Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tuosta ohjauksesta, eikös mm. padiohjauksen puolestapuhuja pibe valittanut hiiri+näppis-yhdistelmän ylivertaisuudesta? Itseasiassa SOCOM-pelaajat olivat muistaakseni vahvasti sitä mieltä että jos moinen yleistyy niin padipelaajilla ei ole enää mitään mahdollisuuksia. Tietenkin vielä ei tiedetä miten tuo Wiin ohjaus soveltuu kyseiseen huviin mutta ainakin potentiaalia lienee.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
tuosta ohjauksesta, eikös mm. padiohjauksen puolestapuhuja pibe valittanut hiiri+näppis-yhdistelmän ylivertaisuudesta? Itseasiassa SOCOM-pelaajat olivat muistaakseni vahvasti sitä mieltä että jos moinen yleistyy niin padipelaajilla ei ole enää mitään mahdollisuuksia. Tietenkin vielä ei tiedetä miten tuo Wiin ohjaus soveltuu kyseiseen huviin mutta ainakin potentiaalia lienee.
Tässä lienee kyse siitä että padilla pelaamisesta voi ihan oikeasti nauttia, mutta hiiritähtäyksellä
saa paremmat osumaprosestit online-kekkereissä. Tiedäthän - huviajelu versus ralli..?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Päinvastoin, tuosta arvostelusta jäi kontrollien osalta kaikki oleellinen avoimeksi ja IGN:n arvostelusta ei tasan tarkkaan voi vetää kunnon johtopäätöksiä. Tuntuu kun ei uskallettaisi joko suoraan sanoa että ihan paska, mutta ei toisaalta osata kehuakaan sitä mikä oikeasti toimii, vaan ladellaan ympäripyöreyksiä pelin manuaalista ja asioista joita voisi itsekin keksiä koko ohjainta tai peliä kokeilematta ja se ei ole hyvä merkki (Miksi muuten mielestäsi tuo lähitaistelu-lisäys oli mielestäsi täyttä paskaa? Lisää realismisa == lisää immersiota \o/ - vai oliko se paskaa siksi kun sitä haukuttiin Wii:llä?). Sanoisin että IGN ei kehunut kontrolleja vaan yritti kirjoittaa niistä varovaisesti ja pahasti epäonnistuen, vähän kehuen, vähän kritisoiden - selvää kantaa ottamatta.



Niin, jokaisesta Wii pelistä voi varmaan sanoa tällä hetkellä että totally new experience. Myös muu osa tekstistä on ihan geneeristä huuhaata. Jatkoa:



Lause joka on sisällöltään juuri sitä mitä yritykset keksiä tuossa arvostelussa jotain uudesta ohjaustavastakin (tyhjää, geneeristä hohhoijakkaa). Tuota linea ennen kuitenkin edes jotenkuten yritetään kertoa - tai oikeastaan kritisoidaan pelattavuutta - sen sijaan se mitä on "solid" pelattavuus jota IGN kaipailee, ei tietysti kerrota - todetaan sentään ihan validi oikeakin pointti, että "antaisivat nyt edes mahdollisuuden pelaajan määritellä miten ohjain toimii".

Toivottavasti en näe enää yhtään Wii-arvostelua seuraavan kahden kuukauden aikana jossa heitetään moisia geneerisiä latteuksia, mutta taitaa olla turha toivo kun ko. lainia käytetään monessa genressä vielä nykyäänkin määrittelemään asioita, joita toimiittajan mielikuvitus ei kykene ilmaisemaan asiantuntevalla ja perustellulla selkokielellä. "XYZ is very good and solid game its in genre, but lacks the critical essentials of a classic". Juuh.

Jokainen tietysti lukee noita arvosteluita just niinkun haluaa.

Summa summarum (korostaen henk kohtaista näkemystäni): tuosta arvostelusta ei kyllä sitten maan perkeleen oikeasti saa positiivista kuvaa siitä, että peli kannattaisi hommata Wii:lle ennemmin kun muille koneille; eikä etenkään mullistavan pelattavuuden ansiosta.

Post rectum: IGN:n arvostelu antaa muihin lukemiini juttuihin nähden liiankin positiivisen oloisen kuvan ohjauksesta WIi:llä.

Tuossa IGN arvostelussa riepoo eniten se, että kaveri ei tuo juurikaan omaa mielipidettä esille. Sanos suoraan, että onka ne kontrollit hänen mielestään paremmat kuin dual-analogit. Perkeles. Tuollaiset "toiset tykkää toiset ei" kommentit ei auta ketään. Kyseessähän on kuitenkin herra Arvostelijan henkilökohtainen mielipide pelistä. IGN:llä tuntuu menevän vähän ylianalysoinniksi tuo homma. Tuntuu, etteivät uskalla suoraan sanoa, että tykkääkö vai eikö tykkää?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Tässä lienee kyse siitä että padilla pelaamisesta voi ihan oikeasti nauttia, mutta hiiritähtäyksellä
saa paremmat osumaprosestit online-kekkereissä. Tiedäthän - huviajelu versus ralli..?

Itse ainakin nautin enemmän hiirellä tähtäämisestä, koska homma toimii tarkemmin. Padilla fps:t ovat tuskaa. Hiiri (tai tulevaisuudessa Wiimote:) ) on FPS:ssä yhtä essentiaalinen kuin adventurepeleissä - olen kyllä pelannut Maniac Mansionin C64-version läpi joystickillä mutta ei siitä todellakaan "voinut ihan oikeasti nauttia".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phanatic sanoi:
Itse ainakin nautin enemmän hiirellä tähtäämisestä, koska homma toimii tarkemmin. Padilla fps:t ovat tuskaa. Hiiri (tai tulevaisuudessa Wiimote:) ) on FPS:ssä yhtä essentiaalinen kuin adventurepeleissä - olen kyllä pelannut Maniac Mansionin C64-version läpi joystickillä mutta ei siitä todellakaan "voinut ihan oikeasti nauttia".
Eiköhän se ole ihan siitä kiinni millä on pelannut eniten/ensimmäisenä. Minä en edes pysty kuvitella pelaavani mitään hiirellä ja näppiksellä kun taas padilla homma hoituu jo aika hiton hyvin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Kyllähän sitä pädiä voi käyttää tähtäämiseen ja hölkätä voi myöskin kumisaappaissa.
Vaikka hiirellä luonnistuukin tähtääminen nopeammin, ei pädillä tähtääminen mitenkään hankalaa ole jos pelissä on hyvät ohjainsäädöt. Ennemmin asettaisin näppiksen ja hiiren kanssa pelaamisen kumisaappaiden asemaan, ainakin mukavuuden suhteen. Onhan pädin kanssa sohvalla löhöäminen paljon miellyttävämpää puuhaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Sille en voi mitään jos sinä et osaa käyttää pädiä tähtäykseen. Moni muu osaa silti. Todella hyvin vieläpä. :)
Ai silloin ei sun mielestä osaa käyttää padia tähtäykseen jos on sitä mieltä että hiiri on nopeampi ja tarkempi tähtäyssysteemi kuin padi? Ehkä vika on ennemminkin sun hiirenkäsittelytaidoissa tai hiiriasetuksissa.. Tosin mun hiiritähtäilyistä on sen verran aikaa että ehkä viime vuosina on PC-pelirintamalla tapahtunut jotain mikä vaikeuttaa olennaisesti tähtäämistä hiirellä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Vaikka hiirellä luonnistuukin tähtääminen nopeammin, ei pädillä tähtääminen mitenkään hankalaa ole jos pelissä on hyvät ohjainsäädöt. Ennemmin asettaisin näppiksen ja hiiren kanssa pelaamisen kumisaappaiden asemaan, ainakin mukavuuden suhteen. Onhan pädin kanssa sohvalla löhöäminen paljon miellyttävämpää puuhaa.

Jonka takia odotankin malttamattomana Wiitä, jonka ohjauksessa yhdistyy hiiren ja näppiksen tarkkuus sekä sohvalla löhöilyn mukavuus. Kontrollit saa säädettyä niin herkiksi että ohjaus hoituu pienenpienillä ranneliikkeillä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phanatic sanoi:
Kontrollit saa säädettyä niin herkiksi että ohjaus hoituu pienenpienillä ranneliikkeillä.

Kolmiulotteisessa ympäristössä pienen pienten liikkeiden hallinta ei ilman jotain automatikkaa onnistu kovin häävisti -> tarkkuus kärsii ja hiiren tarkkuuteen ei voi päästä vapaassa 3d-maailmassa kun teoriassa, luulen. Jokainen voi ihan itse testata tämän ostamalla vaikkapa jostain tavaratalosta laser-osoittiminen (tai kokeilemalla sitä vaikkka koulun/työpaikan projektorin kaukosäätimellä, joissa ko. toiminto on monesti vakiona) ja testata, miten hyvin saa osoittimen pysymään ilman tukea paikoillaan - heiluu nimittäin jalkaankin tukiessa aika ankarasti.

Miten tämä siis liittyi Wii:hin -> minun on vaikea uskoa, että tunnistus olisi oikeasti noin herkkä (tähtäin heiluisi koko ajan pelissä), jolloin jää vaihtoehdoksi se, että jollain automatiikalla rajataan koko ajan tiettyä aluetta johon wiimote reagoi vasta kun pointteri on tuon alueen ulkopuolella, mistä seuraa että ohjain ei tärise koko ajan kun vanha mummo, mutta myös se että hiiren tarkkuudesta tuskin voidaan puhua missään tilanteessa. Koska en ole perehtynyt wiimoten teknisiin saloihin, korjatkaa jos on parempaa tietoa asiasta - tuo oli siis ihan mutuna heitetty havainto ja kuulen mielelläni miten tuo träkkäys on teknisesti laitteessa toteutettu.

Kaikki se "huitominen" ja "hosuminen" - "ole oman olohuoneesi ninja"-meininki, kuulostaa joka tapauksessa paljon hauskemmalta ja tuoreemmalta kun tarkkaa-nysväystä-aka-hiiri systeemit.

No, kohta pääsen itsekin testaamaan kun työpaikalle on laite tulossa taukotilaan.

Edit - lisäesimerkit CoD3 kontrollit Wii:llä - parempi ja huonompi, jokainen vetäköön omat johtopäätöksensä (mm. siitä onko toinen toimittajista edes peliä pelannut :D):

PGNx:
It takes about 10-15 minutes to get used to the Wii controls in the game so expect to be shooting the air a lot at first. Once you get used to the controls, though, the Wii remote lets you experience the game like you never could before. You use the Wii remote as a pointer to aim around the screen and you move the pointer to the edges to turn that way. You also shoot, throw grenades and pull off a melee attack with the Wii Remote. The nunchuk controls movement via the analog stick, lets you switch weapons by moving it to the right, or reload weapons by moving it up.

Part of the reason that the Wii version is so immersive is because many of the minigames in the other versions are fully fleshed out here. There is a part early in the game where youre struggling in hand-to-hand combat with an enemy soldier. While other versions had you hitting buttons, the Wii version actually has you throwing punches at the guy. There is a learning curve with the game but it feels very natural once you get used to it.

Gamezone:
But whereas the PS3s sixaxis controller is used marginally, the Wii control scheme can seem like a nightmare initially, and you will have to remain glued to the screen, no roving eyes in order to maintain any sense of direction within the game. Why? Well, first off, the game uses the nunchuks of the Wii, not just the base controller. Be prepared for a huge learning curve. The nunchuk is your primary means of looking around. But it does not stay where you want it to, you constantly have to maintain a position with the controller. If you find where you want to look, and then relax your arms, the view follows the direction the nunchuk is moving. You can go into the options and slow down the speed of the scan but you cant get away from the one fact that if you move the nunchuk in any direction (during first-person battle sequences), the camera follows dutifully.

If you get binoculars, you scan with them by pointing the remote controller at the screen and moving it around. Early in the tutorial you get jumped by a German soldier and have to engage in a tussle over the rifle stock. To fight the soldier, you perform punching motions with the controllers. Too little punch and you will lose. Too much and if the tussle goes on a while, you will wear out from the frantic pacing. Driving is position the controllers at 10 and 2 on an imaginary wheel in front of you and steering. Sound easy? It isnt even close to easy.

While the developer has done a terrific job of integrating the controller into the game, bringing on a more physical and immersive experience, it is still a new dynamic that feels awkward, increases the difficulty of the game and will truly separate the hardcore gamers from the more casual fans in a hurry.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Sille en voi mitään jos sinä et osaa käyttää pädiä tähtäykseen. Moni muu osaa silti. Todella hyvin vieläpä. :)



No puhuit pelattavuudesta siihen tyyliin, että muilla koneilla ei ole hyvää pelattavuutta ja jos haluaa peliin jotain muuta, joutuu uhraamaan pelattavuudesta.
PS3:akan en ole vielä päässyt kokeilemaan, joten jää vain spekuloinniksi, mutta kuvittele ohjainta jossa on tatit ja nappulat aivan kuten ennenkin, ja lisäksi sixaxis. Sillä pystyy siis pelaamaan ihan niinkuin ennenkin, täysin rajoittamatta pelejä missään mielessä, ja lisäksi mukaan saa kaken heilutteluhömppää, kuten vaikkapa Warhawkissa ehkä parhaimpana esimerkkinä.
Wiin ohjain on parempi kallistelu- ja heilutteluominaisuuksiltaan, mutta se myös rajoittaa ohjauksia joissain peleissä. Nappuloita ei ole niin paljoa, ohjainta ei voi pitää samalla tavalla kädessä, digipadin käyttö ilmeisesti hieman erilaista, ym.
En enää muista mistään kirjoittamastani pointtia, mutta ei se mitään. Toivottavasti oli kivaa lukea :D

Millä tavalla wiimote rajoittaa ohjausta?

Jos puhutaan vaikka kalastuspelistä (rapala pro fishing) on pädi se joka rajoittaa pelaamista, tai ainakin fiilistä koska uistin lentää painamalla b-nappia. Wiillä "joudut" ite "heittämään".
Ainoo peligenre missä pädi todennäköisesti on vielä tulevaisuudessakin parempi kuin wiimote on urheilupelit. Kaikkiin muihin peligenreihin voin kuvitella fiksun pelattavuuden mutta en esim. jääkiekkoon enkä jalkapalloon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Kolmiulotteisessa ympäristössä pienen pienten liikkeiden hallinta ei ilman jotain automatikkaa onnistu kovin häävisti -> tarkkuus kärsii ja hiiren tarkkuuteen ei voi päästä vapaassa 3d-maailmassa kun teoriassa, luulen. Jokainen voi ihan itse testata tämän ostamalla vaikkapa jostain tavaratalosta laser-osoittiminen (tai kokeilemalla sitä vaikkka koulun/työpaikan projektorin kaukosäätimellä, joissa ko. toiminto on monesti vakiona) ja testata, miten hyvin saa osoittimen pysymään ilman tukea paikoillaan - heiluu nimittäin jalkaankin tukiessa aika ankarasti.

Miten tämä siis liittyi Wii:hin -> minun on vaikea uskoa, että tunnistus olisi oikeasti noin herkkä (tähtäin heiluisi koko ajan pelissä), jolloin jää vaihtoehdoksi se, että jollain automatiikalla rajataan koko ajan tiettyä aluetta johon wiimote reagoi vasta kun pointteri on tuon alueen ulkopuolella, mistä seuraa että ohjain ei tärise koko ajan kun vanha mummo, mutta myös se että hiiren tarkkuudesta tuskin voidaan puhua missään tilanteessa. Koska en ole perehtynyt wiimoten teknisiin saloihin, korjatkaa jos on parempaa tietoa asiasta - tuo oli siis ihan mutuna heitetty havainto ja kuulen mielelläni miten tuo träkkäys on teknisesti laitteessa toteutettu.

Kaikki se "huitominen" ja "hosuminen" - "ole oman olohuoneesi ninja"-meininki, kuulostaa joka tapauksessa paljon hauskemmalta ja tuoreemmalta kun tarkkaa-nysväystä-aka-hiiri systeemit.

No, kohta pääsen itsekin testaamaan kun työpaikalle on laite tulossa taukotilaan.

Edit - lisäesimerkit CoD3 kontrollit Wii:llä - parempi ja huonompi, jokainen vetäköön omat johtopäätöksensä (mm. siitä onko toinen toimittajista edes peliä pelannut :D):

PGNx:


Gamezone:


Niin, tuo jälkimmäinen :D

Oliko nuo kuvat muka wiin codista? Koska näytti paljon paremmalta mitä muistin. Vai miten on.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Jos puhutaan vaikka kalastuspelistä (rapala pro fishing) on pädi se joka rajoittaa pelaamista, tai ainakin fiilistä koska uistin lentää painamalla b-nappia. Wiillä "joudut" ite "heittämään".

Ainoo peligenre missä pädi todennäköisesti on vielä tulevaisuudessakin parempi kuin wiimote on urheilupelit. Kaikkiin muihin peligenreihin voin kuvitella fiksun pelattavuuden mutta en esim. jääkiekkoon enkä jalkapalloon.

Kalastuspeli onkin jokaisen pelaajan todellinen unelma :) - olen tosin samaa mieltä, varmasti on hauskempaa wiimotella kun napinpainamisella.

Urheilupeleihin saisi ihan hyvin tehtyä wiimotella jutut, eihän sen wiimoten tarvi toimia samalla tavalla joka pelissä niin kun nyt tiedetään/ennakoidaan joidenkin pelien osalta. Esim tatilla liikutaan, kakenapeilla syötetään/ammutaan ja vaikka pointerilla osoittamalla merkitään alueita jonne vaikka haluaa käskyttää vaikka merkityn hyökkääjän tms (ois muuten aika huisia merkitä vaikka futiksessa hyökkääjä, jolle voisi piirtää reitin jota tämä hyökkääjä lähtisi juoksemaan ja samalla kikkailla itse pallon kanssa keskialueella).

Vaihtoehtoja on useita kyllä, mutta ovatko ne hyviä on toinen juttu. Kaikki kun ei tykkää kaikesta joten siitä on turha kiistellä, esim itse pelaan mieluumin autopelejä tatilla kun ratilla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Kalastuspeli onkin jokaisen pelaajan todellinen unelma :) - olen tosin samaa mieltä, varmasti on hauskempaa wiimotella kun napinpainamisella.

Vaihtoehtoja on useita kyllä, mutta ovatko ne hyviä on toinen juttu. Kaikki kun ei tykkää kaikesta joten siitä on turha kiistellä, esim itse pelaan mieluumin autopelejä tatilla kun ratilla.

Aijaijai tatti pilannu monta hyvää pelaajaa :D Vitsi vitsinä. Onhan se ratti hankala pelaajalle joka ei ole ratilla pelannut. Ostin hyvän ratin itse ja kyllä aluksi hermo meinas gp3:sessa mennä. Ei pysynyt formula lapasessa ollenkaan.

Itseasiassa odotan tuota kalastuspeliä talven takia, ei pääse itse virvelöimään niin olisihan se kivaa ajanviettoa sekin, digitaalisten fisujen jallitus.

Jääkiekossa wiin ohjailut voisi toimia vaikka seuraavasti: nunchukin tatilla liikutetaan pelaajaa ja wiimotella liikutetaan pelaajan mailaa.Syötöt ja laukaukset tietty napista mutta suunta määräytyisi wiimoten avulla. ?? Vähän kuin pädillä nhl2007:ssa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nyt kun tuosta Wiin CoD3:n ohjauksesta on juttua, niin vastaan tuli tällainen:

Controls - 95/100

I had serious concerns with the Wiimote and its ability to handle first person shooters. I said that it couldnt be done, and I said that it SHOULDNT be done there was no way that this control scheme could handle something that twitch based, and I expected the results to be an absolute mess. Im glad to report that I was wrong the Wiimote is one of the most natural control schemes Ive ever used for a shooter, once I spent the time to learn it. Anyone who tells you differently clearly hasnt spent the time to adapt to the new control system.
http://gamingtrend.com/Reviews/review/review.php?ReviewID=713

Eli aikalailla ristiriitaisia mielipiteitä näyttää herättävän tuon pelin ohjattavuus. Kenties parasta olisi hiipiä ihan henkkoht sinne pelikauppaan ja testata omin käsin mikäli harkitsee pelin ostoa? :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Varovaisia tuntuu nuo arvostelijat olevan wiin pelien pisteytyksen suhteen.. paitsi zeldan kohdalla.. mutta kaivelkaapas ajankuluksi mitä ensimmäisen xbox:n COD 3 on saanut arvostelijoilta pisteitä!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En tiedä onko postattu aikaisemmin, tai kuinka ajan tasalla kyseinen saitti on, mutta pistänpä kuitenkin --> http://www.nexgenwars.com/

Edit Siis löysin eräiltä toisilta foorumeilta kyseisen linkin
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Sille en voi mitään jos sinä et osaa käyttää pädiä tähtäykseen. Moni muu osaa silti. Todella hyvin vieläpä. :)

en sanonut ettenkö osaisi tähdätä padillä, vaan tarkoitin sitä että wiimotella/hiirellä liikkeen voi tehdä paljon nopeammin kuin padillä..tämä tuo tottumisen kautta myös suuremman tarkkuusprosentin.

kyllä se vaan niin on että taitava hiiren/wiimoten käyttäjä hakkaa nettipelissä taitavan padi pelaajan miten päin vaan, juuri sen takia että se tapahtuu juuri niin nopeasti kuin kättä liikuttaa, padillä ei tähtäin mene laidasta laitaan läheskään sitä tahtia.

ja kyllä taitavat padin heiluttajat osaavat todella hyvin asiansa, en sitä väittänytkään
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

olge sanoi:
En tiedä onko postattu aikaisemmin, tai kuinka ajan tasalla kyseinen saitti on, mutta pistänpä kuitenkin --> http://www.nexgenwars.com/

Edit Siis löysin eräiltä toisilta foorumeilta kyseisen linkin

Laskureiden yläpuolella on seuraava teksti: "Remember, these numbers are only estimates, but they are constantly monitored and upated to assure the closest estimates possible for the Xbox 360, Playstation 3, and Wii."
Omasta mielestäni, tuo voi tarkoittaa ihan minkälaista otantaa tahansa. Hauska ideahan tuossa on. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Ai silloin ei sun mielestä osaa käyttää padia tähtäykseen jos on sitä mieltä että hiiri on nopeampi ja tarkempi tähtäyssysteemi kuin padi? Ehkä vika on ennemminkin sun hiirenkäsittelytaidoissa tai hiiriasetuksissa.. Tosin mun hiiritähtäilyistä on sen verran aikaa että ehkä viime vuosina on PC-pelirintamalla tapahtunut jotain mikä vaikeuttaa olennaisesti tähtäämistä hiirellä?
Siis minä käsitin, että tuossa verrattiin Wiimoten nopeutta hiireen ja padin huonoutta/hitautta verrattuna kumpaan vaan. Ja Wiimotella ei todellakan ole yhtä näpsäkän näköistä tähdätä kuin hiirellä. Hiiri vs padi nyt on ylivoimaisesti hiiren hyväksi, mutta tällä hetkellä nähdyn perusteella Wiimoten kanssa asia ei ole todellakan samoin.

Ja muuten mäksä, oletkos katsonut paljonkin videoita noista tähtäyspeleistä Wiillä? Ainakin niissä peleissä mistä minä olen katsonut videota, kääntyminen on ollut todella hidasta. Tähtäin liikkuu nopeasti ruudulla, mutta kun pelaaja haluaa kääntyä, menee siihen puoli ikuisuutta. Ei siis ainakan niissä peleissä ole nopeampaa kääntyä kuin padilla, vaikka tähtääminen olisikin nopeampaa. Ja kaiken lisäksi tähtäys on kyllä nopean näköistä, mutta niin kankean näköistä ettei sillä edes voi oppia tähtäämään oikeasti hyvin. Saa nähdä...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom