Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vanki sanoi:
Eli tuon verran on vuodessa saanut julkaisuetumatkaa muihin. Saas nähdä miten on tilanne vuoden päästä PS3:n ja Wiin osalta.

Tuo on todella mielenkiintoista nähdä, oikeastaan heti joulumarkkinoiden aikaan jo. Tällä vauhdilla Wii on silloin ykkösenä myynneissä. Mutta miten on pelien laadun ja arvostelumenestyksen laita... (tosin eipä ole Playta/Sportsiakaan estänyt myymästä).

Vielä enemmän minua kiinnostaa (kaikilla koneilla) että miten paljon syntyy lisää hittipelejä jotka saavat yli 90 pisteen keskiarvot. Hypeä joka koneen pelejä kohtaan on niin paljon, että floppeja mahtuu taatusti mukaan enemmän kuin yksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

peippo sanoi:
"Tuon enempää" ? Eihän tuossa ole yhtään sellaisia, ja miksi pitäisikään. Silloinhan pitäis sitten listata samalla vaikka pleikkari ykkösen ja kakkosenkin huippupelit PS3:n alle :rolleyes:

Taisi tarkoittaa sitä kun Xboxilla on Live Arcade pelit mukana, Wiin VC pelit ei.

EDIT. Laitanpa samaan vielä vastauksen toiseenkin:
Scatterbrain XO sanoi:
Tuo on todella mielenkiintoista nähdä, oikeastaan heti joulumarkkinoiden aikaan jo. Tällä vauhdilla Wii on silloin ykkösenä myynneissä. Mutta miten on pelien laadun ja arvostelumenestyksen laita... (tosin eipä ole Playta/Sportsiakaan estänyt myymästä).

Vielä enemmän minua kiinnostaa (kaikilla koneilla) että miten paljon syntyy lisää hittipelejä jotka saavat yli 90 pisteen keskiarvot. Hypeä joka koneen pelejä kohtaan on niin paljon, että floppeja mahtuu taatusti mukaan enemmän kuin yksi.

Wiille näyttää tulevan tuubaa todella paljon, jotain vasemmalla kädellä huitaistuja tekeleitä, ehkä tuo myynti on saanut jotkut valmistajat pukkaamaan jotain markkinoille pikavauhtia... PS3:n myöhästyminen luultavasti "auttoi" siinä mielessä että pelejäkin on päästy viilailemaan pitempään, jolloin surkeita tekeleitä on tulossa ehkä vähemmän. Xboxin tilanne on sinällänsä vakiintuneempi ja laite on pelinkehittäjille tutumpi, joten laadun voisi olettaa olevan tasaisempaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pikemminkin Wiillä arvostelijoiden odotukset tuntuvat olevan paljon korkeammalla kuin muilla konsoleilla. Muiden konsolien pelit päästetään vähemmällä, kun taas Wiillä odotukset on asetettu taivaisiin, minkä näkee multiplattareista ja myös Wiin omia pelejä vertaillen. Suuri osa valituksista kohdistuu ohjaukseen, esimerkiksi siihen, että se ei ole tarpeeksi erilainen, mutta jostain kumman syystä se Zelda silti nappasi huippupojoja. Näille suurille nimille voi odottaa vastaavia huippupisteitä - Mario, Metroid, Smash. Samalla kuitenkin uudet ja kekseliäämmät pelit kuten Wii Sports ja Excite Truck saavat huonompia pisteitä ties mistä syystä. Ei sitä Zeldaakaan oikeasti jaksa pelata enää pelin läpäisyn jälkeen, mutta silti yhtälailla kymmeniä tunteja imevät Sports ja Excite saavat moitteita "lyhyydestä" ja heikkoja pisteitä jopa vieri vieren hauskuusylistysten kanssa.

Ehkä tämä kertoo myös koko Wii-ilmiöstä. Viime vuosien aikana oma mielipide on eronnut arvostelijoiden linjasta yhä selvemmin, kenties osana sitä, että arvostelijat tyytyvät samaan vanhaan ja lätkivät vanhoille tutuille nimille vanhat tutut pisteet. Wii ja sen suosio osoittavat, että arvostelijat ovat irtautuneet yhä kauemmaksi valtavirrasta, tai ainakin osa arvostelijoista, mikä luo tätä Wii-peleille tyypillisesti selvästi suurempaa hajontaa ja laskee pistekeskiarvoja. Wii-pelien joukossa on niitä oikeasti hutiloituja käännöksiä ja huonosti toteutettuja pelejä kuten kaikilla konsoleilla, mutta tuntuu, että arvostelijat eivät löydä näiden keskeltä niitä hyviä pelejä. Esimerkkinä vaikkapa myyntimenestys Rayman Raving Rabbids (jolle on paljastunut jo olevan tekeillä jatko-osa), jonka voisi olettaa olevan keskiarvoltaan vähintään tasoissa tai jopa parempi kuin Wario Ware, mutta todellisuudessa pistemäärä onkin sen standardin kymmenen pisteen Wii-pykälän verran alempi, kun arvostelijoilla ei ole ollut vanhaa tuttua (WarioWare-)kokemusta ja pisteytystä, johon verrata peliä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Pikemminkin Wiillä arvostelijoiden odotukset tuntuvat olevan paljon korkeammalla kuin muilla konsoleilla. Muiden konsolien pelit päästetään vähemmällä, kun taas Wiillä odotukset on asetettu taivaisiin, minkä näkee multiplattareista ja myös Wiin omia pelejä vertaillen. Suuri osa valituksista kohdistuu ohjaukseen, esimerkiksi siihen, että se ei ole tarpeeksi erilainen, mutta jostain kumman syystä se Zelda silti nappasi huippupojoja.

Zelda on semmoinen peli, että sen hyvyyttä ei huonontaisi perinteinenkään ohjaus. Ehkä siinä syy, eli ei ole mitään järkeä rokottaa sitä Wiimoten vähemmän innovatiivisesta käytöstä koska se on silti loistava peli (vähän sama homma kun vaikka Castlevania DoS DS:llä - pelin ainoat touchia hyödyntävät pomomatsien pentagrammipelleilyt on täysin turhia kuten jääkuutioiden hajottaminen styluksella, muuten täydellinen peli toimii täysin perinteisellä ohjauksella - kun taas jossain brain trainingissä sen touchihomman on pakko toimia just eikä melkein että homma olis kivaa). Harva jaksaa lukea kirjankaan kahteen kertaan putkeen, ja hyvä kirja on hyvä kirja vaikka ei jaksaisikaan. Kokemukset, elämykset, eläytymiset, tunteet, fiilikset, nehän sen ratkaisee.

Eikö ole täysin luontevaa että se kritiikki kohdistuu ohjaukseen - siitähän Wii:ssä on kyse, uudenlaisesta tavasta ohjata ja kokea pelejä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Viimeksi kun näitä arvosanoja listattiin nostin esille tuon, että Wii pelien keskiarvot kärsivät arvosteluiden suuresta vaihtelusta ja niinhän se onkin. Sen voi itse käydä havatsemassa. Mutta en nyt yritä saada Wiin valikoimaa näyttämään paremmalta kuin se tällä hetkellä on, mutta tuo kannattaa aina ottaa huomioon. Willä taitaisi olla ilman tuota tekijää kuitenkin puolet enemmän noita yli 80 pisteen pelejä. Itse nostaisin sinne omien kokemuksieni perusteella ainakin SSX Blurin ja Excite Truckin.

Minustakin tuntuu, että monet arvostelijat antavat Wii-peleille miinusta, jos heidän mielestään se kontrolli ei tuokaan tarpeeksi uutta. Wiin kontrolli toki on omaperäinen ja olisi hyvä jos sitä hyödynnettäisiin niin paljon ja hyvin kuin mahdollista, mutta eikö pelit pitäisi ensisijaisti arvostella peleinä? Onhan se muihin alustoihin nähden epäreilua, että Wii saa joiltain arvostelijoilta miinusta jos kontrollit eivät ole tarpeeksi omaperäiset. Ei tämä nyt välttämättä mikään ongelma vielä ole, mutta täytyy katsoa siihen syksyyn kun pelejä alkaa tulemaan enemmän ovatko arvostelijat sisäistäneet paremmin tuon Wii pelien arvostelun.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain sanoi:
XOEikö ole täysin luontevaa että se kritiikki kohdistuu ohjaukseen - siitähän Wii:ssä on kyse, uudenlaisesta tavasta ohjata ja kokea pelejä?

Sen verran peesaan Mahewcoroa, että kyllä Wiin peliarvosteluissa jonkinverran näkyy se, että jotkut arvostelijat tuntuvat jotenkin karsastavan ohjausta. Esim. SSX Blur ainakin näytti jotenkin kärsivän tuosta. Exite Truck myöskin on parempi peli mitä arvostelut antoivat odottaa. Varmasti muitakin löytyy, mutta noista on kokemusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
plaa:eek: plaa:eek: plaa:eek: ...;)
Pitää muistaa että sekä PS3:n että Xbox 360 luvut ovat maximi arvoja, joten jos halutaan alkaa heikentämään toisen tehoja pitää se tehdä molemmille. Toki tehojen irti saanti saattaa viedä hieman kauemmin PS3:lla, mutta kuten olen jo aiemmin todennut, Playstation Edgen tarkoitus on repiä mahdollisimman paljon tehoja irti SPU:ista tai ainakin auttaa niiden käyttössä. Sehän saattaa automaattisesti jakaa vertexit SPU:iden tehtäviksi ilman mitään suurempia ohjelmointi kikkoja EDGEa käyttäviltä pelinkehittäjiltä, siis saattaa minähän en ole peliohjelmoija.
Olen myös muistaakseni lukenut että Cellillä päästään paljon lähemmäksi teoreettista maksimitehoa kuin mitä Xboxin CPU:lla. En ainakaan löytänyt mitään lähdettä tuolle väitteelle joten sen voi varmaan suosiolla ohittaa, muistaakseni siinä on kyse siitä miten Cell ja Xenon toimivat. Xenon toimii enemmän normaalin PC prossun tapaan, joissa ei normaalisti päästä lähelle maximi tehoa, kun taas Cell toimii...???
Jos katsotaan tehojen ohi, pitää myös muistaa että PS3:lla on etunaan Bluray ja HDD vakiona jokaisessa koneessa. Vaikka monet sanovat Blurayta turhaksi olen eri mieltä. Pelkästään Unchartedin pelattava demo SGD:ssä vei yli DVD:llisen. Jos pelkkä lyhyt pelattava demo vie noin paljon niin eiköhän tämä kerro jotain Blurayn tarpeellisuudesta. Kyllähän peli voidaan jakaa useammalle levylle, mutta olisi hauska tietää kuinka paljon esimerkiksi yhden hahmon 3000 eri animaation data vie tilaa. Nehän pitäisi löytyä joka levyltä... Myös esim GeoW:ssa käytetty streaming texture tekniikka on aika hyvä tila syöppö. Päälle vielä suuret ja avarat kentät ala Ratchet/Heavenly Sword/Lair ja Bluray näyttäisi olevan ainoa vaihtoehto.

Jos Lairissa yksi kenttä todellakin vie yli 4Gt ja kun otetaan huomioon ettei Xboxin DVD:lle mahdu kuin vajaa 8Gt tietoa, niin eikö pelin jokainen kenttä pitäisi löytyä omalta DVD:ltä. Jos kenttiä olisi esimerkiksi 6-10 niin tämähän tarkoittaisi vastaavasti 6-10 DVD:tä.

En ole täysin varma onko Edge jo pelinkehittäjien käytössä vai saavatko he sen vasta kesän jälkeen. Jotta näkisimme Edgen hyödyt joudumme odottamaan kunnes pelit, jotka hyödyntävät Edgeä pelin alkukehitysvaiheista asti, julkaistaan ja tässähän menee varmaa vähintään vuosi Edgen julkaisusta.

Jos Playstation 3 on tarkoitus olla markkinoilla 10 vuotta on se vain hyvä että kaikkea ei nähdä ensimmäisen vuoden parin aikana. Monet tänä vuonna tulevista Playstation peleistä, jotka on jouduttu tekemään kohtalaisen vanhentuneilla kehitystyökaluilla, näyttäisivät jo olevan vähintään tasoissa Xboxin, jolla paremmat kehitystyökalut jne, toisen vuoden pelitarjonnan kanssa

Hyvä paketti ainakin näyttäisi olevan kasassa. Se mitä sillä sitten saadaan aikaiseksi jää nähtäväksi. Ei se minua haittaa vaikka HS/Uncharted/MGS4/FFXIII olisi parasta mihin PS3 pystyy:D

Se kuinka paljon tehokkaampi PS3 on verrattuna Xbox 360 tiedetään luultavasti vasta parin kolmen vuoden päästä. Ovatko Blurayn/Cellin edut sitten lähinnä straming texture/mesh menetelmissä, paremmassa animaatiossa, fysiikassa, kenttien koossa, Audiossa ja joissain pienemmissä asiossa jotka elävöittävät pelimaailmaa jää nähtäväksi. Se on varmaa että kaikilla koneilla tulee olemaan hienoja pelejä niin graafisesti kuin pelillisesti. Tosin Wiillä lähinnä pelillisesti ;)

Metal Gear Solid 4 näyttää todella hyvältä http://www.youtube.com/watch?v=oSDudPTOznE ... harmi että se tulee luultavimmin vasta ensi vuonna

Paolo sanoi:
Tuo boxin 10MB:n EDRAM on nimenomaan tarkoitettu Z- ja stencilbufferointiin ja antialiasointiin.
Eiko hän juuri puhu 4x antialiasoinnista

ja unohdit osan tuosta kohdasta jossa hän puhuu EDRAM:ista
hisame sanoi:
BTW the EDRAM on 360 is mainly to covering it's slow video RAM due to double accessing by CPU and GPU.
It is often use as 4xAA buffer in many 360 games.
No it won't make 360 game fundamentally better, it's only an ass covering system.
I meant it was invented by SCE in PS2, to cover the slow bus of PS2.
ANd MS is keep on bashing about PS3 not having it, PS3 don't need it because it is made with good bus design.
Only a bad bus desing with share RAM need EDRAM to cover the low bus speed and double buffering problem
.
Eli kuten hän sanoi: it's only an ass covering system. Jos ymmärsin oikein tarkoittaako tämä sitä että jos xbox olisi suunniteltu muistikaistan koon osalta paremmin EDRAM:ia ei tarvittaisi? Ja koska PS3:ssa kaikki on kaistojen kohdalla kunnossa EDRAM on aivan turha.
3dcgi sanoi:
Xenos' edram does color test, depth test, blending, AA downsample, etc. It's purpose is to remove a bandwidth bottleneck from main memory so it's helping even when AA is off. However, to be utilized to its fullest 4x AA should be on.

http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=737781&postcount=35
Eli kuten hisame sanoi sen päätarkoitus näyttäisi olevan poistaa pullonkaulaksi muodostuva pieni muistikaista ja antaa 4xAA.
Paolo sanoi:
Bullshit. Tekstuurit yms ovat yleensä aina pakattuja, ihan joka alustalla, jotta ne
saataisin ladattua muistiin riittävällä nopeudella. Purkamista ei kannata suorittaa
CPU:lla, siksihän meillä on nopea, grafiikka-algoritmeihin erikoistunut GPU.

Lisäksi DirectX:n tektuurikompressio on todella sofistikoitunutta. Ja koska boxilla sama
muisti on jaettu CPU:n ja GPU:n kesken, purettua tekstuuria ei tarvitse siirrellä muistialueelta
toiseen. (!!!)
Eli muistia ei kirjoiteta niin monta kertaa kuin mitä hän väittää? Tuossahan ei vain puhuta pakkauksen purkamisesta vaan myös mappaamisesta, miten ikinä se sitten suomennetaankin. Oletko varma että grafiikka-algoritmeihin erikoistunut GPU pystyy purkamaan pakkaustiedostoja yhtä hyvin kuin CPU? Eikö GPU:iden käyttö ole aika rajattu grafiikan käyttöön? Jos GPU:ta aletaan käyttämään pakkausten purkuun viekö tämä tehoja muilta grafiikan osa-alueilta?

Eihän hän missään vaiheessa puhunut tiedon siirtämisestä muistialueelta toiselle. Hän vain antoi esimerkin kuinka tieto pitää kirjoittaa moneen kertaan sen eri vaiheissa.

1)ladataan pakkaus DVD:ltä muistiin
2)CPU purkaa pakkauksen muistiin
3)CPU muutta sen shader käskyksi ja kopio sen muistiin
4)double bufferoi sen jotta GPU ei hukkaa käskyä
5)GPU käy käskyn läpi ja tallentaa sen muistiin

Oikein ohjelmoituna PS3 voi streamata koko vaiheen, jolloin yksi muistiin kirjoitus riittää. Cellhän on erikoistunut streamaamiseen. Siis näin minä tuon olen ymmärtänyt. Saatan olla väärässäkin. Eli siis
hisame sanoi:
What about PS3 it stream and decode it directly from south bridge to PPE convert it stream into SPURS and sent stream to SPE.
After SPE processed and convertes into RSX command it sends directly to RSX via DMA.
RSX process command and send it out. Yes you only copy the final data onto RAM once if you stream perfectly.
The most RAM intensive job in normal game programme is pixel shading.
But it is the least RAM intensive job if you stream it with SPEs.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Minustakin tuntuu, että monet arvostelijat antavat Wii-peleille miinusta, jos heidän mielestään se kontrolli ei tuokaan tarpeeksi uutta.
En tiedä oikeista arvostelijoista, mutta itselleni ainoa ratkaiseva tekijä arvosanaa annettaessa on se, kuinka hyvin peli kolahtaa. Odotusarvolla ei ole edes plussan tai miinuksen vertaa sen kanssa tekemistä. Happy Feet olisi paska peli, vaikka sen ohjaimena olisi oikea pingviini, Call of Duty 3 taas voisi olla hyvä peli, jos se ei olisi buginen ja jos sen ohjaus toimisi. Jos Sportsia ei oteta lukuun, niin vielä on näkemättä se Wii-peli, jossa motesta olisi pelaamiselle enemmän hyötyä kuin haittaa. (Godfather, Kororinpa ja Tiger Woods ovat kylläkin kokeilematta.)

Arvostelut ovat joka tapauksessa ihmisen kirjoittamia, ja niihin vaikuttaa hyvin paljon henkilökohtaiset tuntemukset. SSX Blurin saamien arvosanojen hajonta on niin suuri, että arvostelujen perusteella en suosittelisi maksamaan pelistä mitään. Pikkuveli osti sen (suuri Nintendo-intoilija kun on) ja totesi, että pelaaminen ei ole kivaa. Toinen kaveri hankki Blurin ja sanoi, että paras SSX sitten Trickyn. Ostaako vai eikö ostaa, pelkästään omasta lähipiiristäni kumpaakin kantaa edustava pelin omistaja.

Noin yleisesti tuo arvosanojen hajonta tarkoittaa vainsitä, että monien pelien ohjauksessa on vielä parantamisen varaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tefu, jos Lairin kentät ovat tosiaan nelisen gigaa, kentät lataavat monta minuuttia, ja muistiin mahtuu silti vain murto-osa kentästä kerrallaan. Blu-ray:n turhuus perustuu sen hitauteen, ja siihen, että keskusmuistiin mahtuu hyvin rajattu määrä tietoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
En tiedä oikeista arvostelijoista, mutta itselleni ainoa ratkaiseva tekijä arvosanaa annettaessa on se, kuinka hyvin peli kolahtaa.

Tuo onkin aika terve tapa katsoa pelejä. Siihen tottakai vaikuttaa se ohjauksenkin tuoreus tapauksesta riippuen. Mutta jos peli on sitten muutenkin hyvä niin ei sille tietenkään miinusta pidä antaa siitä, että sen ohjaus ei tuo mitään uutta, jos se vain on hyvä ja toimiva.

jryi sanoi:
Noin yleisesti tuo arvosanojen hajonta tarkoittaa vainsitä, että monien pelien ohjauksessa on vielä parantamisen varaa.

No ei se nyt noin yksinkertaista ole. Vaikka on tuossa osa tottakin. Kun itse satun kuitenkin kokemuksesta tietämään, ettei esimerkiksi Excite Truckin ohjauksessa ole mitään vikaa ja että SSX Blurissa on vaikeuksia vain jos ei vaivaudu peliä opettelemaan, niin täytyy arvosteluissa muutakin vikaa olla. Eiväthän pelit kokonaisuudessaa mitään yli 90 pisteen kamaa ole, mutta ei minusta tuossa ohjauksessa varsinaisesti noissa mitään vikaa ole.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Huhhuh mitä paskaa täällä eräät suoltaa. :D 4:n Gigan kentät - NYT MULTIMEDIAKESKUKSELLA!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pasi85 sanoi:
Huhhuh mitä paskaa täällä eräät suoltaa. :D 4:n Gigan kentät - NYT MULTIMEDIAKESKUKSELLA!

Lähinnä tosiaan ihmetyttää, että miten tätä voidaan esittää millään tavalla hyvänä asiana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tefu sanoi:
Playstation Edgen tarkoitus on repiä mahdollisimman
paljon tehoja irti SPU:ista tai ainakin auttaa niiden käyttössä. Sehän saattaa
automaattisesti jakaa vertexit SPU:iden tehtäviksi ilman mitään suurempia ohjelmointi
kikkoja EDGEa käyttäviltä pelinkehittäjiltä...

Ei todellakaan näin. Tuo edge on vain kokoelma referenssikoodia, jota
voi halutessaan hyödyntää mainittujen toiminnallisuuksien toteutuksessa.
'EDGE' ei tee yhtään mitään automaattisesti, ja ei sellaisessa olisi mitään
järkeäkään. Ja sitä paitsi tuo ominaisuus on vain vertexishaderi (=liikuttaa
ja värittää kolmion kärkipisteitä), ei mitään sen kummempaa.
Se 'hieno grafiikka' toteutetaan pikselishadereila.

tefu sanoi:
Olen myös muistaakseni lukenut että Cellillä päästään paljon lähemmäksi
teoreettista maksimitehoa kuin mitä Xboxin CPU:lla. En ainakaan löytänyt
mitään lähdettä tuolle väitteelle joten sen voi varmaan suosiolla ohittaa,
muistaakseni siinä on kyse siitä miten Cell ja Xenon toimivat. Xenon toimii
enemmän normaalin PC prossun tapaan, joissa ei normaalisti päästä lähelle
maximi tehoa, kun taas Cell toimii...???

Cellin teholukemat ovat aina olleet niitä Ibarin ilmoittamia lukemia, joissa
he onnistuivat puristamaan lähes kaiken teoreettisen suorituskyvyn käyttöön
test caseen optimoidulla single-precision matriisikertolaskulla, ilman muistihakuja.
Eli ei todellakaan mikään tosielämän ohjelmansuoritustilanne.

Boxin CPU on enemmän 'general purpose' suoritin, joka taipuu helpommin
geneeristen ohjelmointiongelmien raksuttamiseen.

Näitä lukemia ja teorioita on käyty läpi tässä threadissa.


tehu sanoi:
Eli kuten hän sanoi: it's only an ass covering system. Jos ymmärsin oikein
tarkoittaako tämä sitä että jos xbox olisi suunniteltu muistikaistan koon
osalta paremmin EDRAM:ia ei tarvittaisi? Ja koska PS3:ssa kaikki on kaistojen
kohdalla kunnossa EDRAM on aivan turha.

Hohhoijaa, no niin kai se sitten on kun kerran joku tyyppi ps3-foorumila sen sanoo.

Mutta lue nyt kuitenkin edellinen postakseni uudelleen.
edit: Itseasiassa ainoa "ass covering system" on PS3:n GPU, joka liimattiin mukaan
viimehetkellä, kun cellissä ei piisannutkaan riittävästi tehoja grafiikan pyörittämiseen. :D

tehu sanoi:
Eli muistia ei kirjoiteta niin monta kertaa kuin mitä hän väittää?
Tuossahan ei vain puhuta pakkauksen purkamisesta vaan myös mappaamisesta, miten
ikinä se sitten suomennetaankin. Oletko varma että grafiikka-algoritmeihin erikoistunut
GPU pystyy purkamaan pakkaustiedostoja yhtä hyvin kuin CPU? Eikö GPU:iden käyttö ole
aika rajattu grafiikan käyttöön?
GPU on prosessori, jonka saa suorittamaan periaatteessa mitä vain laskutoimituksia.
Ja nuo pakatut tekstuurit eivät sitten ole mitään zippitiedostoja, vaan nimenomaan niitä
'grafiikka-algoritmejä'.

tehu sanoi:
Jos GPU:ta aletaan käyttämään pakkausten purkuun viekö tämä tehoja muilta
grafiikan osa-alueilta?
Ei, jos purkaminen suoritetaan sellaisena hetkenä kun ruudulle ei piirretä' mitään.
Ja eihän noita hemmetin tekstuureja joka framessa pureta, ainoastaan sen jälkeen kun
ne ladataan levyltä!

tehu sanoi:
Eihän hän missään vaiheessa puhunut tiedon siirtämisestä muistialueelta toiselle.
Hän vain antoi esimerkin kuinka tieto pitää kirjoittaa moneen kertaan sen eri vaiheissa.

Ei puhunut ei, koska niin ei tarvitse tehdä XO:lla, koska muisti on jaettua!
PS3:lla sen sijaan tekstuurit pitää ladata ja purkaa käyttämuistiin, jonka jälkeen se
pitää vielä kopioida GPU:n muistialueelle...!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Tefu, jos Lairin kentät ovat tosiaan nelisen gigaa, kentät lataavat monta minuuttia, ja muistiin mahtuu silti vain murto-osa kentästä kerrallaan. Blu-ray:n turhuus perustuu sen hitauteen, ja siihen, että keskusmuistiin mahtuu hyvin rajattu määrä tietoa.

Julian Eggebrecht itse sanoi kentän vievän yli 4Gt(yritän etsiä sen haastattelun). Jos haluat tietää miten he saavat sen pyörimään voit kohdistaa kysymykset Factor 5:lle. Asian kanssa on varmaan jotakin tekemistä Progressive Meshin, jonka he hehkuttavat olevan mahdollista vain Cellillä, ja Streaming Texture menetelmien kanssa, joka on mahdolllista molemmilla konsoleilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tefu sanoi:
Julian Eggebrecht itse sanoi kentän vievän yli 4Gt(yritän etsiä sen haastattelun).
Developers diary pätkässä sanoo kentän kooksi:32kmx32km.... ei siis kuulosta tuo 4Gt:tä paljolta siinä suhteessa, kannattaa ottaa se huomioon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tefu sanoi:
Asian kanssa on varmaan jotakin tekemistä Streaming Mesh, jonka he hehkuttavat olevan mahdollista vain Cellillä, ja Streaming Texture menetelmien kanssa, joka on mahdolllista molemmilla konsoleilla.
'Mesh' on siis vain polygoneista koostuva verkko, ja streamaus tarkoittaa sitä että verkon
polygoneja ruksutetaan levyltä sitä mukaan kun sitä näytetään. Ei mitään rakettitiedettä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Danekky sanoi:
Developers diary pätkässä sanoo kentän kooksi:32kmx32km.... ei siis kuulosta tuo 4Gt:tä paljolta siinä suhteessa, kannattaa ottaa se huomioon.

No oli true crime: street of L.A pelissäkin ihan simoiso kenttä (ajoi autolla yli 20 minsaa päästä päähän) ja KOKO peli mahtui alle 1,5 gt. Joku mättää.

Paska peli oli tuo.

Ja jryi, kannattaa kokeilla noita pelejä mitä kirjoitit. Niissä on ohjauksessa hyötyä ihan aikuisten oikeasti.

Huippupelejä on nykykonsoleilla vielä kovin vähän. Wiillä 2 yli 85 arvosanaista, 19 x0:lla ja ps3:lla 3. Tässä valossa boxi on kyllä ylivoimainen.

Isoin ihmetyksen aihe on tiger woods. 81 ps3:lla ja wiillä 72. Omasta mielestä pitäisi olla ihan toisin päin. :eek:

Muokkaus:
Vituttaa asua Eussa.
http://www.n-europe.com/news.php?nid=10451
20 elokuuta metroid usassa. Sitten battallion wars syyskuussa. Eipähän tartte valittaa huonoista peleistä enää usalaisten.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
No oli true crime: street of L.A pelissäkin ihan simoiso kenttä (ajoi autolla yli 20 minsaa päästä päähän) ja KOKO peli mahtui alle 1,5 gt. Joku mättää.

Niin, johtuisiko siitä että True Crime oli viime sukupolven peli? Ehkä senaikaiset grafiikat veivät hieman vähemmän tilaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

remform sanoi:
Niin, johtuisiko siitä että True Crime oli viime sukupolven peli? Ehkä senaikaiset grafiikat veivät hieman vähemmän tilaa.

Juu mutta että yksi kenttä (Joka on ehkä hivenen ko.pelin kenttää isompi muttei paljon) veisi 4 gigaa :confused:

Wai mitä mä en nyt tajua?? Eikös tuo kuulosta ihan ääliömäiseltä koolta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Tefu, jos Lairin kentät ovat tosiaan nelisen gigaa, kentät lataavat monta minuuttia, ja muistiin mahtuu silti vain murto-osa kentästä kerrallaan. Blu-ray:n turhuus perustuu sen hitauteen, ja siihen, että keskusmuistiin mahtuu hyvin rajattu määrä tietoa.

Sweet 666 ja itku blu-rayn hitaudesta , osa 26. Odotellaan sitä Lairia kauppaan niin ehkä saisit vielä jonkun todisteen tuolle hitaudelle, vielä kun se ei oikein peleissä ole tullut näkyviin. Toivossa on hyvä elää.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom