Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ha haa! Nintendo pojat heräsivät viimein koloistaan ja peloissaan alkavat huutamaan Nintendon puolesta.
Ennen kuin kukaan alkaa puhumaan mistään Nintendon innovaatiosta niin odotellaan nyt edes ensin virallisia tietoja tulevaisuuden koneista, jooko? DS voi ehkä vaikuttaa uudelta innovaatiolta, mutta kuka täällä on oikeasti DS:ä pelannut? Jos kahta ruutua ei osata käyttää kunnolla, innovaatio jääkin sitten peliruutuun ja karttaan. Innovaatiota? Ei todellakaan...
Luulenpa, että kaikilla valmistajilla on joku ässä hihassaan. Pakko olla, koska kilpailu on niin kova, että kukaan ei nyt rupea selittämään mitään roskaa: "N5 on tehoton" tai "Sony ja MS lisää vain tehoja, Nintendo keksii jotain uutta". Se ei ole totta. Ei ainakaan vielä-.

Mitenkäs on Metroid: Hunters -pelin tähtäimen ohjaaminen kosketusnäytöltä ja ampuminen näyttöä näpäyttämällä? DS tukee myös puheohjausta mikrofoniliitännän kautta. Pelitalotkin näyttävät olevan innostuneempia DS:stä, kuin PSP:stä ja sekin kertoo jotakin laitteesta ja sen mahdollisuuksista.

PSP:ssä mietityttää sen suuri koko ja paino, sekä oletettavasti korkea hinta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jyyki
PSP:ssä mietityttää sen suuri koko ja paino, sekä oletettavasti korkea hinta.

...ja se akku, jonka kestosta on helppo lupailla mitä vain. IMO Sonyn herra hieman kierteli ja kaarteli:

"It will be on par with traditional handheld systems, or approximately 10 hours. It is comparable to an ATC [ATRAC] portable music player, or approximately 8 hours. Or, it will be comparable to portable DVD players, which, in many cases, is about 2 and a half hours."

Veikkaisin, että raskaissa 3d-peleissä akku simahtaa juuri tuossa 2 ja ½ tunnissa, joka on naurettavan vähän peliaikaa käsikonsolille. Levyn lukeminen ja pyörittäminen saattaa kuluttaa aika lailla tuota akkua, joten mielestäni Nintendon media on parempi ratkaisu.

Muitakin epäilyttää click
 
Joo Metroidin idea kuulosti ihan kivalta, mutta toteutus on eri juttu. Nintendoonkaan ei kannata aivan sokeasti luottaa, he eivät aina ole onnistuneet kaikessa. Mitä tässä nyt yritän sanoa, on, että älkää tuomitko vielä ketään mistään, ennen kuin konsoleista on oikeasti tietoa enemmän. Sony voi vielä ihan helposti tyriä PS3:n tai Nintendo N5:n. Ei ole mitenkään pois suljettua, kuka tahansa voi tehdä virheen. Tulevaisuutta ei kannata veikata mitenkään, eikä kannata odottaa Nintendolta mitään uutta innovaatiota. Mitään uutta innovaatiota ei ole tällä hetkellä olemassa. Kuka tahansa voi lupailla uudelta koneelta ihan mitä vain, eri asia on se mitä oikeasti tulevaisuudessa näemme.
 
Odotan kyllä PSP:n ohella Nintendo DS:ltä paljon, mutta jotenkin minuakin epäilyttää tuo DS:n vallankumouksellisuus tai yleensäkin sen tuomat uudet mahtavat mahdollisuudet. Siitä tulee loistava laite, jolle tulee loistavia pelejä, mutta jotenkin en usko sen tuovan mitään mahtavaa uutta pelaamiseen(uutta tuo, mutta ei mitään mahtavaa uutta). Eikä sen ihan oikeasti tarvitsekaan tuoda. Kunhan sille julkaistaan niitä tykkipelejä, mitä sille on luvattu, niin minä olen tyytyväinen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cyrus1
Odotan kyllä PSP:n ohella Nintendo DS:ltä paljon, mutta jotenkin minuakin epäilyttää tuo DS:n vallankumouksellisuus tai yleensäkin sen tuomat uudet mahtavat mahdollisuudet. Siitä tulee loistava laite, jolle tulee loistavia pelejä, mutta jotenkin en usko sen tuovan mitään mahtavaa uutta pelaamiseen(uutta tuo, mutta ei mitään mahtavaa uutta). Eikä sen ihan oikeasti tarvitsekaan tuoda. Kunhan sille julkaistaan niitä tykkipelejä, mitä sille on luvattu, niin minä olen tyytyväinen.

Olen pitkälti samaa mieltä. Kun laite oli vielä suunnitteluasteella (tai onhan se vieläkin) eikä sen kummempia virallisia tietoja oltu vielä julkaistu, varsinkaan kuvia, olin sitä mieltä, että Nintendo on kehittämässä suurin piirtein teleporttitekniikkaa tai antigravitaatiolaitetta vastaavan koneen, mutta kuvat nähtyäni huomasin, että "Jaa. Eipä tässä sen ihmeempiä."

Laite menee hankintaan kyllä, ja ilolla odotan pelikokemusta sillä. GC:n ja GBA:n yhteistyö Zeldassa ja FF: CC:ssä on kyllä saanut kahden näytön käyttämisen hitusen hankalaksi, mutta toki ero on valtava, kun päätä pitää jatkuvasti kääntää ja asettaa GBA johonkin järkevään paikkaan. GBA:n näytön ja ison televisioruudun välillä on myös jonkun verran kokoeroa.

No, kaksi näyttöä luo laitteelle uskomattoman paljon potentiaalia, joka ainakin Nintendolla on mahdollisuus ja osaaminen hyödyntää. Kaikki varmaan muistavat vielä Virtual Boyn, joka "mullisti" niinikään pelialaa. Ainakin tuomalla sen ja aspiriinibisneksen astetta lähemmäs toisiaan.
 
Kannattaa myös muistaa, että suurin osa innovaatioista tapahtuu itse peleissä. Siihen ei yleensä tarvita erikoisia ratkaisuja raudassa. Nintendo ei kaipaa mielestäni nyt mitään hilavitkuttimia, vaan luovuutta pelisuunnittelussa.

Tietysti mm. CD-ROM-tallennusmuotoon siirtyminen, 3D-grafiikka ja nettiyhteydet olivat tekniikkapuolen merkittäviä mullistuksia, mutta mitään vastaavaa ei ole lähitulevaisuudessa näkyvissä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jyyki
PSP:ssä mietityttää sen suuri koko ja paino, sekä oletettavasti korkea hinta.
170mm x 74mm x 23mm with a weight of 260 grams

Ei siis mikään kohtuuttoman kokoinen. Ja tietysti pinta-ala on käytetty tehokkaasti ja koneen sisällä jyllää todella tehokas rauta.

Onko DS:n mittoja näkynyt? En ole itse törmännyt. Jos ei ole, voisi ruudun koon ollessa tiedossa laskeskella aika tarkaan laitteen koon kuvien avulla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
170mm x 74mm x 23mm with a weight of 260 grams

Ei siis mikään kohtuuttoman kokoinen. Ja tietysti pinta-ala on käytetty tehokkaasti ja koneen sisällä jyllää todella tehokas rauta.

Onko DS:n mittoja näkynyt? En ole itse törmännyt. Jos ei ole, voisi ruudun koon ollessa tiedossa laskeskella aika tarkaan laitteen koon kuvien avulla.

Kun laite painaa, se kertoo kestävyydestä. Eipä ole ihan pelkkää muovia täynnä. 260 grammaa ei minulle ole kyllä mikään painava, en usko että kädet sen enempää siitä väsyy.
Iso koko mahdollistaa tietysti sen ison näytön, enkä usko että se mikään ongelma on. GBA:SP kulkee mukana kangaspussissa, ja näin säästytään naarmuilta, vaikkei SP:n näyttö voikaan taskussa naarmuuntua.
 
Ihmetyttää että miksi nintendo teki DS:stä niin tehottoman?
Jos vertaa PSP:n niin se on melkein PS2 vertanen.(Vaikka marjo kuvat DS:llä oli kyllä komeat myös) Kun katsoin noita kuvia siitä metal gear acid vai mikä se oli niin hämmästyin melkoisesti! Nättiä grafiikkaa noin pieneen koneeseen.
Ainainen nintendo fani kun olen ollut, nyt jää mietitytämään siirrynkö kannettavien puoleella sony kaartiin. Mutta sekin kyllä epäilyttää(PSP).Pitää vain odottaa ja katella!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan miikkauu
Ihmetyttää että miksi nintendo teki DS:stä niin tehottoman?
Jos vertaa PSP:n niin se on melkein PS2 vertanen.(Vaikka marjo kuvat DS:llä oli kyllä komeat myös) Kun katsoin noita kuvia siitä metal gear acid vai mikä se oli niin hämmästyin melkoisesti! Nättiä grafiikkaa noin pieneen koneeseen.
Ainainen nintendo fani kun olen ollut, nyt jää mietitytämään siirrynkö kannettavien puoleella sony kaartiin. Mutta sekin kyllä epäilyttää(PSP).Pitää vain odottaa ja katella!

Mielestäni käsikonsolien pienet näytöt eivät tarvitse niin hirvittävän suuria tehoja, sillä yksityiskohta on hieman vaikeampi erottaa kuin tv:n kautta.
Mutta onhan parempi grafiikka tietysti plussaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rauru
Mielestäni käsikonsolien pienet näytöt eivät tarvitse niin hirvittävän suuria tehoja, sillä yksityiskohta on hieman vaikeampi erottaa kuin tv:n kautta.
Mutta onhan parempi grafiikka tietysti plussaa.

Tehoja voi muuten käyttää muuhunkin kuin grafiikkaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jyyki
Mitenkäs on Metroid: Hunters -pelin tähtäimen ohjaaminen kosketusnäytöltä ja ampuminen näyttöä näpäyttämällä?

Oletko joskus koittanut pelata kannettavalla PC:llä jotain 3D-peliä käyttäen touchpadia, jossa toimivuus on juuri kuin tuossa. Itse olen, ja se on jotain aivan hirveää. Mutta ehkä Nintendo keksii tuohon jotain mystistä mikä tekeekin kosketusnäytöistä pelikelpoisia tuotteita...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Oletko joskus koittanut pelata kannettavalla PC:llä jotain 3D-peliä käyttäen touchpadia, jossa toimivuus on juuri kuin tuossa. Itse olen, ja se on jotain aivan hirveää. Mutta ehkä Nintendo keksii tuohon jotain mystistä mikä tekeekin kosketusnäytöistä pelikelpoisia tuotteita...

Kosketusnäyttöä ohjataan kynällä tai sormella. PC:n touchpad:iin erona on se, että kynää liikutetaan suoraan kuvassa. Itseäni mietityttää eniten se, että miten kynän käyttäminen onnistuu pelatessa, mikäli laite ei ole pöydällä. Toisella kädellä pitäisi pidellä itse laitetta ja samalla käyttää ristiohjainta peukalolla, kun toinen käsi liikuttaa tähtäintä kynällä.
 
Piristetäänpä tätäkin ketjua taas pienellä Xbox2-vuodolla. Spong.com sai käsiinsä muistion, joka sisältää tietoja Xboxin jatko-osan tehoista.

Jokainen päätelköön itse haluaako uskoa vai ei -> linkki
 
Pakko vinoilla taas vähän konsolien veteraanille eli Nintendolle. Sonylta ja Microsoftilta löytyy jo jonkin näköisiä faktoja tulevista konsoleistaan ja huhuja vielä enemmän, mutta Nintendo ei osaa sanoa paljoa muuta kuin että he uskovat pelien ratkaisevan konsolisodan ja silti he kutsuvat tulevaa N5sta sanalla "revölyysshhön". Ehkä se on taktiikkaa mutta silti tuntuu hieman epävarmalta Nintendon touhu kun ei löydy mitään sanojen takaa ainakaan vielä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yager
Pakko vinoilla taas vähän konsolien veteraanille eli Nintendolle. Sonylta ja Microsoftilta löytyy jo jonkin näköisiä faktoja tulevista konsoleistaan ja huhuja vielä enemmän, mutta Nintendo ei osaa sanoa paljoa muuta kuin että he uskovat pelien ratkaisevan konsolisodan ja silti he kutsuvat tulevaa N5sta sanalla "revölyysshhön". Ehkä se on taktiikkaa mutta silti tuntuu hieman epävarmalta Nintendon touhu kun ei löydy mitään sanojen takaa ainakaan vielä.

"Voisimme kertoa tekniset tiedot, mutta niillä ei ole väliä" -sanoi Nintendo E3 messuilla. Onko mitään teknisiä tietoja olemassa? Paperilla on varmasti vaikka mitä, mutta mitä siellä oikeasti on? Itse ainakin epäilen onko teknisiä tietoja kellään.
Sony kehittää CELLiä, MS odottaa Sonya ja Nintendo puhuu pelaamisesta. Nintendon konsolissa tulee olemaan tehoja, mutta riittääkö se? Pelaamisesta on turha puhua tärkeimpänä asiana. Tehot ovat konsolille aluksi tärkeämpiä. Uuden laitteiston tullessa ihmisiä kiinnostaa tehot. Ilman tehoja ei saa aikaan tarpeeksi hyviä pelejä. Eipä olisi riittänyt N64 Haloon tai PSone GTA3:n, joten se tehojen vähättely on turhaa hommaa. Niitä tarvitaan aina ja ne ovat aina todella tärkeässä osassa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yager
Pakko vinoilla taas vähän konsolien veteraanille eli Nintendolle. Sonylta ja Microsoftilta löytyy jo jonkin näköisiä faktoja tulevista konsoleistaan ja huhuja vielä enemmän, mutta Nintendo ei osaa sanoa paljoa muuta kuin että he uskovat pelien ratkaisevan konsolisodan ja silti he kutsuvat tulevaa N5sta sanalla "revölyysshhön". Ehkä se on taktiikkaa mutta silti tuntuu hieman epävarmalta Nintendon touhu kun ei löydy mitään sanojen takaa ainakaan vielä.

Nuo Sonyn ja M$ "faktat" ovat yhtä tyhjän kanssa. Onhan se kiva hypettää uusilla hardware puolen teholuvuilla, mutta Nintendo ei ole lähtenyt tähän leikkiin mukaan. Aika näyttää, millaisia nuo tulevan sukupolven koneet todella ovat.

Pelit todellakin tulevat ratkaisemaan konsolisodan, sillä ilman pelejä konsolilla ei juuri tee yhtään mitään. Onhan sillä uudella projektilla nyt joku nimi oltava, miksei sitten revolution :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wizard
Nuo Sonyn ja M$ "faktat" ovat yhtä tyhjän kanssa. Onhan se kiva hypettää uusilla hardware puolen teholuvuilla, mutta Nintendo ei ole lähtenyt tähän leikkiin mukaan. Aika näyttää, millaisia nuo tulevan sukupolven koneet todella ovat.

Pelit todellakin tulevat ratkaisemaan konsolisodan, sillä ilman pelejä konsolilla ei juuri tee yhtään mitään. Onhan sillä uudella projektilla nyt joku nimi oltava, miksei sitten revolution :)

Minä en tajua tuota peli juttua. Mitä enemmän tehoa, sitä parempia pelejä voi tehdä. Jos Nintendo sanoo, ettei tehoilla ole heille merkitystä mikseivät he jatka GC:llä sotaa? Pienillä muutoksilla senkin saisi tietokoneen näyttöön kiinni. Mitä enemmän tehoja löytyy sitä parempia pelejä voi tehdä. Ei se tietenkään ole tehoista kiinni kuinka hyviä pelejä saa aikaan, mutta kyllä se niistäkin riippuu. Uudessa laitteistossa kiinnostaa teho ja grafiikka. Kun konsolit lopulta julkaistaan pelit jo merkitsevät, mutta kun Nintendo jää pois teho kilpailusta se menettää näkyvyyttä MS:n ja Sonyn rinnalla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Minä en tajua tuota peli juttua. Mitä enemmän tehoa, sitä parempia pelejä voi tehdä. Jos Nintendo sanoo, ettei tehoilla ole heille merkitystä mikseivät he jatka GC:llä sotaa? Pienillä muutoksilla senkin saisi tietokoneen näyttöön kiinni. Mitä enemmän tehoja löytyy sitä parempia pelejä voi tehdä. Ei se tietenkään ole tehoista kiinni kuinka hyviä pelejä saa aikaan, mutta kyllä se niistäkin riippuu. Uudessa laitteistossa kiinnostaa teho ja grafiikka. Kun konsolit lopulta julkaistaan pelit jo merkitsevät, mutta kun Nintendo jää pois teho kilpailusta se menettää näkyvyyttä MS:n ja Sonyn rinnalla.

Olet nyt tainnut ymmärtää hieman väärin nuo Nintendon puheet uuden koneen spekseistä. Uudesta koneesta tulee tietysti tehokkaampi kuin nykyiset ja selvä kilpailija Sonylle ja M$:lle teholuvuillaan. Se nyt vaan on Nintendon mukaan turhaa alkaa paljastelemaan tulevan koneen komponentteja...

Ainakin itse ostan sen koneen mille on mielekkäämmät pelit. Tiedä sitten muista :rolleyes:

Pienillä muutoksilla senkin saisi tietokoneen näyttöön kiinni

Miten tämä nyt liittyy asiaan? Eikös sen Cuben saa jo näyttöön kiinni?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom