Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Minun mielestäni on. Joudun ITSE tähtäämään kun ammun.

Oma mielipiteeni on se (enkä välttämättä ole ainut) että nykyään isoin pelejä rajoittava tekijä on se miten niitä ohjataan. Eli useimmissa tapauksissa pädi. Yli kymmeneen vuoteen ei tuolla saralla tullut parannusta, eikö olisi jo aika sinunkin mielestä?

(Mieti vaikka NHL-pelisarjaa siten että wiikake toimittaa mailan virkaa.Omasta mielestäni TÄMÄ olisi miellyttävämpi uudistus kuin pikkaisen parannetut grafiikat)

Tuo NHL-esimerkkisi on mainio osoitus siitä minkälainen epärealistinen toiveiden tynnyri kakeohjauksesta on tullut. Pienestä kakesta, jonka liiketunnistus ei edes ole hirveän tarkka ei millään saa kunnollista puolitoistametrisen lätkästagan vastinetta. Jonkun sovelluksen tietysti saa, mutta ei se lätkältä sen enempää tuntuisi.

Tietysti pädi on omanlaisensa rajoite, mutta samaan aikaan se on monien vaiheiden kautta hioutunut erinomainen yleisohjain. Ohjain ei ole suurin rajoite, vaan pelisuunnittelu. Käyttökelpoisia uusia pelityyppejä ja muita uusia ideoita peleihin ei vain ole helppo keksiä. Kake onkin siksi monelle oikotie onneen. Innovaatio=ohjaustapa, koska muuta ei itselle tule mieleen.

Tottakai uusi ohjaustapa myös mahdollistaa kokonaan uusia juttuja peleihin ja joidenkin vanhojen juttujen tekemistä paremmin, mutta ennen kuin siitä innostuu, kannattaa miettiä kuinka hyvä uusi tekninen ratkaisu on ja mihin kaikkeen se tuo oikeasti arvokasta uutta. Minun huoleni on, että kakelle on vain muutamia käyttökohteita, joissa se on parempi kuin pädi. Siksi olen niin kriittinen ratkaisusta rakentaa koko kone rajoittuneen ohjaimen ympärille ja samalla uhrata koneen tehot, joista olisi hyötyä lähes kaikessa.

En ole edes vakuuttunut, että Nintendon omat perinteiset sarjat kehittyvät parhaalla mahdollisella tavalla Nipan valitsemalla kake + alitehoinen kone -linjalla. Eeppinen seikkailu, kuten Zelda olisi ollut hienompi kokemus nykyaikaisella raudalla, vaikka ohjaus olisi ollut pädillä. Samoin voi olla Metroidilla. Yksi Primen viehätyksistä oli upean ympäristön tutkiminen. Saa nähdä miten käy Marion kanssa. On se varmasti hyvä, mutta en ole etukäteen kovin töpinöissäni siitä, että tasoloikassa osoitellaan ruutua ja hetkutellaan ohjainta. Marion pitäisi kuitenkin olla tasoloikkapelejä ja Marioiden perinteinen 2D ja 3D-ohjaus on aina toiminut täydellisen tarkasti.

Ehkä ongelmani on se, että en saa itsetarkoituksellisesta käsillä hosumisesta mitään kiksejä. Ohjauksen pitäisi olla tarkka, tehokas ja mahdollisimman vähän pelaajaa rasittava. Itsensä rasittaminen hosumisella, joka suorittaa itse pelissä vain purkitettuja liikkeitä on pelkästään askel taaksepäin. Kun ohjaus ei ole tarkkaa, ei myöskään eläytymistä liikkeiden itse tekemiseen synny. On aivan älytöntä, että niin täydellistä juttua kuin ohjaimen nappi lähdetään fiiliksen nimessä korvaamaan ranneliikkeillä.

Ottaen huomion mitä Wii-tarjoaa, on myyntimenestys surkuhupaisaa. Kone maksaa kuvajohdon kanssa 300 euroa, eli ei mtenkään halpa. Sillä saa auttamattomasti alitehoisen pelikoneen, jolle on edelleen yksi hyvä Cube-käännös ja lauman turhanpäiväisyyksiäa ja suorastaan surkeita esityksiä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Minusta tuntuu, että Nintendo pelaajat olisivat se suvaitsevaisin porukka,

:D Päivän paras, kiitokset tästä. Et sitten ole lukenut esim. käyttäjien Centauri, Jooseppi tai Tautofonia kirjoituksia?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

remform sanoi:
:D Päivän paras, kiitokset tästä. Et sitten ole lukenut esim. käyttäjien Centauri, Jooseppi tai Tautofonia kirjoituksia?

Lukeekos joku niitä? No joo, vitsit vitsinä. Tuohon Hexin viestiin ei voi muuta sanoa kuin että olen yhtä mieltä. Saa nähdä kauanko Wii pärjää pelkän ohjaimensa varassa. Ihmetyksiä herätti myös Pasin kommentti. Näköjään hevoselle tarkoitetut rauhoittavat ajavat asiansa... ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

remform sanoi:
:D Päivän paras, kiitokset tästä. Et sitten ole lukenut esim. käyttäjien Centauri, Jooseppi tai Tautofonia kirjoituksia?

Katsopas minun viestihistoriaa, lue vaikka kaikki viestini (ei niitä niin paljon ole). Missähän viestissä minä olen ollut suvaitsematon muita foorumilla käyviä kohtaan, pilkannut toisia pelaajia heidän pelimakunsa/konsolinsa takia, irvistellyt polygonien määristä, pitänyt ketään tyhmänä, vauvana tai jalkapalloilevana äidinpoikana? Naureskellut, jos jollakin konsolilla joku peli näyttää huonommalta kuin toisella, epäillyt kenenkään mielenterveyttä, väittänyt runkkariksi?

Näytäppä minulle sellainen kirjoittamani viesti, tai koska olen näemmä yksi suvaitsemattomuuden ruumiillistumista, niin sellaisia viestejä täytyy olla kymmenittäin ;)

Mutta se se on hurjan hauskaa, kun MULTIMEDIAKESKUS PLAYSTATION3 häviää pian myynneissä Gamecubelle Jenkeissä :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Mutta se se on hurjan hauskaa, kun MULTIMEDIAKESKUS PLAYSTATION3 häviää pian myynneissä Gamecubelle Jenkeissä :D

Suupielet kääntää ylöspäin myös se että LUOTETTAVA Xbox360 on jo hävinnyt PS2:lle myynneissä Japanissa. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
En ole edes vakuuttunut, että Nintendon omat perinteiset sarjat kehittyvät parhaalla mahdollisella tavalla Nipan valitsemalla kake + alitehoinen kone -linjalla. Eeppinen seikkailu, kuten Zelda olisi ollut hienompi kokemus nykyaikaisella raudalla, vaikka ohjaus olisi ollut pädillä. Samoin voi olla Metroidilla. Yksi Primen viehätyksistä oli upean ympäristön tutkiminen. Saa nähdä miten käy Marion kanssa. On se varmasti hyvä, mutta en ole etukäteen kovin töpinöissäni siitä, että tasoloikassa osoitellaan ruutua ja hetkutellaan ohjainta. Marion pitäisi kuitenkin olla tasoloikkapelejä ja Marioiden perinteinen 2D ja 3D-ohjaus on aina toiminut täydellisen tarkasti.

Aivan täysin eri mieltä. Twilight Princessin vähäisetkin ohjausuudistukset olivat pelin parhaita puolia. Tähtäys osoittamalla, ampuminen liipaisimesta, kierrehyökkäys nuntsan ravistuksella, normaalit miekkasivallukset lennossa Wiikakella, miekan/Wiikaken iskeminen lohikäärmeeseen, taikapallojen palauttaminen suurilla heilautuksilla. Metroid Primen padiohjaus on ollut sinällään toimiva, mutta hidas, ja vaikka en pelistä pahemmin välitäkään, niin toivoisin että kakeohjaus nopeuttaisi ja tehostaisi ohjausta. Mario Galaxyssa taas aivan uudenlainen ohjaus näyttää viimein tekevän 3D-Mariosta pelaamisen arvoisen.

Hex sanoi:
Ehkä ongelmani on se, että en saa itsetarkoituksellisesta käsillä hosumisesta mitään kiksejä.

Vähän siltä tuntuu. Ehkä tuo liikeohjaus ei kaikille ole sopivin, mutta eipä ole padiohjauskaan. Tuo pelaajan "rasitus" on hyvin kummallinen ajatus, osa hauskuudesta on juuri siinä että saa vähän revitellä ja huhkia, kuten Wario Waressakin jo oivallettiin erilaisten asentojen kanssa. "Purkitetut" liikkeet voivat olla hitusen tunnelmaa latistavia jossain Marvel Ultimate Alliancessa, jossa liikkeille on jopa näppäinvastineensa, mutta monet muut pelit antavat sitä oikeasti tarkkaa vastinetta, kuten Wario ja Excite Truck. Mitä olen nähnyt ja tietenkin omastakin pelaamisesta havainnut, niin ihmiset oikeasti eläytyvät Wiin pelaamiseen aivan uudella tavalla. Se liike antaa niin paljon enemmän, eikä sitä monessakaan tapauksessa voi korvata napeilla. Ei hiirikursorin liikettäkään voi tehokkaasti korvata nuolinäppäimillä. Jopa ajopeli Excite Truck synnyttää vahvaa eläytymistä ja saa pelaajat lämpenemään vauhdikkaan ja tarkan ohjauksen parissa, vaikka käsissä on vain ilmassa vapaana liikkuva kapula eikä raskaan sarjan ratti/polkimet-komboa. Pelin arvosteluissakin toistuvat kehut nimenomaan ohjaukselle ja hauskuudelle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Tuo NHL-esimerkkisi on mainio osoitus siitä minkälainen epärealistinen toiveiden tynnyri kakeohjauksesta on tullut. Pienestä kakesta, jonka liiketunnistus ei edes ole hirveän tarkka ei millään saa kunnollista puolitoistametrisen lätkästagan vastinetta. Jonkun sovelluksen tietysti saa, mutta ei se lätkältä sen enempää tuntuisi.

Tietysti pädi on omanlaisensa rajoite, mutta samaan aikaan se on monien vaiheiden kautta hioutunut erinomainen yleisohjain. Ohjain ei ole suurin rajoite, vaan pelisuunnittelu. Käyttökelpoisia uusia pelityyppejä ja muita uusia ideoita peleihin ei vain ole helppo keksiä. Kake onkin siksi monelle oikotie onneen. Innovaatio=ohjaustapa, koska muuta ei itselle tule mieleen.

Tottakai uusi ohjaustapa myös mahdollistaa kokonaan uusia juttuja peleihin ja joidenkin vanhojen juttujen tekemistä paremmin, mutta ennen kuin siitä innostuu, kannattaa miettiä kuinka hyvä uusi tekninen ratkaisu on ja mihin kaikkeen se tuo oikeasti arvokasta uutta. Minun huoleni on, että kakelle on vain muutamia käyttökohteita, joissa se on parempi kuin pädi. Siksi olen niin kriittinen ratkaisusta rakentaa koko kone rajoittuneen ohjaimen ympärille ja samalla uhrata koneen tehot, joista olisi hyötyä lähes kaikessa.

En ole edes vakuuttunut, että Nintendon omat perinteiset sarjat kehittyvät parhaalla mahdollisella tavalla Nipan valitsemalla kake + alitehoinen kone -linjalla. Eeppinen seikkailu, kuten Zelda olisi ollut hienompi kokemus nykyaikaisella raudalla, vaikka ohjaus olisi ollut pädillä. Samoin voi olla Metroidilla. Yksi Primen viehätyksistä oli upean ympäristön tutkiminen. Saa nähdä miten käy Marion kanssa. On se varmasti hyvä, mutta en ole etukäteen kovin töpinöissäni siitä, että tasoloikassa osoitellaan ruutua ja hetkutellaan ohjainta. Marion pitäisi kuitenkin olla tasoloikkapelejä ja Marioiden perinteinen 2D ja 3D-ohjaus on aina toiminut täydellisen tarkasti.

Ehkä ongelmani on se, että en saa itsetarkoituksellisesta käsillä hosumisesta mitään kiksejä. Ohjauksen pitäisi olla tarkka, tehokas ja mahdollisimman vähän pelaajaa rasittava. Itsensä rasittaminen hosumisella, joka suorittaa itse pelissä vain purkitettuja liikkeitä on pelkästään askel taaksepäin. Kun ohjaus ei ole tarkkaa, ei myöskään eläytymistä liikkeiden itse tekemiseen synny. On aivan älytöntä, että niin täydellistä juttua kuin ohjaimen nappi lähdetään fiiliksen nimessä korvaamaan ranneliikkeillä.

Ottaen huomion mitä Wii-tarjoaa, on myyntimenestys surkuhupaisaa. Kone maksaa kuvajohdon kanssa 300 euroa, eli ei mtenkään halpa. Sillä saa auttamattomasti alitehoisen pelikoneen, jolle on edelleen yksi hyvä Cube-käännös ja lauman turhanpäiväisyyksiäa ja suorastaan surkeita esityksiä.
Wiin liikkeentunnistus on kyllä tarkka - osin liiankin. On vain pelinkehittäjistä kiinni kuinka hyvin he käyttävät liikkeentunnistusta. Sanottakoon, että vielä Wiissä on paljon enemmän potentiaalia kuin on käytetty hyväksi. Vielä menee varmaan vuosi odotellessa hyvien 3rd party pelien aaltoa. Ensimmäinen laatuaalto tullee kuitenkin nyt syksyllä 2007 lähinnä Nintendon (ja ehkä EA:n!) toimesta. Tämä laatuaalto tulee nimenomaan Nintendon ykkössarjojen toimesta ja ainakin itse olen vakuuttunut siitä, että uusi ohjaus vie pelejä oikeaan suuntaan.

Kaikkiin peleihin Wiimote ei välttämättä tosin passaa ilman muutoksia pelin rakenteeseen. Esim. NHL voi olla tällainen peli. Toisaalta Wiille tehtyjen pelien kääntäminen vanhanaikaisen ohjaimen mukaiseksi vie taas suuren osan viehätyksestä pois (esim. Raving Rabbids).

Parhaiten Wiimotea hyväksi käyttävä peli on Wii Sports, joka onkin mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä. Sen pohjalta voi sanoa, että tulevaisuudessa ilmestyvät pelit tulevat olemaan rautaa (etenkin kun ne käyttävät liikkeentunnistusta jopa paremmin kuin Wii Sports).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
TPienestä kakesta, jonka liiketunnistus ei edes ole hirveän tarkka ei millään saa kunnollista puolitoistametrisen lätkästagan vastinetta. Jonkun sovelluksen tietysti saa, mutta ei se lätkältä sen enempää tuntuisi.

En jaksa kommentoida muuhun viestiisi, mutta miten tuo kake on muka epätarkka? sehän on aivan tajuttoman tarkka. Niin tarkka että en voisi kuvitella tarkempaa. Se on tietty eriasia miten ohjaus toimii erilaisissa peleissä, mutta kake itsessään on tarkka. Sen todistaa kyllä nuo pelit joissa se ohjaus toimii. (Edit: Zelme jälleen tuossa edellä onnistui kommentoimaan hyvin muuhunkin viestiisi. Olen aika samaa mieltä)

remform sanoi:
:D Päivän paras, kiitokset tästä. Et sitten ole lukenut esim. käyttäjien Centauri, Jooseppi tai Tautofonia kirjoituksia?

Ensinnäkin Centauri ei ole nintendofani. Toisekseen Jooseppi, Tautofonia ja kumppanit vain puolustelevat laitetta. En ihan rehellisesti muista yhtäkään kertaa kun he olisivat haukkuneet muita koneita. Ainakaan siten että he olisivat aloittaneet riidan. Ja heidän varsinaisesta faniudestahan en tiedä mitään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Katsopas minun viestihistoriaa, lue vaikka kaikki viestini (ei niitä niin paljon ole). Missähän viestissä minä olen ollut suvaitsematon muita foorumilla käyviä kohtaan, pilkannut toisia pelaajia heidän pelimakunsa/konsolinsa takia, irvistellyt polygonien määristä, pitänyt ketään tyhmänä, vauvana tai jalkapalloilevana äidinpoikana? Naureskellut, jos jollakin konsolilla joku peli näyttää huonommalta kuin toisella, epäillyt kenenkään mielenterveyttä, väittänyt runkkariksi?

Näytäppä minulle sellainen kirjoittamani viesti, tai koska olen näemmä yksi suvaitsemattomuuden ruumiillistumista, niin sellaisia viestejä täytyy olla kymmenittäin ;)

Mutta se se on hurjan hauskaa, kun MULTIMEDIAKESKUS PLAYSTATION3 häviää pian myynneissä Gamecubelle Jenkeissä :D

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Mielestäni osoittaa melkoista suvaitsemattomuutta jatkuvasti teilata yhtä konetta ja yritystä tutustumatta itse tuotteisiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
En jaksa kommentoida muuhun viestiisi, mutta miten tuo kake on muka epätarkka? sehän on aivan tajuttoman tarkka. Niin tarkka että en voisi kuvitella tarkempaa. Se on tietty eriasia miten ohjaus toimii erilaisissa peleissä, mutta kake itsessään on tarkka. Sen todistaa kyllä nuo pelit joissa se ohjaus toimii. (Edit: Zelme jälleen tuossa edellä onnistui kommentoimaan hyvin muuhunkin viestiisi. Olen aika samaa mieltä)

Tarkkuudella viittasin mm. niiden purkitettujen liikkeiden tekemiseen kakea heiluttelemalla. Kun sitä vertaa napin painamiseen on se hitaampaa ja rekisteröintihetki ei ole niin tarkka.

Ongelmiahan on muitakin. Kaken pitäisi taipua vaikka mihin, vaikka pieni muovipalikka on kaukana niistä asioista joita pelissä käytetään. Esimerkiksi kake on golfmaila. Kevyt ja lyhyt kapula ei kuitenkaan anna mitään reaalimaailmaa vastaavaa tuntumaa, vaan homma on pitkään ai nyt se meni noin -tyyppistä hosumista ja ihmettelyä miten lyöntiään pitäisi muuttaa. Harjoittelemalla oppii, mutta todellinen tarkkuus jää saavuttamatta.

Lisäksihän ohjainta ei vain osata ohjelmoida kunnolla. Siis ei oikeisiin käyttökohteisiin eikä oikealla tuntumalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Tarkkuudella viittasin mm. niiden purkitettujen liikkeiden tekemiseen kakea heiluttelemalla. Kun sitä vertaa napin painamiseen on se hitaampaa ja rekisteröintihetki ei ole niin tarkka.

Hyvin tehdyissä peleissä ei ole kyllä ollut mitään ongelmaa, enkä eroa nappehin käytännössä huomaa kuin siinä että pitää oikeasti tehdä liike itse. Ja tuohan on tottaikai pelistä kiinni. Parhaimmillaan on ainakin siis noin kuin sanoin.

Hex sanoi:
Ongelmiahan on muitakin. Kaken pitäisi taipua vaikka mihin, vaikka pieni muovipalikka on kaukana niistä asioista joita pelissä käytetään. Esimerkiksi kake on golfmaila. Kevyt ja lyhyt kapula ei kuitenkaan anna mitään reaalimaailmaa vastaavaa tuntumaa, vaan homma on pitkään ai nyt se meni noin -tyyppistä hosumista ja ihmettelyä miten lyöntiään pitäisi muuttaa. Harjoittelemalla oppii, mutta todellinen tarkkuus jää saavuttamatta.

Siis mitäköhän sinä nyt selität? Ei kai se nyt tietenkään voikaan olla aivan täsmälleen samantuntuinen kuin oikea maila. Eikä sen tarkoituskaan ole olla. Jos tämä ei sinulle riitä niin kyllä Wii on sinulle täysin väärä laite. Jännä että padi riittää sinulle. Jos Wiin ohjaus on hosumista niin kyseisessä pelissä on huono ohjaus tai onhan se mahdollista että vika on myös pelaajassa. En ymmärrä miksi sen automaattisesti pitäisi olla epätarkka. Tuo perustelu, että se ei vastaa oikeaa mailaa tai mitä välinettä nyt käytetäänkin on todella kaukaa haettu. Niin väkisin väännettyä Wiin haukkumista, että asenteesi laitetta kohtaan ei kyllä jää epäselväksi. Ei kai Wiin ole tarkoituskaan olla mikään täsmällinen simulaattori. Silti se kykenisi siihenkin monissa asioissa hyvin pitkälle. Ohjain vain ei itsessään voi muuttua jokaiseksi mailaksi ja muuksi apuvälineeksi (Paitsi lisäosilla). Se on kyllä totta että tuskin Wiin ohjauksella aivan kaikkea saadaan järkevästi tehtyä. Tai ainakaan se ei ole helppoa. Mutta Wiillä voi onneksi tehdä ohjauksen myös melko perinteisesti, jos tarve vaatii.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Ei kai se nyt tietenkään voikaan olla aivan täsmälleen samantuntuinen kuin oikea maila. Eikä sen tarkoituskaan ole olla. Jos tämä ei sinulle riitä niin kyllä Wii on sinulle täysin väärä laite. Jännä että padi riittää sinulle.
Olen samoilla linjoilla. Ei virtuaalimaailma pääse ikinä reaalimaailman tasolle. Jollei virtuaaligolf Wiillä kelpaa, niin voi ihan vapaasti mennä lätkimään niitä palloja golf-kentälle. Ihmettelen kuitenkin sitä miten napin painallus voisi olla jotenkin parempi vaihtoehto kuin puoliaito kädenheilahdus.

Toisekseen minun mielestäni Wiillä pelaamisessa on kyse myös eläytymisestä. Itse olen ihan kybällä mukana aina kun pääsen pelaamaan Wiillä. Tavallinen nappien painelu on puolen tunnin Wii tennis-session jälkeen hirveän tylsää. Silloin pitäisi istua vain paikallaan eikä pääsisi revittelemään aidoilla liikkeillä.

PS. Pyramidhead, sulla on on hyvä musiikkimaku ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zelme sanoi:
PS. Pyramidhead, sulla on on hyvä musiikkimaku ;)

Kiitos, kiitos :) (Mistä sen sitten selville olet saanutkaan, mutta minun kohdalla sen saa kyllä selville monestakin paikasta ja heposti.)

Edit: vai olisiko ollut tuo avatar mitä kommentoit
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Siis mitäköhän sinä nyt selität? Ei kai se nyt tietenkään voikaan olla aivan täsmälleen samantuntuinen kuin oikea maila. Eikä sen tarkoituskaan ole olla. Jos tämä ei sinulle riitä niin kyllä Wii on sinulle täysin väärä laite. Jännä että padi riittää sinulle. Jos Wiin ohjaus on hosumista niin kyseisessä pelissä on huono ohjaus tai onhan se mahdollista että vika on myös pelaajassa. En ymärrä miksi sen automaattisesti pitäisi olla epätarkka. Tuo perustelu, että se ei vastaa oikeaa mailaa tai mitä välinettä nyt käytetäänkin on todella kaukaa haettu. Niin väkisin väännettyä Wiin haukkumista, että asenteesi laitetta kohtaan ei kyllä jää epäselväksi. Ei kai Wiin ole tarkoituskaan olla mikään täsmällinen simulaattori. Silti se kykenisi siihenkin monissa asioissa hyvin pitkälle. Ohjain vain ei itsessään voi muuttua jokaiseksi mailaksi ja muuksi apuvälineeksi (Paitsi lisäosilla). Se on kyllä totta että tuskin Wiin ohjauksella aivan kaikkea saadaan järkevästi tehtyä. Tai ainakaan se ei ole helppoa.

Tuossa epämääräisessä ohjauksessa, jossa käytin golffia yhtenä esimerkkinä ei ongelmana ole itse sensorin epätarkkuus, vaan se, että pelaajan on vaikea tietää mikä meni mönkään.

Jaa että väkisin väännettyä haukkumista? Äijältä, joka päivystää täällä, Pelaaja- ja Pelit-lehden foorumeilla sekä missä lie muuaalla vastaamassa 24/7 jokaiseen Wii-kritiikkiin on aika kykenemätön sanomaan mitään minun asenteellisuudestani.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Kiitos, kiitos :) (Mistä sen sitten selville olet saanutkaan, mutta minun kohdalla sen saa kyllä selville monestakin paikasta ja heposti.)
Tosta avatarista katsoin :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Tuossa epämääräisessä ohjauksessa, jossa käytin golffia yhtenä esimerkkinä ei ongelmana ole itse sensorin epätarkkuus, vaan se, että pelaajan on vaikea tietää mikä meni mönkään.

EVO
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom