Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Tuossa epämääräisessä ohjauksessa, jossa käytin golffia yhtenä esimerkkinä ei ongelmana ole itse sensorin epätarkkuus, vaan se, että pelaajan on vaikea tietää mikä meni mönkään.

Oikeeseen golfiin verrattuna ehkä. En kyllä näe tuota minään ongelmana. Jos eri asiat vaikuttavat lyöntiin, ne kyllä oppii jos jaksaa nähdä vähääkään vaivaa. Se on taas ihan pelin kehittäjistä kiinni miten peli tehdään. jos on peli, jossa ei saa palautetta siitä mikä meni pieleen niin se on jälleen kerran huonosti tehty peli, eikä tarkoita etteikö se olisi mahdollista tehdä paremmin.

Hex sanoi:
Jaa että väkisin väännettyä haukkumista? Äijältä, joka päivystää täällä, Pelaaja- ja Pelit-lehden foorumeilla sekä missä lie muuaalla vastaamassa 24/7 jokaiseen Wii-kritiikkiin on aika kykenemätön sanomaan mitään minun asenteellisuudestani.

Kiitoksia henkilökohtaisuuksiin menemisestä. Katsoppas kuinka monta viestiä olen kirjoittanut noille sivuille vaikkapa parin viikon sisään. On aika heikosti tullut kyllä sitten päivystettyä. Nyt olen taas parin päivän sisällä tänne kirjoitellut kyllä enemmän. Mutta mitä tekemistä sillä on minkään kanssa yleensäkään? Ja vastaan Wii-kritiikkiin, mutta vain jos on aihetta. Sen kertoo jo sekin että perusteluni eivät ole tuulesta temmattuja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Oikeeseen golfiin verrattuna ehkä. En kyllä näe tuota minään ongelmana. Jos eri asiat vaikuttavat lyöntiin, ne kyllä oppii jos jaksaa nähdä vähääkään vaivaa. Se on taas ihan pelin kehittäjistä kiinni miten peli tehdään. jos on peli, jossa ei saa palautetta siitä mikä meni pieleen niin se on jälleen kerran huonosti tehty peli, eikä tarkoita etteikö se olisi mahdollista tehdä paremmin.

Kiitoksia henkilökohtaisuuksiin menemisestä. Katsoppas kuinka monta viestiä olen kirjoittanut noille sivuille vaikkapa parin viikon sisään. On aika heikosti tullut kyllä sitten päivystettyä. Nyt olen taas parin päivän sisällä tänne kirjoitellut kyllä enemmän. Mutta mitä tekemistä sillä on minkään kanssa yleensäkään? Ja vastaan Wii-kritiikkiin, mutta vain jos on aihetta. Sen kertoo jo sekin että perusteluni ei ole tuulesta temmattuja.

Käytin golfia esimerkkinä, koska se oli helposti havainnollistettavissa. Sinänsä mieluiten pelaan golfia juuri kakella, koska pädiohjaus on niin älytöntä verrattuna oikeaan golfiin.

Mikä henkilökohtaisuus? Sekä, jossa väitit minun olevan asenteellinen ja siksi keksin turhaa kritisoitavaa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Mikä henkilökohtaisuus? Sekä, jossa väitit minun olevan asenteellinen ja siksi keksin turhaa kritisoitavaa? Sinulla ei pitäisi olla varaa.

Minä sanoin viestisi vaikuttavan väkisin väännetyltä, joka viittaisi tuohon että yrität väkisin saada Wiin näyttämään huonolta. Ehkä tuokin saattaa hieman mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta kommentoin siis pääasiassa vain sinun viestiäsi ja miltä se vaikuttaa. En niinkään sinua. Sinä kommentoit tasan tarkkaan minua ja sitä miten muka vietän päiväni. Minkäänlaista pohjaa väitteellesi ei edes ole.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Testasin wii:n golfia Gigantissa. Voi herran jeesus :eek: Tuli mieleen se powerglove vai mikä olikaan aikoinaan nintendolle - välillä se toimi, välillä ei. Koskaan ei juuri täsmälleen siten kuin olisi halunnut. Oli vähän sellaista epätodellista, ihmeellistä huitomista. Parhaiten tuntui toimivan rento, todella pieni ja napakka ranneliike. Mikä ei kyllä tosiaan vastaa käsitystäni immersiosta mistä tätä Wii:tä on kehuttu. Napin painaminenkaan ei ole tietenkään realistista, mutta niin kauan kuin se on tarkempaa, en liikkeentunnistusta kaipaa yhtään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

groove sanoi:
Testasin wii:n golfia Gigantissa. Voi herran jeesus :eek: Tuli mieleen se powerglove vai mikä olikaan aikoinaan nintendolle - välillä se toimi, välillä ei. Koskaan ei juuri täsmälleen siten kuin olisi halunnut. Oli vähän sellaista epätodellista, ihmeellistä huitomista. Parhaiten tuntui toimivan rento, todella pieni ja napakka ranneliike. Mikä ei kyllä tosiaan vastaa käsitystäni immersiosta mistä tätä Wii:tä on kehuttu. Napin painaminenkaan ei ole tietenkään realistista, mutta niin kauan kuin se on tarkempaa, en liikkeentunnistusta kaipaa yhtään.

Eipä tuo olekaan mikään täydellinen. kyseessä on kuitenkin vain yksi peli, joka ei todista mitään. Ja tuossa tapauksessa tuo kertoo kyllä enemmän panostuksestasi kyseiseen peliin, joka ei toisaalta ole mikään ihme kun peliä on vain pikaisesti pelattu. Wii Sportsin Golfin saa muuten toimimaan ihan hyvin harjoittelemalla. Sen oppii sisäistämään ja virheet jää pois ja lopulta se on ihan siedettavä ja jopa hauska. Mutta eihän se mitenkään loistavasti ole tehty, koska keskittymisen herpaantuminen johtaa usein turhaan huitomiseen.

Edit: Vinkkinä muille se ohjaus toimii parhaiten kun oikeasti kuvittelee moten tilalle mailan ja lyö mahdollisimman perinteisellä golf-tyylillä rauhallisesti. Siten oppii kyllä pelin logiikan ja saa siitäkin mukavan pelin isomman porukan illanviettoon. Tuollaiset nykäykset eivät oikein toimi vaan johtavat vaikka mihin lopputuloksiin, mutta eihän golfia nyt niin pidäkään pelata.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olen muutaman sivun tätä threadia yrittänyt sinnikkäästi lukea. Ja ei hyvänen aika! Mikä siinä on niin mahtavaa saada mollata toisen konetta? Ja se myyntiluvuista mäkättäminen... Mitä se teitä kiinnostaa? Itse omistan Xbox 360:en, ja myönnän, se on loistava kone. Mutta en epäile vähääkään, etteikö PS3 ja Wii (ainakin omalle kohderyhmälleen) olisi myös. Jokaiselle omansa, makuasioista on hiukkasen turha kiistellä. Tosin mikähän muukaan idea tässä koko ketjussa on.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

groove sanoi:
Testasin wii:n golfia Gigantissa. Voi herran jeesus :eek: Tuli mieleen se powerglove vai mikä olikaan aikoinaan nintendolle - välillä se toimi, välillä ei. Koskaan ei juuri täsmälleen siten kuin olisi halunnut. Oli vähän sellaista epätodellista, ihmeellistä huitomista. Parhaiten tuntui toimivan rento, todella pieni ja napakka ranneliike. Mikä ei kyllä tosiaan vastaa käsitystäni immersiosta mistä tätä Wii:tä on kehuttu. Napin painaminenkaan ei ole tietenkään realistista, mutta niin kauan kuin se on tarkempaa, en liikkeentunnistusta kaipaa yhtään.

No jos golffista puhutaan on luonnollista ihmetellä tiger woods 07-versiota. Se on jo ihan eri tasolla kuin wii sportsin golf. Ei täydellinen ja kehittämisen varaa on mutta siltikkin pirun hyvä. rento, todella pieni ja napakka ranneliike ei lennätä palloa mihinkään, vaan pitää tehdä kunnon swingi jotta saa maksimitehot lyönnistä. Ja jos teet lyönnin huonosti/pidät kapulaa väärässä asennossa niin pallo lähtee kiertämäään yms yms. Ja jopa eri lyöntitavat vaativat erilaista lyömistä pelaajalta. Kun lyödään chippiä niin pelissä pitää lyönti keskeyttää kuten oikeastikkin. Puttaaminen on tosin tässäkin suht hankalaa.


Itse ainakin odottelen innolla että mitä kehittäjät saavat aikaiseksi wiimotella koskien juurikin NHL08/nhl2k8-pelejä. Ei varmasti ole helppo haaste mutta toteutettavissa.

Ja Hex, en minä mitään pilvilinnoja tässä rakenna. Hyvin tiedän miltä wiillä pelaaminen tuntuu. On tässä mahdollista tehdä sama jääkiekolle kuin golffille/tennikselle. Ei niitä hirveästi huvita pädillä enää pelata.

Muokkaus:
Linkki pelaajalehden uutiseen, oli pakko laittaa. Sonylla on pula ps3 konsoleista, siksi ei mene kaupaksi usassa.

http://pelaajalehti.com/2007/05/19/jenkkien-myyntilistat-huhtikuu-2007/




:D Oli ihan pakko laittaa, en yleensä mollaa muita koneita mutta kun kerran provosoitiin..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Ja Hex, en minä mitään pilvilinnoja tässä rakenna. Hyvin tiedän miltä wiillä pelaaminen tuntuu. On tässä mahdollista tehdä sama jääkiekolle kuin golffille/tennikselle. Ei niitä hirveästi huvita pädillä enää pelata.

Seison tietysti sen takana, mitä olen omista kokemuksistani kirjoittanut (minulla on Wii), mutta on ihan hauska lukea aivan eri mieltä olevien kokemuksia, vaikka väittely äityykin välillä kovaksi. Kumpi on tehokkaampi, Xbox vai PS2 oli aikanaan täysin turhanpäiväinen väittely, mutta ohjainkeskustelu on mielipidejuttu ja siten kiinnostava. Joten keep 'em coming (tietysti mahdollisimman hyvin perusteltuna).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Seison tietysti sen takana, mitä olen omista kokemuksistani kirjoittanut (minulla on Wii), mutta on ihan hauska lukea aivan eri mieltä olevien kokemuksia, vaikka väittely äityykin välillä kovaksi. Kumpi on tehokkaampi, Xbox vai PS2 oli aikanaan täysin turhanpäiväinen väittely, mutta ohjainkeskustelu on mielipidejuttu ja siten kiinnostava. Joten keep 'em coming (tietysti mahdollisimman hyvin perusteltuna).

Juu, vaikka mä mouhoan ja mekkaloin täällä niin yritän aina perustella jotenkin väitteeni.

Mukavahan täällä on mielipiteistä jutella/lukea. Täällä on paljon hyviä kirjoittajia ja paljon hyviä perusteltuja mielipiteitä. Aina ei IHAN osu mielipiteet yksiin mutta sehän on väittelyiden idea. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Muokkaus:
Linkki pelaajalehden uutiseen, oli pakko laittaa. Sonylla on pula ps3 konsoleista, siksi ei mene kaupaksi usassa.
http://pelaajalehti.com/2007/05/19/jenkkien-myyntilistat-huhtikuu-2007/
:D Oli ihan pakko laittaa, en yleensä mollaa muita koneita mutta kun kerran provosoitiin..
Mietitäänpä. Sonyn mukaan HE ovat toimittaneet (shipped) yli 6 miljoonaa PS3:sta. Niistä on myyty alle 4miljoonaa. EI NIISTÄ OLE PULA tai sitten Sonylta on hävinnyt reipas 3 miljoonaa konsolia jonnekin :)
360:n luotettavuusongelmat eivät ole mitään sen rinnalla mitä Sony jauhaa paskaa. Olisivat edes hiljaa jos konsolia ei myydä tarpeeksi niin kuin MS kieltää luotettavuusongelmat. Turha paskanjauhanta ei ole hyvästä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Turha paskanjauhanta ei ole hyvästä.

Jep.

Allekirjoitan. Parasta mitä Weldomite on koskaan sanonut. Jos vain pelattais niillä omilla konsoleilla?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Jos vain pelattais niillä omilla konsoleilla?
Mitä jos ei enää halua? Seurattuani tätä keskustelua olen tullut vakuuttuneeksi ettei mikään konsoleistani ole hyvä.
Sammutan virran viihdekeskuksestani ja peruutan hitaasti ulos olohuoneesta. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

HesusR sanoi:
Mitä jos ei enää halua? Seurattuani tätä keskustelua olen tullut vakuuttuneeksi ettei mikään konsoleistani ole hyvä.
Sammutan virran viihdekeskuksestani ja peruutan hitaasti ulos olohuoneesta. :D

Tuokin toimii. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

groove sanoi:
Testasin wii:n golfia Gigantissa. Voi herran jeesus :eek: Tuli mieleen se powerglove vai mikä olikaan aikoinaan nintendolle - välillä se toimi, välillä ei. Koskaan ei juuri täsmälleen siten kuin olisi halunnut. Oli vähän sellaista epätodellista, ihmeellistä huitomista. Parhaiten tuntui toimivan rento, todella pieni ja napakka ranneliike. Mikä ei kyllä tosiaan vastaa käsitystäni immersiosta mistä tätä Wii:tä on kehuttu. Napin painaminenkaan ei ole tietenkään realistista, mutta niin kauan kuin se on tarkempaa, en liikkeentunnistusta kaipaa yhtään.

Kieltämättä samoilla linjoilla tuon golfin kanssa. Varsinkin putatessa se on täyttä helvettiä. Hiljaista lyöntiä en tahdo saada aikaiseksi mitenkään. Huiskin ilmaa kunnes pallo lähteekin täysiä mailasta jorpakkoon. :)

Mutta et selvästikkään testannut keilausta! Se ihan oikeasti tuntuu siltä, että keilaisit. Pirun helppoa ja hauskaa. Tästä ei voi olla oikeasti kukaan eri mieltä (paitsi jos olet ammattikeilaaja). Kierteet ja kaikki toimii ongelmitta, ei mitään valittamista! Tästä pelistä oikeasti näkee sen mihin peliteollisuus on menossa. Pirun hyvään suuntaan onkin. Ei padilla saa mitään irti tuollaisissa peleissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

gifu sanoi:
Kieltämättä samoilla linjoilla tuon golfin kanssa. Varsinkin putatessa se on täyttä helvettiä. Hiljaista lyöntiä en tahdo saada aikaiseksi mitenkään. Huiskin ilmaa kunnes pallo lähteekin täysiä mailasta jorpakkoon. :)

Mutta et selvästikkään testannut keilausta! Se ihan oikeasti tuntuu siltä, että keilaisit. Pirun helppoa ja hauskaa. Tästä ei voi olla oikeasti kukaan eri mieltä (paitsi jos olet ammattikeilaaja). Kierteet ja kaikki toimii ongelmitta, ei mitään valittamista! Tästä pelistä oikeasti näkee sen mihin peliteollisuus on menossa. Pirun hyvään suuntaan onkin. Ei padilla saa mitään irti tuollaisissa peleissä.

Keilaussimulaatio, pelitulevaisuuden toivo..oh dear. Toisen hyvä suunta on toisen painajainen. Sanotaan nyt viimeisen kerran : heti kun tuo novelty-ohjain alkaa kepittämään pelissä kuin pelissä tuon surkean pädin, vaadin samaa kanssakilpailijoilta. Sitä päivää ei vain näy vielä horisontissa, ei lähimainkaan. Ensi sukupolveen 3d-kypärät, ja samat graffat. Ei tarvita enää edes hd-telkkuja... :p

EDIT : suosikki-urheilulajini koripallo, ja Wiin ohjain....hyvä esimerkki lajista mitä ei missään tapauksessa pidä yhdistää wiimoteen. Katastrofaalinen ajatuskin jota ei toivottavasti ikinä toteuteta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Keilaussimulaatio, pelitulevaisuuden toivo..oh dear. Toisen hyvä suunta on toisen painajainen. Sanotaan nyt viimeisen kerran : heti kun tuo novelty-ohjain alkaa kepittämään pelissä kuin pelissä tuon surkean pädin, vaadin samaa kanssakilpailijoilta. Sitä päivää ei vain näy vielä horisontissa, ei lähimainkaan. Ensi sukupolveen 3d-kypärät, ja samat graffat. Ei tarvita enää edes hd-telkkuja... :p

EDIT : suosikki-urheilulajini koripallo, ja Wiin ohjain....hyvä esimerkki lajista mitä ei missään tapauksessa pidä yhdistää wiimoteen. Katastrofaalinen ajatuskin jota ei toivottavasti ikinä toteuteta.

Maddenissa pallon heittäminen on hauskaa joten miksei koripallossakin jossa siihen ominaisuuteen on varmasti panostettu?

Muttta siis turha sinun on sitä pelätä että peliteollisuus menee johonkin suuntaan mistä te ette pidä. Sinulla on se ps3 jolla sä voit pelata sen 5-10 vuotta. Ja siinä on se pädi. Ne jotka haluavat jotain muuta niin ostaa jonkun toisen konsolin. Helppoa :rolleyes:

Itse tykkään siitä mitä wii tarjoaa.

Muokkaus:
Sitäpaitti NBA live 08 tulossa wiille. Sen näkee sitten minkälainen tulee. Ean tekemä niin tuskin on mikään katastrofi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Maddenissa pallon heittäminen on hauskaa joten miksei koripallossakin jossa siihen ominaisuuteen on varmasti panostettu?

Muttta siis turha sinun on sitä pelätä että peliteollisuus menee johonkin suuntaan mistä te ette pidä. Sinulla on se ps3 jolla sä voit pelata sen 5-10 vuotta. Ja siinä on se pädi. Ne jotka haluavat jotain muuta niin ostaa jonkun toisen konsolin. Helppoa :rolleyes:

Itse tykkään siitä mitä wii tarjoaa.

Muokkaus:
Sitäpaitti NBA live 08 tulossa wiille. Sen näkee sitten minkälainen tulee. Ean tekemä niin tuskin on mikään katastrofi.

Amerikkalainen jalkapallo ja koripallo, heittäminen on hiukan erilaista. Omasta mielestä Madden on paras Wii-peli mitä tähän mennessä on markkinoille tullut, ikävä kyllä siskon kersat ei sitä koskaan halua pelata :P

Jos Wiimotea pidetään kädessä normaalisti ei heittämistä voi toteuttaa niin että se olisi "hauskaa", ainakaan lajia harrastaneelle. Sivuttaisella otteella hosuminen keppi kädessä ei ole millään tapaa heittämistä vastaava liike, eikä se lisää peliin uppoutumista millään tapaa. Aivan kuin pelaisi golfia lyömällä baseball-swingiä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

gifu sanoi:
Kieltämättä samoilla linjoilla tuon golfin kanssa. Varsinkin putatessa se on täyttä helvettiä. Hiljaista lyöntiä en tahdo saada aikaiseksi mitenkään. Huiskin ilmaa kunnes pallo lähteekin täysiä mailasta jorpakkoon. :)

meh, ette vain osaa. Golffi on melkeempä mun lemppari wii sportsin viisikosta. No ehkä nyrkkeily on ajoittain vielä hauskempaa, mutta enivei. Swingissä pitää tehdä suurisäteinen tasainen heilautus ja kunnon saatto. Periaatteessa niinkon oikeella mailalla. Chipit pitkälti samoin, mutta ehkä enemmän semmoinen nopea... noh, chippi

Puttaus on kanssa ihan helppoa. Älä lähde tuomaan lyöntiäsi pitkältä takaa, vaan lyö sitä suurinpiirtein maantasosta hieman taaksepäin. Pitkällä saatolla saat paremman voimakontrollin.

Näitten lyöntien ei ole tarkoituskaan vastata täysin esikuviaan, mutta mukavan lähelle on päästy. Se on oikeasti täysin taidoista kiinni, kuinka hyvin se pelaaminen onnistuu. nimim. 5 alle par/kaikki 9 rataa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Se että MULTIMEDIAKESKUS PLAYSTATION3 myisi huonosti, on vain wii60-nössöjen panettelua. Kun heitetään faktoja pöytään, niin ps3 on ohittanut selkeästi psonen alkumyynnit ja vain pikkuriikkisen jäljessä ps2'sta. Ja kun ottaa huomioon miten kallis ps3 on, niin todellisuudessa uusin pleikkari voidaan laskea todelliseksi myyntimenestykseksi jo nyt ja se tulee varmasti ohittamaan edeltäjänsä myynneissä ajan mittaan.

Kaavio löytyy tuolta:

http://sonyprotectiongroup.com/index.php?mode=viewid&post_id=161

On muuten hienoa huomata, että tuollainen sivusto kuin Sony Protection Group - Sony's Defence on olemassa harrastajavoimin :D Sony Protection Group... :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Se että MULTIMEDIAKESKUS PLAYSTATION3 myisi huonosti, on vain wii60-nössöjen panettelua. Kun heitetään faktoja pöytään, niin ps3 on ohittanut selkeästi psonen alkumyynnit ja vain pikkuriikkisen jäljessä ps2'sta. Ja kun ottaa huomioon miten kallis ps3 on, niin todellisuudessa uusin pleikkari voidaan laskea todelliseksi myyntimenestykseksi jo nyt ja se tulee varmasti ohittamaan edeltäjänsä myynneissä ajan mittaan.

Kaavio löytyy tuolta:

http://sonyprotectiongroup.com/index.php?mode=viewid&post_id=161

On muuten hienoa huomata, että tuollainen sivusto kuin Sony Protection Group - Sony's Defence on olemassa harrastajavoimin :D Sony Protection Group... :D
PS3 < GBA
Jo kolmatta kuukautta peräkkäin, ei mulla muuta.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom