Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
meh, ette vain osaa. Golffi on melkeempä mun lemppari wii sportsin viisikosta. No ehkä nyrkkeily on ajoittain vielä hauskempaa, mutta enivei. Swingissä pitää tehdä suurisäteinen tasainen heilautus ja kunnon saatto. Periaatteessa niinkon oikeella mailalla. Chipit pitkälti samoin, mutta ehkä enemmän semmoinen nopea... noh, chippi

Puttaus on kanssa ihan helppoa. Älä lähde tuomaan lyöntiäsi pitkältä takaa, vaan lyö sitä suurinpiirtein maantasosta hieman taaksepäin. Pitkällä saatolla saat paremman voimakontrollin.

Näitten lyöntien ei ole tarkoituskaan vastata täysin esikuviaan, mutta mukavan lähelle on päästy. Se on oikeasti täysin taidoista kiinni, kuinka hyvin se pelaaminen onnistuu. nimim. 5 alle par/kaikki 9 rataa.


Tuossa jo aiemmin kirjoitinkin, että golf toimii hyvin kun pelaa kuten oikeasti. Ja näin se kyllä on. Myöskin jos on vaikeuksia esimerkiksi putissa kannattaa kuvitella eteensä oikeasti maila lyömässä palloa niin tilanne helpottuu. Silloin sitä ei tule lyötyä niin kovaa. Oikeasti jopa yllätyin kuinka paljon paremmaksi golf muuttui, kun tajusi ajatella sen oikein. Pidin sitä aikaisemmin heikosti toteutetuna ja aivan liian herkkänä, mutta sen jälkeen kun kuvitteli lyönteihinsä oikean mailan ja pallon sekä rupesi lyömään "aidommin" tajusi, että herkkyyshän on tuossa pelissä oikeastaan kohdallaan. Jos peliä pelaa väärin, huitomalla miten sattuu tai liian lyhyillä lyönneillä se on todella epätarkka. Eli oikeastaan tuo peli on yllättävän pro tason peli. Olisi kiva kuulla mitä oikeat golffarit pitävät. Hehän tuota varmaan lähtevät heti pelaamaan kuten oikeata golfia.

Mutta kuten myös sanoin löytyy tuosta edelleen ongelmansa. Peli vaatii rauhallisuutta, ettei tule huidottua omiaa ja puttaus on välillä vaikeaa. Tosin ovathan nuokin vain itsestään kiinni ja mikseivät ne olisi jopa realistisia. Tosin yksi asia ei ole realistinen. Se ettei maila rekisteröi puttauksessa aina hitaimpia liikkeitä. Mutta muuten järkeiltynä tuo golf on oikeastaan aika hyvä. Hauskaa sen kanssa on ollutkin, mutta toisaalta se vaatii myös sen verran keskittymistä, jos siitä halua saada kunnon kokemusken irti, ettei sitä aina jaksa pelata.

Wii Sports yleensäkin onnistui yllättämään. Aluksi se tottakai oli todella hauska, mutta jo silloin tajusi että tuskin sitä kauaa jaksaa. Mutta olin väärässä. Pelistä löytyikin yllättävää syvyyttä. Lajien oikea hallinta vaatiikin taitoa ja pelissä pitää keksiä miten nuo lajit toimivat oikein. Tietenkin on hiukan harmi, ettei kaikkia lajeja ole tehty relistisiksi siinä mielessä, että nuo epärealistisempien lajien ominaisuudet ovat vaikeampia keksiä, kun niitä ei voi löytää aidon lajin kautta. Siis esimerkiksi tennis on tälläinen. Siin sijoittelu ja eri lyönnit toimivat todella hyvin, mutta ne eivät yritäkään olla aitoja. Eikä siinä mitään vikaa ole, mutta ehkäpä nuo pelin kikat olisi hyvä selittää jonkinmoisissa ohjeissa. Muuten kaikki eivät välttämättä löydä niitä. Huonona puolena näissä lajien ominaisuuksissa on se, että jos niitä ei keksi niin peli ei tunnu kovin toimivalta. Siksi suosittelenkin porukkaa, joka ei pidä jotain lajia toimivana, antamaan pelille vielä mahdollisuuden. Annan sellaisen vinkin, että kaikki kyllä toimii kun sen tekee oikein. Kaikki lajit eivät ole silti yhtä hyviä, mutta toimivat joka tapauksessa ja kaikista saa kyllä jotain irti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

katselin tuota Japanin listaa, ja pelimyyntejä. Onkohan niin että jos pelin nimeen lyö kiinni termin FF tai Mario, on aivan sama millainen peli on niin sitä myydään Japanissa kuitenkin? Se voisi selittää miksi FF osa 147 ja Super Mario & Yoshi Carting Gangbang ja muut iloiset jatko-osat vaan myy vuodesta toiseen. Luulisi jossain vaiheessa kyllästyvän. Tietty itse odotan GTAta joka on jo neljäs osa (jos aivan ekoja ei lasketa) , että ehkä pitäisi olla ihan hiljaa :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

FindRb sanoi:
PS3 < GBA
Jo kolmatta kuukautta peräkkäin, ei mulla muuta.

No osta se GBA jos se niin paljon kiinnostaa.... Alkaa menemään jo aika naurettavaksi nämä kaikenlaisten myyntikäyrien linkkailu. PS3:sen taipale on vasta alussa...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
katselin tuota Japanin listaa, ja pelimyyntejä. Onkohan niin että jos pelin nimeen lyö kiinni termin FF tai Mario, on aivan sama millainen peli on niin sitä myydään Japanissa kuitenkin? Se voisi selittää miksi FF osa 147 ja Super Mario & Yoshi Carting Gangbang ja muut iloiset jatko-osat vaan myy vuodesta toiseen. Luulisi jossain vaiheessa kyllästyvän. Tietty itse odotan GTAta joka on jo neljäs osa (jos aivan ekoja ei lasketa) , että ehkä pitäisi olla ihan hiljaa :rolleyes:

Niin siis onhan tuo siinä mielessä turha huomio, että aika samalla tavalla se toimii länsimaissakin. Mutta on se myös tottakin. Tosin ei se pelkkä nimi sitä myyntiä takaa, mutta varmasti auttaa paljon. On Japanissa tullut myös uusia hyvin myyviä pelejä nimestään riippumatta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Se että MULTIMEDIAKESKUS PLAYSTATION3 myisi huonosti, on vain wii60-nössöjen panettelua. Kun heitetään faktoja pöytään, niin ps3 on ohittanut selkeästi psonen alkumyynnit ja vain pikkuriikkisen jäljessä ps2'sta. Ja kun ottaa huomioon miten kallis ps3 on, niin todellisuudessa uusin pleikkari voidaan laskea todelliseksi myyntimenestykseksi jo nyt ja se tulee varmasti ohittamaan edeltäjänsä myynneissä ajan mittaan.

Kaavio löytyy tuolta:

http://sonyprotectiongroup.com/index.php?mode=viewid&post_id=161

On muuten hienoa huomata, että tuollainen sivusto kuin Sony Protection Group - Sony's Defence on olemassa harrastajavoimin :D Sony Protection Group... :D

Kiitokset linkistä. Kiva että sinäkin vähän hillitsit niitä vihojasi ja laitoit oikeaa faktaa pöytään. Olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että ajan mittaan PS3 tulee ohittamaan edeltäjänsä myynneissä. Tosin myyntimenestyksestä ei mielestäni vielä voida puhua, mutta hyvä että suhtaudut asiaan optimistisesti. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Se että MULTIMEDIAKESKUS PLAYSTATION3 myisi huonosti, on vain wii60-nössöjen panettelua. Kun heitetään faktoja pöytään, niin ps3 on ohittanut selkeästi psonen alkumyynnit ja vain pikkuriikkisen jäljessä ps2'sta. Ja kun ottaa huomioon miten kallis ps3 on, niin todellisuudessa uusin pleikkari voidaan laskea todelliseksi myyntimenestykseksi jo nyt ja se tulee varmasti ohittamaan edeltäjänsä myynneissä ajan mittaan.
Kaavio löytyy tuolta:
http://sonyprotectiongroup.com/index.php?mode=viewid&post_id=161
Tuohon samaan kaavioon olisi voinut pistää myös hintakehityksen, josta olisi näkynyt miten hinnanlasku vaikutti myyntiin. Tai pelien lukumäärän eli miten pelit vaikuttivat myyntiin (esim. Tärkeimpien pelien launchit etc).
Mutta jos tuohon samaan grafiikkaan pistää Wiin tai 360 myynnit niin aika Wii-voittoista olisi.
PS3:sta ei ilman tuntuvia hinnanalennuksia tule missään tapauksessa PS2:n tai PS1:n kaltaista ilmiötä.
Ajan mittaan näin saattaa käydä, mutta 10 vuotta on piitkä aika etenkin kun kilpailijat ovat siihen mennessä tuoneet seuraavat konsolit jo markkinoille ja PS3:sta myydään 99:lla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dreamfly sanoi:
Kiitokset linkistä. Kiva että sinäkin vähän hillitsit niitä vihojasi ja laitoit oikeaa faktaa pöytään. Olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että ajan mittaan PS3 tulee ohittamaan edeltäjänsä myynneissä. Tosin myyntimenestyksestä ei mielestäni vielä voida puhua, mutta hyvä että suhtaudut asiaan optimistisesti. :)

Onkohan tuo "oikea fakta" nyt sitten vain ja ainoastaan Sonylle myönteinen fakta? ;)

Jos PS3:n myyntejä verrataan kahteen ensimmäiseen Playstationiin ja oletetaan myynnin olevan samaa luokkaa niin samalla lailla voidaan verrata noita muita konsoleita noihin myynteihin. Jos niiden myynnit menevät suhteessa samalla lailla niin taitaa tulla aikamoiset ennätykset. Vai onkohan niin että tuo on sovellettavissa vain Playstation nimisiin laitteisiin? Mitään järkevää syytä sille ei ainakaan ole.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
No osta se GBA jos se niin paljon kiinnostaa....
Mulla oli jo yks, harmi että myin sen pois :(
Oli se kans mahtava laite. Onneks veljellä on toi sp malli, ja toisella veljellä DS niin ei oo tarvetta ostaa tota nyt.
PS3:sen taipale on vasta alussa...
Niin ja se myy jo nyt vähemmän ku 6 vuotta vanha käsikonsoli, mistä olisi vielä uudempikin malli saatavilla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tässä vähän pureskeltavaa niille jotka kuvittelevat PS3 tehojen olevan vain Xbox 360 luokkaa:

hisame sanoi:
But PS3 got more to come, now we have to go to playstation edge in GDC07 to know why.
Playstation edge provided all developer with 4 tools
・Animation System ・Geometry Processing ・Compression ・GCM Replay
The first 3 are actual SPURS code (special code you use on SPE),
and the last one is a bench marking monitor tool.

・Animation System is a motion emulation system very much like a physic engine,
excepte it don't do crashing it do moving parts in logical fashion.

・Compression allows developer to do stream decompression and code convertion.
Very usefull for media decoding, stream mapping, stream pixel.
Basically you can use this to do near minimal transfering of your data,
that is safe a hack lot of space in system and video RAM.

Geometry Processing it allows developer to use SPU as a vertex shader,
it stream C programes into PPE converts into SPURS and sent to SPE,
then SPE stream out a RSX shader commands to RSX.
This thing is so fast that it does 800,000 to 1 million polygon per frame in 60fps.
That's equal to 144~180million vertex per sec with only 1 SPE.
Remeber 360 max out at 200 million vertex per sec even with reduce pixel shading.
PS3 have 6 SPE it's not supring if you want a graphical intensive game you put 2 SPE for this reason and get more then double of 360.


Frankly none of these is in any games we have seem.
Even motorstorm will be child's play, compare to games that use Playstation Edge.
MS will say you are using CPU resources to cover GPU or whatever.
The fact is just putting a single SPE on vertex already over powers 360,
and with streaming, and I hope SCE will introduce stream AI very soon.
360's CPU is not even half as fast as PPE with 3 SPE.
PS3 still a couple of SPEs to kick around for physic and stream mapping.
SCE guys from Playstation Edge are very confident that 5 SPE is all they needed to kick 360 out of the window.
PS EDGE kuulostaa todella lupaavalta :D

Ja tässä vielä jotain niille jotka inisevät PS3:n muistista, jota koneessa on 512MB:tä, ja hehkuttavat DVD:n ja pakkauksen ihmeellisyyttä

hisame sanoi:
To make a simple answer with Playstation Edge developer should be able to do JIT instead of double buffering.
Which theritically should double the RAM left on PS3.

Not only so due to the use of DVD on 360 most larger mapping and stream mapping on 360 games are compressed.
SO in 360 when you try to map somthing you are to copy a compress data to ram,
CPU decodes it copy it to ram again, CPU covert it to shader command, copy it again,
double buff it so GPU won't lost the command, GPU run the commands and copy to the ram the last time for out put.
SO you save the "same" infomation on RAM 5 times.

What about PS3 it stream and decode it directly from south bridge to PPE convert it stream into SPURS and sent stream to SPE.
After SPE processed and convertes into RSX command it sends directly to RSX via DMA.
RSX process command and send it out. Yes you only copy the final data onto RAM once if you stream perfectly.
The most RAM intensive job in normal game programme is pixel shading.
But it is the least RAM intensive job if you stream it with SPEs.

Lähde
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tefu sanoi:
Tässä vähän pureskeltavaa niille jotka kuvittelevat PS3 tehojen olevan vain Xbox 360 luokkaa:


PS EDGE kuulostaa todella lupaavalta :D

Ja tässä vielä jotain niille jotka inisevät PS3:n muistista, jota koneessa on 512MB:tä, ja hehkuttavat DVD:n ja pakkauksen ihmeellisyyttä

[/B]
Lähde

Kerro jotakin jota ei tiedetä. Vaikka PS3 onkin tehokkaampi kuin X360, ei nuo erot varmastikkaan niin paljoa tule olemaan graafisesti. Pallohan on pelintekijöillä, miten osaavat hyödyntää kunkin konsolin tehoja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Keilaussimulaatio, pelitulevaisuuden toivo..oh dear. Toisen hyvä suunta on toisen painajainen. Sanotaan nyt viimeisen kerran : heti kun tuo novelty-ohjain alkaa kepittämään pelissä kuin pelissä tuon surkean pädin, vaadin samaa kanssakilpailijoilta. Sitä päivää ei vain näy vielä horisontissa, ei lähimainkaan. Ensi sukupolveen 3d-kypärät, ja samat graffat. Ei tarvita enää edes hd-telkkuja... :p

EDIT : suosikki-urheilulajini koripallo, ja Wiin ohjain....hyvä esimerkki lajista mitä ei missään tapauksessa pidä yhdistää wiimoteen. Katastrofaalinen ajatuskin jota ei toivottavasti ikinä toteuteta.

Kaikkia ei tietenkään voi miellyttää mutta itse tykkään pelailla näitä yksinpelattavia urheilulajeja konsoleilla kuten juuri keilaus. Jos sama ohjattavuus saadaan tennikseen, golfiin, baseballiin, pingikseen jne. en näe siinä mitään painajaismaista kun näillä lajeilla on kuitenkin miljoonia harrastajia. Ei tuollaisista peleistä saa juuri mitään irti padeilla. Joukkuelajeja onkin sitten _hiukkasen_ vaikeampi toteuttaa. Mutta koitetaan vaan jaksaa hakata niitä lähes samanlaisia versioita vuodesta toiseen padilla kunnes saadaan 3D-kypärät.

Mutta loistavaa, että saatiin viimeisen kerran kuulla edes yksi toistosi tässä threadissa. Samoja viestejä kun olet paukutellut jo reilut muutama sataa varmaankin. :p

Tähän threadiin pitäisi ehdottomasti saada viesti-rajoitus. Samat naamat jankkaa samoja asioita koko ajan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
Kerro jotakin jota ei tiedetä.
Kaikki eivät tunnu tietävän. Jostain syystä jotkut kuvittelevat PS3:ssa olevan vain 256MB muistia, Cellin olevan huono vaihtoehto pelikoneessa jne.
Aleksi sanoi:
Vaikka PS3 onkin tehokkaampi kuin X360, ei nuo erot varmastikkaan niin paljoa tule olemaan graafisesti. Pallohan on pelintekijöillä, miten osaavat hyödyntää kunkin konsolin tehoja.
Niinpä. Sitähän varten EDGE on suunniteltu. Se tulee auttamaan PS3:n tehojen irti saamisessa:). Ja jos et huomannut
if you want a graphical intensive game you put 2 SPE for this reason and get more then double of 360.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

gifu sanoi:
Kaikkia ei tietenkään voi miellyttää mutta itse tykkään pelailla näitä yksinpelattavia urheilulajeja konsoleilla kuten juuri keilaus. Jos sama ohjattavuus saadaan tennikseen, golfiin, baseballiin, pingikseen jne. en näe siinä mitään painajaismaista kun näillä lajeilla on kuitenkin miljoonia harrastajia. Ei tuollaisista peleistä saa juuri mitään irti padeilla. Joukkuelajeja onkin sitten _hiukkasen_ vaikeampi toteuttaa. Mutta koitetaan vaan jaksaa hakata niitä lähes samanlaisia versioita vuodesta toiseen padilla kunnes saadaan 3D-kypärät.

Mutta loistavaa, että saatiin viimeisen kerran kuulla edes yksi toistosi tässä threadissa. Samoja viestejä kun olet paukutellut jo reilut muutama sataa varmaankin. :p

Tähän threadiin pitäisi ehdottomasti saada viesti-rajoitus. Samat naamat jankkaa samoja asioita koko ajan.

Joo ja minähän se olen varmasti suurin syyllinen tähän konsolisotaan ;) Ja taisin ottaa kantaa tuossa lätkän mahdolliseen toteutukseen kun Jooseppi sitä niin toivoi, ja sanoin että se voi olla sangen hankalaa verrattuna esim. Golf/Keilaukseen verrattuna. Ymmärrän todella että tuo keilaaminen on sinusta hauskaa, tai monesta muustakin, itse kun en urheilupeleistä juurikaan välitä NFL/koris-simuja lukuunottamatta (mitä nyt muutama autopeli on tullut omistettua, lasketaanko se urheiluksi?). Älä viitsi verrata minua näihin jankkaajiin jotka huutavat oman konsolinsa paremmuudesta, itsellä vaikka onkin Sonyn konsoli niin se ei tarkoita että olisin orjuutettu yhden konsolin asiakas, vaan todennäköisyys on että muitakin konsoleita tästä taloudesta tulee tulevaisuudessakin löytymään.
Pahoittelen että otin kantaa tuohon koripallon "mahdottomuuteen", ja pahoittelen myös että se sua niin kovasti harmitti että piti alkaa uikuttamaan. Jos sulla meni ohi että esim. kehuin Wiin Maddenia parhaaksi versioksi(kaksinpelinä etenkin), niin lue vähän tarkemmin. Kyllä täällä niitä jankkaajia kuule löytyy aika runsaasti, ja noveltya se ohjain vielä tässä vaiheessa on vaikka jotain muuta toivotkin suuressa sydämmessäsi. Ehkä jonain päivänä se on kaikkia genrejä dominoiva ylivertainen ohjausmetodi, mutta jankataan vielä sen verran että se päivä ei koita vuonna 2007.

EDIT : Ja kun en edes hauku Wiitä, ainoastaan epäilen joidenkin asioiden mahdollisia toteutuksia, niin ei pitäisi ottaa hernettä nenään. Enkä ole minä joka tänne linkkaa päivästä toiseen myyntilukuja, prosessoritehoja, uutisia, tai hypetyksiä jostain pelistä mistä on nähty videota 30 sekuntia ja samantein ilmoitetaan että se tulee "lunastamaan kaikki ohjaukseen kohdistuvat odotukset". Enkä taida täällä huutaa myöskään yhdenkään pelin ylivertaisuutta, enkä hehkuta tulevia pelejä messiaspeleinä, korkeintaan olen kiinnostunut joistain tulevista peleistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tefu sanoi:
Kaikki eivät tunnu tietävän. Jostain syystä jotkut kuvittelevat PS3:ssa olevan vain 256MB muistia, Cellin olevan huono vaihtoehto pelikoneessa jne.

Niinpä. Sitähän varten EDGE on suunniteltu. Se tulee auttamaan PS3:n tehojen irti saamisessa:). Ja jos et huomannut
Voit varmaankin seuraavaksi kertoa, miksei postaamassasi nevöhöörd-äijän foorumijutussa ole kerrottu mitään PS3:n GPU:sta..
OMG!! ehkä se onkin heikompi kuin X360:ssa??!!

Cellissä riittää vääntöä vain kaikenlaisiin partikkeli-/vesiefekteihin yms. rajoittuneeseen tilpehööriin. Graafiseen ilmeeseen sillä ei saada aikaan mitään mullistavaa eroa verrattuna X360:een, koska GPU ottaa jossakin vaiheessa vastaan. Tottakai joissakin asioissa PS3 menee edelle mutta että mullistavasti, never. Kannattaa muistaa, että kovan luokan pelinkehittäjätkin ovat sanoneet PS3:ssa olevan vain himpun verran enemmän vääntöä Cellin vuoksi. Haavemaailmassa tosin saa elää, se on ihan sallittua.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GPU ottaa jo nyt vastaan eli ilman kunnollista Cellin ohjelmointia ei pelistä saada ulos 1080p:tä.
Vaikka Cellin laskentatehot saataisiin käyttöön niin ei se GPU:lta pahemmin apua saa enää siinä vaiheessa.
Mutta kokonaisuutena parempi pakkaus on 360, mutta loppujen lopuksi PS3:n on tehokkaampi, mutta ei täydellinen. BR-näyttelee tässä tärkeää roolia eli kuinka paljon ohjelmoijat pystyvät keventämään Cellin kuormitusta joka sitten mahdollistaisi 1080p 60fps etc karkkimarkit.
Tehokkain ei tietenkään ole aina paras.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
[Pahoittelen että otin kantaa tuohon koripallon "mahdottomuuteen", ja pahoittelen myös että se sua niin kovasti harmitti että piti alkaa uikuttamaan.

Niin kauan kun jatkat tälläisellä trolliprovo linjalla niin olet jankuttaja. Kyllä tuossa reilussa muutamassa sadassa viestissä olet jo saanut mielipiteesi julki, ei tarvitse tarttua jokaiseen viestiin ja leimata muita uikuttajiksi, jos olemme eri mieltä kanssasi.

EDIT : Ja kun en edes hauku Wiitä, ainoastaan epäilen joidenkin asioiden mahdollisia toteutuksia, niin ei pitäisi ottaa hernettä nenään.

En kyllä väittänyt edes, että haukut wiitä. Ihmettelin vain tuota asennetta, että kaikki tai ei mitään. Kun minä puhun keilauksesta niin sinä tuot julki jonkun koriksen vaikka tiedät ihan hyvin, että toteutus on nykytekniikalla mahdotonta. En vaan jaksa ymmärtää mitä _painajaismaista_ siinä on, että joku firma tuo uutta pelimaailmaan. Edelleen niitä koriksia voi pelata padilla, jos kiinnostaa ja jättää wiimoten omaan arvoonsa mutta sen teilaaminen on naurettavaa sen perusteella. Varsinkin kun tuo keilaus juttu tuli vastauksena tuohon pelattavuuteen wii sportsin golfissa kuinka se tuntuu powerglovelta.

EDIT: Tartun sittenkin tuohon "Ja kun en edes hauku wiitä"
Pelkästään kuukauden sisällä kyseisestä konsolista olet tuonut nämä asiat julki: Pelivalikoima surkea (tulevaisuuden näkymät hyvät kuitenkin), Muiden konsoleiden parhaat pelit eivät taivu wiille eikä useat muutkaan (tehot ei riitä), Kuitteja Mario pelien tulvasta, Nipa on jatko-osien ja spin-offien kuningas, Kaipaat hienoa/hyvää FPS peliä nintendolle, Konsolin elinikä on 3 vuotta, Mielipiteesi wiimotesta (painajaismainen), Nintendon hitit ei miellytä (zelda). Kauemmas viestihistoriaasi en jaksa selata.

Joku voisi kuvitella, että haukut kyseistä konsolia (en minä ainakaan :D).. tälläiset asiat voisi tuoda julki yhdessäkin viestissä, eikä kuittailla erikseen aina jonkun puhuessa jostain edellämainituista asiasta -> jankuttaja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

no pitäähä tuosta tehoista jotain...
eli miten tämä on sitten selitettävissä?
http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=osstats

eli jos 2 spu yksiköllä saavutetaan tuplatehot verrattuna 360 GPU(tai jotai sinnepäin), niin miksi tuossa Foldingissa vaatitaan sitten 30x enemmän koneita että saavutetaan 10x laskentateho verrattuna GPU:hun, voisi edge selittää mulle tuon kun kumminkin on ollut tuon folding kehitystyössä mukana.(noniinno, aattelin vain tämmöisen yhden huomautuksen tuoda esille)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6:
Ymmärrän täysin huolestuneisuutesi. Ota kuitenkin huomioon että Wiille ei ole pakko tehdä pelejä, joissa on tarkoitus simuloida alkuperäistä liikettä, Wii Sportsin tapaan. Uskon että liikkeentunnistuksella saadaan aikaan viihdyttäviä pelejä, myös pienieleisemmillä liikeradoilla, jotka eivät edes yritä tarkasti mukailla aitoa elettä.

Wiin tapauksessa onkin aina hyvin tärkeää ottaa selville miten peliä pelataan. Kuinka suuressa roolissa liikkeentunnistus on ja kuinka se on toteutettu. Wiin peleistä joutuu lukemaan enemmän kuin aiempien sukupolvien peleistä. Kuvakaappaukset ovat vain toissijaisia, joista vain tarkistetaan että graafinen laatu on riittävää.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom