pelin soltut heittää juuri mainiosti osuvia onelinereita, jotka saavat hymyilemään (kuten tuo mikä on sigussani). Huonoudessaan loistavia? Äijämeininkiä alusta loppuun.

Ja jos pelimekaniikkaa pitää itseääntoistavana niin mitäköhän FPS-pelit yleensäkään tarjoaa? GoWissa on sentään yritetty tuoda vaihtuvuutta mm. aseen latauksen ja mielenkiintoisten aseiden kautta. Mielestäni GoW on huomattavasti paljon monipuolisempi pelimekaniikaltaan kuin esimerkiksi viime jouluna paljon ylistetty Call of Duty 2.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
'Kaikissa konsoli fps:ssä on kankeat ohjailut, joissain vielä kamalammat.
No ite just mm. CoD3 äsken pelasin, ja ei voi kun nauttia kun on niin hyvät ohjaukset. Myös vaikkapa TimeSplitters 1&2, Halo2, Socom 1&2, Battlefield:MC ja MGS on erittäin nautinnollisia ohjata.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

NviperO sanoi:
Itse en kyllä ymmärrä miksi 1UPissa kritisoitiin Gears of Warin ohjausta tai tekoälyä. Ohjaus kun toimii mielestäni juuri kuten pitää ja tekoäly osaa olla keskimääräistä räiskintää viisaampi (hakee suojaa, yrittää kiertää selustaan, ei pistä päätä esiin aina samasta kohtaa, yms.). Putkimaiset kentät kyllä on (missäpä ei?), tosin vaihtoehtoisiakin reittejä tarjotaan pari kertaa ja tarina ei ehkä ole mikään muistettavan arvoinen teos, mutta että dialogi olisi yksioikoisen huonoa? Pelin soltut heittää juuri mainiosti osuvia onelinereita, jotka saavat hymyilemään (kuten tuo mikä on sigussani). Huonoudessaan loistavia? Äijämeininkiä alusta loppuun.

Ja jos pelimekaniikkaa pitää itseääntoistavana niin mitäköhän FPS-pelit yleensäkään tarjoaa? GoWissa on sentään yritetty tuoda vaihtuvuutta mm. aseen latauksen ja mielenkiintoisten aseiden kautta. Mielestäni GoW on huomattavasti paljon monipuolisempi pelimekaniikaltaan kuin esimerkiksi viime jouluna paljon ylistetty Call of Duty 2.

No Gearsin ohjauksessa itseäni ärsyttää tähtäimen hitaus ja kankeus, A-nappulan käyttö jokaiseen toimintaan (hankaloittaa juoksua sen esteen taakse, minne haluaa ja kun yrittää juosta piiloon, ukko heittää välillä selin seinään), ukon seisoma-asentoon jääminen matalan kappaleen taakse, matalien kappaleiden yli kömpiminen hankalaa, kääntymisnopeuden vaihdos tähtäimettömänä juoksusta tähtäykseen liian iso (hankala saada tähtäintä nopeasti vihulaisen piähän)

Onelinerit on kyllä ihan kivoja, mutta itelleni ne ei ihmeemmin uppoa missään pelissä tai elokuvassa. Se on vaan mielipidekysymys.

Ja pelimekaniikalla ei tarkoiteta pelkästään nappuloista löytyviä toimintoja ja niiden monipuolisuutta. CoD2:sta minulla ei ole paljoa kokemusta, mutta ainakin jos CoD3:n ja GeoWin pelimekaniikkoja verrataan, vie CoD3 voiton 3-0, noin toimivuudeltaan ja viihtyvyysasteeltaan.

Ja A.I:tä ei itsessään haukuttu tuossa, vaan sen ongelmia. Kyllähän nuo vihut tekee aika nokkelia ratkaisuita välillä GeoWissa, mm. minua vastaan kaksi jannua meni vasemmalle hieman kauemmas ampumaan niin, että toinen jäi esille ja toinen syötiksi. Yritin ampua niitä ja samaan aikaan kolmas vihulainen oli kiertänyt minua selkään oikealta.
Kuitenkin välillä käy jopa niin, että vihu juoksee viereisen kiven taakse, ja vaikka sitä lätkisi pataan kuolemaan asti, se ei vastaa tuleen eikä liiku.

Kyllähän tuo ihan jees peli on, mutta ei todellakaan 10/10 (vieläpä desimaaliasteikolla saanut 10/10). Killer app se taas luultavasti on, koska se on saanut niin hyviä arvosteluita hirveiden hypejen jälkeen. Tämä johtaa ihmisten hullaantumiseen peliä kohtaan ja peli myy laitteita.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Ekoja Wii-arvosteluja tulossa, Gamespot antoi Excite Truckille 6.8...ja kun luulin että kepinheiluttelu on hauskaa

Luetaan niitä arvosteluja eikä tuijoteta vaan sokeana pisteitä. Exite Truckissa suurimmat ongelmat tuntuvat olevan sisällön puute, keskeneräinen moninpeli ja lyhyt yksinpeli, ei kepinheiluttelun tylsyys. Kieltämättä harmittaa, kun oli kiinnostava peli. Wiin hinnalla ei vaan tuollaisille "ihan ok" -tasoisille peleille liikene hetkeen euroakaan.

Sehän juuri mieltä lämmittää, ettei ohjausta suuremmin kritisoida yhdessäkään Wii-arvostelussa, vaikka tietysti parantamisen varaakin löytyy, sehän on selvä, onhan kyseessä kuitenkin Wiin ensimmäiset pelit.

Zelda: Twilight Princessin arvostelut jo lupaavat vähän parempaa, huonoin on vissiin 96 ja paras 99. Toivottavasti se nyt ei jää ainoaksi hyväksi peliksi Wiin julkaisuun. Far Crylla ja Red Steelillä on vielä toivoa säväyttää FPS-rintamalla ja Tony Hawk's Downhill Jam voi korvata osittain tuon Exite Truckin. Super Monkey Ball on myös saanut ihan hyviä arvosteluja. Raymanista olisi kiva myös kuulla jotakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
No ite just mm. CoD3 äsken pelasin, ja ei voi kun nauttia kun on niin hyvät ohjaukset. Myös vaikkapa TimeSplitters 1&2, Halo2, Socom 1&2, Battlefield:MC ja MGS on erittäin nautinnollisia ohjata.

Kerroppa nyt mitä vikaa Gowin ohjauksissa sitten on?

edit hidas
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Ja omat tietoni olen laatinut pelaamalla peliä ja toteamalla sen täydeksi susipaskaksi. Yliarvostetuin peli ikinä ja missään.

No se on jo sitten aika hyvin jos se on Halo 2:ta yliarvostetumpi :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

[QUOTE Putkimaiset kentät kyllä on (missäpä ei?), tosin vaihtoehtoisiakin reittejä tarjotaan pari kertaa .

Ja jos pelimekaniikkaa pitää itseääntoistavana niin mitäköhän FPS-pelit yleensäkään tarjoaa? GoWissa on sentään yritetty tuoda vaihtuvuutta mm. aseen latauksen ja mielenkiintoisten aseiden kautta. Mielestäni GoW on huomattavasti paljon monipuolisempi pelimekaniikaltaan kuin esimerkiksi viime jouluna paljon ylistetty Call of Duty 2.[/QUOTE]

Far Crylle kaikki kunnia:D Ainut räiskintä mitä olen koskaan pelannut innoissani johtuen juuri putkijuoksusta yleensä muissa fps- peleissä(koen kai ahtaanpaikankammoa).

Crysis on pelien odotuslistan kärjessä-->aiheeseen. eli kaveri oli lukenut(ilmeisesti joku crytekin haastattelu), ettei kehittäjät tuo Crysista konsoleille koska näiden tehot eivät riitä peliin:( Joku muu lukenut samaa? Täytyy kyllä muistaa, että taannoin kun messuilla kehuttiin pelejä graafisesti, niin Crysis vei potin joka sivulla , joten tiedä sitä...Täytyy ostaa usi tietokone jos sitä ei käännetä:mad:
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom