Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Tefu, jos Lairin kentät ovat tosiaan nelisen gigaa, kentät lataavat monta minuuttia, ja muistiin mahtuu silti vain murto-osa kentästä kerrallaan. Blu-ray:n turhuus perustuu sen hitauteen, ja siihen, että keskusmuistiin mahtuu hyvin rajattu määrä tietoa.
Eikö Dr. Evil lytänyt tuon käsityksen maanrakoon jo joku 40 sivua sitten ? Sitkeä tapaus :rolleyes:

Ei ihme, että Teppo kyllästyi jankuttamaan täällä...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Eikö Dr. Evil lytänyt tuon käsityksen maanrakoon jo joku 40 sivua sitten ? Sitkeä tapaus :rolleyes:

Ei ihme, että Teppo kyllästyi jankuttamaan täällä...

http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray

Voitte mennä jatkamaan sotaa vaikka tuonne, kun sinnekin joku on vandalisoinut? lukunopeudet noin hitaiksi? Ja kertokaa nyt ihmeessä Sonyllekin, että asema on paljon nopeampi, kuin mitä Sony tällä hetkellä ilmoittaa.

Samuel6 voi ihastella vaikkapa Oblivionia, tai Ridge Raceria, jos haluaa nähdä, mitä hidas asema käytännössä tarkoittaa.

EDIT: Dr. Evil tuolla aikaisemmin totesikin jo, että pelin asentaminen kovalevylle onkin OMINAISUUS ja hieno juttu, eikä siis haitta. Eli tavallaan valitan turhasta, sillä latausajat ovat OMINAISUUS, ja niitä tulee käyttää, kun kerran voi...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
'Mesh' on siis vain polygoneista koostuva verkko, ja streamaus tarkoittaa sitä että verkon
polygoneja ruksutetaan levyltä sitä mukaan kun sitä näytetään. Ei mitään rakettitiedettä.

Hyvä että selitit kaikille niille jotka eivät tietäneet. Kiitos;)

lol... my bad ei se tekniikka jonka Cell mahdollistaa, ollut streaming mesh:p vaan Progressive Mesh

Mitä noihin muihin kommentteihin EDRAM:ista ja xboxin muistinkäytöstö tulee jätän väittelyn tässä vaiheessa, koska
1) en halua väittelyn venyvän sivujen pituiseksi
2)en ole hisame, jonka ammattitaito antaa ainakin jonkinlaiset edellytykset kommentoina laitteita
My job is Factory design, from machine control up to IT interface.
Mainly anything that relates to IT and programming in a Factory.
3) joten en pysty kertomaan miten hän on päättynyt näihin olettamuksiin

Alkuperäisen viestini pääpointti silti pitää... ainakin jotenkin
-RSX+2 SPU >> Xbox 360 GPU, ainakin paperilla;)
-Jos Cell voi käyttää JIT:iä double bufferoinnin sijaan, PS3:n muisti kaksinkertaistuu... teoriassa;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray

Voitte mennä jatkamaan sotaa vaikka tuonne, kun sinnekin joku on vandalisoinut? lukunopeudet noin hitaiksi? Ja kertokaa nyt ihmeessä Sonyllekin, että asema on paljon nopeampi, kuin mitä Sony tällä hetkellä ilmoittaa.

Samuel6 voi ihastella vaikkapa Oblivionia, tai Ridge Raceria, jos haluaa nähdä, mitä hidas asema käytännössä tarkoittaa.

EDIT: Dr. Evil tuolla aikaisemmin totesikin jo, että pelin asentaminen kovalevylle onkin OMINAISUUS ja hieno juttu, eikä siis haitta. Eli tavallaan valitan turhasta, sillä latausajat ovat OMINAISUUS, ja niitä tulee käyttää, kun kerran voi...

Mulla on Oblivion, jo oli Boksillakin...paha sanoa kun en huomaa mitään eroa, voitko tulla näyttämään vielä? Mutta jatka jatka ja usko asiaasi. Bushkin taitaa uskoa niihin aseisiin Irakissa, ehkä nekin vielä joskus löytyy.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Odotellaan sitä Lairia kauppaan niin ehkä saisit vielä jonkun todisteen tuolle hitaudelle, vielä kun se ei oikein peleissä ole tullut näkyviin.

Aivan, esimerkiksi tuo PS3:n väitetty lippulaivapeli Mopomyrskyhän on saanut kauttaaltaan osakseen silkkaa autuasta ylistystä ja pelkästään nyyhkytyksensekaisia onnenkyyneleitä kaikilta käyttäjiltään, jotka eivät voi lakata ihmettelemästä sitä, kuinka yhden (1) auton 3D-mallinnuksen lataaminen tuolta säkenöivältä Bluray-levyltä on mahdollista toteuttaa niin kertakaikkisen häikäisevän nopeasti - siinähän vierähtää selkeästi alle 10 sekuntia per 3D-malli!!!

What's more, even with the supposed speed of Blu-ray behind it, loading these 3D models and paint jobs takes an unacceptably long time - almost as long as loading an entire race - and it doesn't get any quicker once you been through the line-up once. This loading time becomes increasingly tiresome as you get familiar with the car line-up, and want to instantly flick through to your favourite model and swap in your fave paint job. At this point, the initial wonder at the beauty of it all is devoured by a craving for a static 2D crayon drawing of your car, just to speed things up!

http://www.psu.com/node/8439

(Ilmeisesti jokainen 3D-malli on tallennettu Bluray-levylle vain kertaalleen - toisin kuin tehtiin esimerkiksi Oblivionin kanssa, jotta Bluray-latausajat olisi saatu edes jotenkin kilpailukykyisiksi...)

Totisesti on siis silkkaa pötypuhetta, että SUPERTIETOKONEEN levyasemassa olisi jotakin parantamisen varaa. Amputoikaamme kaikki yhdessä niin korvamme, silmämme kuin aivommekin, sillä ne antavat meille väärän todistuksen. Todellisuudessa SUPERTIETOKONE on täydellinen, sillä siinä on Playstationin logo!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

remform sanoi:
Niin, johtuisiko siitä että True Crime oli viime sukupolven peli? Ehkä senaikaiset grafiikat veivät hieman vähemmän tilaa.
Joku viisaampi voi selventää, mutta eikö Los Angelesissa ole silti enemmän mallintamista kuin 32 x 32 km maa-alassa, jossa ei käsittääkseni ole miljoonaa rakennusta? Tekstuurit ovat tietysti isompia, mutta 4 gigaa kuulostaa todella yliampuvalta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Helvetti, kunhan lataukset pysyvät alle minuutin, olen ihan tyytyväinen..

Turhaa vinkua noinkin turhista asioista, mutta toisaalta, sodassa kaikki on sallittua ?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tefu sanoi:
lol... my bad ei se tekniikka jonka Cell mahdollistaa, ollut streaming mesh vaan Progressive Mesh
...ja progressive mesh taas tarkoittaa 3d-mallista lennossa luotuja pelkistettyjä versioita, joita voidaan käyttää kun malli on kaukana -> ei tarvitse näyttää yksityiskohtia.
On ollut ihan peruskauraa suurin piirtein ensimmäisistä 3d-peleistä lähtien.

tefu sanoi:
en ole hisame, jonka ammattitaito antaa ainakin jonkinlaiset edellytykset kommentoina laitteita - My job is Factory design, from machine control up to IT interface.
Mainly anything that relates to IT and programming in a Factory.

Eli kaveri ei ole ainakaan työnsä puolesta kirjottanut riviäkään 3d-grafiikkakoodia. Hyvä hyvä.

tefu sanoi:
Alkuperäisen viestini pääpointti silti pitää... ainakin jotenkin
-RSX+2 SPU >> Xbox 360 GPU, ainakin paperilla;)
Ehkä kokonsa puolesta.


tefu sanoi:
-Jos Cell voi käyttää JIT:iä double bufferoinnin sijaan, PS3:n muisti kaksinkertaistuu... teoriassa;)
Taas menee käsitteet niin metsään että suhisee. :D
JIT:stä ei ole staattisessa rautaympäristössä yhtään mitään hyötyä, ohjelman käynnistyminen vain hidastuu.

JIT on fiksua jos rauta (jonka päällä ohjelma ajetaan) ei ole tarkalleen tiedossa, koska ohjelma
käännetään ja optimoidaan vasta juuri ennen suorittamista. JIT:stä voi nauttia vaikka Java-ohjelmoinnissa, tai C# -kielessä joka pyörii myös XO:lla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Totisesti on siis silkkaa pötypuhetta, että SUPERTIETOKONEEN levyasemassa olisi jotakin parantamisen varaa. Amputoikaamme kaikki yhdessä niin korvamme, silmämme kuin aivommekin, sillä ne antavat meille väärän todistuksen. Todellisuudessa SUPERTIETOKONE on täydellinen
Xbugsilta lipsahti Centaurismi. Odotan parempaa. Ja jos sivutaan hitusen aihettakin, niin minulle se on ihan yks hailee miten vinhaan se bluray bittiä liikuttaa,kunhan BD leffat näkyy ja peleissä pysytään kohtuu ajoissa. Motorstormin käsittämätöntä ajoneuvovalintaa lukuunottamatta on pysytty.
EDIT: Ja lisätään vielä, että henk koht pitempi latausaika on huomattavasti pienempi paha kuin nykynopeuksien dvd sirkkelit.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Snigge sanoi:
Helvetti, kunhan lataukset pysyvät alle minuutin, olen ihan tyytyväinen..

Turhaa vinkua noinkin turhista asioista, mutta toisaalta, sodassa kaikki on sallittua ?

Hahah :D:D päivän huuli.

Kyl mäkin mielummin otan 56K modeemiyhteyden ku 512K laajakaistan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
Hahah :D:D päivän huuli.
Kyl mäkin mielummin otan 56K modeemiyhteyden ku 512K laajakaistan.

Jos modeemi maksaa 2E ja laajakaista 20E kuussa, ja tarve on vaan käyttää esim. pankkiyhteyttä, niin maksaa turhasta kymmenkertaisen hinnan. Eli, tarpeen mukaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Joku viisaampi voi selventää, mutta eikö Los Angelesissa ole silti enemmän mallintamista kuin 32 x 32 km maa-alassa, jossa ei käsittääkseni ole miljoonaa rakennusta? Tekstuurit ovat tietysti isompia, mutta 4 gigaa kuulostaa todella yliampuvalta.

Niin ja siihen peliinhän oli mallinnettu koko Los Angeles? Kyllä tuo 32kmx32km on aika iso alue, siihen mahtuisi käytännössä vaikkapa koko Helsinki. Ja se vähän mitä olen True Crimea pelannut verrattuna niihin videoihin joita olen Lairista nähnyt niin kyllä Lair on yksityiskohtaisempi. Sellaisia spekulaatioita tällä kertaa.

Rakas Your Sweet 666. Jos päätät linkittää jotain, niin kannattaisi ensi lukea se. Tuon linkkisi takaa kun selviää että Blu-Rayn lukunopeus on n. 50mb/s (raa'alla datalla) verrattuna DVD:n 10mb/s. Ja Playstation 3 siis sisältää 2xBlu-Ray aseman, eli käytännössä tuotakin nopeamman. Tuolta http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Storage taas selviää että ainakin ensimmäisten XO:iden mukana tullut 12x DVD -asema oli lukunopeudeltaan 15mb/s.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

remform sanoi:
Niin ja siihen peliinhän oli mallinnettu koko Los Angeles? Kyllä tuo 32kmx32km on aika iso alue, siihen mahtuisi käytännössä vaikkapa koko Helsinki. Ja se vähän mitä olen True Crimea pelannut verrattuna niihin videoihin joita olen Lairista nähnyt niin kyllä Lair on yksityiskohtaisempi. Sellaisia spekulaatioita tällä kertaa.

Rakas Your Sweet 666. Jos päätät linkittää jotain, niin kannattaisi ensi lukea se. Tuon linkkisi takaa kun selviää että Blu-Rayn lukunopeus on n. 50mb/s (raa'alla datalla) verrattuna DVD:n 10mb/s. Ja Playstation 3 siis sisältää 2xBlu-Ray aseman, eli käytännössä tuotakin nopeamman. Tuolta http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Storage taas selviää että ainakin ensimmäisten XO:iden mukana tullut 12x DVD -asema oli lukunopeudeltaan 15mb/s.

Leikitkö oikeasti tyhmää, vai etkö tiedä mitä eroa megatavulla ja megabitillä on?
Kannattaisi kyllä olla ihan hiljaista poikaa, jos edes perusasiat eivät ole hallussa.

Jäämme odottamaan sitä, että pelinkehittäjät löytävät PS3:n salatut/piilotetut tehot ja yhtä hyvin kätketyn aseman nopeuden ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Leikitkö oikeasti tyhmää, vai etkö tiedä mitä eroa megatavulla ja megabitillä on?
Kannattaisi kyllä olla ihan hiljaista poikaa, jos edes perusasiat eivät ole hallussa.

Suomeksi paljon helpompaa, kuin on MB ja MT. No kuitenkin, 8 x 15 = 120 MB/s verrattuna 2 x 50 = 100MBt/s. Eroa tuskin nyt niin paljoa on, että Blu-Rayn hitaudesta kannattaisi marista.

muoks: väärinpäin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

remform sanoi:
Suomeksi paljon helpompaa, kuin on MB ja MT. No kuitenkin, 8 x 15 = 120 MB/s verrattuna 2 x 50 = 100MBt/s. Eroa tuskin nyt niin paljoa on, että Blu-Rayn hitaudesta kannattaisi marista.

muoks: väärinpäin.

2x Blu Ray on 72Mbit/s
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
2x Blu Ray on 72Mbit/s

No niinpä näkyy, katselin väärää tilastoa. Onneksi on kovalevy.

OT: Mitä tekee 1x Blu-Ray asemalla, jos sen lukunopeus on vain 36mbit/s, jos esim. elokuvassa ääni ja bittiraita voivat viedä maksimissaan 48mbit/s?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

remform sanoi:
OT: Mitä tekee 1x Blu-Ray asemalla, jos sen lukunopeus on vain 36mbit/s, jos esim. elokuvassa ääni ja bittiraita voivat viedä maksimissaan 48mbit/s?
Ei yhtään mitään. Melko vitsikästä, omalla tavallaan. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Ei yhtään mitään. Melko vitsikästä, omalla tavallaan. :)

Kieltämättä. :) Oliskohan sitten niin, että suurin osa elokuvista ei käytä tuota täyttä bittivirtaa, muutenhan tuossa ei olisi yhtään mitään järkeä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitä tekee Blu-rayn nopeuskeskustelulla jonka sama kaveri toistaa joka kuukausi ja toivoo parasta että joku kuuntelee...oh dear. Kaikki tekninen spiikki missä vertaillaan tehoja ilman minkäänlaista todellista tietoa ja ymmärrystä asioista (datanomi-tutkinto ei riitä tällä kertaa) menee ainakin meikäläiseltä suoraan mappi-ö osastoon. Aivan sama mitä joku kirjottaa, oletettavasti boksi ja PS3 heiluu aika samoilla linjoilla ainakin pelien perusteella, minua kun kiinnostaa ne pelit mitkä on tulossa eikä nippelitiedot. Bugs on sentään oikeassa että Mopossa autonvalinta kestää liian kauan. Se onkin pelin ainoa huono puoli, ja edelleen arcade-rallin ylivoimainen ykkönen nettipeleissä. Mutta joo, tulevassa GTAssa sitten varmaan Sonyn puolella on koko ajan loading screeniä, samoin kuin Lairissa, kun ei pysty ja on niin hapokasta.. ;)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom