Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Playstation menestyy juuri sillä, ettei se ole Nintendo. Tämän salaisen reseptin voin nyt teille paljastaa. Se oli pääsyy, miksi ensimmäinen pleikkari tuli joskus hankittua ja vihkiydyttyä sen salaseuroihin. Nintendo on mediailmiö, joka pyrki erottautumaan muista ja onnistuu sillä.

Aijaa? Minä ostin PlayStationin, koska se oli selvästi paras laite. Nyt se paras laite on Wii. Kyse on siitä, millaisia pelikokemuksia laitteet pystyvät tarjoamaan, ja yhtiön maine mediassa ei lopulta merkitse siinä niin paljon kuin omakohtainen kokemus. Revolution/Wii oli minun ensisijainen valintani jo ennen tätä tämänhetkistä myllytystä, ja samaten olin vakuuttunut PlayStationin potentiaalista niin aikaisin, että alkuperäismallin Pleikkarini oli jo hajoamispisteessä, kun Final Fantasy VII julkaistiin. Tietenkin Sonyn oli tehtävä töitä saavuttaakseen PlayStationin menestyksen, ja samaan tapaan Nintendon on myös yhä panostettava kunnolla varmistaakseen Wiin menestyksen. Wiillä on kuitenkin tähän menestykseen nyt selvästi parhaat edellytykset, tai "synnyinlahjat" voisi sanoa.

Uudet konsolit eivät myöskään elä tyhjiössä. Wiin rinnalla on monella se Xbox 360 tai PlayStation 2, jota puolin ja toisin yhä tituleerataan tämän hetken parhaaksi pelikoneeksi. Wiin liikeohjauksen tuoma vaihtelu virkistää myös innostusta pelata vanhaan tapaan padilla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Tulevaisuuskaan ei näytä kummoiselta. Kevään pelitarjonta on köyhää ja vaikka Nintendon peleistä tykkäänkin, ei "osta kone nyt, pelaa Mariota ja Metroidia vuoden päästä" ole minusta hyvä diili ainakaan 270 euroa koneesta + 30 euroa komponettijohdosta -paketissa.

Miksi minulle tuli varsin nopeasti mieleen erän toinenkin konsoli, jonka perjaate on "maksa nyt 650, niin saat pelata FF:ää ja MGS:ää vuoden kuluttua!" Enkä sanoisi Wiin tulevaa pelitarjontaa mitenkään erityisen huonoksi, ainakaan kun minulla nyt ei ole varaa ostaa peliä joka ikinen kuukausi. Sieltä on tulossa mm. Guitar Herota (mikäli nyt on totta), Excite Truckia, SSX:ää jne. jne. Lisäksi (mille ei Nintendo Suomi -sivuilta löydy tarkkaa päivämäärää) Metroid Prime, Battalion Wars, Godfather sekä Super Smash Bros. Brawl olisivat näemmä erään tietolähteen mukaan tulossa kaikki maaliskuussa.

Tuo pelilista ei vaikuta ainakaan omaan mieleeni kovin huonolta, mutta PS3:n vastaavasta taas voisi sanoa paljonkin. Sieltä ei ole tulossa mitään pitkään aikaan, mikä kuulostaisi tällä hetkellä pelaamisen arvoiselta. Ja tarkennuksena, siellä ei tällä hetkelläkään ole mitään jo julkaistua, mikä aiheuttaisi kiinnostusta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Samoin XO:n ensi pelien kiinnostavuuteen vaikutti se että omistiko PC:n vai ei.

PS3 + 1 PS3 peli maksaa hieman yli 700 Euroa.

666 Eurolla saan konsolinetistä XO:n (kiintolevyllä), Dead Risingin, Gears of Warin, ja vaikka HD-DVD aseman.

Tai 644 Eurolla irtoaa: XO (kiintolevyllä), Dead Rising, Gears of War, Crackdown, NHL 07, ja Prey.

Miten siis PS3 paketti on "ihan hyvä"?

Mitä tulee Wii:n ohjaukseen ja tehoihin niin Wii:n Metroidilla on paljon todistettavaa. :)

Ehkä se PC siihen vaikutti, jostin sitä ei ole näihin juttuihin yleensä sotkettu. Sitä paitsi väite antaa COD2:lle ihan liikaa painoarvoa ja sekin kannattaa otta huomioon, että PC:n COD2 oli hemmetinmoinen tehosyöppö.

Kun kommentoin väitettäsi kaikkien launch-pelien samasta tilanteesta, ei sinulla eikä minulla ollut puhetta hinnasta. Vertailin siis pelejä. Ts. PS3:n julkaisupelit ovat ihan hyvät, jos ei omista boksia.

Jos hintoja halutaan vertailla niin XO:n Premium-paketti oli ja on selvä ykkönen. Wii on vähän halvempi, mutta vastine rahoille on toistaiseksi perseestä. IMHO tietysti. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Nintendo-talibanit riehumassa. Usko on näemmä todella vankka. Kannattaa kuitenkin ihan varmuuden vuoksi jättää takaovi auki, ettei kaadu seinät päälle.

Tässä välipalaksi tälläinen [VIDEO] :D

Tällä hetkellä noilla talibaneilla on hieman enemmän syytä riehua kuitenkin kuin PS3 vastaavilla. En vaan jaksa ymmärtää mistä tuo sokea usko PS3 menestymiseen kumpuaa. En nyt väitä ettei se tuosta vielä voisi nousta, mutta kieltäydytään näkemästä tämän hetkistä kiistattomasti heikohkoa tilannetta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

-WaLuigi- sanoi:
...PS3:n vastaavasta taas voisi sanoa paljonkin. Sieltä ei ole tulossa mitään pitkään aikaan, mikä kuulostaisi tällä hetkellä pelaamisen arvoiselta. Ja tarkennuksena, siellä ei tällä hetkelläkään ole mitään jo julkaistua, mikä aiheuttaisi kiinnostusta.
Samat sanat Wiistä ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

-WaLuigi- sanoi:
Miksi minulle tuli varsin nopeasti mieleen erän toinenkin konsoli, jonka perjaate on "maksa nyt 650, niin saat pelata FF:ää ja MGS:ää vuoden kuluttua!" Enkä sanoisi Wiin tulevaa pelitarjontaa mitenkään erityisen huonoksi, ainakaan kun minulla nyt ei ole varaa ostaa peliä joka ikinen kuukausi. Sieltä on tulossa mm. Guitar Herota (mikäli nyt on totta), Excite Truckia, SSX:ää jne. jne. Lisäksi (mille ei Nintendo Suomi -sivuilta löydy tarkkaa päivämäärää) Metroid Prime, Battalion Wars, Godfather sekä Super Smash Bros. Brawl olisivat näemmä erään tietolähteen mukaan tulossa kaikki maaliskuussa.

Tuo pelilista ei vaikuta ainakaan omaan mieleeni kovin huonolta, mutta PS3:n vastaavasta taas voisi sanoa paljonkin. Sieltä ei ole tulossa mitään pitkään aikaan, mikä kuulostaisi tällä hetkellä pelaamisen arvoiselta. Ja tarkennuksena, siellä ei tällä hetkelläkään ole mitään jo julkaistua, mikä aiheuttaisi kiinnostusta.

Saavat pelit olla aika napakymppejä, jos Wiille joka kuukausi löytyy ostamisen arvoinen peli. Jotenkin minulla ei jaksa usko riittää, kun 3rd partyt ovat olleet melkein täyttä paskaa tähän mennessä. Vaikka tilanne paranisi, on matka oikeasti hyviin peleihin pitkä. Ja minusta vertailupelejä ovat XO:n ja PS3:n pelit, joten Wii-pelien rujo ulkonäkö ja muuten vanhan raudan aiheuttamat rajoitukset ovat asioita, jotka pitäisi useimmissa tapauksissa kompensoida poikkeuksellisen hyvillä kontrolleilla. Joskus ongelman voi kiertää tyylitellyillä grafiikoilla ja peli on "luonnostaan" yksinkertainen, joten tehoista ei ole hyötyä. Ko. tilanne on kuitenkin enemmän poikkeus kuin sääntö.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Tietenkin Sonyn oli tehtävä töitä saavuttaakseen PlayStationin menestyksen, ja samaan tapaan Nintendon on myös yhä panostettava kunnolla varmistaakseen Wiin menestyksen. Wiillä on kuitenkin tähän menestykseen nyt selvästi parhaat edellytykset, tai "synnyinlahjat" voisi sanoa.
Viitsitkö vähän selventää, mitä tarkoitat tällä? Ei ainakaan minulle oikein auennut. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Saavat pelit olla aika napakymppejä, jos Wiille joka kuukausi löytyy ostamisen arvoinen peli. Jotenkin minulla ei jaksa usko riittää, kun 3rd partyt ovat olleet melkein täyttä paskaa tähän mennessä. Vaikka tilanne paranisi, on matka oikeasti hyviin peleihin pitkä. Ja minusta vertailupelejä ovat XO:n ja PS3:n pelit, joten Wii-pelien rujo ulkonäkö ja muuten vanhan raudan aiheuttamat rajoitukset ovat asioita, jotka pitäisi useimmissa tapauksissa kompensoida poikkeuksellisen hyvillä kontrolleilla. Joskus ongelman voi kiertää tyylitellyillä grafiikoilla ja peli on "luonnostaan" yksinkertainen, joten tehoista ei ole hyötyä. Ko. tilanne on kuitenkin enemmän poikkeus kuin sääntö.

Tuohon vaikutti aika paljon se että third-partyt hyppäsivät aika myöhässä Wii junaan mukaan. Ne pelit mitä nyt kerkesi tulla on lähinnä jotain hätäisesti tehtyjä PS2-porttauksia, jotka häviää visuaalisesti jo Gamecube peleille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Tuohon vaikutti aika paljon se että third-partyt hyppäsivät aika myöhässä Wii junaan mukaan. Ne pelit mitä nyt kerkesi tulla on lähinnä jotain hätäisesti tehtyjä PS2-porttauksia, jotka häviää visuaalisesti jo Gamecube peleille.

Noinhan se on.

Minua vain epäilyttää muutenkin 3rd partyjen kyky käyttää uutta ohjaustapaa. Käytetäänkö liiketunnistusta asioissa, jossa se on järkevää, eikä kaikessa mahdollisessa sen takia, että se on Wiin suurin selling point ja hypen herättäjä pelaajissa. Lisäksi vaikka käyttökohteet olisivat sinänsä hyviä, pitää itse toteutuksen onnistua. Tuo yhdistelmä voi olla pitkään haastava.

Lisäksi pelkoni on, että Wiin "jättäydymme pois tehokilpailusta" ja "grafiikoilla ei ole väliä" merkitsee 3rd partyille sitä, että hekään eivät viitsi panostaa grafiikkaan. Se olisi aika perseestä, koska Wiitä pitää todella piiskata, jotta pelit eivät näytä susirumilta uusien koneiden rinnalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Noinhan se on.

Minua vain epäilyttää muutenkin 3rd partyjen kyky käyttää uutta ohjaustapaa. Käytetäänkö liiketunnistusta asioissa, jossa se on järkevää, eikä kaikessa mahdollisessa sen takia, että se on Wiin suurin selling point ja hypen herättäjä pelaajissa. Lisäksi vaikka käyttökohteet olisivat sinänsä hyviä, pitää itse toteutuksen onnistua. Tuo yhdistelmä voi olla pitkään haastava.

Lisäksi pelkoni on, että Wiin "jättäydymme pois tehokilpailusta" ja "grafiikoilla ei ole väliä" merkitsee 3rd partyille sitä, että hekään eivät viitsi panostaa grafiikkaan. Se olisi aika perseestä, koska Wiitä pitää todella piiskata, jotta pelit eivät näytä susirumilta uusien koneiden rinnalla.


No katsellaanpas mitä esim. EA ja sega saa aikaan wiillä lähitulevaisuudessa. Ainakin Sonicin,
ja Tigerin grafiikkoja on previkoissa kuvattu näteiksi ja "impressive". Kummisetä taasen käyttää ohjainta oikeasti hyväkseen, jolle annan itse suuren arvon sille. Sen lisäksi madden oli kauneimpia wiin julkaisupelejä. Ja nämä siis kaikki 3rd party pelejä. Se on paskapuhetta että ne eivät panostaisi wiin grafikoihin. Itse odotan No more heroesta erittäin kaunista ja tyylikästä peliä :cool: Sen lisäksi olen kuullut pelkästään mairittelevia sanoja uuden marion grafiikoista. Luulen että mario lyö monen ps3 ja xbox360 pelin grafiikat.

Mitä tulee COD2 seen niin ei peli todellakaan ollut mikään tehosyöppö toisinkuin joku niin väitti.. Nimim. pelasin pelin läpi amd athlon xp 1700 +1 gb keskusmuistia-koneella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Saavat pelit olla aika napakymppejä, jos Wiille joka kuukausi löytyy ostamisen arvoinen peli. Jotenkin minulla ei jaksa usko riittää, kun 3rd partyt ovat olleet melkein täyttä paskaa tähän mennessä. Vaikka tilanne paranisi, on matka oikeasti hyviin peleihin pitkä. Ja minusta vertailupelejä ovat XO:n ja PS3:n pelit, joten Wii-pelien rujo ulkonäkö ja muuten vanhan raudan aiheuttamat rajoitukset ovat asioita, jotka pitäisi useimmissa tapauksissa kompensoida poikkeuksellisen hyvillä kontrolleilla. Joskus ongelman voi kiertää tyylitellyillä grafiikoilla ja peli on "luonnostaan" yksinkertainen, joten tehoista ei ole hyötyä. Ko. tilanne on kuitenkin enemmän poikkeus kuin sääntö.

Sori tuplaviesti mutta kuitenkin:

"Wanhan ajan raudan rajoitteet"

Tiger Woods 2007 wiille tulee (hyvin todennäköisesti) olemaan parempi kuin "tehohirmujen" vastaavat versiot. On ehkä ensimmäinen peli maddenin jälkeen joka on wiille parempi kuin muille konsoleille. Väitteeni perustan Ign:n ja gamespotin previkoille. Kontrollit toimiii, grafiikka on hyvää ja pelissä on kaikki samat ominaisuudet kuin muissakin versioissa. Halvempikin taitaa olla kuin muut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Miten siis PS3 paketti on "ihan hyvä"?
Laatu maksaa....en voisi vieläkään kuvitella ostavani tuotetta joka ei todennäköisesti toimi edes takuu aikaansa!
Mitä tapahtuu nyt / kohta kun takuuajat umpeutuvat....ovatko X miehet yhä sitä mieltä konsolistaan mitä ovat tähän asti olleet? Mitä korjaus maksaa? Onko luotettavampi / kestävämpi konsoli (PS3) kuitenkin se halvempi, muutaman vuoden sijoitusta ajattelemalla ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pako sanoi:
Laatu maksaa....en voisi vieläkään kuvitella ostavani tuotetta joka ei todennäköisesti toimi edes takuu aikaansa!
Mitä tapahtuu nyt / kohta kun takuuajat umpeutuvat....ovatko X miehet yhä sitä mieltä konsolistaan mitä ovat tähän asti olleet? Mitä korjaus maksaa? Onko luotettavampi / kestävämpi konsoli (PS3) kuitenkin se halvempi, muutaman vuoden sijoitusta ajattelemalla ;)


No ei tuo sonykaan laadullaan kehumaan pääse, monta pleikkari 2:sta tiedän hajonneen. Eikä ne ole edes kavereitten kaimojen kalakavereita, vaan tuttujani ja ystäviäni. Voi olla että ne hajonneet versiot oli niitä möhkö-pleikkareita. Ei näitä uusimpia versioita, mutta silti.

Wiillä ensimmäinen miljoona peliä myynyt peli:

Tadaaa! zelda. yllätys.

http://pelaajalehti.com/2007/02/10/zelda-twilight-princess-miljoona-jenkit/
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pako sanoi:
Laatu maksaa....en voisi vieläkään kuvitella ostavani tuotetta joka ei todennäköisesti toimi edes takuu aikaansa!
Mitä tapahtuu nyt / kohta kun takuuajat umpeutuvat....ovatko X miehet yhä sitä mieltä konsolistaan mitä ovat tähän asti olleet? Mitä korjaus maksaa? Onko luotettavampi / kestävämpi konsoli (PS3) kuitenkin se halvempi, muutaman vuoden sijoitusta ajattelemalla ;)

Mikä laatu maksaa Euroopassa enemmän kuin muualla? Sama laite, hinta vain hulppeasti enemmän.
"en voisi vieläkään kuvitella ostavani tuotetta joka ei todennäköisesti toimi edes takuu aikaansa" ?!
Mitä laitteita ostat? Mikä on se % osuus minkä laitteen pitää kestää, että ostat sen? 360:sia ei kuitenkaa hajoa kuin muutamia % enää ja nekin olivat aika ensimmäisiä eriä.
Mistä tiedät miten PS3:n kestää? BR-asemat saattaisivat jopa pitemmällä käytöllä hajota? Slot-in laite ei aina ole se kestävin.
360 on ollut markkinoilla yli vuoden, kaikkien tiedossa on epäluotettavuus ja silti 10 miljoonaa ostettu!? onneksi sinunlaisia ostajia ei ole, muuta kuin Sony-fanipoikien puolella.
Niin parin vuoden sijoitus PS3:n on kun PS4:sta lyödään pöydällä kohta :)

Ai niin minulta hajosi tänään Sonyn HD-telkku. HDMI:n kautta näyttää vain mustaa ruutua. Ei kuulemma ole eka telkku joka menee korjaukseen.
Se siitä kestävyydestä, mutta olihan se pari viikkoa minulla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja koska sinulla hajosi Sonyn telkku, niin ehdottomasti siitä voidaan vetää johtopäätös että kyseisen firman televisiolaatu on surkea, ja näitä hajoaa normaalia suurempi määrä. Kun taas on fakta että 360n luotettavuustaso on varmaan alhaisempi kuin millään aiemmin julkaistulla konsolilla. Toinen 360n muuten menossa. Ja eiköhän se "parin vuoden sijoitus" mene tuohon 360n paikalle, ja jos nyt sattuu pleikkarin ostamaan niin eipähän tarvitse murehtia että ps4n tullessa ulos voi ps3lla (tai nyt kakkosella) heittää sitä kuuluisaa vesilintua.Koska alkuperäiselle boxille, sillehän on vielä paljon käyttöä.. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Yksittäisten tapausten perusteella vedettyä yleistämistä!
Varmaa kristallipallo-tietoa tulevista peleistä!
PS3 ja XO renderoivat kaikki niitä ennen tehdyt pelit "susirumiksi"!

Nyt alkaa näyttää taas standardi-tasolta tässä threadissa ;)


Onko Okami ruma ? Entä Shadow of the Colossus ? Zelda Twilight Princess... God of War II ? Super Mario ??

Kannattaa oikeasti vähän miettiä noita julistuksiaan ja panna ne oikeaan perspektiiviin. Wiin uusi ohjaus ei paranna paskaa peliä. Samoin kuin HD-reso tyylillisesti rumaa peliäkään. Aina kun joku lyö esiin pari uutta shottia uudesta God of Warista niin esillä on sata heppua selittämässä kamaa tyyliin "mihin next-geniä tarvitaan" ja "HD my ass"... no mihin ne katoavat Wii-peleistä puhuttaessa. Varsinkin kun TP pesee God of War II:sella lattiaa mitä grafiikoihin tulee.

Onko Wii mullistanut pelimaailmaa uudella ohjauksella ? Ei vielä. Mutta se on antanut maistiaisia mitä kaikkea koneelle voi luoda. Aivan samallalailla kuin vaikkapa XO. Ei mikään peli ole vielä gameplay-wise hyötynyt uuden sukupolven tehoista siihen malliin, että sormet katkeavat ohjaimen ympäriltä ja silmät lentävät päästä. Gears of Warin olisi voinut toteuttaa vaikka xboxilla... ei sen innovatiivinen pelisysteemi vaadi sen enempää tehoja kuin vaikkapa Metroid Prime.

Minä olen tällä hetkellä melko kriittinen jopa PS3:sta kohtaan, vaikka saankin orkut joka kerta kun näen MGS4-videoita. PS2:lla pärjää vielä helvetin hyvin ja vaikka koko vuoden 2007 ilman suuria menetyksiä. Eikä se susiruma grafiikkakaan ole vielä päässyt kaivamaan vaikka sillointällöin käynkin ihastelemassa Gears of Waria ja muita uuden sukupolven grafiikka-hirviöitä. Henk koht Zelda TP on hienompi kuin GoW varsinkin pitemmissä erissä. Mutta minä annankin tyylilliselle ratkaisuille aina enemmän kunniaa kuin tarkoille textuureille kiitos kuvallisen taustani.


Eli järki käteen vaikka niihin dissailuihinkin. Ei ne HD-masiinat mihinkään parane vaikka Wiitä mollaakin. Ja nykyisten myyntien ja DS:n menestyksen perusteella veikkaan, että viimeistä naurua eivät naura kummankaan teräväpiirto-vehkeen omistajat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Niinkuin mille linjalle?

Sille linjalle, että minkä tahansa asian voi sanoa keksityn jo x vuotta sitten. Kun vähän aikaa pyörittelee asioita ympäri niin Suomikin alkaa jo tuntumaan Ruotsilta.

Jo Jeesus pelasi opetuslastensa kanssa pelejä, joten ensimmäinen pelikone ei ollut innovaatio. Huikeaa draamaa :rolleyes:

jryi sanoi:
Onko pointtisi kenties se

Kirjoitit:
"Onko esim. Twilight Princess sellainen peli, jota ei yksinkertaisesti olisi mahdollista toteuttaa padi-ohjauksella?"

Vastasin, että ei ole. Se on Cuben peli joka on portattu Wiille. Seuraava Zelda on sitten Wiin ehdoilla tehty, kuten Shigeru vuosia sitten jo mainitsi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Ai niin minulta hajosi tänään Sonyn HD-telkku. HDMI:n kautta näyttää vain mustaa ruutua. Ei kuulemma ole eka telkku joka menee korjaukseen.
Se siitä kestävyydestä, mutta olihan se pari viikkoa minulla.

tähän asti pidin kommentointiasi asiallisena, mutta nyt kyllä jo ikäänkuin kaivetaan...

ostin windows xp-lisenssin, jo ensimmäisellä käynnistyskerralla koko käyttis jumahti, kuten miljoonilla muillakin.

nintendoa ei voi tähän vetää nyt mukaan, koska kyseinen yritys valmistaa vain pelikonsoleita, pelejä ja niiden tilpehöörejä.

koska nämä eivät koske itse konsolisodan aihetta konsoleita itsessään, ei niitä siis kannata sotkea tähän sotaan lainkaan, ne ovat kuitenkin ulkoisia tekijöitä, vaikka valmistaja sattuisikin olemaan sama kuin "vihaamallaan/rakastamallaan" konsolilla.

toisaalta on aivan sama konsolien hajoamisprosentit, kunhan takuu ja/tai huolto on järjestetty mahdollisimman kuluttajaystävälliseksi.

jos kävisi niin että X0:ni hajoaisi, toivoisin vain simppeliä huoltoa tai suoraan uutta laitetta.
jos kävisi niin että PS2:ni hajoaisi, toivoisin vain simppeliä huoltoa tai suoraan uutta laitetta.
jos kävisi niin että mahdollinen Wii:ni hajoaisi, toivoisin vain simppeliä huoltoa tai suoraan uutta laitetta.
jos kävisi niin että tuleva PS3:ni hajoaisi, toivoisin vain simppeliä huoltoa tai suoraan uutta laitetta.


vaikka sonyn PS3 floppaisi ja pelinkehittäjät alustan hylkäisivät,
siltikin jäljelle jää sonyn omat studiot, jotka julkaisisivat mahdollisesti hyviäkin pelejä ja
täysin sama pätee nintendoon, jolla on loistavia studioita pitkin maailmaa.

pyydän että jokainen avartaisi nyt vähän näkemystään,
jokaista konsolia kohtaan.

alkaa nimittäin muistuttaamaan peliplaneetan foorumia konsolifinin konsolisota osio. :mad:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Ja koska sinulla hajosi Sonyn telkku, niin ehdottomasti siitä voidaan vetää johtopäätös että kyseisen firman televisiolaatu on surkea, ja näitä hajoaa normaalia suurempi määrä. Kun taas on fakta että 360n luotettavuustaso on varmaan alhaisempi kuin millään aiemmin julkaistulla konsolilla. Toinen 360n muuten menossa. Ja eiköhän se "parin vuoden sijoitus" mene tuohon 360n paikalle, ja jos nyt sattuu pleikkarin ostamaan niin eipähän tarvitse murehtia että ps4n tullessa ulos voi ps3lla (tai nyt kakkosella) heittää sitä kuuluisaa vesilintua.Koska alkuperäiselle boxille, sillehän on vielä paljon käyttöä.. :p
Jaa miten paljon noita 360:siä sitten on hajonnut kerro minulle?
Kyllä ainakin omassa lähipiirissä PS1:siä ja PS2:sia hajoili aika paljon. Näytä se fakta missä sanotaan, että 360 on hajoavin konsoli ikinä. Vai itsekö ihan päättelit.
Mistä tiedät miten paljon PS3:sta tuetaan jos PS4:n ei Sonyn mielestä tule ollenkaan optista-asemaa?
PS2:n on sen takia markkinoilla kun se myy vieläkin melkein yhtä paljon kuin PS3:n. xbox taas ei pystynyt myymään mitään niin MS päätti "lakkauttaa" sen. Miksi tukea konsolia josta tulee vain tappiota?
Totta sonyn telkkujen tasosta ei kerro jos minulta hajoaa, mutta tarkotin tuolla vain näpäytystä erään neropatin sanomiseen, ettei osta mikään mikä todennäköisesti ei kestä takuuaikaa.
Miten paljon PS3:lla on takuuta? 1 vuosi?
Itse olen ostanut tähän mennessä 3kpl 360 (kaikki toimii vieläkin), 4 Wiitä (kaikki toimii), lahjoiksi tai mökille. Velipoika on Sonyn fanittaja joten häneltä löytyy kasa PS1:iä ja PS2:siä joista on hajonnut lukupää DVD-asemasta, tai padi hajonnut käsiin. PS3:n meinaa ostaa launchin aikaan.
Minusta 360 hajoamiset on paha asia myös, sekin olisi varmaan helppo ollut ratkaista ennen launchia. Sonylla taas on ollut ylimääräistä aikaa tehdä konsolista vakaamman. yli ½ vuotta Japanissa ja USA:ssa ja melkein vuosi Euroopassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

EDIT: Onhan se selvää, että XO on kevyesti hajoavin kone koskaan. Enkä laske leikkiä...

Tuskin mitään lukuja missään on, mutta senverran tiiviiseen tahtiin noita hajoamisia kantautuu korviin joka puolelta, että jotain vikaa on oltava. Jenkeissähän Micro joutui jopa pidentämään koneen takuuaikaa. Ja vasta ensimmäinen vuosi koneella takana herranenaika.







Uusimmat myynnit Nipponista.

# DS Lite - 146,073
# Wii - 65,740
# PSP - 31,216
# PS3 - 18,727
# PS2 - 17,540
# Xbox 360 - 6,130
# Game Boy Micro - 1,050
# GBA SP - 724
# Gamecube - 306
# DS - 119
# GBA - 28


Heh Wii myy kolme kertaa enemmän kuin PS3, joka myy kolme kertaa enemmän kuin XO. Mutta boxi on kyllä nostanut panoksiaan hiukan Japanissa. Saa nähdä miten Lost Odyssey vaikuttaa myynteihin... toivottavasti cumulatiivisesti.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom