Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Öö toi Aries on paljastunut jo aikoja sitten huijariksi...

Itse asiassa ei... Valitettavasti hän meni täysin nappiin ainakin seuraavissa asioissa (saattoi mennä useammassakin, en sinänsä ole seurannut asiaa paljon):

A) Revolution tukee kaikki pelejä NES:istä N64:jään asti ja niitä voi imuroida laitteelle netistä
B) Laite nielee customoituja DVD-plättyjä
C) Julkaisupeli on Smash Melee Bros
D) Metroid Prime 3 on tekeillä Revolutionille
E) Nintendo antaa valitun ryhmän hiplata laitetta E3:ssa Nintendo Powerin lehden lilan alueen VIP-huoneessa.*

Vaikka tietenkin voidaan sanoa että kaikki on sattumaa, hommaa vielä puolustaa se, että heti kun IGN meni yhteistyöhön Nintendon kanssa, Aeries ilmestyi heti IGN:ään. Eli minun veikkaukseni on että hän ei ole feikki, vaan joko Nintendon itsensä laittama virallinen spoilerimies. Tietojen puutteellisuus joissakin kohdissa selittää sillä, että Nintendon omat suunnitelmat elävät vielä. Tätä kuvaa jopa se että Shigeru myönsi että ohjain piti esitellä mutta he päättivät viime tingassa olla näyttämättä ohjainta johtuen pelosta että joku pummisi sen mullistavan idean (jonka jokaisen kilpailijan insinööri pystyy joka tapauksessa varmaan käsittämään ohjainta koskevasta patentista).

* Ainakin IGN ja Spong saivat tämän kunnian, vaikka ohjainta ei ollutkaan.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Nintendo Now

Tuo kuva oli nähtävillä Nintendon omilla sivuilla E3 konferenssin jälkeen. Itsekin näin sen.

Sen lisäksi, että kuva on outo, siinä vielä lukee "NINTENDO SINKS LIKE A ROCK". Yhtäläisyydet Aries Rockin kanssa ovat merkittävät. Ja sitä paitsi, kuka kirjoittaa tuommoista ellei vihjaa jotain?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Itse asiassa ei... Valitettavasti hän meni täysin nappiin ainakin seuraavissa asioissa (saattoi mennä useammassakin, en sinänsä ole seurannut asiaa paljon):

No ainakin tuo IGNCuben Matt on sitä mieltä, vai onko tässä jokin salaliitto kyseessä.

http://cube.ign.com/mail
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hifi_Mies sanoi:
Tai entäpä siitä että vaikka R500 kykenee kaikilla yksiköillään joko vertex tai pixel sharedeihin niin samassa kellojaksossa kaikki on oltava joko vertex- tai pixelshader toimituksia mutta ei molempia sekaisin.


Onko tätä muuten mainittu muualla kuin extremetechissä? Jotenkin se tuntui muutenkin kaikkein epäluotettavimmalta noista raporteista, kun väitti että Xenos pystyy 120 miljardiin shader operaatioon sekunnissa. Tämä luku kun tuntuu lähinnä hatusta heitetyltä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

http://users.coditel.net/COD11731/teleport.wmv
En nyt väitä että se Killzone-pätkä olisi ollut täysin "aitoa" pelikuvaa, mutta tuskin tuollaisia mokia löytyisi kokonaan esirendatusta pätkästä.

(eiku, totta kai ne on tollasia jättäny, että me luultaisiin jne. :p )
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

NviperO sanoi:
Taidat olla jo kolmas joka tuon saman linkin tähän ketjuun lähettää, joten sanottakoon taas, että tuossa on kyseessä MS:n itsensä IGN:lle lähettämää pr-tekstiä.

Kolmas kahden sivun aikana ja toinen tälle sivulle. Mitäs jos hieman edes yrittäisitte lukea näitä ketjuja edes parin sivun verran ennen kuin postaatte.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

jonips sanoi:
Tässä joku Micro$oftin patu selittää oikeita numeroita... http://spaces.msn.com/members/jeromeontech/PersonalSpace.aspx
Tämä kuulostaa hyvin paljon validimmalta vertailulta ilman muuta kuin Major Nelson -huuhaa. Tosin koska en SPE:n sisälmyksiä tarpeeksi tarkasti tunne, en ole niin varma uskaltaisinko mennä sanomaan että kukin niistä vastaisi puolta normaalia prosessoria myös integer-prosessoinnissa, mutta se on totta, että niissä pystyy varmasti täysin sujuvasti ajamaan vähemmän intensiivistä integer-tavaraa.

Slaisser sanoi:
Sony's CPU is ideal for an environment where 12.5% of the work is general-purpose computing and 87.5% of the work is DSP calculations. That sort of mix makes sense for video playback or networked waveform analysis, but not for games. In fact, when analyzing real games one finds almost the opposite distribution of general purpose computing and DSP calculation requirements. A relatively small percentage of instructions are actually floating point. Of those instructions which are floating-point, very few involve processing continuous streams of numbers. Instead they are used in tasks like AI and path-finding, which require random access to memory and frequent branches, which the DSPs are ill-suited to.

Etenkin tuo pätkä tuossa MS:n nostatuksessa pisti miettimään ja olisi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä, kuin MS:n pr-osaston.
Ja tämähän sivuaa asiaa. SPE:t eivät ole DSP:itä, vaikka niissä on DSP:n kaltaisia ominaisuuksia kuten PS2:n vektoriuniteissa. PS2:n vektoriunititkin osaavat tehdä integer-laskentaa, mutta hyvin pelkistetysti ja rajoittuneesti ja vain 16-bittisillä luvuilla. SPE:t on tuotu paljon pitemmälle. Ja nämä 12.5% ja 87.5% ovat jälleen täysin puhtaita hattuvakioita, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa miten Cellin tehot ovat oikeasti jakautuneet.

Se on varmasti totta, että nykyisissä peleissä käytetään integer-laskentaa enemmän kuin floating point -laskentaa, mutta nykyisistä pelikonsoleista ja PC:istä ainoastaan PS2:ssa ohjelmoitava floating point -teho on merkittävästi integer-tehoa suurempi, ja PS2:ssakin siitä yleensä käytetään iso osa 3D-grafiikan pyöritykseen, koska koneessa ei ole erillistä GPU:ta. Eikös se nyt ole melko loogista, että pelien tehonkäyttö suunnitellaan saatavissa olevan tehon mukaan...

Toiseksi, tämä riippuu aivan täysin tapauksesta, eikä mitään nyrkkisääntöjä ole olemassa. Vaikkapa Civilizationin kaltaisissa strategiapeleissä tai missä tahansa diskreetisti pelimaailmaansa pyörittävissä peleissä on käytetty lähes pelkästään integer-laskentaa, mutta Civilization 4 näyttää siltä että sekin voisi tuoda murskaustaan enemmän floating point -suuntaan. Mitä enemmän mukaan tuodaan fysiikkaa ja sen mukaan toimivaa maailmaa, yksityiskohtaisempaa fysiikan ja ajo/lentomallin mallinnusta, mitä enemmän on 3D-maailman kanssa vuorovaikuttavia objekteja, sitä enemmän tarvitaan floating -point vääntöä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
http://users.coditel.net/COD11731/teleport.wmv
En nyt väitä että se Killzone-pätkä olisi ollut täysin "aitoa" pelikuvaa, mutta tuskin tuollaisia mokia löytyisi kokonaan esirendatusta pätkästä.

Eipä ollut aitoa: http://ps3.ign.com/articles/616/616591p1.html

Is the Killzone sequence a fair example of what people can expect from realtime gameplay on PlayStation 3?

Jan-Bart: Yeah, it's basically a representation of the look and feel of the game we're trying to make.

Eli kyse on samanlaisesta "visual target" -jutusta, kuin Maddenin next-gen-kuvien kanssa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

kaba sanoi:
Eli kyse on samanlaisesta "visual target" -jutusta, kuin Maddenin next-gen-kuvien kanssa.
Juu, kyllä nuo jutut ovat tiedossa, mutta hiukan ihmetyttää tuollaisten jättäminen valmiiseen videoon, ellei sitten haluttu havainnollistaa nettipelin lagin aiheuttamaa warppailua tai jotain. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Juu, kyllä nuo jutut ovat tiedossa, mutta hiukan ihmetyttää tuollaisten jättäminen valmiiseen videoon, ellei sitten haluttu havainnollistaa nettipelin lagin aiheuttamaa warppailua tai jotain. :rolleyes:

Siis renderöinnissä tapahtuu aina virheitä ihan ammattitasollakin. Sille ei yksinkertaisesti mahda mitään, koska ihmiset eivät ole täydellisiä. Nuo virheet ovat sentään pieniä verrattuna mm. Spider-Man elokuvan rendauksiin jossa mm. räjähtäneet ikkunat muuttuivat kulman vaihtuessa ehjiksi yhteensä 12 kertaa leffan aikana. :)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Sehän oli selvää, että tuo Killzone pätkä on ihan huuhaata. Täällä mikkisoftan asiantuntijoiden vertailua PS3/Xbox 360 (http://www.majornelson.com/) Eli täällä nähdyt Sonyn fanipoikien lyhyellä matikalla tehdyt laskelmat voi jättää omaan arvoonsa. :p



XBOX 360 / PLAYSTATION 3 PERFORMANCE COMPARISON

SUMMARY
Now that the Xbox 360 and PlayStation 3 specifications have been announced, it is possible to do a real world performance comparison of the two systems.

There are three critical performance aspects of a console:
Central Processing Unit (CPU) performance.
o The Xbox 360 CPU architecture has three times the general purpose processing power of the Cell.
Graphics Processing Unit (GPU) performance
o The Xbox 360 GPU design is more flexible and it has more processing power than the PS3 GPU.
Memory System Bandwidth
o The memory system bandwidth in Xbox 360 exceeds the PS3s by five time

CONCLUSION
When you break down the numbers, Xbox 360 has provably more performance than PS3. Keep in mind that Sony has a track record of over promising and under delivering on technical performance. The truth is that both systems pack a lot of power for high definition games and entertainment.

However, hardware performance, while important, is only a third of the puzzle. Xbox 360 is a fusion of hardware, software and services. Without the software and services to power it, even the most powerful hardware becomes inconsequential. Xbox 360 gamesby leveraging cutting-edge hardware, software, and serviceswill outperform the PlayStation 3.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

TeKe sanoi:
Kiitos kun postasit tämän. Eipä ollutkaan vielä tullut esille. Hieno Juttu.


Eipä kestä. Tällä sivustolla kun vain ylistetään pleikkaria, ja kaikki Xbox myönteinen informaatio poistetaan, tai leimataan vääräuskoisten höpötykseksi. Tuolta saa tosiaan todellisten asiantuntijoiden laskelmia, ei mitään hypekusetusta.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xboxrulez! sanoi:
Eipä kestä. Tällä sivustolla kun vain ylistetään pleikkaria, ja kaikki Xbox myönteinen informaatio poistetaan, tai leimataan vääräuskoisten höpötykseksi. Tuolta saa tosiaan todellisten asiantuntijoiden laskelmia, ei mitään hypekusetusta.

Nyt kutittaa päätä, tosin sisältä. :)

:D :D :D :D hahahahahaha oon ratkeemaisillaan :p
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom