Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Mistä tuohon tulee nuo prosenttimäärät? Joku sanoi joskus että niihin voi itse vaikuttaa, mutta en kyllä mistään sellaista vaihtoehtoa löytänyt - joten ovatko nekin jotain estimaatioita/ennakkovarauksia yms? Wii:llä yli 50 prosentin kannatus, aika huikea luku ottaen huomioon mm. sen kohderyhmän jolle Nintendo Wii:n haluaa myydä - eivät varmasti hengaile ne ihmiset tuolla saitilla.. Eli onko Wii sitten early adaptoreiden suosikki?
Prosentit eivät liity myyntilukuihin mitenkään, vaan se on kävijöiden välinen äänestys. Muistaakseni ekalla kerralla kun tuolla vierailin, siellä oli valintanappi "Pick Winner" tms. Äänestämisen jälkeen tulivat vasta nuo prosentit näkyviin.

Eli äänestyksessä ei kysytty omaa suosikkia, vaan veikattiin voittajaa. (Vaikka useimmillahan ne menevät yksi yhteen ;) )
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
XO on myynyt ylivoimaisesti suurimmalla markkina-alueellaan alle puolet tuon sivuston esittämistä luvuista.

Toden totta! Kerrassaan ihmeellistä, että konsoli on myynyt pelkästään USA:ssa vähemmän kuin koko maailmassa. Tilastoissa on selvästi jotain mätää... :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kun jokin aika sitten kinattiin tuosta blu-rayn turhuudesta ja miten boxille ei kannattanut laittaa hd-dvdtä kiinteäksi, koska nykyinen levytila riittää peleille...ei tarvitse ainakaan kinata enää. Blue Dragon tarvitsee kolme dvdtä jotta peli saadaan mahtumaan :P Ihanaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Kun jokin aika sitten kinattiin tuosta blu-rayn turhuudesta ja miten boxille ei kannattanut laittaa hd-dvdtä kiinteäksi, koska nykyinen levytila riittää peleille...ei tarvitse ainakaan kinata enää. Blue Dragon tarvitsee kolme dvdtä jotta peli saadaan mahtumaan :P Ihanaa.

Ehkä monilla olikin pointtina se, että mikäli tila loppuu kesken niin ei muuta kuin lisää levyjä kehiin. Final Fantasy seiskassa oli aikoinaan kolme levyä ja kahdessa seuraavassa neljä. Eipä se kuitenkaan paljoa häirinnyt vaihtaa niitä 10-15h:n välein.

On varmasti kyllä joitain tilanteita missä dvd:n kapasiteetti aiheuttaa pientä vaivaa, mutta kovin isoksi ongelmaksi en asiaa silti koe.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ahaa...mua se häiristi jo FFsäkin aikoinaan. Olen siis mukavuudenhaluinen ja laiska! :D Eihän sitä nyt sohvalta jaksa nousta kun voi pelata ja juoda limpparia....:cool:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Kun jokin aika sitten kinattiin tuosta blu-rayn turhuudesta ja miten boxille ei kannattanut laittaa hd-dvdtä kiinteäksi, koska nykyinen levytila riittää peleille...ei tarvitse ainakaan kinata enää. Blue Dragon tarvitsee kolme dvdtä jotta peli saadaan mahtumaan :P Ihanaa.
Gears of War VS Resistance: Fall of Man

Riittääkö DVD:n kapasiteetti upeiden pelien luomiseen? Kyllä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Gears of waria pelailen itsekin..mutta kauanko se riittää?Ja resistance on ensimmäisen sukupolven peli edelleen eli pidetään se pois tästä keskustelusta. Jos kerran riittää niin miksi jo nyt pukataan yhtä peliä kolmelle levylle? Eikö silloin ole tila loppunut kesken? Ja eikö tässä tapauksessa lisätila olisi mukava asia?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Gears of waria pelailen itsekin..mutta kauanko se riittää?Ja resistance on ensimmäisen sukupolven peli edelleen eli pidetään se pois tästä keskustelusta. Jos kerran riittää niin miksi jo nyt pukataan yhtä peliä kolmelle levylle? Eikö silloin ole tila loppunut kesken? Ja eikö tässä tapauksessa lisätila olisi mukava asia?
Taitaa olla jälleen kyse vain japsien hämäräperäisestä välivideon ahtamisesta mukaan, ei sen vakavammasta. Mieluummin otan Blue Dragonin kolmella levyllä kuin 360:n kaksisataa kalliimpana ja vuoden myöhässä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
resistance on ensimmäisen sukupolven peli edelleen eli pidetään se pois tästä keskustelusta.
Eli sitten vuoden päästä, kun PS3:lle ilmestyy toisen sukupolven peli niin sitä verrataan Gearsiin? Okei selvä juttu. Silloin on boxilla kaiketi kolmannen sukupolven pelit ja niitä ei voi verrata taaskaan mihinkään. Selvä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eli PS3:lle yli DVD:n kokoinen peli (Resistance) on "tilan hukkaa" ja XO:lla yli DVD mittainen peli on "pelkästään välivideoista" johtuvaa?
Ok.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Gears of waria pelailen itsekin..mutta kauanko se riittää?Ja resistance on ensimmäisen sukupolven peli edelleen eli pidetään se pois tästä keskustelusta. Jos kerran riittää niin miksi jo nyt pukataan yhtä peliä kolmelle levylle? Eikö silloin ole tila loppunut kesken? Ja eikö tässä tapauksessa lisätila olisi mukava asia?
Moniko Xbox 360-peli vie tilaa enemmän kuin yhden DVD-levyn verran? Tällä hetkellä ulostulevat Xbox 360-pelit ovat kuitenkin jo toisen sukupolven pelejä.

Kuten Knight helvetin yksinkertaisesti ja lyhyesti asian ilmaisi:

"Mieluummin otan Blue Dragonin kolmella levyllä kuin 360:n kaksisataa kalliimpana ja vuoden myöhässä."

Sony tulee Euroopassa markkinoille 1,5v kilpailijaansa jäljessä vain ja ainoastaan Blu-rayn takia, ja jos tuo kyseinen etumatka kääntää lopulta konsolikilvan MS:lle, niin oliko Blu-rayn käyttäminen todellakin sen arvoista?

DVD-asemalla varustettu PS3 markkinoille keväällä 2006 hintaan 399 VS BD-asemalla varustettu PS3 markkinoille keväällä/kesällä 2007 hintaan 650. Jos ensinmainittu pitäisi paikkansa niin tämän ketjun saisi jo sulkea, koska voittajasta ei olisi enää mitään epäselvyyttä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

CD:stä,DVD:stä, HD-DVD:stä ja Blu-ray:sta voidaan jauhaa ja jauhaa, että mikä on paras ja kenenkä firma kaatuu uuden formaatin tukemiseen, mutta yksi asia on silti mielestäni vakio. Enemmän tilaa on parempi. Nyt en ala kiistelemään datasiirtonopeuksista tai aihion kustannuksista, vaan tilasta. Enemmän tilaa on enemmän tavaraa. Mikäli tämä antaa ohjelmoijille "takaoven" tuottaa kuplaista koodia, kun ei tarvitse pakata, niin sitten se antaa. Jossain vaiheessa sitä tilaa aletaan kuitenkin oikeasti käyttämään hyödyksi ja täyttämään. Oikein kunnolla pakattuna. Kehitys on kokoajan siihen suuntaan, että tilakapasiteettia tarvitaan lisää. Tähän päättelyyn ei oikeasti tarvitse olla ohjelmointiguru. Se, onko tilan todellinen tarve tällä hetkellä mikä, on eri juttu. Vuoden tai kahden päästä se on taas kuitenkin suurempi. Kuusi vuotta sitten 20 gigan kovalevyä tietokoneessa pidettiin isona, nyt saa isommilla varustettuja Ipodeja.

Ihan sama mitä maksaa ja kuka voittaa, mutta tilantarve kasvaa. En ymmärrä mihin niitä uusia isompia formaatteja tarvitaan, jos niitä ei sitten käytetä? Hyvänen aika, kyllähän pelit kehittyvät jatkuvasti. Totta kai se tarkempi grafiikka, parempi tekoäly, suurempi maailma ja aidompi äänimaisema tarvitsevat lisää tilaa. Epäilen kovasti, ettei koodiakaan voi loputtomasti optimoida. Jokaisella alustalla tietenkin toimitaan sen mukaan, mitä on käytettävissä. En silti ihmettelisi, vaikka isomalla levyformaatilla varustettu X360:kin tulisi kotvan kuluttua markkinoille (tai sitten tulee firmispäivitys HD-DVD-aseman käyttöön peleissäkin). Eikös jotkut pelit ole jo sellaisia, että ne käytännössä vaativat kovalevyn(X360:llä joku jalkapallopeli kai ainakin? Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä)? Vaikuttaisi siltä, että ainakaan tallennuskapasiteetti ei riitä enää muistikorteissa kaikille peleille.

Pikkulisäys tilaan ei ole mielestäni koskaan pahasta. On sitten kyse asunnosta, matkalaukusta tai pelikonsolin levyformaatista. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Yömyöhäinen visiitti jälleen Gears of warin jälkeen...perhana menee unirytmi sekaisin! Rocky Balboa kun tuota samaa kailottaa, niin kysytään sitten näin päin: oliko yksikään 360n julkaisupeleistä Gears of warin näköinen?No ei todellakaan, ja osaa niistäkin peleistä oli työstetty vaikka kuinka pitkään. Ja osa peleistä kuitenkin näyttää edelleen Supermanilta. Miksi siis Sonyn julkaisupelien pitäisi yltää Gears of warin tasolle?
Ja mitä jos osa tai jokin 360n peleistä siirtyy hamassa tulevaisuudessa HD-DVD puolelle? Et tule sitten tätä hankkimaan missään tapauksessa, vaan boikotoit niitä pelejä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Onhan tuo bluray selvä etu koska sinne voi tunkea sitä HD-videota pelin seuraksi ihan hulvattomasti. Ratkaiseva etu? Tuskin. Sama kun sanoisi että XO:n padin tärinäominaisuus kallistaa vaa'an sen puolelle. Mutta etu mikä etu.

Edit: Tuo Gears of War taas muuten osavoitto Microsoftille, nyt niillä on jokin muukin pelisarja kuin Halo. Sääli tietty että pelien kohderyhmä on aivan sama.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Onhan tuo bluray selvä etu koska sinne voi tunkea sitä HD-videota pelin seuraksi ihan hulvattomasti. Ratkaiseva etu? Tuskin. Sama kun sanoisi että XO:n padin tärinäominaisuus kallistaa vaa'an sen puolelle. Mutta etu mikä etu.

Edit: Tuo Gears of War taas muuten osavoitto Microsoftille, nyt niillä on jokin muukin pelisarja kuin Halo. Sääli tietty että pelien kohderyhmä on aivan sama.

Tilantarve on kasvavaa sorttia ja eiköhän se sitä ole myös tämän uuden sukupolven aikana. HD DVD ja Blu-ray ovat tästä jo viitteitä antavia, eikä pelkästään HD-elokuvien takia. Sisäinen 50 Gb media on kilpailuvaltti, jonka hedelmät kerätään sitten myöhemmin.

XO:n tärinä on myös kova sana, vaikea kuvitella Gears of Warin messevää pelikokemusta ilman tärinöitä. Sony on luvannut viedä puuttuvan tärinäefektin grafiikan ja äänimaailman puolelle. Sekin voi poikia vielä uusia näkyjä ja maisemia joita emme vielä osaa edes ehkä hahmottaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olen lukenut monesta paikkaa muuten, että sixaxis tuntuu aluksi keveytensä takia lelumaiselta, mutta kun sillä pelaa jonkin aikaa siihen tottuu niin, ettei sitä edes huomaa kunnolla kädessään. Ei nyt sanatarkkaan tarvitse taas ottaa, mutta kuitenkin. Ihan kiva että saa luultavasti toisellakin tapaa erinomaisen ohjaimen, kun XO:n kake on erinomainen painonsa ja tukevan materiaalinsa ansiosta.

EDIT: 4D ftw! :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Keskustelua seuratessa tuli mieleen yksi etu, joka isolla levykapasiteetilla on. Ennen kuin sanon mitään, myönnän, etten tiedä asiasta loppujen lopuksi pätkääkään. Puhun siis esirenderoiduista taustoista, liikkuvista sellaisista. Sellaisista, jotka liikkuvat aika hurjasti. Kuvitelkaa Final Fantasy 8:n koulujen välinen taistelu, jossa CG:tä pyörii taustalla, kun pelaaja ohjaa Squallia. Poikkeuksena se, että moinen toteutettaisiin viimeisen päälle upealla esirenderoidulla taustalla, ei CG:llä, kuten FF8:ssa.

Faktahan on, että vieläkin prerenderoidut taustat näyttävät upeammilta kuin polygoneista väsätyt. Baten kaitos ja Resident Evil Remake esimerkkeinä. Myst-sarja tietysti myös. Ja kysymyshän, niille jotka tietävät, on se, että onko tällaiselle ratkaisulle sitten oikeasti levykapasiteetin puolesta niin väliä? Jos ei ole, niin yllä oleva on yhtä turhan kanssa. Puhuin omiani. Jos on, niin tässä on mielestäni aika tärkeä seikka.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Sony on luvannut viedä puuttuvan tärinäefektin grafiikan ja äänimaailman puolelle. Sekin voi poikia vielä uusia näkyjä ja maisemia joita emme vielä osaa edes ehkä hahmottaa.
Aika paljon saavat tehdä paikatakseen tuntoaistin mukanaan tuomaa immersion lisäystä. Henk.koht. tärinät ovat olleet tärkeä osa immersiota, minkä takia pidän aina tärinät päällä vaikka esim. tähtääminen jossain pelissä olisi hieman hankalampaa sen takia.
Ja hyvästit voi jättää Rezin kaltaisille kokemuksille :(
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom